Lady lovely locks Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Er det noen som kan være uenige i at alle mennesker er like mye hvert. Godthet henger IKKE sammen med farge for f...!
hysterika Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Helt enig! Det er jo det vi alltid sier til barna våre, hvorfor er det så vanskelig for de voksne å huske det? Alle mennesker er like mye verdt!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Ikke alle mennesker er like mye verdt. Voldtektsmenn, konemishandlere, drapsmenn, Anders Behring Breivik +++ er etter mitt syn mye mindre verdt enn vanlige folk. Men verdien av et menneske avhenger ikke av fargen, nasjonaliteten, religiøse overbevisningen og andre slike ting man har fått utdelt fra naturens side, men av dette menneskets syn og handlinger.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Hvis det ikke henger sammen med farge, og såklart gjør det ikke det; hvorfor da legge fokus på FARGERIKT fellesskap? Hvordan mennesker er har ingenting med farge å gjøre, men at kulturelle forskjeller osv spiller en rolle, det syns jeg er vanskelig å benekte. Ikke alle kulturer går godt sammen, tror feks du som norsk kvinne hadde hatt vanskelig for å blandes inn i somalia eller irak.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Jeg må nok si nei til et fargerikt fellesskap
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Alle mennesker er (som oftest)like mye verdt, uansett farge, religion, kjønn, legning, frisk eller ei. Kan ikke si at jeg synes mordere og lignende er like mye verdt men det er viktig å huske på at selv om en person er en grufull morder osv så har nok denne personen familie som mener at han eller hun er like mye verdt som oss andre.
Lady lovely locks Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2012 Hvis det ikke henger sammen med farge, og såklart gjør det ikke det; hvorfor da legge fokus på FARGERIKT fellesskap? Hvordan mennesker er har ingenting med farge å gjøre, men at kulturelle forskjeller osv spiller en rolle, det syns jeg er vanskelig å benekte. Ikke alle kulturer går godt sammen, tror feks du som norsk kvinne hadde hatt vanskelig for å blandes inn i somalia eller irak. Jo jeg velger å legge vekt på begrepet et fargerikt felleskap fordi jeg ikke er redd for så se å erkjenne at vi er forskjellige. Jeg ser du er anderledes enn meg - MEN jeg DIGGER deg forde! Og ja jeg tror som du sier at jeg vile fått problemer i Irak / Somalia som hvit kvinne med om jeg valgte å praktisere min kultur. MEN jeg er stolt av Norge fordi folk kan komme hit fra Irak / Somalia å bli behandlet veldig bra. JA det gjør meg STOLT!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Hvis det ikke henger sammen med farge, og såklart gjør det ikke det; hvorfor da legge fokus på FARGERIKT fellesskap? Hvordan mennesker er har ingenting med farge å gjøre, men at kulturelle forskjeller osv spiller en rolle, det syns jeg er vanskelig å benekte. Ikke alle kulturer går godt sammen, tror feks du som norsk kvinne hadde hatt vanskelig for å blandes inn i somalia eller irak. Jo jeg velger å legge vekt på begrepet et fargerikt felleskap fordi jeg ikke er redd for så se å erkjenne at vi er forskjellige. Jeg ser du er anderledes enn meg - MEN jeg DIGGER deg forde! Og ja jeg tror som du sier at jeg vile fått problemer i Irak / Somalia som hvit kvinne med om jeg valgte å praktisere min kultur. MEN jeg er stolt av Norge fordi folk kan komme hit fra Irak / Somalia å bli behandlet veldig bra. JA det gjør meg STOLT!! Forskjellen er vel at de vet å ta vare på sin kultur, mens her i Norge er det ikke så farlig..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Jeg mener jo det, at alle mennesker er like mye verdt. Tror nok de aller aller fleste mener det samme.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg har ikke noe imot at mulatter, negre, kinesere, arabere, franskmenn etc evc flytter til landet her..så lenge de legger igjen bagasjen sin hjemme. Det er kristendommen som gjelder her i landet. og det er den norske kulturen som gjelder her.Allah og islam kan de legge igjen i kofferten hjemme i allahballahland. Liker ikke islam i det hele tatt! Bestevennen min var muslim før,ble kristen og hun mener det akkurat samme. Hun er fra S.Arabia
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Klart alle sammen er like mye verdt. Men man skal også passe litt på at det ikke blir for dumsnilt dette samfunnet vårt. For å begrense rasisme, bør en være enormt påpasselig med å sende ut, med en eneste gang, de som ikke klarer å forholde seg til norske regler. Ikke-etniske nordmenn er sterkt overrepresentert når det kommer til f.eks overfallsvoldtekter i Norge. Slikt bidrar til å skape skeptisisme til den gruppen som en helhet. Det er veldig synd, for de fleste ikke-etniske nordmenn er ikke voldtektsmenn. Passer staten på at slike monstre blir utvist, og blir nektet adgang til landet, så vil vi kvinner føle oss tryggere også, og det vil igjen føre til mindre fremmedfrykt. Jeg kjenner jeg personlig har blitt mer skeptisk med årene. Det er ikke så enormt lenge siden at det kunne gå ukesvis mellom hvert drap i Norge. Nå er det daglig..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Ja til et fargerikt felleskap,men forby homofili.Det er noe sykt,avvik og perverst.Skulle vært total forbudt!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Et fargerikt fellesskap er greit. Men kulturen her i Norge føler jeg blir mer og mer skviset ut, det er jeg IKKE for. Vi har en fin kultur her i Norge mener jeg. Mange av de som presser inn sin kultur, kommer fra land som ikke det går så bra med. Og da tenker jeg, når de har prøvd det der nede og det tydeligvis ikke har fungert, hvorfor dra med dritten opp til Norge som har en velfungerende kultur? Hvorfor ødelegge noe som funker veldig bra? Hvis folk vil bo i Norge, så respekter Norge! Hadde jeg kommet ned i et muslimsk land feks hadde jeg vel blitt steinet om jeg hadde prøvd og presse ut deres kultur og inn med min.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Selvfølgelig er alle mennesker like mye verd! Men åpne opp øynene da, det er ikke det som er problemet med et fargerikt felleskap. Det er kulturforskjellen!
Tigerpote Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg har ikke noe imot at mulatter, negre, kinesere, arabere, franskmenn etc evc flytter til landet her..så lenge de legger igjen bagasjen sin hjemme. Det er kristendommen som gjelder her i landet. og det er den norske kulturen som gjelder her.Allah og islam kan de legge igjen i kofferten hjemme i allahballahland. Liker ikke islam i det hele tatt! Bestevennen min var muslim før,ble kristen og hun mener det akkurat samme. Hun er fra S.Arabia *fnise*
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Islam som er en ødeleggende trussel ja,ikke hudfarge eller kultur. Forby Islam!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg har ikke noe imot at mulatter, negre, kinesere, arabere, franskmenn etc evc flytter til landet her..så lenge de legger igjen bagasjen sin hjemme. Det er kristendommen som gjelder her i landet. og det er den norske kulturen som gjelder her.Allah og islam kan de legge igjen i kofferten hjemme i allahballahland. Liker ikke islam i det hele tatt! Bestevennen min var muslim før,ble kristen og hun mener det akkurat samme. Hun er fra S.Arabia Jeg er mulatt og har aldri flyttet inn i landet her. Jeg har norske aner tilbake til Erikssønnene på morssiden, og vil ha meg frabedt å bli anklaget for religiøsitet og fremmedkultur bare fordi moren min i et hjernedødt øyeblikk hadde seg med en såkalt eksotisk sjarmør for 30 år siden..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 For min del har det ingenting med farge å gjøre! Er du født i Norge, så er du norsk. Som det blir skrivd over her skulle en norsk kvinne som levde på samme måte som nordmenn gjør slitt veldig med å passe inn i et muslimskt land. Men da lurer jeg litt på hvorfor i all verden alle muslimer kommer hit og ikke kan tilpasse seg litt etter landet de faktisk lever i. Jeg skulle likt å sett at ikke nordmenn blei hata om vi kom en kjempegjeng til deres land, reiste norske kirker, veiva med vårt flagg på nasjonaldagen deres, spiste svin og dreit i halal slakting, kledde oss med små klær når det var varmt osv. Jeg håper noen ser poenget mitt. Jeg driter i hvor mange svarte, brune, gule, blå eller røde som bor i landet- men hvis våre tradisjoner og vår kultur må gå under av den grunn så er jeg ikke med på det. Blir skremt når jeg hører at noen norske klasser har så få nordmenn at de bare driter i hele 17.mai toget !
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #21 Skrevet 11. mai 2012 Ja til et fargerikt felleskap,men forby homofili.Det er noe sykt,avvik og perverst.Skulle vært total forbudt! vil heller ha en gjeng med oppegående homofile, enn en gjeng med sharia elskere
Miss Dynamite Skrevet 11. mai 2012 #22 Skrevet 11. mai 2012 Hvis det ikke henger sammen med farge, og såklart gjør det ikke det; hvorfor da legge fokus på FARGERIKT fellesskap? Hvordan mennesker er har ingenting med farge å gjøre, men at kulturelle forskjeller osv spiller en rolle, det syns jeg er vanskelig å benekte. Ikke alle kulturer går godt sammen, tror feks du som norsk kvinne hadde hatt vanskelig for å blandes inn i somalia eller irak. Jeg er norsk, og har ikke hatt vanskelig for å balndes inn i irak Så, alle er forskjellig
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #23 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg har ikke noe imot at mulatter, negre, kinesere, arabere, franskmenn etc evc flytter til landet her..så lenge de legger igjen bagasjen sin hjemme. Det er kristendommen som gjelder her i landet. og det er den norske kulturen som gjelder her.Allah og islam kan de legge igjen i kofferten hjemme i allahballahland. Liker ikke islam i det hele tatt! Bestevennen min var muslim før,ble kristen og hun mener det akkurat samme. Hun er fra S.Arabia Jeg er mulatt og har aldri flyttet inn i landet her. Jeg har norske aner tilbake til Erikssønnene på morssiden, og vil ha meg frabedt å bli anklaget for religiøsitet og fremmedkultur bare fordi moren min i et hjernedødt øyeblikk hadde seg med en såkalt eksotisk sjarmør for 30 år siden.. Det var jo akkurat det hun/han sa da! At det ikke spiller noen rolle hvilken farge du har!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #24 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg har ikke noe imot at mulatter, negre, kinesere, arabere, franskmenn etc evc flytter til landet her..så lenge de legger igjen bagasjen sin hjemme. Det er kristendommen som gjelder her i landet. og det er den norske kulturen som gjelder her.Allah og islam kan de legge igjen i kofferten hjemme i allahballahland. Liker ikke islam i det hele tatt! Bestevennen min var muslim før,ble kristen og hun mener det akkurat samme. Hun er fra S.Arabia Jeg er mulatt og har aldri flyttet inn i landet her. Jeg har norske aner tilbake til Erikssønnene på morssiden, og vil ha meg frabedt å bli anklaget for religiøsitet og fremmedkultur bare fordi moren min i et hjernedødt øyeblikk hadde seg med en såkalt eksotisk sjarmør for 30 år siden.. Det var jo akkurat det hun/han sa da! At det ikke spiller noen rolle hvilken farge du har! Hun/han antydervat mulatter er noe fremmed, som på lin linje med innvandrere ikke hører hjemme i Norge. Jeg er født av en norsk kvinne, i Norge, og motsetter meg sammenhengen hun nevne mulatter i
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #25 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg har ikke noe imot at mulatter, negre, kinesere, arabere, franskmenn etc evc flytter til landet her..så lenge de legger igjen bagasjen sin hjemme. Det er kristendommen som gjelder her i landet. og det er den norske kulturen som gjelder her.Allah og islam kan de legge igjen i kofferten hjemme i allahballahland. Liker ikke islam i det hele tatt! Bestevennen min var muslim før,ble kristen og hun mener det akkurat samme. Hun er fra S.Arabia Du sier det er kristendommen som gjelder i Norge, og det stat og kirke i Norge hører jo sammen så det er jo greit. Men helt alvorlig, synes virkelig ikke nordmenn er noe særlig kristne. Hvor mange er det som ikke døper pga tradisjon og ikke religion, samme med borgerlig konfirmasjon. Alle de personene jeg har møtt og blitt kjent med i mitt liv, fra barneskole, ungdomsskole, videregående skole (4 forskjellige skoler) hvor det var ca 20-27 elver i klassen, og gjennom forskjellige jobber jeg har hatt så har jeg møtt 2 kristne og 1 jehovas vitne. Kirkene står jo så og si tomme på søndagene, er ikke mange som går i kirken da. Tror nok det er mer av den eldre generasjonen som er mest kristen. Du sier at Allah kan de legge igjen i allahballahland, du vet vel at Gud og Allah er samme Gud sant? Og mener du det samme om jøder, katolikker, budhister osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå