Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er manisk og føler aldri at det er rent nok.. Hvor ofte tørker dere støv, støvsuger osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er manisk og føler aldri at det er rent nok.. Hvor ofte tørker dere støv, støvsuger osv?

 

prøver på 1-2 ganger i uken, noen ganger mer

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

tørker støv når støvet blir synlig, støvsuger hver dag (har 2 hunder og 2 katter), og vasker gulv etter behov... :P

Vasker skikkelig (tak-vegger-gulv) ca en gang i året.

Gjest Miryks
Skrevet

Støvsuger 2-3 ganger i uka, vasker altfor sjelden. Drar over overflater minst en gang i uken. (TV-bord, hyller, vinduskarmer osv)

Skrevet

Jeg vasker, støvsuger, tørker støv osv når jeg føler det er behov. Støvsugeren står som regel lett tilgjengelig siden vi har to barn, men er ikke manisk på at det må være gullende rent her hele tida. Så lenge badet er rent og gulvene frie for sand og smuler så er jeg stort sett fornøyd. Prøver vel å dra over gulvene en gang i løpet av en uke, men det hender jo at tida ikke strekker helt til

Skrevet

Tar rundvask av hele huset en dag i uka:) Tørker av toaletter og vask på badet annenhver dag. Støvssuger stue og kjøkken annenhver dag også!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Støvsuger og vasker gulv ca hver kveld.. Har en sønn som møkker til ved å kline frukt og bær utover :-p Kjempe gøy ja.. Hummm.. Men før det så støvsuget jeg 2-3 ganger i uken, og vasket gulv en gang i uken..

Også har jeg jo "standar" helgvask, da jeg tørker støv osv osv også ;)

Skrevet

Herremin for noen vaskedamer dere er.. Jeg gjorde det før da lillemor var liten, var livredd for at det blei fort møkkete her. Har hund som er fort sølete og røyter mye. Men nå vaskes det ikke hver uke lenger.. det har jeg rett og slett ikke tid eller mulighet til lenger.

Skrevet

Hele huset på en gang tar jeg en gang i året, til jul. Eller så vasker gulvene vi bruker mest en gang i uka og de vi bruker mindre en gang pr mnd tenker jeg. Støvsuger det meste en gang i uka og tar det værste av støv 2-4 ganger pr mnd.

Skrevet

Hele huset på en gang tar jeg en gang i året, til jul. Eller så vasker gulvene vi bruker mest en gang i uka og de vi bruker mindre en gang pr mnd tenker jeg. Støvsuger det meste en gang i uka og tar det værste av støv 2-4 ganger pr mnd.

 

æsj...

Skrevet

Tørker støv og vasker 1 gang i uka og støvsuger 1 gang i uka :)

Skrevet

Vi tar husvasken annen hver uke. Det vil si at da støvsuger vi, vasker alle gulv, tørker støv i hele huset, vasker badene og sørger for at hele huset er vaska.

Ellers støvsuger vi stort sett hver tredje dag, kjøkken vaskes så og si hver dag, bad vaskes vel nesten annenhver-tredjehver dag og gulvene tas en gang i uka.

 

Jeg er ikke hysterisk og det hender at det er litt støv og rusk hos oss. Men husvasken er jeg avhengig av. Føler huset aldri blir skikkelig rent hvis jeg skal vaske litt nå og litt da rundt omkring.

Skjønner ikke hvorfor så få ikke tar husvask lengere?

Skrevet

Tørker støv et par ganger i uken, støvsuger en gang i uken, mannen vasker alle gulvene ca annenhver uke. Har lett helgevask på torsdager. Skifter sengklær annenhver torsdag. Tar ting litt etter som det kommer. Har det alltid rent og ryddig hjemme. Men å bruke all tid på å rydde og vaske og ha det sterilt, det er bortkastet tid jeg kunne brukt på noe annet koselig.

Skrevet

Støvsuger hver dag, vasker gulvet så og si hver dag (to hunder og 2 barn) vasker ned kjøkkenet hver dag før gubben kommer hjem etter jobben, og går over med filla i samme slengen. Liker og ha det 100% hele tiden. Så vasker jeg alle rom og skifter på senger og legge på plass alle klær hver fredag så det er reint og ryddig i helgene :)

Skrevet

Støvsuger 2-3 ganger i uka, vasker altfor sjelden.

 

Omtrent som dette. Men jeg drar over overflater (tørker støv) når det blir synlig og jeg virkelig må. Toalettene vasker jeg oftere da.

Skrevet

Hele huset på en gang tar jeg en gang i året, til jul. Eller så vasker gulvene vi bruker mest en gang i uka og de vi bruker mindre en gang pr mnd tenker jeg. Støvsuger det meste en gang i uka og tar det værste av støv 2-4 ganger pr mnd.

 

æsj...

Hele huset på en gang tar jeg en gang i året, til jul. Eller så vasker gulvene vi bruker mest en gang i uka og de vi bruker mindre en gang pr mnd tenker jeg. Støvsuger det meste en gang i uka og tar det værste av støv 2-4 ganger pr mnd.

 

æsj...

 

Syns du virkelig det er æsj å vaske gulv en gang i uka og tørke støv en gang i uka?

Skrevet

wow! effektive damer! Er litt sånn småmanisk, men får det aldri helt 100% i hele huset når jeg holder på. Har to små barn og størstemann er 2,5 år, så er jo i skikkelig "grisealder"..

Skrevet

Vasker og støvsuger hver dag.Doen vasker jeg 2 ganger om dagen med klorin.

Skrevet

Vasker huset 1-2 ganger i uka. Er da med støvsuging, støvtørking og vasking av gulv. :)

 

Kjøkkenbenker og badebenken vaskes hver dag.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Har ikke tid eller overskudd til å vaske dass hele dagen eller støvsuge/vaske gulv hver dag. Så her holder man grei standard, men ikke overdrevent hysterisk :)

Skrevet

Jeg hadde blitt utslitt av å holde på sånn som dere gjør. Vasker dere virkelig badet så ofte som hver dag/hver 2-3 dag?

 

Jeg tar det når jeg ser det trengs. Støvsugeren er lett tilgjengelig så jeg støvsuger vel hele gulvet ei gang i uka, og tar det jeg ser umiddelbart trengs der og da.

 

Puh.. Er nok for meg. Hele husker vasker jeg aldri. Er minst 1 1/2 år siden jeg vasket veggene. Og det var da vi flyttet inn.

Skrevet

Har ikke tid eller overskudd til å vaske dass hele dagen eller støvsuge/vaske gulv hver dag. Så her holder man grei standard, men ikke overdrevent hysterisk smile.png

 

Signerer. :)

Skrevet

Handler om multitasking. Koster ikke mye tid eller kalorier å dra en ren klut over benken og vasken på badet mens feks ungene bader, og man allikavel må være på badet. Samme med doen. :) Så lipper man et skikkelig skippertak en gang i uka.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Handler om multitasking. Koster ikke mye tid eller kalorier å dra en ren klut over benken og vasken på badet mens feks ungene bader, og man allikavel må være på badet. Samme med doen. :) Så lipper man et skikkelig skippertak en gang i uka.

 

problemet er at JEG blir skikkelig stressa av å følge rådet om f eks å alltid ta med seg noe fra rom til rom, ALLTID rydde og vaske. Jeg hater vasking og husarbeid og gjør det kortvarig men effektivt. å drøye "fornøyelsen" over hele dagen hadde vært pyton.

Skrevet

Hehe, jeg blir mer stresset av å ta skippertak.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...