Gå til innhold

500 kroner å handle til helga for..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe...ler godt av dama som synest det er horribelt å bake noe til helgen...........................................

OH MY GOD! SUKKERVARSEL! NOEN BAKER TIL HELGEN! OG SPISER AV DET FLERE GANGER!!!

Det kan jo være at "noen" har venner som stikker innom, eller mange barn, eller unner seg en bolle til lunsj to dager på rad, eller spiser vafler til lørdagskos og leftovers til søndagsfrokosten. Eller baker grove horn med ost og skinke. Eller går på fjelltur og har med seg sjokoladekake to dager på rad.

Sukkerhysteri er jaggu vittig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...ler godt av dama som synest det er horribelt å bake noe til helgen...........................................

OH MY GOD! SUKKERVARSEL! NOEN BAKER TIL HELGEN! OG SPISER AV DET FLERE GANGER!!!

Det kan jo være at "noen" har venner som stikker innom, eller mange barn, eller unner seg en bolle til lunsj to dager på rad, eller spiser vafler til lørdagskos og leftovers til søndagsfrokosten. Eller baker grove horn med ost og skinke. Eller går på fjelltur og har med seg sjokoladekake to dager på rad.

Sukkerhysteri er jaggu vittig.

Det er ikke sukkeret jeg reagerer på, men den tanken at man Må ha noe ekstra "hele helgen". Det er en veldig dårlig uvane. Og det er mye fett og tomme kalorier i kaker. Og vafler til frokost?!

Skrevet (endret)

Det er ikke sukkeret jeg reagerer på, men den tanken at man Må ha noe ekstra "hele helgen". Det er en veldig dårlig uvane. Og det er mye fett og tomme kalorier i kaker. Og vafler til frokost?!

Vafler er vel strengt tatt pannekaker stekt i jern i stedet for panne, ikke dødelig i det hele tatt. Hele helgen betyr ikke til alle måltider, altså. Om familien er fire personer som spiser ett stykke kake eller en bolle hver lørdag og søndag, samt at to gjester er innom en av dagene blir det 10 enheter, altså hele greia. Og ingen dauer, faktisk er de neppe over dine "ca 20 gram sjokolade" i usunnhet om det var boller det var snakk om ;)

Endret av ★
Skrevet

Jeg sender vaffler med barnet i barnhagen jeg dog ikke søte men med grovmel og havre.. det lager vi også til frokost...

Jeg kan også finne på og lage noe godt til "hele helgen" denne helgen har jeg bakt sjokolade kjekes.

Men over til det HI spurte om. Rema sine under 100 lappen er fine ting. Ellers har de 10 kroners marked på spar.

Ja det er kipt og ha lite penger :)

Skrevet

500 bør gå helt fint hvis man prioterer det å vet hva man skal ha. Klart det ikke blir indrefilet og biff, men kjøttdeig ( så lager du pizza,lasage,nachos), billige helgekos som vi pleier å ha!

Jeg handlet for 700 kr i dag..og da handlet jeg brus for 100 kr, snop/chips til 100 kr, så resterende 500 kr gikk til mat.

Handlet: 4 pk pølse gilde ( 78 kr for 4 pakker), pølsebrød, 1000 gr kjøttdeig til 55 kr, grønsaker, melk,fløtesaus fra toro, de er ikke billige....osv ....helgekos og grill kos!

Får mye for pengene på rema..og vi har ikke dårlig råd da, men handler bevisst på merker.

Handler foreks alltid rema/landlord produkter hvis det er mulig.

Gjest Visten
Skrevet

Jeg lurer på hva du hadde tenkt å handle HI? Hos oss er ikke 500,- for en helg lite dersom vi ikke mangler dopapir, sjampo, vaskemiddel og har basisvarer i skuffer og skap. Dersom man ikke engang har mel, gjær, ris, potetmos, poteter eller annet tilbehør og trenger _alt_ stiller jo saken seg annerledes :)

Skrevet

Sist jeg handla for 500 kr varte maten en uke, så en helg skal vel gå bra?! Såfremt du/ungene ikke spiser hummer og russisk kaviar. Barnetrygda kommer inn Mandag, om du ikke alt har fått den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...