I scream for icecream! Skrevet 19. mai 2012 #26 Skrevet 19. mai 2012 Hehe, kommer helt an på. Jeg har født to barn uten smertestillende. Den første gikk veldig fint, nummer to satt fast og var mildt sagt jævlig, men det var ikke på grunn av åpningsriene i seg selv. Så sånn sett vil jeg si at jeg har høy smerteterskel, og er godt vant med smerte pga migreneanfall, problemer med ledd osv., MEN jeg kan samtidig synes det er forferdelig å være forkjøla og kjempevondt å klemme en kvise. Det verste jeg vet er uansett migreneanfall, tror jeg. Blir veldig hardt ramma og får lyst til å rive av meg hodet.
min<3 Skrevet 19. mai 2012 #27 Skrevet 19. mai 2012 Det kommer veldig ann på. Da jeg var liten hylte jeg til av skrubbsår på kneet eller flis i fingeren. Men lagde nesten ikke en lyd da jeg brakk armen. Var nok en drama queen :/ i dag som voksen er jeg fortsatt EKSTREMT hårsår og hater å nappe bryn, kunne vært brukt som torturmetode spør du meg. Ellers så kan jeg ikke huske noe ekstreme smertesituasjoner jeg har vært i...fødsel gikk fint uten smertestillende,men gjorde jævlig vondt selvfølgelig. Å jeg haaater ørebetennelse
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #28 Skrevet 19. mai 2012 Trodde jeg hadde høy smerteterskel men det ble motbevist i forrige fødsel. Trodde jeg skulle dø... Jeg mistenkte i utgangspunktet at jeg hadde lav smerteterskel, og dette viste seg å stemme utmerket når jeg fødte. Fødselen gikk relativt raskt (4,5 t) så jeg kunne ikke få noe smertestillende, og jeg følte at jeg hadde havnet i et brennende torturhelvete og at ingen kunne/ville hjelpe meg. Føder aldri igjen.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. mai 2012 #29 Skrevet 19. mai 2012 Sånn middels tror jeg. Fødsel gikk bra uten smertestillende, men vondt i en tann takler jeg heller dårlig. Hodepine går bra, men da jeg hadde nyrebekkenbetennelse trodde jeg at jeg skulle dø av smerte. Vanskelig å vite for det er vanskelig å sammenligne smerter på en skala med andre.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 19. mai 2012 #30 Skrevet 19. mai 2012 Blir nesten provosert av slike utsagn som: "jeg må ha høy smerteterskel for jeg trengte ikke smertestillende under fødsel". Fødsler er så forskjellige, en fødsel kan være MYE lettere enn andre, og mye kortere. Jeg fødte en gang med og en gang uten, og d var ikke d at smerteterskelen min var så mye anderleders den andre gangen for å si d sånn, d var smertene som var av en helt annen dimensjon. Så hvordan definere meg? Høy smerteterskel pga en fødsel uten lindring, eller lav pga at jeg måtte ha d første gang? Har også en søster som har vanvittig korte og lette fødsler, og trengte defor ikke smertelindring. Ellers i hverdagen er vi ganske like. Så folkens, hvorvidt man bruker smertelindring er ikke en god indikator. Prøv heller noe slik som: jeg kunne gjerne trent meg opp og løpt maraton om noen måneder. Da kan man snakke smerte. Det var dagens fra meg! :)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #31 Skrevet 19. mai 2012 Har høy smerteterskel. Etter mange år som kampsportutøver og ekstremsportutøver og så kroniker med smerter, har jeg av og til lurt på om jeg nå med kroniske smerter er en "pyse" som tåler lite, men har fått bekreftet via f.eks. bruk av triggerpunktakupunktur at jeg ikke er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå