*Yuna* Skrevet 10. mai 2012 #26 Skrevet 10. mai 2012 Vasker huset 1 gang i uka. Støvsuger 2-3 ganger I uka og tørker over kjøkkenet hver dag. Pluss Do og vask på badet ved behov. Syns ikke det er overdrevent og det går nye raskere og vaske hele huset når det ikke er kjempemøkkete. Skippertak er ikke noe for meg!
Vossafår Skrevet 10. mai 2012 #27 Skrevet 10. mai 2012 Vaskedame som tar en skikkelig husvask med alt det innebærer en gang i uka. Tar en runde med støvsugeren evt kjapp mopping inn imellom der. + vasken og benken på badet annenhver dag.
Makemyday Skrevet 10. mai 2012 #28 Skrevet 10. mai 2012 Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #29 Skrevet 10. mai 2012 Akkurat nå er jeg midt i ett eksamenskjør uten like. Har ikke vasket gulvene på 2 mnd. Vasker doene og vasken hver uke. Klær, oppvask, støvsuge og kjøkkenbord/benk vaskes hver dag.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. mai 2012 #30 Skrevet 10. mai 2012 Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Unnskyld at jeg spør, men hva gjør du egentlig de 5 ledige minuttene du har imellom hver vaskerunde? Fyttirakker'n! Skulle jeg holdt på sånn, så måtte jeg slutta i jobben min.... Her i huset er det rent nok til å være hygienisk og rotete og møkkete nok til å være hjemmekoslig.
Makemyday Skrevet 10. mai 2012 #31 Skrevet 10. mai 2012 Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Unnskyld at jeg spør, men hva gjør du egentlig de 5 ledige minuttene du har imellom hver vaskerunde? Fyttirakker'n! Skulle jeg holdt på sånn, så måtte jeg slutta i jobben min.... Her i huset er det rent nok til å være hygienisk og rotete og møkkete nok til å være hjemmekoslig. Lager matpakker til mann og unger, vasker tøy, sender ungene på skolen, rer opp, jobber, lager middag, rydder, tar ut og inn av oppvaskmaskinen, går tur med hunden, dusjer minstemann og leser bok for henne på sengekanten , bretter tøy, steller blomstene, strikker, sex. Står opp kl. Halv fem, er i seng tolv halv ett. Høyt og lavt, full fart.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #32 Skrevet 10. mai 2012 Jeg støvsuger 2-3 ganger i uken. Vasker badet 1 gang. Soverommene annenhver uke. Tørker støv og tar gulvene hver fredag.Ordentlig rundvask tas ca 1 gang i året. Og etter behov selvfølgelig. Min mamma har gjennom min oppvekst vært sykelig opptatt av å ha det reint og ryddig. Vasking og støvsuging hver dag. Hun sendte pappa og oss ungene ut på ettermiddagene og i helgene slik at hun kunne styre på selv. Nå sitter hun i rullestol, og har en enorm anger som bunner i nettopp denne manien. Det viktigste rådet hun gav meg da jeg fikk barn var at huset har godt av å se bebodd ut Litt støv dreper ikke. Jeg leker heller med barna mine istedet, enkelt og greit. Litt rot skader heller ikke
Silly80 Skrevet 10. mai 2012 #33 Skrevet 10. mai 2012 Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Unnskyld at jeg spør, men hva gjør du egentlig de 5 ledige minuttene du har imellom hver vaskerunde? Fyttirakker'n! Skulle jeg holdt på sånn, så måtte jeg slutta i jobben min.... Her i huset er det rent nok til å være hygienisk og rotete og møkkete nok til å være hjemmekoslig. Lager matpakker til mann og unger, vasker tøy, sender ungene på skolen, rer opp, jobber, lager middag, rydder, tar ut og inn av oppvaskmaskinen, går tur med hunden, dusjer minstemann og leser bok for henne på sengekanten , bretter tøy, steller blomstene, strikker, sex. Står opp kl. Halv fem, er i seng tolv halv ett. Høyt og lavt, full fart. Hvordan klarer du alt dette med bekkenløsning?
Makemyday Skrevet 10. mai 2012 #34 Skrevet 10. mai 2012 Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Unnskyld at jeg spør, men hva gjør du egentlig de 5 ledige minuttene du har imellom hver vaskerunde? Fyttirakker'n! Skulle jeg holdt på sånn, så måtte jeg slutta i jobben min.... Her i huset er det rent nok til å være hygienisk og rotete og møkkete nok til å være hjemmekoslig. Lager matpakker til mann og unger, vasker tøy, sender ungene på skolen, rer opp, jobber, lager middag, rydder, tar ut og inn av oppvaskmaskinen, går tur med hunden, dusjer minstemann og leser bok for henne på sengekanten , bretter tøy, steller blomstene, strikker, sex. Står opp kl. Halv fem, er i seng tolv halv ett. Høyt og lavt, full fart. Hvordan klarer du alt dette med bekkenløsning? He,he bare tull alt sammen. Gikk en aldri så liten blendahvit småjævel i meg bare ;-) Jeg vasker som de fleste andre her. Mannen hjelper til, og ungene må også hjelpe til med enkle ting. Jeg har jo bekkenløsning som du jo husket;-) he,he.
Silly80 Skrevet 10. mai 2012 #35 Skrevet 10. mai 2012 Hehe tenkte meg egentlig det siden du både strikker og har sex hver kveld
Makemyday Skrevet 10. mai 2012 #36 Skrevet 10. mai 2012 Ja,ja selvfølgelig... Hvem husker ikke reklamen...en kjapp en mens man strikker??? ( Det var vel en Rema1000 reklame også... Det enkle er ofte det beste) Ha en fin kveld;-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #37 Skrevet 10. mai 2012 Godt det bare var tull -tenkte stakkars menneske som viet livet til å holde det prikkfritt rundt seg hele tiden! Jeg støvsuger oppholdsrom og soverom en gang i uka og så er det mannen som skal ta gulvvask og bad en gang i uka. (skriver "skal" for det er ikke alltid han gjør det så det kan gå 2 uker imellom. Men blander meg ikke for hater å vaske selv...) Støvtørking skjer vel 3-4 ganger i året. Prøver å begrense ting som trenger å støvtørkes:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #38 Skrevet 10. mai 2012 Varierer, tar det etter behov. Med sola om sommeren blir støvet mer synlig, og da vasker jeg mer enn i tussmørket om vinteren.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #39 Skrevet 10. mai 2012 en dag i uka vasker jeg huset. Er alltid et rom som burde tas, og et annet som er greit. Ikke ofte hele huset er like rent samtidlig, selv om vi bor på 90 kvm.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 10. mai 2012 #40 Skrevet 10. mai 2012 Vasker do hver gang noen har vært på badet, og vasken får også en omgang. Dusjen etter hver dusj. Badegulvet hver dag. Har tre forskjellige bøtter til badet da. En til do, en til dusj og vask og en til gulvet. Trappa minst en gang om dagen. (hybelkaninangst)... Kjøkkenbenker og kjøkkengulv to ganger daglig. Stua og gangen blir støvsuger og vasket to ganger daglig. Har to katter og en hund, tre barn og venter nr fire. Sko må taes av på trappa og løftes inn! Hunden og kattene har egne håndklær som de tørkes med før de kommer inn hvis det er grisevær ute. Herregud. Har du støv på hjernen? Ikke sunt å ha det så sterilt til enhver tid. Det er derfor vi mennesker er så mye sjuke nå til dags, fordi vi ikke er motstandsdyktige for bakterier, pga at vi er for renslige. Alt skal være så sterilt. Bare sunt med litt støv her og der av og til.
Makemyday Skrevet 10. mai 2012 #41 Skrevet 10. mai 2012 Nei, jeg har ikke støv på hjernen. Hvis du leser videre nedover i tråden, så får du med deg at det bare var tull! Jeg har derimot vokst opp med en mor som har støv på hjernen, og det er ikke bare bare... Så jeg vet at folk faktisk kan være sååå opptatt av at det er rent! Det er en sykdom som jeg ikke unner noen.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #42 Skrevet 10. mai 2012 Vasker hele huset torsdag eller fredag. Tar selvfølgelig med støv og flekker på vegger. Oppholdsrom, bad og do vasker jeg igjen på mandager. Føler ikke at jeg vasker mye egentlig, men det er vel en vane. Støvsuger eier jeg ikke så den tar jeg ALDRI på tur, men har alltid en mopp stående klar til å dra over hvis det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå