L-8 Skrevet 26. april 2012 #26 Skrevet 26. april 2012 Bruk diett.no og før opp absolutt ALT du putter i munnen, hver minste smak, da får du et klart bilde av næringsinnholdet i maten, kcal og makroer. Kanskje du oppdager at innholdet i en ting er noe helt annet enn det du trodde? Det er det programmet anslår som ditt daglige kcalforbruk. Så kan du jo regne på hvor mye og hvor fort du ønsker å gå ned og tilpasse kcalunderskudd deretter Tusen takk for tips!! Skal sjekke det ut asap Skjønte ikke dette helt jeg...? Hva er det "goal" greiene?? Hva er det målt i, liksom? Det står på 2tusenog noe, men når jeg fører inn alt skjønner jeg ikke hva totalsummen er...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2012 #27 Skrevet 26. april 2012 Bruk mat på data og regn ut kcal i knekkebrøene du eter. Tipper de er fulle av kjerner, frø og nøtter og dermed også av fett og kcal. Før opp alt du eter på feks vektklubben.no og sjekk at inntaket ditt er passe. Du skal ligge på mellom 1300 og 1600 kcal om dag, litt etter aktivitetsnivå. Det kan også være at du eter for lite, og kroppen din har låst seg. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt. Det er ikke bestandig man går ned i vekt ved å spise mindre enn man forbrenner. Jeg ville anbefalt HI å ta en tur til legen. Jeg spiste lite og ofte, men gikk ikke ned et gram. Viste seg at jeg hadde intoleranse mot MYE og etter at jeg kuttet ut dette så raste vekten Det kan så klart være andre årsaker til at man holder vekt, men de aller fleste som ikke går ned i vekt har ikke kontroll på faktisk inntak. Om du ikke har råd til GreteRoede så bruk sidene hennes. De er gratis og det er enkelt å logge hva man spiser. De har forum og motivasjon. Ang knekkebrøddietten din. Jeg har ikke tro på den type dietter. De gjør at du fører et sært kosthold som du ikke kommer til å fortsette med etter at du er ferdig slanket. Og vips er du som meg. Påan igjen. Men denne gangen er jeg 100% tro mot GR, passer på inntaket hver dag, men spiser lett på fredag så jeg kan spise litt potetgull og ta ett glass vin til kveld. Og jeg skal ikke gi slipp før jeg har holdt vekta ett år. Da skal jeg slutte å veie meg jevnt. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #28 Skrevet 26. april 2012 Knekkebrøddiett hørest ut som en dårlig ide..... Selv om du ikke har råd til Grete Roede kan du følge opplegget - se vektklubben.no. Jeg tok meg til slutt råd til kurs med treningsdel innbakt, er fattig student, men gud hvor glad jeg er for det! Betalte 2700 kr for kurs med spinning og gikk ned 10 kilo. Det er 270 kr per kilo, og det er det jaggu verdt. Skal ned 5 kilo til, og vurderer fortsette på ett kurs til om jeg ikke klarer deg selv. Spise all slags mat med måte, frukt og grønt og få GODE kostholdsvaner som er til å leve med - det er ikke noe poeng å leve på bare knekkebrød i månedsvis for å nå vekta om man hiver i seg masse junk med en gang dietten er over. Da blir man jojoslanker og det er IKKE sunt. Planlegg måltidene så er det ikke noe problem å spise 4 ganger for dag. Spis fisk, kylling og rent kjøtt, og masse grønsaker til middag - ikke bare kjøtt hver dag! Melkeprodukter hjelper deg til å gå ned i vekt - drikk minst 4 dl melk/yoghurt for dag. Knekkebrød er greit det, men ikke om det blir det eneste. Spis variert så du får i deg de næringsstoffene som kroppen din trenger. Smoothie med frukt, yoghurt og havregryn til kveldsmat er godt, sunt og stopper søtsuget. 2 brødskiver metter iallfall meg mer enn 2 knekkebrød, spis pålegg MED skive/knekkebrød ): mest pålegg. Du går ned om antall kalorier du tar inn er færre enn de du bruker - sånn funker det med mindre du er en av de svært,svært få som har en hormonubalanse. Ett tips er også å intensivere treningen din opp fra gåturer - følg programmet til Yngvar på puls feks. så får du mye mer trening ut av den samme tiden. Melkprodukter gjør at du går ned i vekt? Hvor har du det ifra? Yoghurt er stappfullt av sukker, så det hadde jeg ville ha holdt meg langt unna, var jeg deg.
MrsMilla Skrevet 26. april 2012 #29 Skrevet 26. april 2012 Er ingen ekspert, men hva om du bytter ut et knekkebrødmåltid med havregrøt eller noe annet magert? Og legger inne styrketrening? Må også nevne at når jeg går ned, så kan kiloene stå stille en periode, men oppleves strammere fordi fett forsvinner og muskler oppstår ( selv om det ikke ser sånn ut med fuglearmene mine). Kroppen har ofte perioder der man står litt stille før man går ned igjen. men etter fire uker bør noe ha skjedd, kanskje en legetur kan være en ide, ja. flink har du vært!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #30 Skrevet 26. april 2012 Det virker som om du nå får i deg mer karbohydrater enn det kroppen din har godt av. Jeg hadde gått rett opp i vekt (og raskt også) om jeg spiste 6 knekkebrød og to frukter hver dag! Hvis du har en fornuftig lege ville jeg tatt en tur til ham/henne først og fått tatt utvidede blodprøver, få sjekket alt av hormoner (spesielt stoffskifte), hvis det ikke var langtids-prøver på blodsukker, så be om å få tatt disse (husker ikke hva de kaller det i farta), du bør også få sjekket D-vitamin og kobber. Kort sagt, få sjekket det meste du kan av hormoner, vitaminer og mineraler. Få også sjekket intoleranser. Om legen din ikke er veldig med på dette, så kan du likevel få tatt alle sånne prøver via BM Lab i Oslo, som ofte tester mer enn hva vanlige leger gjør, og de kan også sende prøvene inn for de beste intoleranse-prøvene som er pr i dag. I tillegg ville jeg sjekket ut blodtypedietten. Ikke diett som i slanking, men diett som i kosthold. Kan gi et eksempel fra meg selv som er blodtype B. Mais, sesamfrø og linser setter ned stoffskiftet mitt (det vil bl.a. si, hvis jeg spiser dette legger jeg raskere på meg fordi stoffskiftet mitt ikke lenger fungerer optimalt). Spiser jeg kylling, reker og tomat binder jeg MYE væske, og går ikke ned i vekt --- og dette er matvarer som faktisk generelt anbefales for de som skal ned i vekt. Det er jo så sunt.... men dessverre ikke for oss alle!! Enkelte skal ikke ha melkeprodukter, og spiser de det likevel, vil mange ikke greie å gå ned i vekt. Spiser jeg f.eks. rug (som ofte er i såkalte "sunne" oppskrifter) går blodsukkeret mitt bananas og jeg begynner å legge på meg, fordi det for meg er det samme som å spise sukker! Så lenge jeg holder meg til en moderat lavkarbo og samtidig holder meg kun til matvarende på blodtypedietten (og det er bare en vane når man først er vant med det) så regulerer vekten min seg selv. Først gikk jeg ned i vekt, etter at jeg la om, og deretter har den holdt seg helt stabil - og tidligere slet jeg mye med altfor mange kilo. Nå spiser jeg (innenfor "dietten") alt jeg vil, koser meg med maten og spiser god mat og er aldri sulten. Det er også viktig for vekten at du får i deg nok av gode fettsyrer!! Selv om du på blodprøve skulle få vite at du ikke har problemer med stoffskiftet, så kan du prøve å ta Kelp (helsekost), det er tangmel med jod i, som virker lett stimulerende på stoffskiftet. Noen av oss kan ligge innenfor såkalt "normalverdi" på stoffskiftet, men likevel er det for lavt i forhold til det som er optimalt for vår kropp. Men da kan det være lurt å sjekke med blodprøver igjen etter noen måneder. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå