Gå til innhold

Ingen som kommer i dåpen til gutten min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig drar jeg kun i dåp dersom jeg vet at foreldrene er kristne og døper fordi de vil melde barnet inn i Statskirken og den kristne tro.

Hyklere drar jeg aldri i dåp til. Det blir for dumt og er bortkastet tid. Er selv ikke kristen, eller religiøs, men litt respekt kan man ha.

Dummeste prinsippet jeg har hørt.

Gratulerer!

Idiotisk.

Så om foreldrene er "hyklere" så skal ikke barnet få noen sjanse?

Ungen kan bli kristen/ha kristne verdier uansett vet du!

Og det er MYE lettere å få litt vann i håret som baby enn å døpe seg før konfirmasjonen som 15-åring.

Syns det er DU som er hykleren her jeg...

hvem er hykleren, mener du? Jeg eller anonym?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er "frekk" fordi det virket på meg som om du ønsket å ha dem der.

Om du ønsker det, så tilpasser du deg. Særlig med tanke på din mor, legge til rette or at hn kan være med, da strekker nok reten seg lenge også.

Skrevet

Personlig drar jeg kun i dåp dersom jeg vet at foreldrene er kristne og døper fordi de vil melde barnet inn i Statskirken og den kristne tro.

Hyklere drar jeg aldri i dåp til. Det blir for dumt og er bortkastet tid. Er selv ikke kristen, eller religiøs, men litt respekt kan man ha.

Dummeste prinsippet jeg har hørt.

Gratulerer!

Idiotisk.

Så om foreldrene er "hyklere" så skal ikke barnet få noen sjanse?

Ungen kan bli kristen/ha kristne verdier uansett vet du!

Og det er MYE lettere å få litt vann i håret som baby enn å døpe seg før konfirmasjonen som 15-åring.

Syns det er DU som er hykleren her jeg...

hvem er hykleren, mener du? Jeg eller anonym?

Hun mente nok anonym:)

Skrevet

Hehe ok :-) forvirrende!

Skrevet

Jeg har ei veninne her nede som skal være fadder. Ingen i familien min skal være fadder. Du har nok rett i at de rett og slett ikke gidder å bruke penger på flybilett. Og da er det ikke viktig nok for de.

Jeg spurte ingen i familien min og de ville være faddere, selv om det sikkert kunne vært en liten pusher. Grunnen til det er at jeg og samboeren min vil ha faddere som kommer til å være der for dem, og det vil vel neppe min familie når de ikke gidder å komme i dåpen en gang? Jeg ønsker at min fine gutt skal ha faddere som husker bursdagen, kan være et godt forbilde og en del av livet hans. Derfor har vi valgt 2 av min samboers venner, som også er mine venner, og de bor her i Rogaland :)

Skrevet

Jeg er "frekk" fordi det virket på meg som om du ønsket å ha dem der.

Om du ønsker det, så tilpasser du deg. Særlig med tanke på din mor, legge til rette or at hn kan være med, da strekker nok reten seg lenge også.

Min mor sliter med angst og bor i et bistandshus med pleiere. Sliter med sosial angst og detter inn og ut av psykose, og derfor er det ikke sikkert hun hadde vært i stand til å kommet i dåpen uansett hvor vi bodde. Jeg er veldig glad i mamma, og har gjort mye for henne, men å tilrette legge alt for henne, det går ikke. Jeg bor nå her og har stiftet min familie her, og har også dåpen her. Desutten handler ikke dette om min mor som ikke kan komme. Det handler om pappa og resen av familien som ikke gidder å komme.

Jeg tror nok bare jeg ønsker at DE skal ønske å være tilstede.. For meg og for barnebarnet deres.

Jeg kan ikke tilpasse meg ikke mere enn hva jeg føler jeg bør. Vi har tilbydd soveplasser til alle nordpå, så ingen skal bo på hotell og sagt at vi ønsker å ha de i dåpen. Pappa prioriterer oss ikke. Ingen gjør det nordpå. Det er det jeg syntes er trist. Vil de ikke komme, så vil jeg ikke ha dem her, men det gjør jo ikke at jeg ikke føler det er leit. Hadde de hadd lyst til å komme, så skulle jeg gjort mye for å fått det til, og hjulpet med hva enn som måtte være problemet for å komme. Nå har vi lagt dåpen til søndag, med fri på mandag og tilbydd soveplasser, men de har avslått. Så da blir det dåp uten familien min men med min samboers familie.

Skrevet

Sender ein god klem til deg. Så vondt at du har fått så lite større, og får så lite støtte no. Det er utruleg sårt å bli såra av dei næraste. Du ahr lov til å vera lei deg for dette. Og sjølvsagt skal ikkje du legga dåpen ein anna plass. Du kjem til å laga ein flott dåp for sønnen dekas. Og når han vert gammal nok, så kan du forkalra han det, og då har han gjerne merka det sjølv også. Det treng ikkje bli noko traume for han, meir ein normaltilstand. Og så har han glede av svigers. flott valg av faddera. Eg trur eg ville vurdert viss eg var deg, og rint til familien og sagt på ein roleg måte (om du klarer) at du blei såra av dette- og det andre, ift liten deltakelse. Viss ikkje så kan du samla opp eit sinne som blir tungt og bera. Ville gjort det med ein gong, slik at det kjem avstand mellom dette og sjølve dåpen. Lykke til og klem frå meg!

Skrevet

Det var dårlig. Skjønner du er skuffet :(

Skrevet

Har svart en gang tidligere og jeg... men føler for å si noe mer :P

Ikke la det være bryet vært å si noe mer til den personen som mener du burde ha dåpen på hjemplassen din. Det er sikkert noen som har droppet å stille opp for familie selv og føler hn må forsvare seg. Noen a la din familie.

Selvfølgelig skulle du ikke hatt dåpen på din hjemplass. Hadde det vært rettferdig ovenfor svigerfamilie da? Og uansett, det er deres barns dåp, og det er naturlig å ha det der dere er. Det hadde vært veldig upraktisk for dere å hatt det noe annet sted, så når dere ønsket å ha det der dere bor så var det et riktig valg. Jeg tror noen har en oppfatning at om man flytter fra en plass, så er den det som flytter som har ansvaret for å holde all kontakt, komme på besøk og tilrettelegge alt, og det er bullshit for å være ærlig. Det er like mye alles ansvar. Og det handler alltid om prioriteringer. Det er forferdelig dårlig gjort av familien din å ikke stille opp. Men du vet jo nå hvor du har dem på en måte. Ikke mye moro å tilrettelegge rundt slike mennesker som ikke bryr seg (altså legge dåpen til barnet er 5 mnd, og ha den i en langhelg, tilby overnattingsplass osv).

Tror ikke du har noe å tape, i en slik situasjon, å fortelle til dem i familien hva du føler her. Går det ikke inn så vet du for alvor hva du har i vente i tiden fremover, og kan bruke tiden på å bearbeide drømmen om en god familie rundt deg, og lære deg å akseptere det, istedefor å håpe på noe annet som aldri vil skje eller være reelt. Det kan du godt si til dem og, tenker jeg. Si til dem at om dem ikke bryr seg så skal du faen meg ikke gjøre det til gjengjeld heller, slikt er aldri enveis.

Skrevet

Rart...din mor er syk, ikke vet jeg hvor syk hun er..men kanskje unskyldt da om hun virkelig er så dårlig hun ikke orker å komme. Men hva var din søsters unskyldning da?

Skrevet

Hva er rart med det?

Om du absolutt vil vite, så skal jeg gjerne fortelle deg det!

Mamma er unskyldt. Vært psykisk syk siden jeg var lita jente.

Søsteren min er gravid og ikke glad i å reise Men egentlig er det egentlig hennes egne egoisme og evne til å være god med de rundt seg som står i veien. Hun skylder på at hun har jobb den helgen. Men den kunne hun lett få byttet siden hun kun jobber som vikar på et sykehjem. Skylder også på dårlig råd, selv om hun for et par uker siden kjøpte Dolce Gusto kaffemaskin til over 1000kr. Skjønner du nå? Jeg er rett og slett ikke en prioritert. Vi har alltid hadd en nært forhold. Men ikke nødvendigvis alltid et godt forhold, og jeg er sliten av egoismen hennes.

Pappa sliter økonomisk og har div andre grunner som jeg ikke gidder å ta her. Tror egentlig han har det best hjemme. Så han prioriterer oss heller ikke. Han foreslo og sende oss litt ekstra penger istedefor, for han var ikke så gira på å reise.

Lillebroren min er bare 12 år gammel, og får ikke reise aleneav faren min.

Mormor og morfar er for gamle til å reise.

Samboeren til søstra mi skulle være fadder, men siden han heller ikke kommer av samme grunn som henne, så blir det kun min samboers to venner.

Ellers har jeg ikke så god kontakt med resten av slekta. Min onkel har jeg grei kontakt med, men han driver å pusser opp huset.

Greia er det at alle KAN komme. Ingen bare ønsker det nok.

Det er kanskje vanskelig å forstå for noen hvorfor en hel familie ikke vil komme. Men vet dere hva, det er det jaggu for meg også..

Hadde gledet meg til å få vise fram mitt liv her nede. Alt vi har fått til ilag. Her vi bor, gutten vår, ønsket at min familie skulle møte min svigerfamilie. Og dåpen hadde jeg lagt veldig mye i for å få det fint, god mat og for å få en bra dag. Dåpen betydde mye for meg. Kanskje fordi familien min da hadde en grunn til å endelig komme og jeg så gjerne ville imponere på et vis. Men jeg innser at jeg ikke skal trenge det. Og at det handler uansett ikke om meg. Det handler om gutten vår, og at han skal få en fin dag, med masse bilder som han kan se tilbake på :)

Skrevet

Har det slått deg at fly og opphold bruker å være dyrt og ikke alle er rike?

Skrevet

Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere dette? Det handler om prioriteringer uansett, de har hatt god tid til å planlegge det. Hvis dette var meg som var i familien hennes og jeg f.eks. var student og hadde dårlig råd, så hadde jeg undersøkt mulighet for buss eller liknende for å komme meg dit. Det man vil, får man til. Og hun sier jo at de har gratis overnatting til alle.

Skrevet

Dersom søstera di er i første trimester så forstår eg om ho ikkje vil fly. Eg ville ikkje flydd i 1. trimester. Men faren din burde uansett komma!!!

Skrevet

Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere dette? Det handler om prioriteringer uansett, de har hatt god tid til å planlegge det. Hvis dette var meg som var i familien hennes og jeg f.eks. var student og hadde dårlig råd, så hadde jeg undersøkt mulighet for buss eller liknende for å komme meg dit. Det man vil, får man til. Og hun sier jo at de har gratis overnatting til alle.

Faren min er utdannet ingeniør og har i grunn ikke så dårlig råd. Men pusser opp et hus for tiden etter min bestefar døde, og er derfor litt trangere. skjønner om et søskenbarn ikke kom. Men pappa hadde jeg forventet. Hadde ikke du blitt skuffet om ingen i familien din kom, ikke engang foreldrene dine?

Søstera mi er andre trimester... Hun er bare så egoistisk og tenker kun på seg selv.

Gratisk overnatting har vi til alle. Mat, opphold, henting osv.. Eneste som koster de noe er flybilett. Det er ikke noe problem med penger, så lenge de hadde syntes at det var værd prioriteringen.

Men vet du hva? Det er ikke noe å diskutere. Jeg hadde fremdeles håpet og trodd pappa skulle spare om han gikk på trygd! Jeg har bodd her i et år.. Og at ungen skulle døpes, kom vel neppe som et sjokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...