Gå til innhold

500 kroner å handle til helga for..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til middag som er billig..?

Det er grusomt å våkne og vite at man har så lite penger. Er lei nå.

Får vel dra ut og gjøre mirakler med disse kronene..

(Bare måtte få det ut..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bare til helga?? vi bruker 1000 for hele uka, så det bør vel gå? Du har vel noe i skapene og frysa, så kan du supplere med noe annet? Fredag er tacodag her, pizza på lørdag og fisk på søndag.

Har ikke noe forslag til akkurat hva du kan kjøpe, men se i skapene før du handler ting du ikke trenger:)

Skrevet

Jo jeg er enig med HI 500 kr er ikke mye men det går.

Bak boller/sjokoladekake på formidagen da har dere deilig kos hele helgen.

Mangler du mye av indgrediesnene kjøp TORO.

Middag kan du kjøpe en skinkestek de er ikke dyre,

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Du kan f.eks lage:

- risengrynsgrøt (rimelig hvis du har kanel, sukker og melk i huset)

- omelett med ferskt brød (kjøp first price brød)

- makaroni og stekte pølsebiter med ketchup på

- suppe (kjøp frossen lapskausblanding, så metter suppen mer)

Skrevet

Forslag til middag som er billig..?

Det er grusomt å våkne og vite at man har så lite penger. Er lei nå.

Får vel dra ut og gjøre mirakler med disse kronene..

(Bare måtte få det ut..)

Hvor mange personer skal de 500 kr holde til da, det har jo litt å si i forhold til middagsforslag

Gjest Pusikatt
Skrevet

Hvordan får dere til å handle for bare 1000 kr i uka, når dere har taco på fredag og pizza på lørdag, og så skal man ha middag de andre dagene også. Pluss litt lørdagsgodteri regner jeg med. Jeg sliter med det. Jeg har 1000 kr til rådighet hver uke, men jeg synes det holder hardt, det er kjempedyrt å kjøpe inn til taco, og pizza og.

Jeg har to barn, hvorav den ene er tenåring. Det går ett brød om dagen, pluss pålegg. Er alene med dem.

Jeg sliter litt med den 1000-lappen, synes det er LITE. Men det skal sies, den brukes også på hygieneartikler som vaskemiddel og annet.

Skrevet

500 er lite ja,men det går. Som nevnt over, sjekk fryseren.. som regel noe der man kan bruke. Vi kjøper to brus, first price eller grans. Mannen vil gjerne ha brus i helgen.. pizza kan lages på mye av det man har i kjøleskapet og fryseren. Ellers er 1 price påleggskinke oppdelt greit. resten går til pålegg.kjøp løk, sopp og paprika. Eventuelt salami. Og hva med spagetti og kjøttdeig? Kiwi har kylling kjøttdeig til 18 kr nå.. og hakket tomat på boks er ikke dyrt, så lag saus selv.. bruk resten av løk og sopp i sausen så får den litt mer smak.

Skrevet

Vi har 513 kr å leve for til den 12 mai vi. Da får vi inn 600 som skal holde til den 20...

Skrevet

Kommer jo an på hvor mange dere er. Er dere 2 bør det jo gå fint, men er dere 6 så er det jo ikke så mye akkurat.

Skrevet

Ser egentlig ikke problemet, med mindre dere er mange i familien.

Det vil si; jeg ser ikke problemet med å klare seg med det beløpet, men jeg sercat det er slitsomt å måtte klare det, å måtte sjekke prisene og lure på om ikke handlekurven ble for dyr osv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvordan får dere til å handle for bare 1000 kr i uka, når dere har taco på fredag og pizza på lørdag, og så skal man ha middag de andre dagene også. Pluss litt lørdagsgodteri regner jeg med. Jeg sliter med det. Jeg har 1000 kr til rådighet hver uke, men jeg synes det holder hardt, det er kjempedyrt å kjøpe inn til taco, og pizza og.

Jeg har to barn, hvorav den ene er tenåring. Det går ett brød om dagen, pluss pålegg. Er alene med dem.

Jeg sliter litt med den 1000-lappen, synes det er LITE. Men det skal sies, den brukes også på hygieneartikler som vaskemiddel og annet.

Pizza lager vi selv og bruker enten kjøttdeig eller pølser, og taco koster ikke mer enn toppen 100 kr. Ungene får godteri og bruker ca 30 kr hver. Vi spiser ikke sånt. Kan fint svi av 1000 kr på helgehandel og, men vi handler middag for 2 uker av gangen og da bruker vi litt i underkant av 1000 kr. så sper vi på med det vi trenger. På 3 uker nå har vi brukt rett over 3000 kr på mat og husholdningsartikler, men da måtte vi handle vaskemidler i alle former og siden det var tomt. Går faktisk mye bedre å spare penger når man handler masse av gangen. Brukte rett over 2500 når vi handlet den 12. og etter det har vi ikke kjøpt middag, bare melk og brød.

Skrevet

Er det virkelig vanlig å bake noe så man har til hele helgen??? Her får alle litt lørdagsgodteri og det holder i massevis. Trenger ikke søtt HELE HELGEN?

Skrevet

Det er masse middager man kan lage som er kjempe billige hvis man er villig til å la være å spise torturerte og slaktet dyr. Bønner og linser er sunne, metter, og koster svært lite hvis man kjøper de tørket...

Skrevet

500,- syns jeg er masse, hvis det bare skal gå til mat på en helg.

Jeg har 136 kr som jeg skal bruke på mat til meg selv og minste.

Og de skal holde til mandag.

Skrevet

Er det virkelig vanlig å bake noe så man har til hele helgen??? Her får alle litt lørdagsgodteri og det holder i massevis. Trenger ikke søtt HELE HELGEN?

Det er da vanlig med noe søtt til kaffien i helga? Vafler, boller eller kake. De jeg kjenner har enten det eller snacks på kvelden. Vi er snacksmennesker, men det hender vi har kaffimat i stedet..

Skrevet

Det skal vel gå fint. Jeg handler til helgen fredagene og bruker da mellom 600 og 800 kr. Du får bare spare inn litt på godsakene. Trenger ikke å ha middag hver dag. Kjøp en middag og lag litt mye så har dere restene lørdag eller søndag.

Skrevet

Trodde det var vanlig med litt lørdagsgodt. Visste ikke at det var vanlig med søtt hele helgen, verken kaker eller snacks...

Skrevet

Trodde det var vanlig med litt lørdagsgodt. Visste ikke at det var vanlig med søtt hele helgen, verken kaker eller snacks...

Samme hva du kaller det, vel.. Vi har enten kake eller godteri/potetgull, og har ikke noe inntrykk av at det er uvanlig. Kan det være at dere ganske enkelt er mer glad i snop enn kake?

Skrevet

Barna får litt smågodt hver og jeg spiser kanskje 20gram sjokolade. Vi liker kake men det er noe som spises noen ganger i året, ikke ukentlig!

Hvis man har lite penger å leve for er vel neppe kake det som skal prioriteres?!

Skrevet

Barna får litt smågodt hver og jeg spiser kanskje 20gram sjokolade. Vi liker kake men det er noe som spises noen ganger i året, ikke ukentlig!

Hvis man har lite penger å leve for er vel neppe kake det som skal prioriteres?!

-Det er bedre å få for lite av det som er nødvendig enn å aldri kunne få noe unødvendig. Sigrid Undset

Forøvrig: Jeg har aldri ytret at de skal prioritere godteri og kake, jeg bare kommenterte påstanden om at det ikke var vanlig. Forøvrig er kake billigere enn smågodt og "20 gram sjokolade", det er jo ikke festkakene som blir bakt til helgen..

Kake et par ganger i året? Seriøst?

Skrevet

Ja vi spiser det kun noen få ganger i året- når det er bursdag og vi får det servert. Og det kan godt være det er billigere enn det vi spiser på lørdag, men nå er det jo ikke vi som klager over dårlig råd heller...

Jeg reagerte på hun som skrev at man skulle bake så man hadde til "hele helgen". Noe søtt HELE HELGEN mener jeg er totalt unødvendig.

Skrevet

Om dere er fri for ALT så er det kanskje lite... Men om det bare skal være til middag tre dager og kanskje litt brød og melk.. Så burde det holde.

500 på en helg? Vi handler også for 1000 kr uka. Da er det hygieneartikler, middag alle dagene, melk, brød, osv..

Vi er riktignok ikke storspisere av brød da. Også er vi bare 3 stk.

Men uansett,billige middager ja.. Når jeg og samboeren var studenter spiste vi mye tomatsuppe og hvitløksbaguetter. Koster ca 12 kr for en pakke first price tomatsuppe med tre poser oppi. Og ca13 kr for en pakke med to baguetter. Men dette er den kjipeste middagen jeg vet om da, gir meg følelsen av å ha ingenting annet, hehe:)

Eller kjøttdeig, spaghetti og saus? Koser vel ca 40 kr. Vet jo ikke hvor mange dere er.. Guttungen sin favorittmiddag!

First price har sånn pakke som koster 10 kr med pasta i ostesaus eller nå sånt.

Pizza er billig. Pizzadeig som du lager selv med mel, vann og gjær. Kjøp kjøttdeig (20 kr på rema trur jeg), pizzaost (34 for den "vanlige" typen, men billigtypen koster vel en del mindre), og tomatsaus (5 kr på rema trur jeg) eller sånn pose med ferdig blandet til enn 20 kr. Blir ikke så mye for en pizza.. Kan jo hive på det du vil av grønnsaker du eventuelt har hjemme.

Ferdigsupper koster kanskje ikke så mye? Er ikke sikker på det da.

Hva med taco i dag da? Grønnsakene koster vel:

Salat 20 kr

Agurk 15 kr

Paprika 12 kr

Mais 7 kr

Vet ikke hva dere bruker av grønnsaker da!

Så kan du kjøpe sånn Rema1000 taco-kit til ca 8 kr! Med krydder, skjell og saus! Smaker ikke så verst! Og under hundrelappen!

Voila! Taco!

Om dere er slik som oss og ikke spiser opp alt av grønnsakene, så kan du ha dem til en herlig salat i morge=)

Rema1000 har forresten mange oppskrifter i sine kampanjer "Middag til under hundrelappen".

Hm, kan sikkert komme med flere tips om det er ønskelig. Det blir jo ikke overflod av mat, eller beste middager, men mat er det jo. Og ikke så verst på smak! Og når man har lite penger så kan man ikke velge de dyreste varene, da er First Price gode å ha! Ta dere en tur i butikken og titt litt, de har veldig mye bra man kan lage middag av. I tillegg fins det saft, frukt, grønnsaker, hygieneartikler, osv av merket som godt kan brukes og som er billigere enn de "vanlige": Dette er ting som vi brukte gjøre når vi var studenter=)

Og jeg som elsker søtsaker ville bakt boller eller kake for å kose meg med=) Er så deilig å spise noe godt, så glemmer man liksom at man er fri for penger! I tillegg får man jo en aktivitete å holde på med, kan jo gjøres som noe koselig familien i lag:)

Skrevet

Jeg skrev det med kake hele helgen hva er så rart i det?

Jeg synes det er hyggelig å bake på morgenen på lørdager sammen datteren min, gjør det egentlig mest for hennes skyld, Vi kan bake kake, brød, rundstykker, horn osv da baker vi for helgen for å ha noe ekstra.

Jeg er ikke noe små godt og chisp type synes da det er bedre å kose meg med et kakestykke.

Men Du som reagerer på noe søtt til hele helgen.. gjør ikke du noe som ikke er helt stuerent i andres øyne? synes at enkelte her inne reagerer på mye rart.

Skrevet

mangler du ingredienser, så IKKE kjøp toro! Myyye billigere å lage fra bunnen av. Hvor du handler har også mye og si, meny er vel noe av det dyreste.

Obs og rema 1000 er vel jevnt over billigst, prix er heller ikke galt.

Rema 1000 har vel noe slik som "middag til under 100 lappen", så om du går for de så har du 200 kr til godteri. Det burde holde lenge. Forøvrig er ikke en middag til 100 kr heller billig. Indrefilet trenger ikke være på menyen denne helga om du har det trangt. Poteter, løk og kål er billige grønnsaker, ris og nudler er heller ikke dyrt.

Frossen kyllignfilet får du billig på prix og obs iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...