Gå til innhold

Har du høy eller lav smerteterskel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke bare i forhold til fødselssmerter, helt helt generelt. Hvordan takler du å ha vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ganske høy smerteterskel.

Skrevet

Høy, selvfølgelig...hehe;)

Er det noen som mener de selv har lav smerteterskel?

Skrevet

Har født 2 ganger uten smertestillende. Har generelt høy smerteterskel og tåler ganske mye.

Skrevet

Trodde jeg hadde høy smerteterskel men det ble motbevist i forrige fødsel. Trodde jeg skulle dø...

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg har veldig høy. Syntes veldig lite er fysisk smertefullt. Det eneste jeg kan komme på nå jeg takler dårlig er migrene anfall.

Skrevet

Trodde det var maserier når jeg hadde åpningsriene ..

Dro hjemmefra med 9 cm åpning med frykt for å bli sendt hjem :P

Vil si terskelen er høy :)

Skrevet

Trodde jeg hadde høy smerteterskel men det ble motbevist i forrige fødsel. Trodde jeg skulle dø...

Er ikke dermed sagt du har lav smerteterskel. Noen fødsler er vondere enn andre.

Skrevet

Lav.

Jeg hyler f.eks når kiropraktorene trykker litt rundt om på ryggen med tommelen (på steder det ikke er låsning), og alle sammen konkluderer med at jeg har betennelse.

Men, nei - jeg får bare veldig vondt når du kjører tommelen inn i kroppen min, tenker jeg for meg selv..., Dette er sikkert noe de gjør på alle pasienter, men ingen banner som meg...

Da jeg fødte, trodde jeg at jeg aldri kom til å overleve smertene.

Skrevet

Jeg har lav smerteterskel. Jeg har hatt så mye smerter de siste 10 årene, at smerteterskelen er blitt kraftig redusert.

Skrevet

Veldig høy, sliter med kroniske smerter og er dermed vant til mye smerter. Bemerket både fra lege, fysioterapeut og naprapat at jeg tåler mye smerte..

Skrevet

Jeg har født to barn uten smertestillende, syntes ikke smertene var så forferdelige og fikk høre jeg måtte ha veldig høy smerteterskel. De skulle bare vist hvordan det er i det daglige, da har jeg faktisk ikke så høy smerteterskel :P Noen smerter takler jeg bedre enn andre, men jeg er nok litt pinglete :P

Skrevet

Er ikke dermed sagt du har lav smerteterskel. Noen fødsler er vondere enn andre.

Mulig det, har bare kjent min egen... ;) Men jeg har kroniske beinhinnebetennelser i begge beina og får trykkluftsbehandling for dette og det er noe av det vondeste som går an å oppdrive. Den tåler jeg i grunn ganske godt ift smerte sier fysioen.

Men fødselen trodde jeg ikke at jeg kom til å overleve. Nå var den på drypp og varte i 24 t så det kan ha noe å si.

Gruer meg som en hund til neste gang!!

Skrevet

Jeg har veldig lav, synes det å ta blodprøve er fryktelig.. Legene mine har også sagt at jeg har lav smerteterskel, da jeg kjente ting jeg ikke burde kjenne (sonde osv). Men fødselen taklet jeg utrolig nok veldig bra, men jeg hadde gledet meg veldig til fødselen og "mannet meg opp" ;)

Skrevet

Jeg tror det mentale spiller mye inn for min fysiske smertetakling, tro det eller ei. Jeg hadde en langdryg men helt normal fødsel vil jeg tro, men jeg vil påstå jeg taklet den ganske greit. Motivasjonen lå jo der hele tiden; snart ville jeg få babyen min i armene! Tror jeg hjalp mye. De gangene jeg har hylt som verst var da jeg hadde nyrestein og da jeg brakk armen. Fikk jo ingen premie i form av verken baby eller andre verdier og behandlingen varte mye lengre enn en fødsel.

Skrevet

Jeg har lav smerteterskel, men pga kronisk smertesykdom (fibromyalgi) har jeg fått høy smertetoleranse.

Altså kjenner jeg smerte fort, men tåler den over lang tid....

Skrevet

Farlig høy.

Jeg knuste hælen min når jeg var 3 år, men fortalte det ikke til mamma fordi jeg ikke ville at søsteren min skulle få kjeft ( var hennes skyld)

Når jeg var 7 år, kuttet jeg nesten av meg pekefingeren, men tok bare litt papir rundt og gikk å sa til mamma at jeg hadde skjært meg i fingeren, mamma tok av papiret og hold på å besvime :P

Var gravid utenfor livmor, og når det ble oppdaget så gikk jeg selv inn på oprasjonstua, kirurgen sa han aldri hadde opplevd det før og at jeg skulle ha ligget i en seng og hylt av smerte.

Skrevet

Veldig høy. Har også fått kommentert det av lege, uten at jeg skal gi noen eksempler .

Har kroniske smerter, så har på en måte blitt vant til at det er smerter av ulike grad HELE tiden.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Veldig høy, fikk jeg bekreftet under de to fortidlige fødslene i 09.

Men siste fødselen var forferderlig, såpass at jeg så vidt klarte å puste :-p

Når jeg var liten fikk jeg alt for ofte brann skader, da jeg ikke merket at jeg brant meg, verst var når jeg fikk 3 gradsforbrenning i håndflata uten å merke det.

Brakk benet mitt når jeg gikk på barneskola, men vi viste ikke at det var brudd før etter nermere 30 minutter. Jeg mente det ikke var sååå vondt, gikk opp akebakken på egenhånd osv, læreren ringte foreldrene mine og sa jeg hadde forstuet benet, så de måtte få meg til legen. Rett etterpå tok hun av meg vinterdressen og skoene, oppdaget langt værre skade, hadde benbrudd nederst på leggen, benet som hadde brukket stakk gjennom huden min på to plasser :-/

Skrevet

Jeg takler dårlig å ha vondt. Hater flis i fingeren og var 27 år før jeg turte å ta hull i ørene.

Men har født to barn, begge ble forløst med vakum, og var kompliserte og vonde. Jeg fødte uten smertestillende. Og jeg hadde små rier som jeg selv ikke merket jeg hadde, men de var på 30- på ctg. :P

Så fikk vite på fødestuen at jeg hadde høy smerteterskel, men vet ikke om det er noe de sier til alle da.

Pyse er jeg uansett.

Om jeg skal se på ang jobb, så fjernet jeg en kreftkul i hodet og gjekk på jobb som normalt samme dag.

Jeg har hatt knesmerter over lang tid, skulder, vondt tå (som jeg måtte opperere) og gått på jobb. Har lite fravær oppgjennom årene.

Så kansje jeg har høy smerteterskel egentlig?

Er vel umulig å måle

For selv om jeg klarer å være på jobb med hodepine, er det ikke sikkert at min hodepine er like vondt som din, siden du ikke kommer på jobb.

Skrevet

Jeg tror jeg har høy smerteterskel.

Har født to barn uten smertestillende. Første var igangsatt. Hadde riestorm og fikk drypp. Ga ikke fra meg en eneste lyd under hele fødselen, ikke så mye som et lite kny en gang. Jordmor trodde ikke på det da jeg hadde full åpning og måtte få en annen til å dobbeltsjekke fordi det hadde foregått så lydløst og enkelt. Hun bemerket etterpå at hun mente jeg hadde høy smerterskel.

Har også hatt livstruende sykdom og en annen sykdom som gikk på nervesystemet med høy smerte, men taklet det veldig bra. Egentlig litt skummelt, fordi det gjorde at jeg kom meg litt sent til lege i det ene tilfellet som var livstruende. Så det kan også være en ulempe å ha høy smerteterskel.

Jeg synes det verste er smerte som varer over lang tid. Det er ikke intensiteten i smerten som er ille, men varigheten.

Skrevet

Veldig lav.. Utrolig kjedelig, får vondt svært fort, den minste lille ting går rett i ryggmargen omtrent. Men det går fint, selv om eg banner og steiker der og da, og håper på gigantiske blåveiser eller annet som kan "bevise" vondten min. (Noe som sjeldent kommer....)

Skrevet

alle sier at jeg har høy smerteterskel, men jeg vet ikke helt. for jeg kjenner kjeldent smerte. ting gjør nesten aldri vondt.

og det er ikke fordi jeg er flink til å holde ut, eller takler mye. jeg bare kjenner det ikke.

jeg tror egentlig jeg hadde vært gangske pysete om jeg hadde kjent noe.

på fødestuen sa jeg "skal jeg ikke få smertestillende?" og jordmoren sa: "har du vondt da?" og jeg "nei, men tenk om det blir vondt da".... hehe... hun ville ikke gi meg noe :P

Skrevet

Kommer an på situasjonen. Tåler veldig godt fødselssmerte og den smerten man får ved hard fysisk aktivitet (f.eks løping mot maks). Har lav smerteterskel på høy og lav temperatur, klarer ikke tørke snø av frontruta uten bøtter eller rulle/brette nystekt pannekake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...