Gå til innhold

Når fortalte dere det på jobben???


HermineL

Anbefalte innlegg

hallo alle sammen :)

 

Er selv 4+3 på vei og er fra våler i Østfold.

 

Så jeg lurer på når dere har enten planer om å fortelle det på jobben eller når dere gjorde det??

Hva jobber dere så med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fortalte det til jobben 5+2, da jeg må på sykehuset annenhver ukefor oppfølgning i svangerskapet pga diabetes. Men det er bare sjefen som vet det. Jeg er ingeniør og sitter for det meste på data på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skjønner jeg jo godt at du måtte fortelle det ja.

Jeg har bestemt meg for å ikke si det.om det er noen som spør så sier jeg jo selvfølgelig ja,men det blir jo noe helt annet.

 

jeg lurer veldig på hvordan jeg skal få jobb og jordmor besøk skal gå opp dene gangen.sist var jeg bare vikar (i samme jobb) og da kunne jeg bare si at jeg kunne ikke jobbe de og de dagene.blir litt verre nå siden jeg er ansatt..hehe.hendigvis så kommer første kontroll første ferieuka mi tror jeg.har tidlig ferie i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Slapp helt av. Om du har en fra før kan du skylde på at du må ta denne til rutinekontroll til lege, neste gang må du sjøl å sjekke ut tenna for den saks skyld. Jeg drøyde det lengst mulig med å fortelle det på jobb, men er av den typen som får GEDIGEN mage. Etter 11 uker i svangerskapet spurte kollegaer om jeg skulle jobbe mye lengre før det var permisjon, når jeg svarte med "ca 1/2 år" var det ingen som trodde meg. Jeg vil anbefale deg å fortelle det så tidlig som mulig, for du møter mye forståelse fra kollegaer og sjefer. Det er lissom noe alle skal igjennomå få barn altså.

Men kan jo være smart å vente til etter uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like langt som deg HermineL. Jeg har ikke lyst til å fortelle på jobb før uke 12, men kjenner at det skal holde hardt. Med kvinnearbeidsplass og mange par nysgjerrige øyne som følger med på hvem som blir nestemann ut gravid. Jeg har kontorjobb, men er noe ute og reiser. Frykter mest kvalmen, for det blir vanskelig å skjule. Jeg er av den bleike typen som er lett å lese når jeg ikke er på topp, så tipper det vil stå skrevet i panna når jeg er skikkelig kvalm. Og får å gjøre det litt mer komplisert så deler jeg kontor, så tror det blir vanskelig dette her. Jeg går i ferie midten av juli, så må bare holde ut til da. Etter ferien er det trygt å fortelle. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det før jeg ble gravid til de nermeste på jobb, for vi driver med IVF. Så de vet at jeg har gått på hormoner og allt. Har hatt to aborter også, syns egentlig det er litt godt at de vet hva som skjer. Så de vet allt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp helt av. Om du har en fra før kan du skylde på at du må ta denne til rutinekontroll til lege, neste gang må du sjøl å sjekke ut tenna for den saks skyld. Jeg drøyde det lengst mulig med å fortelle det på jobb, men er av den typen som får GEDIGEN mage. Etter 11 uker i svangerskapet spurte kollegaer om jeg skulle jobbe mye lengre før det var permisjon, når jeg svarte med "ca 1/2 år" var det ingen som trodde meg. Jeg vil anbefale deg å fortelle det så tidlig som mulig, for du møter mye forståelse fra kollegaer og sjefer. Det er lissom noe alle skal igjennomå få barn altså.

Men kan jo være smart å vente til etter uke 12...

 

fått ganske synlig mage nå jeg også,men heldivis så skuler uniformen min magen så langt av en merkelig grunn,men fikk vite i går at vi skal på en sånn jobbtur opp til en annen avdeling om 2 uker,og da har vi jo på privattøy siden vi alle skal ut å spise etter det.så da finner det nok ut (om noen tørr å spørre da..heh).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa d i uke 4-5... Men så viste de også at vi hadde startet opp prøvingen, så gleden var stor da jeg kunne fortelle at d gikk på første forsøk:) vi er en sammensveiset liten bedrift med 6 ansatte, så derfor føles det veldig greit og snakke om sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Om du har en fra før kan du skylde på at du må ta denne til rutinekontroll til lege, neste gang må du sjøl å sjekke ut tenna for den saks skyld. Jeg drøyde det lengst mulig med å fortelle det på jobb, men er av den typen som får GEDIGEN mage. Etter 11 uker i svangerskapet spurte kollegaer om jeg skulle jobbe mye lengre før det var permisjon, når jeg svarte med "ca 1/2 år" var det ingen som trodde meg. Jeg vil anbefale deg å fortelle det så tidlig som mulig, for du møter mye forståelse fra kollegaer og sjefer. Det er lissom noe alle skal igjennomå få barn altså.

Men kan jo være smart å vente til etter uke 12...

 

fått ganske synlig mage nå jeg også,men heldivis så skuler uniformen min magen så langt av en merkelig grunn,men fikk vite i går at vi skal på en sånn jobbtur opp til en annen avdeling om 2 uker,og da har vi jo på privattøy siden vi alle skal ut å spise etter det.så da finner det nok ut (om noen tørr å spørre da..heh).

Romslige klær kan skjule det meste om du ønsker å ikke si noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Om du har en fra før kan du skylde på at du må ta denne til rutinekontroll til lege, neste gang må du sjøl å sjekke ut tenna for den saks skyld. Jeg drøyde det lengst mulig med å fortelle det på jobb, men er av den typen som får GEDIGEN mage. Etter 11 uker i svangerskapet spurte kollegaer om jeg skulle jobbe mye lengre før det var permisjon, når jeg svarte med "ca 1/2 år" var det ingen som trodde meg. Jeg vil anbefale deg å fortelle det så tidlig som mulig, for du møter mye forståelse fra kollegaer og sjefer. Det er lissom noe alle skal igjennomå få barn altså.

Men kan jo være smart å vente til etter uke 12...

 

fått ganske synlig mage nå jeg også,men heldivis så skuler uniformen min magen så langt av en merkelig grunn,men fikk vite i går at vi skal på en sånn jobbtur opp til en annen avdeling om 2 uker,og da har vi jo på privattøy siden vi alle skal ut å spise etter det.så da finner det nok ut (om noen tørr å spørre da..heh).

Romslige klær kan skjule det meste om du ønsker å ikke si noe...

 

joda,men har fast uniform på jobben..så kan ikke velge og vrake der..hehe.og når det hjelder den turen..så kan de bare finne det ut...jeg gidder ikke å skule det for de heller,men de må da spørre,for er ikke der at jeg gidder å fortelle det ennå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen de to siste svangerskap i uke 8, da vi må gå over på svangerskapspenger ganske tidlig, pga ikke mulighet for tilrettelegging. Den siste gangen fortalte jeg det kun til sjefen med beskjed om at det ikke var offisielt, på personalmøte uka etter hadde han visst sagt det, jeg var ikke tilstede, men fikk noen telefoner, så denne gangen blir jeg ikke fortelle det så tidlig selv om jeg må slutte å jobbe i uke 16 ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var noen på jobben som spurte meg da jeg sa at jeg dreiv å slutta å røyke. da klarte jeg ikke å si noe annet en ja =) var da litt over 5 uker. er ikke alle på jobb som veit det enda. har ikke sagt noe til sjefen enda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Måtte si det rundt uke 7/8 tror jeg. Var så dårlig, at det var litt greit at sjefen viste det... etterhvert ble det avdelingen også hele barnehagen etter at noen spurte å sikkert lurte på hvorfor jeg ble litt sykmeldt sånn uten videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 10. Fant det ikke ut før det. Jobber veldig tett med sjefen, så det føltes naturlig å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det først til sjefen min i uke 8. Dette fordi jeg var så mye hos legen og var sykmeldt pga kraftige smerter i magen. Var også på tidlige ultralyder hos gynekolog. Men hun er sykepleier og svært forståelsesfull:-) Nå er jeg i uke 12 og resten av gjengen vet det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner i ny jobb 1. august, og er da nesten 15 uker på vei. Visste det på intervju, men var ikke mer enn 6 uker eller hvor mye det var, så følte ikke for å si det riktig enda da, samt at jeg var avhengig av å få jobben slik at jeg får opparbeida meg rett på permisjon med lønn. (Akkurat ferdig som student). Dette er et års vikariat, og i ettertid fikk jeg rede på at hun jeg går inn for, går ut i svangerskapspermisjon når jeg begynner. Nå blir det bare pinlig å fortelle det... Men føler ikke at jeg har hatt noe valg heller... Men en kan si jeg er hakket spent på hvordan rekasjonen blir... :o

 

På den andre siden ble jeg tilbudt jobb per telefon for et par dager siden. Sjefen der har visst om graviditeten siden uke 7, så jeg vet at når de tilbyr meg jobb og vet om graviditeten, så er det ikke mine kvalifikasjoner det står på i forhold til om jeg hadde fått den andre jobben om jeg hadde fortalt det på intervju. Litt rotete, men ja.. (Skulle gjerne heller ha jobbet her hvor de ringte, og jeg VET jeg hadde trivdes, men rekker ikke opparbeide lønna permisjon grunnet senere oppstart... :( )

 

Skjønner jo at arbeidsgiver gjerne skulle visst det, men har prata med to andre som driver ansettelse, som begge har sagt at om det stod mellom en gravid og en ikke gravid, hadde de funnet noe å pirke på ved den gravide, slik at den andre hadde fått jobben. Ikke fordi de har lov, men fordi de tenker egoisisk. Tenker da at da kan jammen meg jeg også være litt egoistisk ved ikke å fortelle før jeg begynner, evt. litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen sa jeg det til ca uke 8, skulle jobbe tett med henne en dag og var skikkelig kvalm... Er 15+1 i dag og har fremdeles ikke sagt noe til andre kolleger, har ikke fått mage enda, så ingen problem å skjule, drøyer det nok til folk begynner å spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det sammen dag jeg fikk vite det. Graviditeten er resultat av IVF behandling så var på jobb da jeg fikk prøvesvar fra klinikken. Tårene rant... var så lykkelig. Så nyheten ble kjent for. Arbeider dessuten på laboratorie så det er visse kjemikalier jeg ikka kan være eksponert for som gravid, så sånn sett så er det vanlig her på jobben og fortelle om graviditeten svært tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er i nesten samme situasjon som deg Sur(e)prised! Begynner også i ny jobb 1.august og er 16 uker på vei når jeg begynner. Fikk jobben allerede i mars, så jeg var ikke gravid da... Så har ikke dårlig samvittighet for det, men kjenner fremdeles at det er litt ekkelt å komme gravid - ville vente etter uke 12 med å si noe, men så dro sjefen på ferie og jeg fikk ikke sagt det.. Så nå får de bare finne ut av det første dag på jobb. Har mage - så det blir litt for dumt å prøve å skjule det...

 

Var flere stillinger ledige, bl.a et vikariat frem til jul, men jeg endte opp med å få den faste stillingen.. Kjenner litt på den, i og med at jeg selv skal ut i permisjon til jul... Så jeg er også veldig spendt på reaksjonen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er andre. Jeg fikk ny jobb i begynnelsen av mai, og begynner 21 august. Begynner etter at Snuppa begrunner i barnehagen. Jeg hører ikke til i januar gruppa, men i mars gruppa. Men ville bare si at jeg er i samme situasjonen.

 

Når jeg begynner på jobb er jeg 12 uker. Håper at kvalme har begynt å gi seg da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til min nærmeste sjef på jobb nesten med det samme da jeg hadde fortalte henne at vi skulle begynne med IVF i mai slik at det skulle gå greit å få fri og at hun viste det hvis formen var dårlig noen dager. Men så oppdaget vi at vi hadde klart det på siste forsøk:) veldig glad jeg slipper å gå på hormoner likevel.

 

Har ikke fortalt det til resten på jobb enda men har ikke fått noen mage enda og synes ikke det er noen hast foreløpig. Er nå 14+2. Forteller det nok i løpet av august nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det i uke 14, vi er mange jenter på jobb og de fleste er vant til å se meg i uniform, kjente at buksen har begynt å ta meg i linninga og flere synlige tegn som store pupper og pittelitt mage. Så i uke 14 buste jeg ut med det, synest jeg hadde holdt meg lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt det enda, er 16 uker og 4 dager på vei.

Har fortsatt ferie, starter ikke før til mandagen.

Må vel si det snart, men gruer meg veldig. Vet at arbeidsgiver ikke kommer til å ta det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...