Gå til innhold

Hvor vanlig er det at unge voksne bruker hasj....

Anbefalte innlegg

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

ett innlegg er fjernet grunnet oppfordring til salg/kjøp av rusmidler.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i en rusbolig. Her bor det unge gutter som engang startet som din sønn. Dette er meget alvorlig. Etter kurs med narkotikapolitet, og andre instanser har vi fått prentet inn hvor alvorlig det er å røyke hasj. Den er fremstilt mye mer kjemisk enn tidligere å kan gjøre mye skade.

Vi har flere her som har fått utløst alvorlige psykoser etter 1 gangs bruk. Det er også stor sannsynlighet at det er andre stoffer tilgjengelig i hans omkrets.

Ofte skaper hasjen andre tilleggsproblemer, som angst, sosial isolasjon og depresjon. Mange av de "smånarkomane" bruker andre ting i tillegg, for å fjerne ubehaget i etterkant. Det er en ond og farlig sirkel, og med ett feilskjær så er man ute å kjører.

Du må ikke støtte misbruket, i form av å gi penger. Han blir fort utspekulert, og spiller på følelser. Egentlig tenker han kun på seg selv, og vil utnytte enhver situasjon.

Nå virker det som du har en viss kontroll. Jeg tenker at du må ta dette ett hakk videre. Kontakt politiet ( nå er han vel i kontakt allerede)...  Sørg for at han nå får innprentet hvor farlig dette er. Og hvor det ofte bærer. Politiet her vi bor har et system rundt dette, at de jobber forebyggende mot ungdom i form av samtaler o.l

LYKKE til =)

Skrevet

Jeg vil si meget vanlig, og at det ikke er noe mer farlig enn alkohol.

Røyker ikke selv nå, men ekspreminterte rundt den alderen. Er nå i 30 årene og har mange venner som har fortsatt å røyke i ny og ne; alle er "vellykkede" mennesker med karriere og familier.

Skal garantere det at de IKKE er vellykkede... Ingen narkomane er det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...