Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #26 Skrevet 17. mai 2012 Heeeeei... Nå er det 17 mai og russetida er offisielt straks over. Hva med å begrave stridsøksen? Om noen takler festbråk bedre enn andre, so what? My god.. Russ er russ og sånn er det. Bosetter du deg på Tryvann så vet du hva du får. Har du naboer så kan det tenkes de har fest av og til. Hvis man ikke takler lyder fra andre så får man bo i ødemarka uten naboer da. Lett. Hehe...bra skrevet. Tok jo helt av her
Soon to be mum Skrevet 17. mai 2012 #27 Skrevet 17. mai 2012 Heeeeei... Nå er det 17 mai og russetida er offisielt straks over. Hva med å begrave stridsøksen? Om noen takler festbråk bedre enn andre, so what? My god.. Russ er russ og sånn er det. Bosetter du deg på Tryvann så vet du hva du får. Har du naboer så kan det tenkes de har fest av og til. Hvis man ikke takler lyder fra andre så får man bo i ødemarka uten naboer da. Lett. Hehe...bra skrevet. Tok jo helt av her Ja, det kan man si. Jeg må si jeg synes det var litt artig. Har aldri opplevd at noen har blitt så provosert av mine meninger før, så det var en artig forandring for min del. Riktig god 17. mai alle sammen!
Gjest Miryks Skrevet 17. mai 2012 #28 Skrevet 17. mai 2012 Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Jeg var kalv, men visste å oppføre meg. Fullt mulig å være ung uten å være dum Når generasjon etter generasjon av russ hvor 70% av de mister all folkeskikk og respekt for andre i 17 dager, så ja, da får du virkelig unnskylde at jeg misliker dem.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #29 Skrevet 17. mai 2012 Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Jeg var kalv, men visste å oppføre meg. Fullt mulig å være ung uten å være dum Når generasjon etter generasjon av russ hvor 70% av de mister all folkeskikk og respekt for andre i 17 dager, så ja, da får du virkelig unnskylde at jeg misliker dem. Okei.... Men når du da vet, ved egen oppførsel og opplevelse, at det finnes (mange) russ som faktisk oppfører seg... Hvorfor dømmer du da alle russ uten unntak (sitat: "misliker dem", uspesifisert, som om du omtaler alle russ som en stor masse)? Snakker du ikke da litt mot deg selv faktisk? De fleste skjønner vel at de ekstremtilfellene man ser, med russ som kidnapper folk/andre russ/yngre elever ved skolen, og gjør usmakelige "streker" ikke representerer flesteparten av de russ som feirer... Likevel dømmer du alle som en som mennesker som ikke kan å oppføre seg...?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #30 Skrevet 17. mai 2012 Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Jeg var kalv, men visste å oppføre meg. Fullt mulig å være ung uten å være dum Når generasjon etter generasjon av russ hvor 70% av de mister all folkeskikk og respekt for andre i 17 dager, så ja, da får du virkelig unnskylde at jeg misliker dem. Det her blir jo en voldsom generalisering av russen som gruppe da. Jeg bor i en middels stor by på østlandet, her er det skjelden og aldri noe tull og bråk med russen. Blir litt som å si at at 70% av alle invandrere er kriminelle fordi du har dårlige erfaringer med kriminelle invandrere..
Gjest Antarctica Skrevet 17. mai 2012 #31 Skrevet 17. mai 2012 Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Siden jeg jobber på videregående, regner jeg med det er åpenbart at jeg på et vis klarte å fullføre. Så det er neppe bitterhet... Og det tragiske jeg ser, er at for noen er 2 år og 8 måneder med skolegang bortkasta, fordi russefeiringa deres fører til at DE ikke fullfører....
Kliko Skrevet 18. mai 2012 #32 Skrevet 18. mai 2012 Herrefred, tror dere begynner å bli gamle så mye som russen plager dere! Russen er et vårtegn! Og russen er her for å bli, hver eneste mai
Gjest sug lut Skrevet 18. mai 2012 #33 Skrevet 18. mai 2012 Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Siden jeg jobber på videregående, regner jeg med det er åpenbart at jeg på et vis klarte å fullføre. Så det er neppe bitterhet... Og det tragiske jeg ser, er at for noen er 2 år og 8 måneder med skolegang bortkasta, fordi russefeiringa deres fører til at DE ikke fullfører.... Du jobber i videregående og har ikke hørt om svartruss? Troverdig. Dessuten driter du i deres potensielt bortkasta framtid - det var din egen salige fred og ro og den fryktelige ungdommen i porten du klagde på. At du i ettertid prøver å pynte på det er noe helt annet.
Gjest thricane Skrevet 18. mai 2012 #34 Skrevet 18. mai 2012 Hva gjør det en sjelden gang i ny og ne da....Litt bass har da aldri tatt liv av noen. Regner med de reiser videre til en eller annen happening, kan umulig være mye til fest å stå i oppkjørselen i et boligfelt.
Gjest Antarctica Skrevet 18. mai 2012 #35 Skrevet 18. mai 2012 Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Siden jeg jobber på videregående, regner jeg med det er åpenbart at jeg på et vis klarte å fullføre. Så det er neppe bitterhet... Og det tragiske jeg ser, er at for noen er 2 år og 8 måneder med skolegang bortkasta, fordi russefeiringa deres fører til at DE ikke fullfører.... Du jobber i videregående og har ikke hørt om svartruss? Troverdig. Dessuten driter du i deres potensielt bortkasta framtid - det var din egen salige fred og ro og den fryktelige ungdommen i porten du klagde på. At du i ettertid prøver å pynte på det er noe helt annet. Jobber på musikklinja, så jeg ser ikke svartruss på min arbeidsplass... Vi er en stor skole med 700 elever, yrkesfaglig har ikke campus her.(Og syns vel heller ikke 2-årig yrkesskole er det samme som "russefeiring", så der er jeg nok gammeldags. å være russ er å ha tatt "studenteksamen".)
litekreativtbrukernavn Skrevet 18. mai 2012 #36 Skrevet 18. mai 2012 Med fare for å høres ut som et gammels "skinn" her, men...ingen av dere som har tenkt på å klage til boretslaget f.eks da?! Mange steder må det være stille etter 22, og om foreldrene får klage blir nok ungene bedt om å stikke en annen plass å henge en gårdsplassen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå