Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 En ansatt jobber fast hver 3 helg + ukedager. Det er mange som jobber sammen, og alle har ansvar for å bytte vakter seg imellom om det er noe som kommer i veien for en vakt. Men før jeg satte opp vaktlistene for resten av mnd, spurte vedkommende meg om å få fri neste helg på grunn av et arrangement h*n skulle på. I et svakt øyeblikk sa jeg ja, og sa at h*n kan jobbe nå til helgen i stedet - da det var en ledig vakt. Det var supert og passet veldig bra. Nå er h*n hjemme på ferie, men kommer tilbake i morgen etter planen. Nå fikk jeg melding at h*n er så forkjølet at h*n mest sansynlig ikke kan komme tilbake i morgen eller fredag likevel. Og dermed også syk i helgen. (Ja, det er mange dager til, men h*n forutser alltid sykdomsforløpet sitt, og det passer gjerne sånn at det blir langfri. H*n kan bestemme seg 4 dager i forveien for at h*n er syk på lørdag f eks. Og jeg kan ikke ta vedkommende på det heller... Men : Nå har jeg lyst å si at ok, god bedring. Vi klarer oss til helgen, men da jobber du som oppsatt turnus - nemlig neste helg. Har jeg lov til det ? Vi har ikke skrevet ned dette byttet noe sted, om det har noe å si. H*n var også syk forrige arbeidshelg, så jeg blir litt lei.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Nei, det har du ikke lov til. En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale og som arbeidsgiver så må du spille etter reglene selv om dine ansatte ikke alltid gjør det. Du må heller bruke andre virkemidler, som feks. at man må ringe hver dag man er syk el.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Utrolig frustrerende. Jeg vet jo at det spekuleres i dette. Jeg blir litt forbannet når velferdsordninger misbruker.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Nei, det kan du ikke si, du har gitt han fri og da kan du ikke ta fra han de fridagene igjen som straff for at han er syk. Men om han er mye syk er det vel andre ting du kan gjøre, regner med at dere er ia-bedrift siden han kan være syk i fire dager uten sykemelding? Mener du kan kreve sykemelding selv om dere er ia-bedrift om en person er mistenkelig mye borte eller det virker som fraværsordningen blir misbrukt. Sjekk opp rundt dette isteden.
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Men det er regler for hvor mange egenmeldinger vedkommende kan ta på et år, også! Har du fått to slike innafor siste 12 mnd så kan du kreve legeeklæring på fraværet hans/hennes, tror jeg. Sjekk det opp, for det er ikke som på skolen at man bare ringer og forteller at man er syk. Er du i jobb og krever lønn under sykdom, skal du faktisk være syk.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Hjelper ikke, for h*n er omgangsvenn med legen sin og får sykemeldinger der det er behov. Har alltid vært sånn. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 neste vaktliste, ikke spør hva som passer. Sett opp det som passer deg. Vær veldig på vakt at personen kommer til tida og gjør jobben sin. Overvåk personen bedre så hvis personen kommer for sent eller lignende så kan du gi advarsel...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Nei, det kan du ikke. Men du har visse rettigheter som arbeidsgiver: § 8-27. Tap av retten til å nytte egenmelding En arbeidsgiver kan bestemme at en arbeidstaker skal tape retten til å få sykepenger på grunnlag av egenmelding a) dersom arbeidstakeren i løpet av 12 måneder har hatt minst fire fravær uten å legge fram legeerklæring, dersom arbeidsgiveren har rimelig grunn til å anta at fraværet ikke skyldes sykdom. Før arbeidsgiveren treffer sin beslutning, skal arbeidstakeren gis høve til å uttale seg. En beslutning om å ta fra en arbeidstaker retten til å nytte egenmelding skal vurderes på nytt etter seks måneder. Dersom det foreligger begrunnet mistanke om at egenmelding nyttes som aksjonsform i en arbeidskonflikt, kan arbeidsgiveren kreve legeerklæring fra første fraværsdag så lenge aksjonen varer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Han kan uansett ikke si i fra 4 dager før han skal på jobb om han er syk! Du som arbeidsgiver er pliktet til å tilrettelegge når folk er syke. Vet ikke hva slags yrke dette er men er han virkelig så syk at det ikke er mulig å tilrettelegge? Kan han kanskje ha som oppgave å sitte å svare telefoner? Kanskje han klarer å koke kaffe til de andre ansatte? Eventuelt også steke noen vaffler? Det finnes ett drøss av muligheter. Hvis han blir hjemme så må du betale han lønn uansett, da kan du heller ha han på jobb å sette han til å gjøre mindre viktige oppgaver. Ved å delvis presse han på jobb så vil han etterhvert ikke gidde å ringe å si at han er syk, han lærer at han må på jobb uansett. (Så sant han ikke er Virkelig syk!) En siste ting, sykdom skal ikke meldes fra ved SMS. (Mest sannsynlig så står det i arbeidsreglementet som han underskrev ved ansettelse at man ikke har lov å melde fra om fravær ved sms.)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 bestem neste vaktliste utifra hva som passer deg og ikke henne. neste gang hun spør om bytting sier du bare nei det passer ikke.
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Enig med nr 9 her, hvis han sier fra 4 dager før at han er forkjøla, da er det bare tull. Forkjølelser varer ikke i 4 dager, i alle fall ikke så strenge at han er sengeliggende!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 En ansatt jobber fast hver 3 helg + ukedager. Det er mange som jobber sammen, og alle har ansvar for å bytte vakter seg imellom om det er noe som kommer i veien for en vakt. Men før jeg satte opp vaktlistene for resten av mnd, spurte vedkommende meg om å få fri neste helg på grunn av et arrangement h*n skulle på. I et svakt øyeblikk sa jeg ja, og sa at h*n kan jobbe nå til helgen i stedet - da det var en ledig vakt. Det var supert og passet veldig bra. Nå er h*n hjemme på ferie, men kommer tilbake i morgen etter planen. Nå fikk jeg melding at h*n er så forkjølet at h*n mest sansynlig ikke kan komme tilbake i morgen eller fredag likevel. Og dermed også syk i helgen. (Ja, det er mange dager til, men h*n forutser alltid sykdomsforløpet sitt, og det passer gjerne sånn at det blir langfri. H*n kan bestemme seg 4 dager i forveien for at h*n er syk på lørdag f eks. Og jeg kan ikke ta vedkommende på det heller... Men : Nå har jeg lyst å si at ok, god bedring. Vi klarer oss til helgen, men da jobber du som oppsatt turnus - nemlig neste helg. Har jeg lov til det ? Vi har ikke skrevet ned dette byttet noe sted, om det har noe å si. H*n var også syk forrige arbeidshelg, så jeg blir litt lei. For det første: du har ikke lov til å endre en avtale dere har gjort på den måten du skisserer For det andre: Kan det tenkes at vedkommende sliter psykisk? Jeg gjorde det for noen år siden, og når jeg fikk det veldig vanskelig, så jeg meg nødt til å liksom rydde unna ting litt, gi meg selv et pusterom for å komme til hektene igjen.. Slik sett kunne jeg lett ha sagt at jeg kom til å være syk i fire-fem dager.. Men, jeg gjorde det ikke på den måten, fordi jeg ikke ville at arbeidsgiver skulle vite om plagene mine. Kanskje du kan ta en prat med vedkommende, i en hyggelig tone, der du sier at du er bekymret for helsen hans/hennes? og om det er noe du som arbeidsgiver kan gjøre for å hjelpe/tilpasse arb.situasjonen.. ?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes det er ganske drøyt at du bare forutsetter at denne personen "faker" sykdom. Det går faktisk helt fint an å bli syk de gangene det passer dårligst! For noen år siden fikk jeg jobb i en utstyrsforretning. Sto i kassa og hjalp folk ute i butikken, så hadde andre mennesker opp i ansiktet hele dagen. I tillegg hadde barnet mitt akkurat begynt i barnehagen. Og det første året var jeg *mye* syk! Feber den ene måneden, omgangssyke den neste. Og barnet mitt hadde det samme som meg, enten før eller etter. Det ble mase fravær, og jeg skjønner veldig godt at arbeidsgiver ble frustrert, men det var jeg også! Ikke gøy å havne i en situasjon der man blir mistenkt for å spille syk for å lure seg til fri. Prøvde flere ganger å gå på jobb selv om jeg var syk, men det fungerer dårlig med kundebehandling når man må løpe ut og spy. Sjefen min mer enn antydet overfor kollegene mine at han ikke trodde på meg. Jeg tok tester av immunforsvaret, men alt var i orden. Turte aldri å levere egenmelding, sørget for sykemelding fra lege hver gang. Du skal være veldig sikker før du anklager en ansatt for dette!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes det er ganske drøyt at du bare forutsetter at denne personen "faker" sykdom. Det går faktisk helt fint an å bli syk de gangene det passer dårligst! For noen år siden fikk jeg jobb i en utstyrsforretning. Sto i kassa og hjalp folk ute i butikken, så hadde andre mennesker opp i ansiktet hele dagen. I tillegg hadde barnet mitt akkurat begynt i barnehagen. Og det første året var jeg *mye* syk! Feber den ene måneden, omgangssyke den neste. Og barnet mitt hadde det samme som meg, enten før eller etter. Det ble mase fravær, og jeg skjønner veldig godt at arbeidsgiver ble frustrert, men det var jeg også! Ikke gøy å havne i en situasjon der man blir mistenkt for å spille syk for å lure seg til fri. Prøvde flere ganger å gå på jobb selv om jeg var syk, men det fungerer dårlig med kundebehandling når man må løpe ut og spy. Sjefen min mer enn antydet overfor kollegene mine at han ikke trodde på meg. Jeg tok tester av immunforsvaret, men alt var i orden. Turte aldri å levere egenmelding, sørget for sykemelding fra lege hver gang. Du skal være veldig sikker før du anklager en ansatt for dette! #9 igjen her.... Tipper at du ikke sa i fra på jobb fire dager i forveien om at barnet ditt var sykt og at du ikke kunne komme på jobb? Det er det som er tilfellet her... Det er svært sjelden at man kan si at man er syk om fire dager til, da må man nesten ligge på sykehus!? Hvis man f.eks. har omgangssyka/spysyka eller veldig høy feber så er det forståelig at man er hjemme i fra jobb pga. smittefare, man vil helst ikke få flere syke ansatte. Så lenge det ikke er noe veldig smittsomt så klarer man som regel å tilrettelegge for den ansatte. P.S. Selv om du har sykmelding så kan du sammen med din sjef annullere sykmeldingen... Men det er en annen sak... Hilsen butikksjef.
Tigerpote Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Hvis jeg er syk eller barnet mitt er det, så ringer jeg både bhg og jobb hver dag. Som påpekt tidligere i tråden så kan ingen forusi at man skal være syk om 4 dager Bare lege kan sykmelde i såpass lang tid framover!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 neste vaktliste, ikke spør hva som passer. Sett opp det som passer deg. Vær veldig på vakt at personen kommer til tida og gjør jobben sin. Overvåk personen bedre så hvis personen kommer for sent eller lignende så kan du gi advarsel... Slik behandling kalles trakassering, og er ikke måten å opptre på fordi du vil straffe en arbeidstaker som er syk! Dersom vedkommende faktisk har sykemelding så får du gå ut fra at vedkommende faktisk er syk- selv om du ikke vet grunnen. Dersom legen faktisk er omgangsvenn som du påstår (høres underlig ut..), så kan du bestride sykemeldingen på det grunnlaget, og be om at en annen lege konsulteres.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Det går fint an å vite når man blir syk, og hvor lenge man blir syk. Særlig de med tilbakevendende diagnoseer og kronisk syke kan ofte vi te hva som utløser en forverringsperiode og hvor lenge man sannsynligvis blir borte. Om vedkommende er syk, og har sykemelding så er det ikke noe du som arbeidsgiver kan gjøre med det. De er iballe fall ikke noe du som arbeidsgiver bør legge deg bort i. Om du virkelig tror at vedkommende ikke er syk så kan du rapporteree legen, du kan kreve kontroll av annen lege og hevde legen er inhabil. Når legen sykemelder utøver den det på vegne av forvaltningen og kan være innhabil. Du kan også gå en annen vei, ha litt nedskjærinver og permitere vedkommende, eller si han/hun opp, gjerne andre uønskede elementer også, for så p forny bedriften senere.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 Det går fint an å vite når man blir syk, og hvor lenge man blir syk. Særlig de med tilbakevendende diagnoseer og kronisk syke kan ofte vi te hva som utløser en forverringsperiode og hvor lenge man sannsynligvis blir borte. Om vedkommende er syk, og har sykemelding så er det ikke noe du som arbeidsgiver kan gjøre med det. De er iballe fall ikke noe du som arbeidsgiver bør legge deg bort i. Om du virkelig tror at vedkommende ikke er syk så kan du rapporteree legen, du kan kreve kontroll av annen lege og hevde legen er inhabil. Når legen sykemelder utøver den det på vegne av forvaltningen og kan være innhabil. Du kan også gå en annen vei, ha litt nedskjærinver og permitere vedkommende, eller si han/hun opp, gjerne andre uønskede elementer også, for så p forny bedriften senere. Du kan ikke rapportere legen, men du kan be om at en annen lege konsulteres dersom mye tilsier det (f.eks. inhabilitet pga vennskap). Nedskjæringer skal ha saklig grunnlag, og det gjennomskues raskt om prosessen bærer preg av noe annet. Helse er dessuten ikke et utvelgelseskriterie i seg selv, men kan slå ut til fordel for både arbeidsgiver og arbeidstaker alt etter som.
Himmel og hav Skrevet 3. mai 2012 #19 Skrevet 3. mai 2012 Jeg er ikke sjef lenger nå, men om en av mine ansatte den gangen hadde ringt 4 dager i forveien og sagt at de var så forkjøla at de ikke kom på jobb om 4 dager, så hadde jeg også blitt skeptisk. Hadde de ringt og fortalt om beinbrudd eller gallestein så hadde det vært noe annet. Med forkjølelse er mye gjort på et par dager, så jeg ville sagt til den som ringte at " Da avtaler vi at du er vekk i to dager, og så snakkes vi igjen på torsdag. Hold deg varm og god bedring!" Jeg ville også tatt en samtale med vedkommende og sagt at meldinger om sykdom ikke er ok, h*n får ringe meg. Det er litt vel lettvint med sms. Personlig ville jeg tenkt at dette lukter det litt av. Om det er noen det stadig gjentar seg for at de er syke på upopulære vakter, så er det grunn til å følge litt ekstra med.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #20 Skrevet 3. mai 2012 Som arbeidsgiver så kan du "nekte" å godta sykemeldingen. I dette ligger det at du kan etterprøve sykemeldingen og be vedkommende oppsøke en annen lege. Det er lovlig og kan benyttes dersom man mistenker juks.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #21 Skrevet 3. mai 2012 Dette er alltid en kinkig situasjon. Jobbet som selvstendig næringsdrivende da barnet var liten, og det var ikke enkelt å sjonglere sykt barn, sykdom selv og jobben min. Selv om jeg jobbet selvstendig, var jeg i felleskap med flere, og hadde kunder til timeavtaler. Slik var både kunder og kolleger avhengig av å vite hvorvidt jeg var på jobb eller ikke. Barnet mitt var mye sykt, og leeenge syk i gangen. En oppkastrunde som ofte varer i 1-2 dager, varte ofte i 6-7 dager hos oss. (Phu!) Ørebetennelse avlØste bare en ny...feber, halsbetennelser... Trenger selvsagt ikke å poengtere at dette var overhode ikke Ønskelig, hverken for oss, barnet,jobben,kundene eller Økonomien. Poenget mitt er at jeg visste at jeg måttet være hjemme i flere dager ved f.eks oppkast. Og for å spare irritasjon, og for å gjØre det forutsigbart for alle de andre, sa måtte jeg ofte si at jeg blir bort resten av uka. I dag driver jeg litt stØrre, og SELVSAGT er det irriterende når jeg fØler noen har en tynn grunn for å være borte. Men, synes nesten at det er bedre med en varslet sykdom som gjØr det mulig å organisere hverdagen i bedriften. Dersom personen er dØdvekt, vil h*n sikkert ikke vare evig...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #22 Skrevet 3. mai 2012 Når du har den holdninga at personen får sykmeldinger fordi han er venn med legen, så skjønner jeg godt at han ikke vil være på jobb med en sjef som deg, sorry. Han kan ikke straffes med at du fratar ham fridagene hans fordi han er syk når han har vakt, noe som ble bestemt god tid i forveien. Sånn er det å være sjef, blir en ansatt syk, så er det ditt problem og ikke hans/hennes. Du kan spørre om han kan ta over vakta, men ikke kreve det. Apropos det å si fra 4 dager før man er på jobb - jeg har også en kronisk sykdom som gjør at jeg ligger så å si rett ut i 1 uke når jeg blir forkjølet. Jeg sleper meg av gårde på jobb for det, men er ikke akkurat effektiv på arbeidsplassen der jeg sitter halvveis i svime. Så hadde skjønt folk som ble sykmeldt i samme situasjon - så ja, jeg vet flere dager i forveien hvor lenge og hvor ille ca jeg blir syk, siden det er helt likt hver gang. Man har ikke opplysningsplikt overfor arbeidsgiver i forhold til sine kroniske sykdommer. Det eneste du kan gjøre, er å betvile sykmeldingen og be om forklaring. Ikke straffe folk fordi de er syke.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #23 Skrevet 3. mai 2012 Det er ekstremt irriterende når folk utnytter systemet. Jeg har selv jobbet sammen med en dame som for det første "tilfeldig vis" bestandig ble syk i forbindelse med en helg. Hun mistet jobben til slutt men da hadde hun dratt det langt. Hun skaffet seg for eksempel sykmelding en uke i forbindelse med noen andre fridager og dro på ferie. Hun bruket også egnemelding på seg selv før og sykt barn etter en helg og dro på hytta. Det tåplige var at hun også la ut bilder og oppdateringer på åpen FB profil. Jeg tror foresten ikke hun ble sakt opp, men at hun ble bedt om å slutte på en medarbeidersamtale.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #24 Skrevet 3. mai 2012 Er selv selvstendig næringsdrivende med ansatte. Personalpolitikk er ikke lett! Sykefravær koster bedrifter masse i løpet av et år, og det er fryktelig frustrerende når man har ansatte som misbruker ordningene som finnes. Spesielt når det alltid er de samme som går igjen - de samme som melder fra fire dager i forveien at "lørdag er jeg nok fortsatt forkjølt". For det er alltid en lørdag. Eller en dag som er inneklemt mellom to rød-dager. Jeg har jobbet i samme bedrift i mange år. Fra den dagen jeg tok over endret dynamikken seg på arbeidsplassen. Fra å være kollega, ble jeg plutselig overordnet - og det var ikke alle som syntes det var like greit med den omstillingen. Kvinnearbeidsplass, jeg er blant de yngste - og selv om jeg hadde jobbet der i et tiår, og så på kollegaene mine som venner, endret forholdene seg når jeg plutselig skulle lede dem. Jeg ble ganske overrasket over dette skiftet, faktisk. Som ansatt har jeg aldri sett på arbeidsgiver som min "fiende". Visst skal h*n gi meg lønn, men jeg er jo ansvarlig for å utføre de arbeidsoppgavene jeg er pålagt. Det er et privilegie å kunne jobbe, er det ikke? Vi er veldig bortskjemte i dette landet. Arbeidstakere har rettigheter som kan koste arbeidsgiver dyrt. Er det ikke påfallende hvordan flesteparten er veldig så opptatte av sine rettigheter, men ikke så nøye på sine plikter som arbeidstaker? Som arbeidstaker har man faktisk et ansvar for å møte på jobb også. Det er faktisk frustrerende for oss som sitter på arbeidsgiversiden å se og vite at ansatte misbruker ordningene som finnes.På en arbeidsplass er man jo faktisk avhengig av hverandre. Alle er nødvendige for verdiskapingen i bedriften. Hvor tror dere lønnen deres kommer fra? Som arbeidsgiver er man ansvarlig for driften, men man kan ikke klare seg uten de ansatte - alle har en rolle å fylle. Den type fravær som HI skisserer, er frustrerende både for arbeidsgiver og kollegaer som gang på gang må dekke opp helgene til den som har fravær. Arbeidsgiver ser det, og de andre kollegaene ser det. Ypperlig anledning til å skape sur stemning på arbeidsplassen. Sykemeldinger er vanskelig terreng. Som arbeidsgiver har man ikke rett til å spørre om diagnose. Men med de nye retningslinjene har man faktisk rett til å overprøve legens sykemelding om man kan tilrettelegge arbeid. En 40% sykemelding betyr f.eks. ikke at man kan ta fri torsdag og fredag for å få langhelg - arbeidsgiver og arbeidstaker må finne en løsning hvor den ansatte yter 60%. Det kan faktisk bety at man er på jobb til vanlige tider, men får hyppigere og lengre pauser. Arbeidsgiver plikter faktisk å vise overfor NAV at h*n har hatt dialogmøter med den ansatte og har vurdert funksjonsevne! Lang avsporing her... Til HI: Nei, du kan ikke ta ifra din ansatte helgen du allerede har byttet for vedkommende. Selv om det ikke er skrevet ned, er en muntlig avtale også en avtale... Det jeg ville gjort er å holde øye med den ansattes fravær over tid. Dersom du allerede har oversikt over dette, er saken grei. Avtal en samtale alene med vedkommende. Still spørsmål som i en vanlig medarbeidersamtale, etter hvert kan du spørre om det er ting på arbeidsplassen som vedkommende ikke er fornøyd med, om h*n har det ok i det daglige... Hvis svarene kommer nølende, er det bare å hoppe i det og si at du ikke vil tvinge frem noe svar, men at du ønsker det beste for vedkommende. At du har sett litt på fraværet, og at du synes det er et mønster i det - det går faktisk an å spørre om det er tilfeldig eller ikke. Si at det er frustrerende for deg som skal planlegge driften og for de som skal dekke opp fraværet. Si at du heller vil spørre direkte, enn å gå rundt med kanskje grunnløse mistanker. Spør om det er noe du som arbeidsgiver kan gjøre. Da har du etter min mening tilkjennegjort at du følger med på situasjonen, men også at du ønsker å være behjelpelig om du kan. Ellers har vi på min arbeidsplass hatt god nytte av et par korte kurs med foredragsholdere fra et eksternt firma om den nye sykelønnsordningen og HMS på arbeidsplassen. Der understrekes tanken om lagarbeid, og de får en innføring i hva som er riktige prosedyrer ved sykemelding (og egenmelding)... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #25 Skrevet 3. mai 2012 Jeg stusser veldig over arbeidsgivere som kun er opptatt av at ansatte skal møte på jobb hver dag uansett tilstand - om de er smittsomme med omgangssyke og hele avdelingen blir liggende er ikke så nøye, så lenge man møter opp hele tiden. At man er ineffektiv fordi man er i svime og har 39 i feber, og derfor like "nyttig" av å være på jobb som av å ligge hjemme, har heller ikke noe å si. Ikke noe rart arbeidstakere blir misfornøyd. Hilsen ei som har fravær på 4-5 dager i løpet av et kalenderår, som i 99% er barnas sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå