Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #26 Skrevet 4. mai 2012 Du verden ja ja.. jeg må jo si at jeg ikke har brukt vold mot barnet. Dette ble jo obervert av de som jobber på SFO. Jeg mente jo ikke å kaste han det bare ble slik . Ordene jeg sa mente jeg. Det jeg egentlig ville frem til med hovedinnlegget mitt var at jeg trodde ikke det gikk ann å bli så sint på vegne av barnet sitt. Og nei jeg har ikke problemer. En ting jeg legger merke til her er at ingen av dere spør hva ledelsen ved skolen sa, eller hva foreldrene til dette barnet sa. HI
Kyllingbein Skrevet 4. mai 2012 #28 Skrevet 4. mai 2012 Hadde mitt barn sagt noe slikt og nektet å høre på når noen forsøker å forklare eller irettesette han så hadde det vært helt i orden at du gjorde det du gjorde hi. Mobbing slås hardt ned på her i gården. Men vold er selvsagt ikke lov, verken mot barn eller voksne.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #29 Skrevet 4. mai 2012 Herregud, de fleste her er jo gærne. Ikke rart det finnes så mange DRITTUNGER her. Javel, hun tok hardt i ungen. Ungen det er sdnakk om mobbet en mindre unge for utseende, et utseende hun ikke kan noe for. Hun VET helt sikkert hvordan hun ser ut, og det er sårt nok om ikke eldre barn skal klare å holde kjeft. Og ungen i skolealder BØR kunne klare det. Foreldrene burde ha lært dem det fra fØr. Og når en voksen snakker til et barn skal det ikke lØpe unna, da er det hvertfall noe feil i heimen. Uppdragne drittunger som gjØr hverdagen fæl for andre barn irriterer meg så grenseslØst, og jeg skulle Ønske det var flere voksne som tak tak i det! Det starter jo allerede i barnehagen! Senest i dag så jeg noen store unge som plaga noen små, og TO ansatte var i nærheten og gjorde ikke en dritt! Jeg gikk bort og snakka til dem, og fikk frekke svar tilbake. Jeg var ikke sint, men så strengt på dem og sa at "sånn svarer man ikke en voksen" Fatter ikke hva som skjer, når jeg vokste opp var det da ikke sånn! Og foreldrene mine var ikke spesielt strenge, men jeg hadde grenser hjemme og VISSTE hav som var rett og galt. Hva er det som skjer med ungene våre! Dette Må tas tak i.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #30 Skrevet 4. mai 2012 Hva sa skolen og foreldrene? Reagerer på at så mange faktisk ville vært villige til å anmelde deg for dette...!! Ikke rart at det blir mye uoppdragen oppførsel hos barn, når foreldrene reagerer slik istedefor å reagere på hva barnet gjorde. Noen foreldre vil bestandig unnskylde barnas oppførsel med det ene eller andre, eller gjøre noe for å glatte over, eller som i tilfellet her, fokusere på det den voksne gjorde. Hadde det vært mitt barn så kunne jeg ikke drømt om å anmelde det, det ville vært noe annet om det var brukt fysisk vold (med vilje!) for å gi barnet en straff, da ville jeg reagert, det lille som var her (og uten at barnet fikk vondt) var jo et uhell. Men først av alt, som forelder, ville jeg reagert på at barnet mitt hadde en slik oppførsel.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 4. mai 2012 #31 Skrevet 4. mai 2012 Hadde det vært min unge som sa dette så hadde jeg vært så usannsynlig flau!! Klarer ikke jeg å oppdra min unge så håper jeg noen som hi kan sette han på plass. Og ja det er litt for mange ufyselige barn der ute som ikke får konsekvenser for sin dårlige oppførsel...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #32 Skrevet 4. mai 2012 Om et av mine barn hadde kalt et annet barn et monster eller noe annet like stygt hadde jeg heller takket moren som sa fra skikkelig enn å anmelde henne! Ungen fortsatte å snakke stygt til og med da han ble snakket til og stakk av. Hva skulle hun gjøre. Brøle etter ham?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #33 Skrevet 4. mai 2012 Gjerne ikke riktig å gjøre, men jeg hadde reagert på samme måte som deg! Frekke unge sier jeg, han hadde bare godt av å bli satt på plass Jeg hadde parkert hunden utenfor butikken mens meg og lille gikk en rask tur inn, og når jeg kommer ut står det en 10-12 åring og plager hunden. Jeg marsjet rett bort og ga han en skjennepreken deilig! Så jeg vet jeg hadde reagert sånn! Vi er jo såklart beskyttende og sårbar når det gjelder våre barn... Håper ikke gutten din får trøbbel
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #34 Skrevet 4. mai 2012 Skolen sa at dette har de ventet på at noen av foreldrene reagerte på dette barnet. Og tak saken alvorlig. Foreldrene trodde først ikke på meg, Så snakket de med vitnene til hendelsen og ringte meg og ba om unnskyldning. Som de sa at de viste at han hadde problemer på skolen men nektet å tro på hva lærerene sa. Jeg har snakket med et par andre foreldre i klassen nå i kveld og de mener at han ikke har noe i et klasserom å gjøre for han er en voldsom gutt som plutselig begynner og slår og sparker de andre uten grunn. Jeg har jo hørt navnet til dette barnet mange ganger og vært på legevakten med min sønn etter at han ble sparket hardt i magen flere ganger av han. Sønnen min hadde så vondt at han lå og hylte så vi reiste på legevakten og måtte bli liggende på sykehuset natten over, til obervasjon. Sønnen min fikk masse smertestillende. han hadde skadet leveren. Skulle jeg ha politiannmeldt foreldrene hans for dårlig barneoppdragelse? HI
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #35 Skrevet 4. mai 2012 Skulle jeg ha politiannmeldt foreldrene hans for dårlig barneoppdragelse? HI Du mener ikke dette seriøst? For det første er det ikke en straffbar handling å oppdra barna sine "dårlig", og barnet er heller ikke strafferettslig ansvarlig enda. Hva mener du politiet skal gjøre her? De kommer til å le når de får inn anmeldelsen og henlegge saken umiddelbart, men foreldrene kommer ikke til å ha noe sympati med deg senere om det skulle skje noe når du faktisk anmelder deres barneoppdragelse. Men det er mulig du kan anmelde skolen om barnet ditt blir skadet i skoletid osv av denne gutten, selv om jeg ikke er så sikker på at du kommer så langt med en anmeldelse der heller. Jeg er blandt dem som svarte at jeg skjønner oppførselen din, og at foreldrene bør være flaue, men det får da være måte på! Må være mye bedre å ha åpen dialog med skole og foreldre for å komme frem til løsninger. Det er jo forferdelig at denne gutten har sparket barnet ditt til å måtte dra på sykehus. Og kanskje dette barnet bør tas ut av skole osv. Men løsningen er ikke å fornærme hverandre.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 4. mai 2012 #36 Skrevet 4. mai 2012 milde himmel.. til og med jeg forstod at den siste kommentaren til HI var IRONI da vil forøvrig si at jeg nok hadde gjort AKKURAT det samme som deg HI!!! alt for mange uoppdragne unger om dagen! :/ folkeskikk er blitt et fremmedord.. jeg er virkelig glad for at mine foreldre har turt å sette meg på plass når jeg har oppfør meg uakseptabelt! og jeg skjønner heller ikke de her som sier at denne gutten bare "konstanterte at hun hadde et stort ansikt" eller "bare sa det rett ut" det å kalle noen et MONSTER er da vel for f**n ikke å bare si ting rett ut eller???!? det er ren mobbing! og det SKAL slåes ned på! hilsen et mobbeoffer!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #37 Skrevet 4. mai 2012 Ja du batteri Kanin! det var ment som ironi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå