Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg holder på å krepere. Jeg er rimelig overvektig, og har tidligere hatt god effekt av ketolyse. Men jeg har fett i halsen, og spyr bare jeg tenker på stekt egg. Nå har jeg derfor forsøkt "knekkebrød-dietten", samme type de bruker på folk som skal fedmeopereres for å bli kvitt fettlagrene rundtom. Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost med gulost. Knekkebrødet er av typen Hexenberg, og inneholder derfor lite karbo. Til lunsj spiser jeg salat (har kantine 2 ganger i uka på jobb) eller 2 knekkebrød med variert pålegg. Til middag spiser jeg kjøtt og masse grønnsaker. Til kvelds (om jeg orker mat) er det knekkebrød igjen. Som mellommåltid spiser jeg frukt, kanskje 2 om dagen Jeg ser jo at dette er lite, men spiser jeg mer så legger jeg på meg. Går tur i raskt tempo så jeg blir svett 3-4 ganger i uka. Noe mer er vanskelig da jeg ofte er alene med ungene. Tar styrkeøvelser hjemme, annenhver dag. Har kutta ut ALT av godteri, ikke engang i helgene. Da koser jeg meg med en liten skål chips isteden. Drikker pepsi max kun på lørdager (før delte vi en 1.5 liter HVER dag) Men ingenting hjelper!!!!! WHY?? Skal legges til at jeg ikke er sulten, overhodet. De knekkebrøda er så stinn av fiber at jeg må drikke opptil 3 liter vann om dagen for i det hele tatt å opprettholde en viss balanse i magen...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Hvor lenge har du holdt på? med denne typen? 4 uker... Ikke gått ned et jævla gram!! Og jeg har IKKE rørt sjokolade. Vet du hvor hardt det er? Haha
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Ikke spis om du ikke er sulten. Spis kun 1 frukt daglig (de er stappfulle med fruktsukker). Gjerne unn deg litt chips en kveld, men sørg for at det er "superchips" eller potetskruer. Nesten halvparten av fettinnholdet til vanlige chips. Noe av vekten kan nok skyldes at du har fått mer muskler, siden du trener mer nå, men du kommer nok til å se resultater etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 #4 her igjen. Jeg spiser det samme som du (bare at jeg spiser en frukt daglig og holder meg langt unna fysisk aktivitet, (fordi jeg er lat) og jeg går ned 0.5 -1 kilo hver uke.
Contura Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Har du vært hos legen og fått sjekket tilstanden på kroppen? (blodprøver) Kan du ha insulinresistens?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Ikke spis om du ikke er sulten. Spis kun 1 frukt daglig (de er stappfulle med fruktsukker). Gjerne unn deg litt chips en kveld, men sørg for at det er "superchips" eller potetskruer. Nesten halvparten av fettinnholdet til vanlige chips. Noe av vekten kan nok skyldes at du har fått mer muskler, siden du trener mer nå, men du kommer nok til å se resultater etterhvert. Neida, jeg spiser ikke med mindre jeg er sulten. Spiser som regel et eple eller en pære mellom frokost og lunsj, siden det er på jobb jeg er mest sulten (springer i trapper osv). Og kanskje en til etter lunsj, før middag (spiser lunsj 11.30 og middag i 17.tiden) Hehe, artig. Er bare superchips jeg spiser, uten at det er fordi det er så lite fett...jeg bare syns det er det beste. Men nå har jeg hatt en pose i 3 uker, så det er jo ikke mye av det heller. Grunnen til at det er så himla fortvilende er jo fordi jeg gikk ned så mye sist jeg prøvde. Og nå har jeg gått opp alt og litt til (som er innmari typisk...) Får virkelig håpe at det går seg til altså, for jeg er så lei så lei. Kjøper ikke nye klær heller, for jeg vil ikke være så stor...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Ikke gi opp. Det kommer til å slippe taket, og da kommer du sikkert til å miste mye plutselig! Tror ikke noe særlig på at du har fått så mye muskler forresten, i hvert fall ikke hvis jeg leste rett, og treningen din er gåturer. Ikke tenk at det er en slankekur. Tenk at dette er en livsstilsendring, du har det ikke travelt!! Og JA!! Jeg vet hvor vanskelig det er å holde seg unna den sjokkisen:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 #4 her igjen. Jeg spiser det samme som du (bare at jeg spiser en frukt daglig og holder meg langt unna fysisk aktivitet, (fordi jeg er lat) og jeg går ned 0.5 -1 kilo hver uke. Okey, kanskje jeg skal prøve å ikke spise frukt da. Kanskje ta noe annet, et ekstra knekkebrød eller noe? Flink du er da Keep it up!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Man kan gå ned mye uten å se det på vekta. Det gjorde jeg. Mista mye rundt magen, men det vistes ikke på vekta. Men merka det på klea....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Ikke gi opp. Det kommer til å slippe taket, og da kommer du sikkert til å miste mye plutselig! Tror ikke noe særlig på at du har fått så mye muskler forresten, i hvert fall ikke hvis jeg leste rett, og treningen din er gåturer. Ikke tenk at det er en slankekur. Tenk at dette er en livsstilsendring, du har det ikke travelt!! Og JA!! Jeg vet hvor vanskelig det er å holde seg unna den sjokkisen:) Jeg tror heller ikke det er muskler Gåtur selv i raskt tempo er jo ikke trening, det er mosjonering. Ja, får virkelig håpe at det snart slipper taket! Har lyst å bli gravid til høsten, og da vil jeg ikke veie så mye
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Har du vært hos legen og fått sjekket tilstanden på kroppen? (blodprøver) Kan du ha insulinresistens? Ja, var for noen år siden når jeg begynte å legge på meg igjen selvom jeg ikke spiste usunt. Spiste bare mer karbohydrater. Noe jeg åpenbart ikke tåler!! Så jeg er ikke insulinresistent, desverre...da hadde jeg fått hjelp
L-8 Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Bruk diett.no og før opp absolutt ALT du putter i munnen, hver minste smak, da får du et klart bilde av næringsinnholdet i maten, kcal og makroer. Kanskje du oppdager at innholdet i en ting er noe helt annet enn det du trodde?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Bruk diett.no og før opp absolutt ALT du putter i munnen, hver minste smak, da får du et klart bilde av næringsinnholdet i maten, kcal og makroer. Kanskje du oppdager at innholdet i en ting er noe helt annet enn det du trodde? Tusen takk for tips!! Skal sjekke det ut asap
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 Bruk mat på data og regn ut kcal i knekkebrøene du eter. Tipper de er fulle av kjerner, frø og nøtter og dermed også av fett og kcal. Før opp alt du eter på feks vektklubben.no og sjekk at inntaket ditt er passe. Du skal ligge på mellom 1300 og 1600 kcal om dag, litt etter aktivitetsnivå. Det kan også være at du eter for lite, og kroppen din har låst seg. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Bruk diett.no og før opp absolutt ALT du putter i munnen, hver minste smak, da får du et klart bilde av næringsinnholdet i maten, kcal og makroer. Kanskje du oppdager at innholdet i en ting er noe helt annet enn det du trodde? Tusen takk for tips!! Skal sjekke det ut asap Skjønte ikke dette helt jeg...? Hva er det "goal" greiene?? Hva er det målt i, liksom? Det står på 2tusenog noe, men når jeg fører inn alt skjønner jeg ikke hva totalsummen er...
vårsol73 Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 Begynn på et grete Roede kurs! Da kan du spise mye mer mat enn det du gjør nå og likevel gå ned ivekt. Det fungerer (jeg har holdt vekten i 9 år etter kurset, -25kg)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #18 Skrevet 26. april 2012 Bruk mat på data og regn ut kcal i knekkebrøene du eter. Tipper de er fulle av kjerner, frø og nøtter og dermed også av fett og kcal. Før opp alt du eter på feks vektklubben.no og sjekk at inntaket ditt er passe. Du skal ligge på mellom 1300 og 1600 kcal om dag, litt etter aktivitetsnivå. Det kan også være at du eter for lite, og kroppen din har låst seg. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt. Er det et eget program? Skal se om jeg finner det og... Ja, er nok mye nøtter og frø i det knekkebrødet. Er svigermor (som er slankeekspert) som har bakt, så jeg vet ikke akkurat hva det inneholder annet enn at jeg har fått beskjed om å spise 2 til hvert måltid (de er bittesmå altså) Her en dag spiste jeg 1 1/2 skolebrød, og da hadde jeg gått ned 500 gr til dagen etter. Skjønner det virkelig ikke... I de andre knekkebrødene jeg spiser er det 36 kcal i hvert. Har ikke sjekka hvor mye det er i en skive ost eller skinke, men det er jo ikke allverden. Er det ikke rundt 250 kcal til hvert måltid som er optimalt, da?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #19 Skrevet 26. april 2012 Begynn på et grete Roede kurs! Da kan du spise mye mer mat enn det du gjør nå og likevel gå ned ivekt. Det fungerer (jeg har holdt vekten i 9 år etter kurset, -25kg) Det har jeg ikke råd til desverre, ellers skulle jeg gjerne gjort det! har et par venninner som har gått der, og de spiser jo mer enn jeg gjør!! Og går likevel ned. Skjønner jo dette med riktig mat og forbrenning osv, men å spise 5-6 ganger om dagen får jeg virkelig ikke til! Samme hvor lite det er altså...
Loglady Skrevet 26. april 2012 #20 Skrevet 26. april 2012 Bruk mat på data og regn ut kcal i knekkebrøene du eter. Tipper de er fulle av kjerner, frø og nøtter og dermed også av fett og kcal. Før opp alt du eter på feks vektklubben.no og sjekk at inntaket ditt er passe. Du skal ligge på mellom 1300 og 1600 kcal om dag, litt etter aktivitetsnivå. Det kan også være at du eter for lite, og kroppen din har låst seg. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt. Er det et eget program? Skal se om jeg finner det og... Ja, er nok mye nøtter og frø i det knekkebrødet. Er svigermor (som er slankeekspert) som har bakt, så jeg vet ikke akkurat hva det inneholder annet enn at jeg har fått beskjed om å spise 2 til hvert måltid (de er bittesmå altså) Her en dag spiste jeg 1 1/2 skolebrød, og da hadde jeg gått ned 500 gr til dagen etter. Skjønner det virkelig ikke... I de andre knekkebrødene jeg spiser er det 36 kcal i hvert. Har ikke sjekka hvor mye det er i en skive ost eller skinke, men det er jo ikke allverden. Er det ikke rundt 250 kcal til hvert måltid som er optimalt, da? Spiser du vanlig hvitsost, er det ganske mange kalorier i en skive. Du nevnte at du gikk raskt opp av karbohydrater, hvis jeg forsto det riktig. Det kan jo nettopp tyde på at du er insulinresistent. Ellers er det også kjent at karbohydrater binder en god del vann.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #21 Skrevet 26. april 2012 Bruk mat på data og regn ut kcal i knekkebrøene du eter. Tipper de er fulle av kjerner, frø og nøtter og dermed også av fett og kcal. Før opp alt du eter på feks vektklubben.no og sjekk at inntaket ditt er passe. Du skal ligge på mellom 1300 og 1600 kcal om dag, litt etter aktivitetsnivå. Det kan også være at du eter for lite, og kroppen din har låst seg. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt. Er det et eget program? Skal se om jeg finner det og... Ja, er nok mye nøtter og frø i det knekkebrødet. Er svigermor (som er slankeekspert) som har bakt, så jeg vet ikke akkurat hva det inneholder annet enn at jeg har fått beskjed om å spise 2 til hvert måltid (de er bittesmå altså) Her en dag spiste jeg 1 1/2 skolebrød, og da hadde jeg gått ned 500 gr til dagen etter. Skjønner det virkelig ikke... I de andre knekkebrødene jeg spiser er det 36 kcal i hvert. Har ikke sjekka hvor mye det er i en skive ost eller skinke, men det er jo ikke allverden. Er det ikke rundt 250 kcal til hvert måltid som er optimalt, da? Spiser du vanlig hvitsost, er det ganske mange kalorier i en skive. Du nevnte at du gikk raskt opp av karbohydrater, hvis jeg forsto det riktig. Det kan jo nettopp tyde på at du er insulinresistent. Ellers er det også kjent at karbohydrater binder en god del vann. Ja, det er vanlig hvitost. Kanskje jeg må finne noe annet enn det da...haff, at det skal være så vanskelig! Karbo er nok litt fiende ja. Mamma har gått ned 20 kg nå ved å kutte det (men hu legger ikke på seg av å skeie ut en helg, det gjør jeg)... Har sjekka meg mot insulinresistens, og jeg var ikke det ifølge prøvene.... Fortvila er jeg hvertfall.. HELE tiden tenke på hva jeg putter i kjeften er så innmari kjedelig...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #22 Skrevet 26. april 2012 Husk at stress trigger insulinen og blodsukkeret som igjen gjør at du legger lettere på deg.
Loglady Skrevet 26. april 2012 #23 Skrevet 26. april 2012 Kan trøste deg med at du ikke legger på deg av å skeie ut EN helg - altså det er ikke den helga du legger på deg av. Men vektnåla vil svinge pga væsken som bindes umiddelbart av karbo. Lurt å velge magre oster som gottage cheese, osv. En skive vanlig hvitost inneholder fort 40 kal. Spiser du seks skiver hvitost om dagen, f.eks, er det et lite måltid i seg selv.
Engstlig85 Skrevet 26. april 2012 #24 Skrevet 26. april 2012 Bruk mat på data og regn ut kcal i knekkebrøene du eter. Tipper de er fulle av kjerner, frø og nøtter og dermed også av fett og kcal. Før opp alt du eter på feks vektklubben.no og sjekk at inntaket ditt er passe. Du skal ligge på mellom 1300 og 1600 kcal om dag, litt etter aktivitetsnivå. Det kan også være at du eter for lite, og kroppen din har låst seg. Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt. Det er ikke bestandig man går ned i vekt ved å spise mindre enn man forbrenner. Jeg ville anbefalt HI å ta en tur til legen. Jeg spiste lite og ofte, men gikk ikke ned et gram. Viste seg at jeg hadde intoleranse mot MYE og etter at jeg kuttet ut dette så raste vekten
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #25 Skrevet 26. april 2012 Knekkebrøddiett hørest ut som en dårlig ide..... Selv om du ikke har råd til Grete Roede kan du følge opplegget - se vektklubben.no. Jeg tok meg til slutt råd til kurs med treningsdel innbakt, er fattig student, men gud hvor glad jeg er for det! Betalte 2700 kr for kurs med spinning og gikk ned 10 kilo. Det er 270 kr per kilo, og det er det jaggu verdt. Skal ned 5 kilo til, og vurderer fortsette på ett kurs til om jeg ikke klarer deg selv. Spise all slags mat med måte, frukt og grønt og få GODE kostholdsvaner som er til å leve med - det er ikke noe poeng å leve på bare knekkebrød i månedsvis for å nå vekta om man hiver i seg masse junk med en gang dietten er over. Da blir man jojoslanker og det er IKKE sunt. Planlegg måltidene så er det ikke noe problem å spise 4 ganger for dag. Spis fisk, kylling og rent kjøtt, og masse grønsaker til middag - ikke bare kjøtt hver dag! Melkeprodukter hjelper deg til å gå ned i vekt - drikk minst 4 dl melk/yoghurt for dag. Knekkebrød er greit det, men ikke om det blir det eneste. Spis variert så du får i deg de næringsstoffene som kroppen din trenger. Smoothie med frukt, yoghurt og havregryn til kveldsmat er godt, sunt og stopper søtsuget. 2 brødskiver metter iallfall meg mer enn 2 knekkebrød, spis pålegg MED skive/knekkebrød ): mest pålegg. Du går ned om antall kalorier du tar inn er færre enn de du bruker - sånn funker det med mindre du er en av de svært,svært få som har en hormonubalanse. Ett tips er også å intensivere treningen din opp fra gåturer - følg programmet til Yngvar på puls feks. så får du mye mer trening ut av den samme tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå