Gå til innhold

Noen som har foreldre som har tatovering av navnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere isåfall om det?

Har så lyst å tatovere navnet til sønnen min bak i nakken, evt. med fødselsdato, men er redd det er noe han kan syns er flaut eller pinlig når han blir eldre? Hva tenker dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma har gjort det og GUD det er så jævlig teit!!

Det som er litt morsomt er at jeg tok hevn. Bytta fra Cathrine til Katrine. HAHAHA :D

Skrevet

Det som er litt morsomt er at jeg tok hevn. Bytta fra Cathrine til Katrine. HAHAHA :D

Hvis du bare gjorde det av den grunn gjør det jo deg teitere! Hun gjorde det sikkert av kjærlighet til deg, så man bør heller se på intensjonene bak det enn å være barnslig!
Skrevet

Hvis du bare gjorde det av den grunn gjør det jo deg teitere! Hun gjorde det sikkert av kjærlighet til deg, så man bør heller se på intensjonene bak det enn å være barnslig!

Hun gjor det selvsagt for sin egen del og nå må hun leve med en Cathrine-tatovering. Jeg hadde aldri bedt om noe slikt og noe så permanent.

Hennes valg. Hun må leve med det.

For meg hadde holdt lenge og bedre med et "Verdens beste datter"-krus.

Skrevet

Hun gjor det selvsagt for sin egen del og nå må hun leve med en Cathrine-tatovering. Jeg hadde aldri bedt om noe slikt og noe så permanent.

som sagt, det gjør deg utrolig barnslig, litt sånn trass egentlig!
Skrevet

som sagt, det gjør deg utrolig barnslig, litt sånn trass egentlig!

Selvfølgelig var det på trass. Jeg vil ikke ha navnet mitt permenent festet til mammas kropp. Det er bare teit og utrolig dust.

Og som 18-åring stpr man fritt til å bytte navn :D

Skrevet

Var også innom den tanken, men kom frem til at det var harry og jævlig teit. Og barna syns somregel det er dritflaut og bare dumt!

Ei venninne har bare forbokstavene til barna sine, det er jo greit nok.

Skrevet

Synes det er utrolig teit med en slik tatovering. Jeg elsker barna mine, men er såpass trygg på meg selv at jeg trenger ikke vise verden at jeg er det.

Skrevet

Nei, heldigvis!

Tenk når den dagen kommer at dere skal til syden og ungen din er 14-16 år gammel, hva tror du de synes om at den gamle mammaen deres har navnet sitt på seg?

Greit å tatovere på seg noe som symboliserer barna, et enkelt eksempel er en stjerne for hver unge, men du kan jo være mer fantasifull enn som så.

å tatovere navnet er skikkelig harry og ungen kommer garantert til å synes det er pinlig.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hverken jeg eller moren min (haha, skulle sett det) har det, og jeg må si at det er noe av det minst lekre jeg ser!

Som regel forbinder jeg det med svært unge mødre (ikke et vondt ord om de, men det er ikke å komme forbi at vi har forskjellig syn på mye), men både mødre og barn vokser jo til.

Jeg ser liksom ikke helt vitsen heller, jeg da - er det for å vise hvor mye man elsker barna sine? Tror de ikke at vi skjønner det av oss selv, liksom....

Jeg tror (vet faktisk) at mine tenåringsbarn er lykkelige for at jeg ikke har navnene deres noe sted på kroppen. Det får holde med strekkmerkene de satt på meg :P

Skrevet

Jeg eller min mor har ikke tatovert navn på våre barn på kroppen, jeg hadde ikke likt det om min mor hadde tatovert mitt navn på seg. Skal navnet mitt tatoveres noe sted er det på meg selv, jeg har tatovert forbokstavene mine på meg selv.

Mine barn vil ikke at jeg skal tatovere deres navn på meg, de har sett andre foreldre har gjort det med ungenes navn og de liker det ikke. Ungene det gjelder syns ikke det er kult, og mine barn har gitt meg streng beskjed om at jeg ikke får lov å gjøre det.

Men jeg skal tatovere en tegning hver av ungene har tegnet. Jeg har spart på en tegning fra hver av de som jeg ønsker å forminske litt og tatovere på meg, men jeg vil vente noen år til slik at de er helt sikkre på at de syns det er greit. De maser begge to på at jeg skal tatovere meg.

Skrevet

Jeg spurte 16-åringen hva han hadde syntes om det. Svaret var ".....ehhh...ikke gjør det. ALDRI gjør det! Det hadde vært dritflaut! Seriøst, om du liker ungene dine - dropp det!"

Skrevet

Kjenner ei som har 4 marihøner på leggen. -ett for hvert barn.

liker er den stilen.

Skrevet

jeg syns ikke noe spesielt om å tatovere navn. jeg har selv zodiactegnet mitt og har tenkt å ta sønnen min sitt under. Hvis jeg ikke sier hva det betyr til noen så vil ingen få vite at det er knyttet til sønnen min

Skrevet

Jeg har min datters navn tattovert rundt håndleddet mitt, ser ut som et armbånd. Har ikke fått sønnen min sitt navn på kroppen, men det kommer :) Jeg synes det er nydelig (utførselen har jo selvfølgelig noe å si..) og jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke hadde gjort meg noen ting om en av mine foreldre hadde mitt navn på sin kropp :) Jeg VET at de er glad i meg, men for min del hadde det bare føltes ut som at de var stolte av meg og ville vise verden det. Jeg ser ikke hva problemet med det er?

Nå er jo tattoveringer fortsatt litt tabubelagt, så for mange ville det kanskje vært sært å ha foreldre med tattoveringer, men det blir bare mer og mer vanlig - og dermed mer akseptert.

Jeg vokste opp med mamma, pappa og stefaren min som alle har tattoveringer (mamma 3, pappa 1, og stefaren min 13) og jeg har alltid syntes det er fint, så for meg var det nok naturlig. Men nå er vi forskjellige alle sammen :)

Skrevet

Jeg har min datters navn tattovert rundt håndleddet mitt, ser ut som et armbånd. Har ikke fått sønnen min sitt navn på kroppen, men det kommer :) Jeg synes det er nydelig (utførselen har jo selvfølgelig noe å si..) og jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke hadde gjort meg noen ting om en av mine foreldre hadde mitt navn på sin kropp :) Jeg VET at de er glad i meg, men for min del hadde det bare føltes ut som at de var stolte av meg og ville vise verden det. Jeg ser ikke hva problemet med det er?

Nå er jo tattoveringer fortsatt litt tabubelagt, så for mange ville det kanskje vært sært å ha foreldre med tattoveringer, men det blir bare mer og mer vanlig - og dermed mer akseptert.

Jeg vokste opp med mamma, pappa og stefaren min som alle har tattoveringer (mamma 3, pappa 1, og stefaren min 13) og jeg har alltid syntes det er fint, så for meg var det nok naturlig. Men nå er vi forskjellige alle sammen :)

Er tatoveringer tabu?? De fleste har jo tatoveringer i dag, man er jo mer spesiell uten enn med. Og ingen tatovering skal på min kropp, selv om jeg er glad i ungene...

Skrevet

Pappa har tatovert mitt navn på ene underamen, og navnet til søsteren min på andre, laget som bånd rundt armene. Jeg syns det er skikkelig kult.

Men så er det da også jeg som har tegnet dem, det er litt spesielt når noen vil ha noe du har laget permanent på kroppen sin:-)

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg skal ha en tiger og to sommerfugler. Tigern er for gubben og sommerfuglene er ungene. Har tegna tattoveringen, men skal ikke ta den før jeg har nådd vekten jeg vil ha :)

Og jada, vet at det kan bli slutt mellom meg og gubben. Men han er fremdeles en jeg har tilbrakt over en

tredjedel av livet mitt med, som er far til mine barn og som jeg alltid vil elske pga det :)

Gjest sug lut
Skrevet

Harry, harryere, harryest, så gudskjelov, nei.

Skrevet

Jeg har tatovert navnet til datteren min, med fødselsdato, og jeg er stolt av den. Spesielt tegnet til meg.

Og jeg var 25 da jeg tok den, vet ikke om det klassifiseres som svært ung mor? ;)

Skrevet

Er tatoveringer tabu?? De fleste har jo tatoveringer i dag, man er jo mer spesiell uten enn med. Og ingen tatovering skal på min kropp, selv om jeg er glad i ungene...

å ha tattoveringer er kanskje ikke tabu sånn sett, men de som har dem blir fortsatt sett litt annerledes på. Det er noen jobber du ikke kan få hvis du har synlige tatoveringer, samfunnet ser fortsatt på de som har mange tatoveringer som kriminelle, djeveldyrkere eller generelt som folk som er ute og kjører.

Så ja, selv om det er utrolig mange som har tatoveringer så blir det fortsatt litt uglesett.

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint med tatoveringer, er i aller høyeste grad vant til det, anser det ikke som tabu og har flere stykker selv.

Men aldri verden om jeg tatoverer på meg ungene sitt navn, og jeg er sjeleglad for at foreldrene mine ikke sprader rundt med mitt navn på kroppen også. Det er rett og slett ikke fint altså, det er pinlig.

Skrevet

Jeg ville nok heller tattovert forbokstaven, eller symbol. Vet om noen fedre som har tattoveringer over hele brystet feks, av barnas navn.. er nok ikke sååå kult om 15-20 år, når man er på stranda, og det står "Kristian" på hele brystet.. :P

Skrevet

heldigvis har ikke mine foreldre det på seg! (ikke som jeg vet i alle fall)

Jeg var selv et mikrosekund innom tanken på min jente sitt navn tattovert en plass på meg,men slo det heldigvis fra meg kjapt. synes ikke det er kult for barnet.

det er egoistisk av foreldre som ikke tar hensyn til sine barn.

jeg har selv 3 tattoveringer,og vurderer en til,men skal vurdere den en stund til slik at jeg er sikker. er ikke særlig angrefrist på slikt noe.. :)

Skrevet

Jeg har tatovert navnet til datteren min, med fødselsdato, og jeg er stolt av den. Spesielt tegnet til meg.

Og jeg var 25 da jeg tok den, vet ikke om det klassifiseres som svært ung mor? wink.png

25 år er vel ikke en svært ung mor:) Det er vel passe å få barn da:) Jeg har vært inne på tanken å tattoere min sønns navn, men jeg tenkte med det, at gjør jeg det, så Må jeg nesten tattoere navnet til de neste barna jeg får også, og siden jeg er ganske ung nå, er det ikke sikkert jeg ville gjort det når jeg var 30. Men å tattoere ett symbol etter lignende hadde ikke gjort noe:) Tok en tattoering når jeg var gravid "Skjebnens hjul":P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...