Gå til innhold

Ja til et fargerikt felleskap!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flisespikker much?

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at det er levesettet til de som er muslimske, i forhold til de som er "kristne", som er problemet. Allah og Gud er den samme, ja, men de som tilber forholdsvis Gud og Allah, har ofte to forskjellige levesett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del har det ingenting med farge å gjøre! Er du født i Norge, så er du norsk. Som det blir skrivd over her skulle en norsk kvinne som levde på samme måte som nordmenn gjør slitt veldig med å passe inn i et muslimskt land. Men da lurer jeg litt på hvorfor i all verden alle muslimer kommer hit og ikke kan tilpasse seg litt etter landet de faktisk lever i.

Jeg skulle likt å sett at ikke nordmenn blei hata om vi kom en kjempegjeng til deres land, reiste norske kirker, veiva med vårt flagg på nasjonaldagen deres, spiste svin og dreit i halal slakting, kledde oss med små klær når det var varmt osv.

Jeg håper noen ser poenget mitt.

Jeg driter i hvor mange svarte, brune, gule, blå eller røde som bor i landet- men hvis våre tradisjoner og vår kultur må gå under av den grunn så er jeg ikke med på det. Blir skremt når jeg hører at noen norske klasser har så få nordmenn at de bare driter i hele 17.mai toget !

Bare se på nordmennene i Spania som har laget seg ett lite område med norske butikker osv. I tillegg krever de at spanjoler som skal jobbe med de i Spania må lære seg norsk. Er nordmenn så mye bedre?

Respekterer nordmenn tyrkisk, egyptisk, marokkansk kultur og religion når de er på ferie der? Nei. Det sprader de i bikini, drikker alkohol, fyll, puler rundt, spiser svin osv. Er nordmenn så mye bedre??

Nei det er vi ikke

Skrevet

Hvis det ikke henger sammen med farge, og såklart gjør det ikke det; hvorfor da legge fokus på FARGERIKT fellesskap?

Hvordan mennesker er har ingenting med farge å gjøre, men at kulturelle forskjeller osv spiller en rolle, det syns jeg er vanskelig å benekte. Ikke alle kulturer går godt sammen, tror feks du som norsk kvinne hadde hatt vanskelig for å blandes inn i somalia eller irak.

Jeg er norsk, og har ikke hatt vanskelig for å balndes inn i irak :) Så, alle er forskjellig :P

Har heller ikke hatt problemer med å blandes inn i Irak eller Marokko :)

Skrevet

Hvis det ikke henger sammen med farge, og såklart gjør det ikke det; hvorfor da legge fokus på FARGERIKT fellesskap?

Hvordan mennesker er har ingenting med farge å gjøre, men at kulturelle forskjeller osv spiller en rolle, det syns jeg er vanskelig å benekte. Ikke alle kulturer går godt sammen, tror feks du som norsk kvinne hadde hatt vanskelig for å blandes inn i somalia eller irak.

Jeg er norsk, og har ikke hatt vanskelig for å balndes inn i irak :) Så, alle er forskjellig :P

Har heller ikke hatt problemer med å blandes inn i Irak eller Marokko :)

Nemlig, så det er lurt at ikke alle drar alle under samme kam... Reiser man til et slikt land, enten det er irak eller marokko feks, så betyr det jammen ikke automatisk at man blir fryst ut osv.

Har mange eksempler på det motsatte :)

Men folk får tro det de vil, så får vi som har opplevd annerledes tro annet :D ha en fin kveld :D

Skrevet

For min del har det ingenting med farge å gjøre! Er du født i Norge, så er du norsk. Som det blir skrivd over her skulle en norsk kvinne som levde på samme måte som nordmenn gjør slitt veldig med å passe inn i et muslimskt land. Men da lurer jeg litt på hvorfor i all verden alle muslimer kommer hit og ikke kan tilpasse seg litt etter landet de faktisk lever i.

Jeg skulle likt å sett at ikke nordmenn blei hata om vi kom en kjempegjeng til deres land, reiste norske kirker, veiva med vårt flagg på nasjonaldagen deres, spiste svin og dreit i halal slakting, kledde oss med små klær når det var varmt osv.

Jeg håper noen ser poenget mitt.

Jeg driter i hvor mange svarte, brune, gule, blå eller røde som bor i landet- men hvis våre tradisjoner og vår kultur må gå under av den grunn så er jeg ikke med på det. Blir skremt når jeg hører at noen norske klasser har så få nordmenn at de bare driter i hele 17.mai toget !

Bare se på nordmennene i Spania som har laget seg ett lite område med norske butikker osv. I tillegg krever de at spanjoler som skal jobbe med de i Spania må lære seg norsk. Er nordmenn så mye bedre?

Respekterer nordmenn tyrkisk, egyptisk, marokkansk kultur og religion når de er på ferie der? Nei. Det sprader de i bikini, drikker alkohol, fyll, puler rundt, spiser svin osv. Er nordmenn så mye bedre??

Nei det er vi ikke

Det er jo rimelig stor forskjell på det da. Og JA, så vidt jeg vet - bli man bedt om å dekke seg til så gjør vi det! På partystedene som lever av turisme DER drikker vi og fester. Du skjønte jo ingenting av det jeg sa. Hvis jeg skulle jobba i en utenlandsk butikk her i Norge så måtte jeg sikkert lært meg ganske mange ord også, det er bare logisk.

De har jo ikke bare lagd seg ett samfunn i Spania heller når du tar det opp. De har jo mange samfunn i stortsett alle land i hele verden.

Ja til tilpasningsdyktige mennesker!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvorfor blande religion med kultur?

Hvor mange av dere som ønsker å avskaffe islam i Norge, har satt seg inn i RELIGIONEN, og f.eks. lest noe av koranen?

Det er mye, i land med islam som hovedreligion, jeg heller ikke ønsker skal få overtak her i landet, men svært lite av det har med religionen å gjøre.

Hvordan enkelte mennesker ønsker å tolke de forskjellige religionene, og bruke sin religion som unnskyldning til stygge ting, er heller ikke religionen sin skyld. Anbefaler dere som dømmer på denne måten, å lese dere litt opp på temaet "tvangskristning", og fortelle litt om hvor rosenrød den historien er :)

Det viktigste er vel at folk kommer overens og respekterer hverandre, så kan de tro på akkurat hva de vil :)

Skrevet

Hva slags hudfarge folk har blåser jeg lang marsj i, men å si at det ikke er problemer med dagens asyl og innvandrerpolitikk blir hakket for naivt for meg.

Jeg syns Norge bør i hovedsak være et hvitt land, på samme måte som jeg føler andre land bør ha et flertall av "urbefolkningen".

Skrevet
Hvorfor blande religion med kultur? Hvor mange av dere som ønsker å avskaffe islam i Norge, har satt seg inn i RELIGIONEN, og f.eks. lest noe av koranen? Det er mye, i land med islam som hovedreligion, jeg heller ikke ønsker skal få overtak her i landet, men svært lite av det har med religionen å gjøre. Hvordan enkelte mennesker ønsker å tolke de forskjellige religionene, og bruke sin religion som unnskyldning til stygge ting, er heller ikke religionen sin skyld. Anbefaler dere som dømmer på denne måten, å lese dere litt opp på temaet "tvangskristning", og fortelle litt om hvor rosenrød den historien er :) Det viktigste er vel at folk kommer overens og respekterer hverandre, så kan de tro på akkurat hva de vil :)

Jeg er litt skeptisk til islam. Det virker som de har så lite ydmykhet og tilgivelse i seg. Og æRE står umåtelig høyt for dem.

Jesus sa om noen slår ditt høyre kinn ved det andre kinne til. (Altså la dem slå det andre kinnet også. TILGIVELS, ta seg selv litt lite høytidlig.) Og religionen som har stått sentralt i et land, den former kulturen og mennesken der.

Muslimer jeg kjenner kaler dette for naivitet. Også roper de ut om æRE.

Skrevet

Ja, men der tar du et eksempel fra bibelen, og sammelikner det ikke med noe fra koranen, men med hvordan mennesker du kjenner, som er muslimer reagerer, i forhold. Kjenner mange fra katolske land. som også er veldig på den med ÆRE og stolthet, men de er som sagt katolikker, og har også lest om det å vende det andre kinnet til...Der kommer kulturen inn.

Jeg har ikke lest koranen selv, så skal ikke påberope meg noe der, men tror ikke at alle de som kritiserer den har lest den heller. Jeg kjenner derimot en del muslimer (naturlig nok etter å ha bodd i Oslo mange år) og jeg må si at jeg kjenner like mange ydmyke og gode mennesker med den religionen, som jeg kjenner av kristne. Derfor har jeg vondt for å tro at det kun er pga religionen mange lever og oppfører seg annerledes enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...