Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 uansett hvor mange år, inseminasjoner, prøverørsforsøk det tar, så SKAL jeg få mine egne barn! Dritt lei av å se på alle andre som blir gravide lett, og koser seg og elsker sine små babyer! ALLE skulle fått lov til å oppleve det!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Så fint! Men håper du klarer å se andres lykke som noe positivt, når du selv kjenner på hvor fint det ville vært å være gravid. Tusenvis av lykke til! Håper du blir gravid før du vet ordet av deg, og at du får et enkelt og ukomplisert svangerskap, og så mange herlige unger du bare kan ønske deg
Gjest Miryks Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Når ble det å få barn en menneskerett? Siden du skriver at ALLE skulle fått lov til å oppleve det. Går da også an å adoptere, om alt annet ikke funker.
Gråsonen Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Må bare si meg enig med Myriks her. å få barn er ingen menneskerett selv om en nå til dags skulle tro det. Husk at det finnes andre måter å få barn på en å være gravid selv.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Når ble det å få barn en menneskerett? Siden du skriver at ALLE skulle fått lov til å oppleve det. Går da også an å adoptere, om alt annet ikke funker. ja det er lett å si når du har egne barn... adopsjon er ikke et likeverdig alternativ til graviditet og fødsel. Jeg vet jo det at det er mange barn som trenger omsorg der ute, men det er ikke det JEG/VI ønsker! Jada man kan glede seg for andre til et visst punkt! Unner alle som ønsker å bli gravid å bli gravid!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 17.47 var meg, HI forresten! og jeg vet godt at det ikke er noen menneskerett å få barn, men fy søren som jeg skulle ønske det var det!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Håper du en dag opplever å få bli mamma, enten det er biologisk barn eller adoptert barn:) skulle det mot alle odds ikke gå din vei, så finnes det mange mange barn som trenger en mamma og pappa:) kan forstå det er sårt å ikke bli gravid, men det bør ikke gå utover oss andre som blir gravid fort. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 uansett hvor mange år, inseminasjoner, prøverørsforsøk det tar, så SKAL jeg få mine egne barn! Dritt lei av å se på alle andre som blir gravide lett, og koser seg og elsker sine små babyer! ALLE skulle fått lov til å oppleve det! Er det veldig viktig for deg å gå gravid og føde selv? Enig med de andre at det å bli gravid og få barn ikke er en menneskerett. Noen mennesker kan jo ikke bli gravid, så kan skjønne det er leit for dem. Men så finnes det jo såå mange barn der ute som trenger trygge og gode adoptivforeldre, eller barn som har fått en brå start i livet og trenger et fosterhjem. Jeg har bare ett barn ( er i midten av tjueårene), men egentlig vet jeg ikke om jeg vil gå gravid en gang til, jeg savner det ikke. Tenker det må være minst like fantastisk å ta barn inn i ditt eget hjem som sårt trenger stabile omsorgspersoner. Biologiske eller ei..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Håper du en dag opplever å få bli mamma, enten det er biologisk barn eller adoptert barn:) skulle det mot alle odds ikke gå din vei, så finnes det mange mange barn som trenger en mamma og pappa:) kan forstå det er sårt å ikke bli gravid, men det bør ikke gå utover oss andre som blir gravid fort. Lykke til:) Takk for det Det går da ikke ut over dere som blir gravid fort at ikke jeg blir det... hadde bare et behov for å skrive ut kamplysten min! For ikke på bannabein om jeg skal gi opp! HI
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 uansett hvor mange år, inseminasjoner, prøverørsforsøk det tar, så SKAL jeg få mine egne barn! Dritt lei av å se på alle andre som blir gravide lett, og koser seg og elsker sine små babyer! ALLE skulle fått lov til å oppleve det! Er det veldig viktig for deg å gå gravid og føde selv? Enig med de andre at det å bli gravid og få barn ikke er en menneskerett. Noen mennesker kan jo ikke bli gravid, så kan skjønne det er leit for dem. Men så finnes det jo såå mange barn der ute som trenger trygge og gode adoptivforeldre, eller barn som har fått en brå start i livet og trenger et fosterhjem. Jeg har bare ett barn ( er i midten av tjueårene), men egentlig vet jeg ikke om jeg vil gå gravid en gang til, jeg savner det ikke. Tenker det må være minst like fantastisk å ta barn inn i ditt eget hjem som sårt trenger stabile omsorgspersoner. Biologiske eller ei.. Ja for meg er det viktig å gå gravid! Jeg vil føre familien videre! HI
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Bare å adoptere,... det koster mange, mange penger og det tar ikke minst mange mange år,.. og det er et vanskelig valg,... spesielt etter mange runder med ivf og mange penger til forsøk så er det ikke BARE å adoptere!! årene går også , spesielt når man er godt oppe i 30 årene ( ja, traff mannen litt seint)!!! Jeg prøver alt jeg kan å ikke være bitter, å glede meg over de barna jeg har rundt meg,.. men det er pokker så vanskelig, når man skal klare å komme seg opp etter hver eneste nedtur!! Det er ingen andre enn vi som er ufrivillig barnløs som kan vite noe om hvordan det føles. Og det føles så forferdelig urettferdig. Så heia oss HI!!! En dag skal vi lykkes:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Bare å adoptere,... det koster mange, mange penger og det tar ikke minst mange mange år,.. og det er et vanskelig valg,... spesielt etter mange runder med ivf og mange penger til forsøk så er det ikke BARE å adoptere!! årene går også , spesielt når man er godt oppe i 30 årene ( ja, traff mannen litt seint)!!! Jeg prøver alt jeg kan å ikke være bitter, å glede meg over de barna jeg har rundt meg,.. men det er pokker så vanskelig, når man skal klare å komme seg opp etter hver eneste nedtur!! Det er ingen andre enn vi som er ufrivillig barnløs som kan vite noe om hvordan det føles. Og det føles så forferdelig urettferdig. Så heia oss HI!!! En dag skal vi lykkes:) Ja heia oss Vi SKAL klare det vi og! Man skal liksom ikke sette prislapp på barn, men det er dyrt å adoptere, og prosessen en LANG! Ja det ervanskelig med alle nedturene, oppturene, nedturene å ikke være bitter, men det betyr ikke at man ikke ønsker andre å være lykkelig! HI
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Det er ikke alle gener det er meningen man skal blande, noen ganger setter naturen seg på bakbena og akkurat det paret klarer ikke få barn sammen, uansett hvor mange ganger de prøver ved hjelp av prøverør o.l. Da må man dessverre bare akseptere det og prøve få et så godt liv som mulig uten barn. Men jeg skjønner godt at det er en stor sorg. Heldigvis kjenner vi godt en dame i samme situasjon som har vist oss hvilket rikt liv man kan ha selv uten biologiske barn. Denne damen er nå midt i slutten av 50-årene, hun har tre adopterte barn og et fosterbarn, flere barnebarn og er i tillegg beredskapshjem, hun har så mange som er glad i henne og som hun er glad i. Vi var beredt på å leve som henne, men så viste det seg at jeg ikke var blitt steril av det jeg hadde vært gjennom og vi kunne få egne barn. Så du har rett, jeg som har fått egne barn kan ikke vite hvilken sorg du går gjennom. ønsker dere lykke til, uansett hvordan det skulle gå.
Liv & Røre Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Vi valgte bevisst å ikke få biologiske barn, men heller adoptere. En like lang og ressurskrevende prosess, men jeg tørr påstå at vi ikke elsker barna våre mindre enn andre med biologiske barn. Og vi fører også slekten videre.
Tante_Esel Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 forstår deg godt HI! Vi har nå en lang historie med prøving, bli gravid, og miste ingen barn er kommet ut av prosessen enda... Men jeg velger å holde fast ved håpet en stund til, for siden vi har klart å bli gravid 3 ganger, så vil jeg tro muligheten er der for oss! Mannen er enebarn,så skjønner godt den med å føre slekten videre! Vi får bare prøve så god vi kan å holde ut denne ventinga! Det er vanskelig, men Plutselig, før vi vet ordet av det, sitter vi med en nydelig liten bylt i armene våre og stråler om kapp med sola Masse lykke til!
håpefull<3 Skrevet 1. mai 2012 #16 Skrevet 1. mai 2012 HI sa vel aldri at det var en menneskerett, var en som tydeligvis tok seg nær av innlegget hennes som måtte komme med den kommentaren. jeg skjønner deg hi. egne barn er en drøm, og adopsjon er ikke et alternativ. er utrolig provoserende å lese om folk som er skuffet fordi de ikke planla å bøi gravide, de som bruker abort som prevansjonsmiddel, mens folk som virkelig ønsker barn ikke får det. skjønner deg godt hi, og ille bry deg pm teite kommentarer fra jentene som har fått egne barn, de anee tydeligvis ikke hva de snakker om
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #17 Skrevet 1. mai 2012 Ja, og alle skulle få lov til å oppleve deres barn vokse opp og bli store, men det er dessverre hellere ikke gitt. Livet er urettferdigt og alle har en bør å bære
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #19 Skrevet 1. mai 2012 Jeg håper inderlig du får oppleve å gå gravid og få ditt eget barn HI. Det unner jeg alle som sliter. Jeg skjønner også at frustrasjonen er stor hvis du føler at "alle" rundt deg blir gravide lett som bare det. Men vær klar over at det slett ikke er sikkert det har vært så lett for dem heller. Det er mange som sliter lenge men som ikke sier det til noen. Og for oss som det faktisk var enkelt for, la oss allikevel glede oss over det. Det er ikke vår feil at du ikke blir gravid. Lykke til!
Von Hertelhofen Skrevet 1. mai 2012 #20 Skrevet 1. mai 2012 Ønsker deg masse lykke til, det kommer nok til å ordne seg til slutt.
Gråsonen Skrevet 1. mai 2012 #21 Skrevet 1. mai 2012 Beklager, men jeg tror egentlig ikke du ønsker deg BARN. Mistenker at du ønsker deg opplevelsen av graviditet og fødsel, du har kanskje en romantisk forestilling av hva det er. Jeg var som deg, graviditeten uteble for min del år etter år. Sårt, ja. Men også et faktum jeg var nødt til å akseptere å prøve å leve med. Jeg ønsker ikke å utsette kroppen min for den påkjenningen hormonterapi gir, men det er min mening. Skjønner du ønsker deg sårt og inderlig men la det ikke ødelegge livets andre gleder!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #22 Skrevet 1. mai 2012 hva for noe? At det går an å være så frekk? Bare fordi du sel har funnet din vei livet... det er klart jeg ønsker meg barn! Men jeg ønsker meg også graviditeten og fødselen og alle de plagene og dritten, hemoroidene, bekkenløsning, kvalme, grining, våkennetter, kollik, kjøre hit og dit, være bundet! og alt sammen! Men jeg ønsker meg MITT barn! Ikke et barn som en dame i afrika ikke hadde råd til å ta seg av! (unnskyd denne banale fremstillingen av adopsjon) Og du som sier at alle brude oppleve å se barna sine vokse opp! Jeg er helt enig! Det er helt forferdelig at noen mennesker skal overleve barna sine! Og ja, alle har sine byrder, men nå var det ikke akkurat det hovedinlegget mitt handlet om! Takk for gode ord jeg har IKKE tenkt til å gi opp, selv om jeg må tilføre kroppen masse hormoner å dritt! Det er vel verdt prisen!
Gjest Miryks Skrevet 1. mai 2012 #23 Skrevet 1. mai 2012 HI sa vel aldri at det var en menneskerett, var en som tydeligvis tok seg nær av innlegget hennes som måtte komme med den kommentaren. jeg skjønner deg hi. egne barn er en drøm, og adopsjon er ikke et alternativ. er utrolig provoserende å lese om folk som er skuffet fordi de ikke planla å bøi gravide, de som bruker abort som prevansjonsmiddel, mens folk som virkelig ønsker barn ikke får det. skjønner deg godt hi, og ille bry deg pm teite kommentarer fra jentene som har fått egne barn, de anee tydeligvis ikke hva de snakker om Jeg tok meg overhodet ikke nær av innlegget hennes. Vil du forklare hvorfor du tror det? Og atter en gang spør jeg, er det faen ikke mulig å si seg uenig i noe UTEN å nødvendigvis måtte ta seg nær av det?! Måtte være noe som kom med den kommentaren også, tydeligvis.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. mai 2012 #24 Skrevet 1. mai 2012 Håper du en dag opplever å få bli mamma, enten det er biologisk barn eller adoptert barn:) skulle det mot alle odds ikke gå din vei, så finnes det mange mange barn som trenger en mamma og pappa:) kan forstå det er sårt å ikke bli gravid, men det bør ikke gå utover oss andre som blir gravid fort. Lykke til:) Takk for det Det går da ikke ut over dere som blir gravid fort at ikke jeg blir det... hadde bare et behov for å skrive ut kamplysten min! For ikke på bannabein om jeg skal gi opp! HI Du skrev i hovedinnlegget at du var dritt lei av å se andre som blir gravid lett, det var det jeg mente med at du må ikke la din sorg over å ikke få barn gå utover de som får barn. Som sagt så forstår jeg det kan være sårt, men hjelper ikke å bli "dritt lei" de som får barn. Bra du ikke gir opp, håper du en vakker dag ligger med en liten baby på brystet ditt.
Tigerpote Skrevet 1. mai 2012 #25 Skrevet 1. mai 2012 Jeg skjønner deg godt. Dersom jeg ikke hadde kunnet bli gravid hadde jeg gjort alt jeg hadde kunnet for å bli det. Adopsjon hadde vært en mulighet dersom ingenting hadde nyttet, men primært hadde jeg ønsket å få et barn av mitt eget kjøtt og blod. .....og jeg er sikker på at alle de som skriker ut at det å få barn ikke er en menneskerett hadde gjort nøyaktig det samme selv om de hadde vært i samme situasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå