Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #26 Skrevet 16. mai 2012 Det å ikke ringe tilbake, vil vel bare gjøre helsestasjon og bv mer mistenksomme? Men hun vil nok ringe til Bv uansett om jeg gjør det ene eller det andre... Om jeg da ikke gir etter og vender tilbake til helsestasjonen. Kontrollene er i utgangspunktet sjeldne ja, men hvis jeg vender tilbake vil de sikkert at vi skal komme på ekstrakontroller. Det har vært sånn før... Barnet er helt friskt altså, det er samspill og "forholdene i hjemmet" de er bekymret for. Jeg syns det er veldig krevende å ha et perfekt samspill hos helsesøster, samtidig som man føler seg krenket og sur på helsestasjonen. Tror nok ikke at lederen vil beklage noe. Det er selvfølgelig en teorisk mulighet, men... Jeg har aldri skrevet eller sagt noe til henne om hva jeg har opplevd fra helsestasjonens side. Derfor er sjansen stor for at hun mener at hennes ansatte har gjort alt riktig. Har aldri snakket med eller møtt sjefen for helsestasjonen, har bare sett navnet hennes i avisen, på kontordøra og lignende. Derfor kjente jeg igjen navnet. HI.
Mrs. Bouquet Skrevet 16. mai 2012 #27 Skrevet 16. mai 2012 Alt det helsesøster registrerer om ditt barn kommer til legen, og alt det legen skriver inn på dataen sin og ditt barn kommer til helsestasjonen. Disse to instansene samarbeider med hverandre. Jeg har et barn med et handikap, og hver gang vi har vært på kontroll på sykehuset kommer også resultatene derfra til helsestasjonen. Det er vanskelig å "komme unna" helsestasjonen, de skal følge barnet ditt i hele oppveksten. Jeg har også barn på skolen, og det er de samme helsesøstrene fra helsestasjonen som har kontor på skolen noen dager i uken/måneden alt etter hvor stor skolen er. De setter vaksiner på skolen, veier og måler barna, har samtaler om pubertet og prevensjon med barna osv etterhvert som de vokser til. Det er ikke noe mål å "komme unna" barnevernet, de samarbeider med lege og helsestasjon for å hjelpe dere gi barnet en så god oppvekst som mulig. Du bør helt klart ringe tilbake til helsestasjonen og høre hva de ønsker, det er ikke noe problem for deg å ta de vanlige kontrollene hos fastlege, han kan veie og måle barna han og resultatene blir overført til helsestasjonen. Men jeg tror ikke en lege utfører kontroller med test av koordinasjon, tegne-skriveferdigheter, språktest osv, da må du vel til helsesøster? Det er viktig for de aller fleste å "komme unna" barnevernet. Man vil gjerne vite at man takler foreldrerollen på egenhånd. Når barnevernet insisterer på at man trenger hjelp, eller de har grunn til bekymring, er det svært ubehagelig for de aller fleste. Ingen foreldre ønsker å være under vurdering av barnevernet med mindre man har søkt hjelp selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå