Gå til innhold

Kjipt å holde seg til bare en øl..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..på en så fin dag som dette! Men sånn er det med en sta baby som nekter å ta flaske, eller sovne uten puppen.. ;) Noen som har tips?

Andre som skal sitte hjemme ikveld? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm, ja. Fordi jeg er ikke fjorten år, men småbarnsmor

Skrevet

Jepp, skal sitte hjemme med babyen på seks uker og mannen. Syns ikke det er noe kjipt i det, gjør det så godt som hver kveld :)

Skrevet

Eh ja, jeg skal sitte hjemme. Det er MANDAG og til tross for at det er fri i morgen, har jeg en greie for meg at jeg ikke drikker i ukedagene :) Så det så.

Skrevet

ja stakkars deg..

ville holdt meg uten øl om eg amma eg da.

Skrevet

Er det meningen man skal gå ut i dag??

Skrevet

Ja,for russ 2012 kanskje :P

Skrevet

Ja, hvis man er fjorten. Da MÅÅÅ man bare drikke seg kanakas natt til 1 mai

Skrevet

Skal man egentlig drikke øl i det hele tatt om man ammer? Selv om du kanskje ikke skal amme før om mange timer?

Skrevet

Er stort sett alltid hjemme på en mandags kveld. Trener hver onsdag og er noen ganger på kino på en fredag, men mandag er stort sett alltid hjemmekveld

Skrevet

Ut? Hva er det?

Det er mandag og vi har små barn så blir hjemme som vanlig.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Næmen, stakkars deg da, HI.

Not.

Russen og en del andre pur unge uten de store forpliktelsene er ute og drikker 30. april. Tror nok faktisk at de aller fleste andre enten lar være alkohol på en hverdag, eller klarer seg godt med en pils eller ett glass vin selv om det er fridag i morgen. Særlig de som har diende barn, vil jeg tro.

Skrevet

Herrefred, for noen burugler dere er. Kanskje HI skal på noe spesielt i kveld. Uansett så er det vel ikke farlig med EN øl hvis man ammer. Ammer vel ikke kontinuerlig heller da, tror den øla går ut av kroppen på et par-tre timer altså!

Bruker ikke drikke på en mandag jeg heller, men i kveld skal jeg da sannelig ta meg et par pils likevel om jeg ikke er fjortis lengre. Bare fordi jeg har lyst, og fordi det er fri i morgen. Så det så.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Ja her er det hjemme kveld de fleste dager i uka gitt, natt til 1 ingen unntak. Det blir meg og fjernkontrollen... Ikke er det fint vær her heller...

Men ang det å sove uten puppen hadde jeg bare nektet babyen å gjøre det, Mille var litt sånn i starten, men det var ikke snakk om! Da fikk ikke jeg sove og hun ble altfor avhengig om for meg som er alene kunne jeg ikke la det skje. Jeg dyttet inn en smokk og det fik være godt nok.

Skrevet

Oida:p sinte damer..

Ja, jeg er ung, og nei jeg må ikke på død og liv "drikke meg kanakas natt til 1.", men siden absolutt alle i bygda her skal ut, inkludert sambo, så kjenner jeg jo at det hadde vært gøy å bli med dem. Men jeg syns da det er like kos å vær hjemme med babyen min.

Nå skal det sies at jeg er fra en relativt liten plass, og her er det normalt at alle som kan samles og har det gøy natt til første, liten som stor. Trenger ikke være fjorten år ;)

SnartOssTre: Skal og skal, det er ikke skadelig om man gjør det mellom ammeperiodene hvertfall. Det står på ammehjelpen sine sider, og har også fått bekreftelse fra helsesøster om at det går fint, så da ser jeg ingen problem med. Men så klart, er forskjell på hver dag og ved "spesielle anledninger"..

HI

Skrevet

..på en så fin dag som dette! Men sånn er det med en sta baby som nekter å ta flaske, eller sovne uten puppen.. ;) Noen som har tips?

Jepp, mitt tips er å blande en øl eller to med munkholm! Da kan du drikke mer øl siden ølen får lavere alkoholnivå, og ofte smaker den faktisk litt lettere, mer sommerlig og bedre!

Ta gjerne litt lime oppi!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde jeg vært hjemme i hjembygda ville jeg sikkert tatt en tur ut. Der er det vanlig at nesten alt som kan krype og gå møtes til quiz eller noe. Ikke fyllefest altså, men trivelig samvær for alle lokale og hyttefolk.

Hjemlengsel.no

;)

Skrevet

Juliea+gullet07-

.03.11: Jeg har prøvd å nektet ham puppen, og få ham til å sove på andre måter, men da holder han det gående med skriking hele natta:/ og smokk skyr han som pesten.. Litt leit, da det alltid er jeg som legger ham, og bf er ubrukelig på det område, noe han er litt lei seg for.. Har jo lyst å kunne legge babyen sin han også :)

Skrevet

Glemte helt at det var vanlig å gå ut natt til første. Her sitter jeg høygravid med nr to og over 30 år, så det var ikke i mine tanker :) heldigvis er ikke alkohol så stort savn for meg, men vet det er det for en del andre. Med nr en så var jeg ikke borte fra henne på kveldstid flr hun nærmet seg halvåret, og det var bare to-tre timer. Lurer på om jeg kommer til å føle mer behov for det med baby nr to, men tror heldigvis ikke det.

Skrevet

Jepp, mitt tips er å blande en øl eller to med munkholm! Da kan du drikke mer øl siden ølen får lavere alkoholnivå, og ofte smaker den faktisk litt lettere, mer sommerlig og bedre!

Ta gjerne litt lime oppi!

Et annet tips er å blande øl 50/50 med sprite eller 7up. Kjempe godt, forfriskende, og lite alkohol :)

Selv sitter jeg å nyter ett glass rødvin siden snuppa her ikke skal ammes igjen før i morgen tidlig. Aaahhh deilig, selv på en mandag! Tror kanskje jeg innvilger meg selv nok ett glass litt senere ;)

Skrevet

Oida:p sinte damer..

Ja, jeg er ung, og nei jeg må ikke på død og liv "drikke meg kanakas natt til 1.", men siden absolutt alle i bygda her skal ut, inkludert sambo, så kjenner jeg jo at det hadde vært gøy å bli med dem. Men jeg syns da det er like kos å vær hjemme med babyen min.

Nå skal det sies at jeg er fra en relativt liten plass, og her er det normalt at alle som kan samles og har det gøy natt til første, liten som stor. Trenger ikke være fjorten år ;)

SnartOssTre: Skal og skal, det er ikke skadelig om man gjør det mellom ammeperiodene hvertfall. Det står på ammehjelpen sine sider, og har også fått bekreftelse fra helsesøster om at det går fint, så da ser jeg ingen problem med. Men så klart, er forskjell på hver dag og ved "spesielle anledninger"..

HI

Det var ikke ment som noe hissig fra min sin side altså, kan godt skjønne du har lyst på mer enn en øl når det er så fint vær, for øl er godt når det er fint vær. Og vertfall når andre fra bygden skal ut å kose seg:) Selvom man får en liten baby så regner jeg ikke med lysten på og finne på noe kjekt og være sosial forsvinner helt.

Selv, så gleder jeg meg bare til å få babyen ut å koooose meg med den hver eneste kveld så lenge jeg kan, har ikke tenkt så mye på den utepilsen, enn så lenge vertfall:)

Så bare for meg at jeg ikke kan drikke en eneste øl i sommer om jeg skal amme, og det hadde heller ikke gjort meg noe (bare sånn om noen skulle få lyst og komme med en kommentar til den;-) ) Men ja, har merket at enkelte her inne har en tendens til å glefse litt fort ja.

Skrevet (endret)

Ja skal sitte hjemme.... Er mandag for meg gitt. Er noen år siden jeg gadd å drikke natt til første. ;) Har som regel alltid jobbet. He he ;)

Endret av C.L.H85
Skrevet

SnartOssTre: Neida, det trodde jeg ikke heller. Så ikke kommentaren din engang, før jeg skrev det ovenfor! Var vel mest de første kommentarene som var litt hissige.. Men det er jo trossalt et forum, anonym attpåtil, så om man skriver noe her må man vel tåle å få litt krasse svar av og til :)

Joda, du kan forsåvidt ta deg en øl noen dager i sommer om du vil, mellom ammingen, (ta ølen rett etter du har ammet, så det går lengst mulig tid før neste runde) men er ikke anbefalt før babyen er minst seks uker:)

Nå er jo min straks 5 mnd, og jeg har innimellom tatt meg en øl og ammet etter ca tre timer, har ikke merket noe som helst på lillemann hvertfall:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...