Gå til innhold

Ingen som kommer i dåpen til gutten min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lette litt på trykket!

Er ingen i min familie som kommer i dåpen til gutten min. :(

Flyttet for et år siden til andre siden av landet med samboeren min og fikk et barn. Nå skal han døpes og ingen kommer fra min side. Vi har en fin dåp planlagt om et par uker. Min manns familie kommer selvsagt og er fantastiske, men kjenner jeg blir trist av å tenke på at når gutten min blir større og skal se dåpsbilder, så ser han ingen i familien sin på min side i dåpen. Hadde lyst å dele dette med min familie, men er visst ingen som tar seg råd eller ork til å komme. Har aldri hatt veldig nært forhold, men det er jo fremdeles foreldrene mine blandt annet. Er første barnet mitt, så hadde egentlig håpet og forventet at de kom, selv om jeg ikke er overrasket. Men vi får gjøre det beste ut av det. Gutten min skal få en fin dåp uansett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg tok den anonymt, jeg velger heller å bruke min profil, som er mrsrogaland :)

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Hva er grunnen? At det er for langt/dyrt å reise?

Hadde dåp til frøkna vår i august og bedt hele familien på min og bf sin side. Familien hans bor maks 20 min. unna mens familien min er spredt over østlandet og noen på sørlandet, alle kom og lengste reiseveien var rundt 7-8t med bil fra sørlandet (tanten og onkelen min + søskenbarna mine).

Men gjør det beste ut av det :) Han får nok en kjempe fin dåp uansett!

Skrevet

oi, dette synes jeg var rart. Skjønner godt at du reagerer. Hva har folk oppgitt som grunn? Det er jo fint mulig å komme seg til andre siden av landet for en dag? Og det trenger ikke være så dyrt heller? Har du sagt at det betyr mye for deg at de kommer? Hvis det er økonomi, kan dere spleise (eller i alle fall antyde at dere kan det, sånn at de skjønner alvoret i det)?

Jeg må si at jeg hadde reagert veldig sterkt hvis familien min ikke kom i dåpen. Da skal det nesten være dødsfall som grunn.

Skrevet

Uff, det var trist! Hadde blitt skuffa jeg også! Dåpen er en sror dag mener jeg...

Reiser i dåper jeg inviteres til uansett hvor i landet, særlig for familien!

Prøv å nyte dagen likevel og ta masse fine bilder som du sender på mail så de ser hva de gikk glipp av!

Klem!

Skrevet

Personlig drar jeg kun i dåp dersom jeg vet at foreldrene er kristne og døper fordi de vil melde barnet inn i Statskirken og den kristne tro.

Hyklere drar jeg aldri i dåp til. Det blir for dumt og er bortkastet tid. Er selv ikke kristen, eller religiøs, men litt respekt kan man ha.

Skrevet

Er mye fordi det er dyrt å reise. Og litt fordi jeg har ikke veldig godt forhold til familien min. Min mor er psykisk syk, og kan ikke komme, og det forstår jeg veldig godt. Men jeg skulle da tro at søsteren min, boren min og hvetfall pappa skulle komme. jeg har bedt mamma og pappa, søsknene mine, onkel, mormor og morfar ( men de er så gamle at de kan så klart ikke komme), og ei veninne. Veninnen min kan ikke komme pga jobb. har også bedt tante og søskenbarn som bor på 7-8 timer unna. min nærmeste familie bor på andre siden av landet.

Familien min bryr seg rett og slett ikke nok. Utrolig, men sant. Og foreldrene mine er glade i meg, men er vel ikke egentlig gode foreldre eller besteforeldre til mitt barn. Så jeg er skuffet.

Jeg vet det høres veldig rart ut, og det er det. Det er trist rett og slett. Når store ting skjer i livet ditt er det godt å falle på det du har kjent og kjær. Og de store øyeblikkene dine, slik som å få barn, vil du dele med de som kjenner deg som best. Jeg har fått barn, og den eneste familien jeg har er min samboers og min egen lille familie. Skulle ønske jeg hadde familie som tok del i meg og mitt liv og ikke minst min sønns liv. Men det er som det er. Alt jeg kan gjøre, er å gjøre alt de ikke gjorde- for min sønn :)

Skrevet

Personlig drar jeg kun i dåp dersom jeg vet at foreldrene er kristne og døper fordi de vil melde barnet inn i Statskirken og den kristne tro.

Hyklere drar jeg aldri i dåp til. Det blir for dumt og er bortkastet tid. Er selv ikke kristen, eller religiøs, men litt respekt kan man ha.

Deg om det. Uansett om jeg er kristen eller ei, så syntes jeg mine egne foreldre kunne kommet i dåpen til dattera si som har fått sitt første barn. Ikke har de vært å sett hvordan vi har det her nede etter vi flyttet for et år siden.

Min grunn til dåp, er min grunn til dåp. Hykler er jeg heller ikke. :)

Skrevet

Så fælt.. Her kommer min søster m familie og min far m familie som bor på jæren og svigermor fra trøndelag.

Fælt at de ikke kommer. Avstand burde ikke ha noe å si når det kommer til dåp.

Skrevet

Huff, skjønner skuffelsen din!!!!

Håper dere uansett får en flott dåpsdag :)

Skrevet

Jeg har reist tvers over landet og betalt mange tusen kr på reise og overnatting + ferie for å være med i en dåp.

Dere som mener det ikke trenger å bli så dyrt. Har dere prøvd å regne på det?

Og reiser man langt trenger man som oftest ferie på mandag om man ikke skal dra midt i dåps middagen.

Skrevet

Dåpen er den 27 mai, på søndagen, og mandag etter er det fri for alle... Så tid og mulighet er det. Og ja, er som regel dyrt å reise med fly. Men det går ann å spare.. Så lenge man har lyst å komme. Noe som mine foreldre og familie ikke har.

Skrevet

Huff, det var leit! Eg skjønar godt at du er skuffa.

Klem

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt at er skuffende. Tror faktisk jeg ville sagt det rett til dem, at jeg var skuffet over at de ikke stilte opp, det viser jo hvor lite dere betyr for dem desværre. Og jeg hadde vært så smålig at jeg hadde vært fristet til å ikke stille opp for dem heller.

Skrevet

Herregud, er du godt likt som menneske, venn og familiemedlem? Du har da ingen ting med om grunnene til at folk døper barna sine. Det som betyr noe er at man er invitert til en stor begivenhet, og da møter man opp til dem man bryr seg om. Det er jo det å samles og feire den lille som er poenget her, hadde det vært den kristne handlingen og bare den, så hadde man ikke hatt tilskuere til handlingen og fest etterpå.

Skrevet

Lette litt på trykket!

Er ingen i min familie som kommer i dåpen til gutten min. :(

Flyttet for et år siden til andre siden av landet med samboeren min og fikk et barn. Nå skal han døpes og ingen kommer fra min side. Vi har en fin dåp planlagt om et par uker. Min manns familie kommer selvsagt og er fantastiske, men kjenner jeg blir trist av å tenke på at når gutten min blir større og skal se dåpsbilder, så ser han ingen i familien sin på min side i dåpen. Hadde lyst å dele dette med min familie, men er visst ingen som tar seg råd eller ork til å komme. Har aldri hatt veldig nært forhold, men det er jo fremdeles foreldrene mine blandt annet. Er første barnet mitt, så hadde egentlig håpet og forventet at de kom, selv om jeg ikke er overrasket. Men vi får gjøre det beste ut av det. Gutten min skal få en fin dåp uansett :)

Ingen fra min familie kom i min jente sin dåp heller, for 3 år siden.. Hadde da dåpen to-tre fylker unna der min familie bor. Kun gudmødrene ( altså mine to venninner) kom fra min side. + Veslas familie fra farsiden. Men veittu, det ble en fin dåp uansett!!:) Men skjønner du er skuffa, for det var jeg og..

Skrevet

Så du går ikke så ofte i dåp, med andre ord...?

Lovely...

Skrevet

Du høres jo hyggelig ut!

Skrevet

Dummeste prinsippet jeg har hørt.

Gratulerer!

Skrevet

Når vi var i samme situasjon som dere tilpasset vi dåpen til sommeren, da vi alle kunne samles naturlig. Er ikke slik at dåp må skje på 3 mnd.

Forstår ikke at det ikke kan tilpasses litt bedre.

Skrevet

Når vi var i samme situasjon som dere tilpasset vi dåpen til sommeren, da vi alle kunne samles naturlig. Er ikke slik at dåp må skje på 3 mnd.

Forstår ikke at det ikke kan tilpasses litt bedre.

Hvordan kan du uttale deg om noe du ikke vet så mye om? Du forstår ikke at det ikke kan tilpasses bedre?

Min gutt er født i Januar, så det skjer ikke på 3 mnd. Men på nesten 5 mnd. Og for det andre så handler det ikke like mye om penger og tid. Penger er en stor del, men tingen er jo det at om man virkelig vil komme, så kan man spare. Desutten så la vi dåpen til søndag 27 mai fordi det er fri mandag 28 mai.

Helligdag, så det skulle bli lettere å komme.

Det jeg er lei meg for er at jeg flyttet til andre siden av landet for et år siden med samboeren min og fikk et barn. Nå skal barnet døpes, og min familie har ikke orket å besøkt oss for å se hvordan vi har det, og heller ikke tatt del, og nå kommer de heller ikke i dåpen. Når jeg fikk gutten min, så snudde jo livet mitt seg på hodet. å få et barn uten familie å snu seg til kan være ensomt og tøft. Jeg er så heldig å ha en fantastisk svigerfamilie, men skulle gjerne ønske min egen familie som jeg har levd mitt liv med, ville ta del i livet mitt, barnet mitt, og dåpen vår.

Det er faktisk bare sånn at ikke alle er født inn i en familie som støtter og bryr seg. Jeg er en av dem. Når jeg fikk sønnen min, så pratet jeg med pappa 3 dager etter fødselen. Neste gang han ringte var en måned etter. Da ble jeg også skuffet over at han som har blitt bestefar for første gang ikke lurte mere på hvordan dattera og barnetbarnet hans hadde det.

Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, selv om jeg er skuffet. Men jeg tror vi får en fin dåp uansett. :)

Skrevet

Ååååå på fem måneder altså. Da har dere strekt dere langt! Hvorfor ikke ta dåpen i hjemstedet ditt, så skal du se de kommer.

Skrevet

Hvorfor er du frekk?

Det handler ikke om hvor gammel gutten min er når han døpes. Tror ikke foreldrene mine ville kommet om gutten var tre uker eller tre år. Min mor kan ikke reise fordi hun er psykisk syk og sliter med psykose og angst. Det er forståelig. Men pappa og resten av slekta og søsknene mine hadde jeg håpet ville komme. Men det er ikke en prioritering verd nok for de.

Mener du virkelig vi skal bruke masse mere planlegging og penger på å holde en dåp på andre siden av landet av der vi bor slik at min familie kan lettere overtales til å komme? Hadde de ikke hatt mulighet til å reise så skulle jeg jaggu ha gjort det. Men siden de faktisk orker å komme så har vi det bedre alene i dåpen, og med min svigerfamilie. De er fantastiske. :)

Skrevet

Dummeste prinsippet jeg har hørt.

Gratulerer!

Idiotisk.

Så om foreldrene er "hyklere" så skal ikke barnet få noen sjanse?

Ungen kan bli kristen/ha kristne verdier uansett vet du!

Og det er MYE lettere å få litt vann i håret som baby enn å døpe seg før konfirmasjonen som 15-åring.

Syns det er DU som er hykleren her jeg...

Skrevet

Så trist lesning.. Jeg hadde blitt veldig lei meg selv HI;( Synes det er veldig dårlig gjort av familien din! Jeg tror rett og slett ikke de gidder å bruke penger på flybillett, jeg tipper det er der de ligger.. Har du spurt om noen av dem vil være faddere da? Da kunne jo kanskje det ha vært en liten pusher, selv om det ikke skal være nødvendig...!

Jeg håper dere klarer å storkose dere på dåpsdagen uansett om familien din er tilstede eller ei. Men jeg hadde nok lagt dette friskt i minne og tenkt tilbake på det når du etterhvert får invitasjoner dumpende i din postkasse......

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...