Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Eller ungdommer, da, for de er jo i 18-årsalderen. Det har samla seg 6-7 biler i oppkjørselen deres, det ropes og jodles, og bassen i musikken deres får sofaen min til å DIRRE - det er ikke tull! Det skjelver her jeg sitter. Noen av dem er noe slags russ i svarte dresser (hva er nå det, da?) og jeg håper de snarest kommer seg til byen og gjøre utestedene utrygge i stedet for å plage oss boligfelt-sinkene med maset sitt!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Etter at jeg har bikket over 30 hater jeg mer og mer russetiden. Hvert år samles det russ nede på parkeringsplassen der vi bor og spiller teckno musikk til morgen. Dritirriterende.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Mislikte russetiden allerede da jeg gikk ut av videregående. Tull og tøys. Men når det er sagt, synes jeg de har roet seg med åra. Men det er kanskje fordi jeg ikke bor i sentrum lenger...
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Svartruss er elever som er ferdige med 2-årig yrkesfaglig utdannelse. Heldigvis hører vi svært lite til russen her vi bor, og heldigvis så bor jeg såpass langt unna russens "hovedarena" her i kommunen at jeg slipper at elevene mine kommer og vekker meg grytidlig i morra (tror jeg...!).
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke så sinnsykt mye tid på å irritere seg over russen hvert eneste år. Det er faktisk ikke så mange dagene i året det er snakk om... Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. Der jeg bor nå, som er veldig sentrumsnært i Oslo, plages jeg mer av naboer som har vanlige fester i helgene enn det russen noen sinne klarer å plage meg. Ikke at det plager meg spesielt at folk har fest heller, sånn sett, men bare for å illustrere. Men det er mulig jeg bare har større toleranse for sånt enn folk flest...?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Det heter svartruss:) Og jeg heller skjønner ikke irritasjonen. Det er et par dager i året, og de har det gøy. Isbilen derimot, som kjører fra 9-23 hver forbanna dag gjennom hele sommeren...... han begynner i mars og gir seg når snøen kommer. Heller russ i mai!
Gjest Miryks Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke så sinnsykt mye tid på å irritere seg over russen hvert eneste år. Det er faktisk ikke så mange dagene i året det er snakk om... Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. Der jeg bor nå, som er veldig sentrumsnært i Oslo, plages jeg mer av naboer som har vanlige fester i helgene enn det russen noen sinne klarer å plage meg. Ikke at det plager meg spesielt at folk har fest heller, sånn sett, men bare for å illustrere. Men det er mulig jeg bare har større toleranse for sånt enn folk flest...? ....vi med små barn tenker gjerne på ungene når vi irriterer oss. Jeg gjør hvertfall det. Når russebil på russebil kommer kjørende i 5 km/t forbi her med volumet på max med den fjortis-dunkedunk musikken sin og en selv har unger som skal sove, så er det fullt lovlig å bli irritert. Og ja, jeg misliker russen. De finner på så mye drit og tror de har rett til det, akkurat pga slike meninger som det du har. "Det er bare for noen dager i året". Det gir dem ikke rett til å plage og trakassere folk.
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke så sinnsykt mye tid på å irritere seg over russen hvert eneste år. Det er faktisk ikke så mange dagene i året det er snakk om... Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. Der jeg bor nå, som er veldig sentrumsnært i Oslo, plages jeg mer av naboer som har vanlige fester i helgene enn det russen noen sinne klarer å plage meg. Ikke at det plager meg spesielt at folk har fest heller, sånn sett, men bare for å illustrere. Men det er mulig jeg bare har større toleranse for sånt enn folk flest...? ....vi med små barn tenker gjerne på ungene når vi irriterer oss. Jeg gjør hvertfall det. Når russebil på russebil kommer kjørende i 5 km/t forbi her med volumet på max med den fjortis-dunkedunk musikken sin og en selv har unger som skal sove, så er det fullt lovlig å bli irritert. Og ja, jeg misliker russen. De finner på så mye drit og tror de har rett til det, akkurat pga slike meninger som det du har. "Det er bare for noen dager i året". Det gir dem ikke rett til å plage og trakassere folk. "slike meninger som det du har"...? Det eneste jeg har sagt i mitt innlegg er at russetiden er noen få dager av hele året, og at lydnivået ikke plager meg. Kan ikke se noe sted at jeg har sagt at jeg med det mener det gir dem rett til å trakassere folk eller gjøre "mye drit" som du kaller det. Med mindre du mener å spille litt høy musikk er det samme som å trakassere folk. Setter pris på man ikke tillegger meg meninger jeg ikke har.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Her gir ikke isbilen seg på vinteren heller
Gjest Miryks Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 "slike meninger som det du har"...? Det eneste jeg har sagt i mitt innlegg er at russetiden er noen få dager av hele året, og at lydnivået ikke plager meg. Kan ikke se noe sted at jeg har sagt at jeg med det mener det gir dem rett til å trakassere folk eller gjøre "mye drit" som du kaller det. Med mindre du mener å spille litt høy musikk er det samme som å trakassere folk. Setter pris på man ikke tillegger meg meninger jeg ikke har. Verden er større enn bobla di. Ja, her jeg kommer fra, og rundt omkring, så gjør faktisk russen mye drit. De plager utviklingshemmede, de spruter ned elever fra barneskolen, kidnapper annen russ og kjører de ut i "villmarka" for så å droppe dem av der og slik som jeg sa, de åler seg gjennom gatene med volumet på stereoanlegget på max. I mine øyne så er det tulleoppførsel. Noen få dager i året av dette er for mye. Kunne de bare feira på en skikkelig måte, så ville jeg holdt kjeft. Det de synes er morsomt, er ikke nødvendgvis det alle andre synes er morsomt. Akkurat som at lydnivået plager ikke deg, men det plager meg, mannen og ungene, som prøver å sove.
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 "slike meninger som det du har"...? Det eneste jeg har sagt i mitt innlegg er at russetiden er noen få dager av hele året, og at lydnivået ikke plager meg. Kan ikke se noe sted at jeg har sagt at jeg med det mener det gir dem rett til å trakassere folk eller gjøre "mye drit" som du kaller det. Med mindre du mener å spille litt høy musikk er det samme som å trakassere folk. Setter pris på man ikke tillegger meg meninger jeg ikke har. Verden er større enn bobla di. Ja, her jeg kommer fra, og rundt omkring, så gjør faktisk russen mye drit. De plager utviklingshemmede, de spruter ned elever fra barneskolen, kidnapper annen russ og kjører de ut i "villmarka" for så å droppe dem av der og slik som jeg sa, de åler seg gjennom gatene med volumet på stereoanlegget på max. I mine øyne så er det tulleoppførsel. Noen få dager i året av dette er for mye. Kunne de bare feira på en skikkelig måte, så ville jeg holdt kjeft. Det de synes er morsomt, er ikke nødvendgvis det alle andre synes er morsomt. Akkurat som at lydnivået plager ikke deg, men det plager meg, mannen og ungene, som prøver å sove. Bobla mi faktisk... Den er drøy, Miryks. Jeg er fullstendig klar over at slik oppførsel finnes blant russen, og som sag før: Jeg støtter overhodet ikke slik oppførsel. Nå vet ikke jeg hvor du kommer fra, men tror du virkelig ikke slikt forekommer i Oslo også? Som sagt: Jeg er like mye imot slik oppførsel som du er. Skjønner ikke hvor du får noe annet fra? Du tillegger meg sinnsykt mange holdninger jeg overhodet ikke har, og det liker jeg ikke. Vennligst hold deg til det jeg faktisk sier, om du skal kritisere meg. Det HI klager over i denne tråden, er noen russ som har fest i en oppkjørsel i nærheten av der hun bor, og hun plages av at de roper og skråler og spiller høy musikk. DET var det jeg gav en respsons på. Og ja, jeg svarer for min egen mening om dette lydnivået som russen presterer, selv om jeg er veldig klar over at mange andre i "din verden" plages av dette, fordi jeg faktisk ikke har for vane å snakke for andre. Skjønner ikke at det skal være et problem, og synes heller ikke at det rettferdiggjør at du snakker ned til meg og "min boble". Hva vet du forresten om hvorvidt vi har barn i husstanden vår eller ikke? Du snakker om "for oss som har barn", som om jeg ikke har det? Jeg har aldri sagt at det ikke finnes barn i vår husstand. Jeg mener fremdeles at festlyder og høy musikk i russetiden ikke plager meg, men du må mer enn gjerne ha en annen mening. Ingen grunn til å prøve å halshugge meg av den grunn.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. mai 2012 #12 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er blitt så gammel at jeg syns det er stas når ungdommen lager litt liv og røre i byen. Selv ikke da jeg våknet midt på natta og trodde seriøst at noen sto og joiket inne på soverommet mitt ble jeg irritert. Høy musikk er ikke det verste man kan finne på av sprell. Husker selv hvordan det var å være russ
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #13 Skrevet 16. mai 2012 Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. For russen er det fire fester og ferdig med det.. For dem som bor der er det fire fester hvert eneste jævla år. Skjønner godt at de gjør sak ut av det.
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #14 Skrevet 16. mai 2012 Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. For russen er det fire fester og ferdig med det.. For dem som bor der er det fire fester hvert eneste jævla år. Skjønner godt at de gjør sak ut av det. Ja, det er hvert år, men fire russefester i året er likevel mye mindre enn det man blir plaget av i en helt vanlig boligblokk eller bygård i løpet av et helt år. Så jeg synes likevel det er litt storm i et vannglass. Men folk har selvsagt lov til å mene noe annet.
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2012 #15 Skrevet 16. mai 2012 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke så sinnsykt mye tid på å irritere seg over russen hvert eneste år. Det er faktisk ikke så mange dagene i året det er snakk om... Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. Der jeg bor nå, som er veldig sentrumsnært i Oslo, plages jeg mer av naboer som har vanlige fester i helgene enn det russen noen sinne klarer å plage meg. Ikke at det plager meg spesielt at folk har fest heller, sånn sett, men bare for å illustrere. Men det er mulig jeg bare har større toleranse for sånt enn folk flest...? Nå bruker jeg ikke "sinnssykt mye tid på å irritere meg", jeg bruker tid hjemme i sofaen, og hyggen umuliggjøres av et spetakkel som er så høyt at jeg like godt kunne ha satt meg inne i huset sammen med dem. De er ikke "i en oppkjørsel nær meg", men i rekkehus med samme yttervegger, så det merkes godt. Når det er sagt så jobber jeg i videregående skole også, og det som beskrives av noen over her - terrorisering av andre elever og totalt antisosial atferd - er blant "morsomhetene" man finner på i russetida. I år er utvisning, politianmeldelser,eksamensnekt og en del andre tiltak på trappene etter de mest bisarre utslagene av "morsomheter". Man kan feire uten å koble samtlige hjerneceller i frigir.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #16 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har akkurat kommet hjem etter å ha henta venner på byen og virker ikke som russen har roa seg akkurat. Kasta ølflasker etter bilene og ambulansen kjørte avgårde med blålys ... Jeg misliker russen og jeg er "bare" 22
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #17 Skrevet 16. mai 2012 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke så sinnsykt mye tid på å irritere seg over russen hvert eneste år. Det er faktisk ikke så mange dagene i året det er snakk om... Eksempel: Før bodde jeg rett i nærheten av Tryvann i Oslo, som er et av de STOOOOORE festlokasjonene til Oslo-russen. En av velforeningene i nærheten av der jeg bodde bruker MYE energi hele året på å få slutt på russens fester der oppe fordi de synes de plages så utrolig mye av disse festene. De har til og med en egen spalte om det på hjemmesiden for velforeningen. Men.... hallo... Det er snakk om max 4 fester totalt i hele russetida. Så veldig plagsomt er det faktisk ikke. Der jeg bor nå, som er veldig sentrumsnært i Oslo, plages jeg mer av naboer som har vanlige fester i helgene enn det russen noen sinne klarer å plage meg. Ikke at det plager meg spesielt at folk har fest heller, sånn sett, men bare for å illustrere. Men det er mulig jeg bare har større toleranse for sånt enn folk flest...? Nå bruker jeg ikke "sinnssykt mye tid på å irritere meg", jeg bruker tid hjemme i sofaen, og hyggen umuliggjøres av et spetakkel som er så høyt at jeg like godt kunne ha satt meg inne i huset sammen med dem. De er ikke "i en oppkjørsel nær meg", men i rekkehus med samme yttervegger, så det merkes godt. Når det er sagt så jobber jeg i videregående skole også, og det som beskrives av noen over her - terrorisering av andre elever og totalt antisosial atferd - er blant "morsomhetene" man finner på i russetida. I år er utvisning, politianmeldelser,eksamensnekt og en del andre tiltak på trappene etter de mest bisarre utslagene av "morsomheter". Man kan feire uten å koble samtlige hjerneceller i frigir. Okei. Jeg feiltolket ditt hovedinnlegg til at russen festet i russebilene sine i oppkjørselen. Det er jo også ikke spesielt interessant om de festet i oppkjørselen eller inne i huset. Poenget er at jeg aldri har betvilt at det ikke høres ekstremt godt for deg at de fester. Jeg har som antydet meget god erfaring med fenomenet selv. Har hatt mange våkenetter både pga festing på Tryvann (vi hadde leilighet/personalbolig bare noen få hundre meter fra Tryvann, så jeg kan love deg at det hørtes ut som om de stod inne på soverommet vårt og festet), og etter at vi flyttet til sentrum hvor bilene kjører rundt hele tiden i russetiden. Likevel så plager dette meg ikke så mye at jeg orker å irritere meg. Jeg støtter det faktum at russen har sine arrangementer på Tryvann fremfor et annet sted hvor det faktisk bor flere menneskere enn i området rundt Tryvann. Nettopp fordi folk jo, som illustrert i denne tråden, plages av det og får sin nattesøvn forstyrret. Jeg registrerer og skjønner også at andre enn meg føler at det er plagsomt, men likevel forbeholder jeg meg retten til å ikke forstå at folk gidder å irritere seg. Nettopp fordi det ikke er noen helårsaktivitet dette. Grunnen til at jeg skrev "sinnsykt mye tid på å irritere seg", er fordi jeg faktisk opplever at veldig mange bruker sinnsykt mye tid på dette. Jeg mente ikke nødvendigvis at _du_ gjør det. Bare for å presisere det. Og når det gjelder det siste avsnittet ditt, vil jeg NOK EN GANG presisere at jeg ikke støtter den type oppførsel fra noen, verken russ eller andre. Jeg har aldri noen gang sagt at slikt er akseptabelt.
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2012 #18 Skrevet 16. mai 2012 Nei vel, fint for deg at du liker våkenetter. Det gjør ikke flertallet av befolkningen, og det å plages av andre fylleatferd er dessverre en del av livet i Norge - en del av livet jeg gjerne ville ha vært foruten. Om jeg bosatte meg nær Tryvann, ville jeg ha hatt bange anelser i forkant. Men her i rekkehushelvetet trodde jeg at sarte sjeler som meg skulle være trygg...
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #19 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har akkurat kommet hjem etter å ha henta venner på byen og virker ikke som russen har roa seg akkurat. Kasta ølflasker etter bilene og ambulansen kjørte avgårde med blålys ... Jeg misliker russen og jeg er "bare" 22 Jeg føler egentlig ikke at alder har så mye med dette å gjøre. Selv er jeg 37 år, og burde sikkert i følge "fordommene" om dette mene at russen er noen fæle bråkmakere...? Kasting av ølflasker og voldelige handlinger generelt er jo bare forkastelig. Synes egentlig det er synd at de ødelegger sin egen russetid med slik oppførsel, for man kan da ha en morro fest uten slikt. Høy musikk, derimot, synes jeg er helt greit.
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #20 Skrevet 16. mai 2012 Nei vel, fint for deg at du liker våkenetter. Det gjør ikke flertallet av befolkningen, og det å plages av andre fylleatferd er dessverre en del av livet i Norge - en del av livet jeg gjerne ville ha vært foruten. Om jeg bosatte meg nær Tryvann, ville jeg ha hatt bange anelser i forkant. Men her i rekkehushelvetet trodde jeg at sarte sjeler som meg skulle være trygg... Jeg har ikke sagt at jeg _liker_ våkenetter, men at det ikke plager meg. Klart jeg helst ville ha sovet hele natten gjennom. Det vil jo de aller fleste. Men livet mitt blir ikke bedre av at jeg blir sur fordi jeg ikke fikk sove en natt. Det er bare det som er poenget mitt. Hvis jeg ble sur og irritert i tillegg, så ville jo resten av dagen etter bli ødelagt også. Det går jo bare ut over meg selv. Og nei, jeg er ikke perfekt og er ikke en slik som ikke irriterer meg over noe og alt det der.... Jeg er bare "heldig" som ikke plages av akkurat dette. Og jeg føler jo at du med å poste hovedinnlegget ditt ba om andre folks meninger om temaet. Så da kom jeg med min. =)
Gjest Siklerotte Skrevet 17. mai 2012 #21 Skrevet 17. mai 2012 Interessant å se hvordan enkeltes argumentasjonsteknikk er. Russen plager meg egentlig ikke (nå skal det nevnes at det første møtet mitt men russen var i går), men akkurat nå kunne jeg ha vært tilbøyelig til å hate dem, ettersom jeg ble vekket klokken fire og fortsatt er våken. Det er ikke greit å angripe funksjonshemmede, drive hærværk eller andre uspiselige ting, det er vel alle enige om, men jeg synes det er rimelig uskyldig moro å få feste fra seg natt til 17., og egentlig ellers i mai. Dessuten er det egentlig bare koselig med russen. Det er mai.
Gjest sug lut Skrevet 17. mai 2012 #22 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Her var det tydeligvis noen kuer som har glemt at de var kalv engang. Eller har dere bare ikke fullført videregående noen av dere og tar bitterheta ut på generasjon etter generasjon av russ? Endret 17. mai 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #23 Skrevet 17. mai 2012 Et sikkert vårtegn er russen:) De spiller da mye fin musikk også, ville savnet det om det forsvant. Eneste jeg ikke likte var innbruddet de tok i bilen min.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #24 Skrevet 17. mai 2012 Jeg er da ikke plaga av noen russer Men så skjønner jeg ikke noe av den russeferinga i det hele tatt! Hva er vitsen med det? Bruker masse penger på noen tulle biler som er brukt i noen månad.... drikker.... fester.... Kjenner inegn andre land hvor det er så mye tull før man er ferdig på skolen!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #25 Skrevet 17. mai 2012 Heeeeei... Nå er det 17 mai og russetida er offisielt straks over. Hva med å begrave stridsøksen? Om noen takler festbråk bedre enn andre, so what? My god.. Russ er russ og sånn er det. Bosetter du deg på Tryvann så vet du hva du får. Har du naboer så kan det tenkes de har fest av og til. Hvis man ikke takler lyder fra andre så får man bo i ødemarka uten naboer da. Lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå