Gå til innhold

NÅ er jeg nervøs nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

så...hva var det? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Come on.. Feed us-nysgjerrige anonymikere!!!

Skrevet

Jeg tror han har smelt ei dame på tjukka....

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Jeg tror han har smelt ei dame på tjukka....

Og du leste hele innlegget eller?

Skrevet

Hallo HI, hva hadde 17åringen din å si??

Skrevet

Kanskje HI fremdeles er i sjokk og ikke orket gå på dib!

Skrevet

Kanskje HI fremdeles er i sjokk og ikke orket gå på dib!

Skrevet

dytter i spenning...

jeg og.

Skrevet

Hei igjen. Joda fikk snakket med 17 åringen og fikk litt hodebry. Han sliter på yrkesskolen, verre enn jeg trodde. Han tviler selv på at han kommer inn til neste år. Fraværet hans er det ille noe galt med. Han forstår bare ikke enkelte av de viktigste fagene, samtidig vil han ha en utdannelse. Vet ille hva jeg kan gjøre. Har bedt han kontakte rådgiveren på skolen på onsdag. Snakke med denne og få noen råd og hjelp til dette.

Gutten vet hvor viktig det er med utdannelse. Er redd for å ende opp som sin far som er uføretrygdet og ikke gidder å løfte en finger. Selv sleit jeg med yrkesskolen og endte opp med null utdannelse og sliter med å finne jobber.

Dersom noen har noen tips til hvordan vi løser denne folka så blir jeg glad. Det er for sent og gjøre om på søknaden om skole til høsten siden fristen for søknaden er ute.

Skrevet

Leit å høre at han sliter på skolen, men jeg må si at jeg reagerer litt på dette:

"Er redd for å ende opp som sin far som er uføretrygdet og ikke gidder å løfte en finger."

Seriøst? Man blir ikke ufør fordi man ikke gidder å løfte en finger! Og man blir heller ikke automatisk lat av å være ufør.

Snakk om fordommer og mangel på folkeskikk her.

Skrevet

Huff da, ikke enkel situasjon. Men gutten din virker da litt motivert. Tror det er lurest å snakke med rådgiver på skolen gjerne begge to. Forklare hva som er vanskelig og hva han sliter med. De er flinke i dag til tilrettelegging. Å føler gutten din at han har valgt rett utdanning, det har mye å si på motivasjon. Masse lykke til...

Skrevet

Leit å høre at han sliter på skolen, men jeg må si at jeg reagerer litt på dette:

"Er redd for å ende opp som sin far som er uføretrygdet og ikke gidder å løfte en finger."

Seriøst? Man blir ikke ufør fordi man ikke gidder å løfte en finger! Og man blir heller ikke automatisk lat av å være ufør.

Oi er du ufør he he... Litt hissignisse. Ja finnes mange uføre som er arbeidssky. Dessverre!!! Tror nok HI kjenner x-mannen bedre enn deg. Men du må være litt arbeidssky du også siden du er så vanvittig hårsår...

Skrevet

Oi er du ufør he he... Litt hissignisse. Ja finnes mange uføre som er arbeidssky. Dessverre!!! Tror nok HI kjenner x-mannen bedre enn deg. Men du må være litt arbeidssky du også siden du er så vanvittig hårsår...

Nei, jeg er ikke ufør. Jeg er student, men det må være lov til å reagere på det HI skriver. Alt for mange har fordommer og rakker ned på uføre og syke. Da mener jeg at man bør si fra at slikt ikke er ok!

Skrevet

Beklager. Der ble litt feil skrevet. Jeg kjenner mange uføretrygdede som trenger det. Og har ikke fordommer mot dem av den grunn. Faren hans er uføretrygdet men er nok i den kategorien mennesker som hadde klart en eller annen jobb men har en lege som har vært flink. Ja, han er ikke 100% frisk. Men når han klarer "svarte" jobber så er det ikke så ille. Dette forteller han også gutten. Gutten vil ikke bli som sin far pga det. Beklager at jeg skrev så klønete i utgangspunktet.

Skrevet

Hva slags yrkesfag er det snakk om da?

Jeg fikk læreplass uten å ha gått på skolen. Tok det gjennom opplæringskontoret for tekniske fag.

På denne måten har man 3-5 års læretid, tar en tverrfaglig eksamen (går ofte i å beskrive hvordan man ville løst en arbeidsoppgave, noe som ofte går veldig greit etter å ha jobbet med disse oppgavene i praksis i noen år) og så en svenneprøve til slutt.

Skrevet

Oj, tar vi ting litt personlig her?

Hi sier da ikke at man blir ufør fordi man er lat eller at man blir lat av å være ufør.

Hun sier at SØNNENS FAR er ufør OG ikke gidder å løfte en finger. Og det er vel ikke noe å trakte etter, er det vel?

Hun har ikke sagt et ord om uføre generelt så ikke vær så drama queen.

Skrevet

Hvis fagene han sliter med er teoretiske så ville jeg satt meg ned med han hver dag etter skolen og gått gjennom alt med han. Prøvd å forklare på en enklere måte eller noe slikt. Hvis du ikke kan det, så ville jeg prøvd å finne en som kunne det.

Er mange som ikke lærer i klasserommet, men lærer litt mer individuelt.

Men tror det viktigste er å følge opp og følge opp. Sette noen regler når det gjelder fravær. Kanskje ett lite belønningssystem.

Lykke til. :)

Skrevet

hmm godt at han har snakket med deg om det, håper dere finner en løsning. Kanskje han kan gå dette året omigjenn?

Lykke til

Skrevet

Snakk med skolen , kontaktlærer og rådgiver, og legg fram problemet. De vet sikkert noen veier å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...