Gå til innhold

Dårlig gjort mot barna sine.

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg kjenner en pappa på 32 år som ikke sparker fotball med barna sine. Ikke lærer han de å stå på ski eller sykle heller.

Han er lam fra livet og ned - tenk så flaut for barna når de blir tenåringer og må trille pappaen sin!!! Dårlig gjort mot barna altså...

Videoannonse
Annonse
Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Uffameg, barna mine må nok hente begge foreldrene på gamlehjem til konfirmasjonen. Gamlehjem i 60-åra,ja...hehe-ikke så lenge til det

hehehe.. Ja, dette utsagnet vitner om hvor ung hun er. Da tror man at livet er over når man er 50, da er det gamlehjemmet neste stopp.. ;)

Og forresten, hi, jeg er 32 og faren min er 68. Han både sykler og løper fra meg. Han har 3 ganger så god kondis som meg. Og jeg har spilt håndball i 15 år ;)

Skrevet (endret)

HI her.

Jeg kjenner faktisk flere som syns dette er helt psyko.

Og det er sikkert mange her inne som er enige med meg.

Ser dere for dere at pappaen kommer til å spille fotball med sønnen om 10 år, når han er over 60?? Neppe.

Disse barna kommer til å måtte hente pappaen sin på gamlehjem når de skal konfimere seg.

Kall meg bare enkel men jeg syns faktisk dette og jeg er ikke 22 eller 19 år.

Haha, ser lett for meg at en pappa på 60 kan spille fotball med sønnen....! Vet om flere 70, 80 og 90-åringer som er i stand til å spille fotball med barn. Ikke bor de på gamlehjem heller, noen av de...! Når du jobber i eldreomsorgen, lærer du fort at 60 og 70-årene er rene ungfolene, 80-åringer er sånn middels, og når de passerer 90 begynner de å bli gamle.. ;) Så en 52-åring som skal bli far, ser jeg ikke på som noe problem.

Endret av Øyboeren med to små <3
Skrevet

Kjære vene, HI.

Min far er 49. Jeg er 26. Datteren min er 3.

Han har flere ganger blitt spurt om barnebarnet er yngstejenta hans. Æææ...sååå flaut at andre tror noe som ikke stemmer.

Min far er forøvrig veldig sprek. Trener flere ganger i uka, nettopp ferdig med masterstudier og en super bestefar - ville uten problemer klart å oppdra barn.

En bekjent av oss mistet nettopp konen sin. 40 år gammel, var hun. To barn vik vokse opp uten en mor. Man har Ingen garantier.

Supert at folk lever livet SITT og er lykkelige.

Skrevet

Ærlig talt....!

Så du mener det er sykt at han får barn i den alderen, og ikke burde det da?

Siden det er så slemt ovenfor barna?

Skulle hun aldri fått barn fordi noen er så sneversynte på alder?

Tenk på de barnløse, for du uttaler deg om noe slikt...!

Det er dårlig gjort av deg og uttale deg om noe slikt !

Skrevet

Jeg er absolutt eldste barnebarnet på begge av familiens sider. Min bestefar hentet mitt eldste barn(altså barnets oldefar) mange ganger på SFO. Med bil. De ansatte mente det måtte være bestefaren, selv om barnet selv sa det var oldefar. Og jeg måtte faktisk bekrefte det barnet sa.

På barnets andre familieside, så har der ikke vært en eneste oldefar, og oldemødrene døde også for mange år siden. Siden far er mange år eldre enn meg :)

Men mine barn har det bra, uavhengig av fars alder, bare sånn at du vet det :)

Og i nabolaget her, så er der en familie med to gutter i skolealder. Far er over 70 år nå, og mor er over 50. Men guttene har det helt flott, og bare bra :)

Du skal vite det at i dag er det slik at de fleste faktisk blir det jeg selv så på som virkelig gamle foreldre da jeg var liten. For snittalderen for førstegangsfødende har steget ekstremt mye.

Mine foreldre var 24 da jeg ble født. Jeg var 23 da jeg fikk eldste min.

I dag er de fleste over 30 når første barnet kommer. Og en del får barn selv om de er over 40 år.

Aldersforskjell mellom foreldre trenger man ikke tenke på. Det er kvinnen som har begrenset med tid. En mann kan faktisk bli far som 90-åring.......

Skrevet

Jeg synes det er mer dårlig gjort av Hi og formere seg. Sånne meninger håper jeg du ikke viderfører til barna dine

Skrevet

Kjære hovedinnlegger.

Du var nok ikke den som sto fremst i kø når hjerneceller ble utdelt:(

Og det eneste som er skremmende her er at du som en voksen person tenker slik.

Skrevet

HI her.

Ser dere for dere at pappaen kommer til å spille fotball med sønnen om 10 år, når han er over 60?? Neppe.

Disse barna kommer til å måtte hente pappaen sin på gamlehjem når de skal konfimere seg.

Du er bare ute etter å provosere, det er det du er!! Og jeg vet ikke hvilken kommune du bor i, men er jeg bor skal jeg love deg at det ikke er mange 60-åringer på sykehjem...

Skrevet

Jeg synes det var dagens da HI påstår at barnet må hente pappa på gamlehjem når det konfirmeres. Barnet går tydeligvis allerede i barnehage, så la oss gjette at det er 12 år til konfirmasjonen, altså vil pappa være 64 år....hehe...ikke engang pensjonist - men på GAMLEHJEM er han....

ja, ja...HI...slutt å formere deg!! Kanskje du ikke er 19 eller 22...men stokk dum kan du ikke lure deg unna å bli kalt!

Skrevet

Vet du hvor gammel Madonna er, HI?

Skrevet

HI her.

Min far er i 60-årene og spiller fotball med barnebarnet sitt. Han tar henne også med på sykkeltur, skitur, står på skøyter osv.

Han er en helt normal mann i 60-årene. Altså tror du at så fort man bikker 60 år så er det frem med rullatoren og vips så er man gammel. Det er veldig mange mennesker som er aktive både i 60,70 og 80-årene sine.

Jeg møter hvertfall fler av de hver dag her i nabolaget :)

Skrevet

Ingen som skjønner at HI bare provoserer og at dette er tull?

Gjest Miryks
Skrevet

HI her.

Vil gjette 18, da. Vet ikke om noen voksne mennesker som sier "psyko"...

Skrevet

Barn tenker vel ikke at det er noe rart, om ikke foreldrene deres forteller dem at det er så fryktelig merkelig?

Barn vet jo at det er ulike mennesker i denne verden og aksepterer det, så lenge voksne ikke forteller dem hvor rart det er hele veien?

Gjest Miryks
Skrevet

Tror egentlig ikke barna bryr seg så lenge ingen påpeker det for dem og omtaler det negativt, og foreldrene er glade i hverandre.

Uansett om HI provoserer eller ikke :)

Skrevet

jeg er 24, min far fylte nettopp 70 år og han er fantastisk med barnebarnet sitt på 1,5 år.

Han tar lillegutt med på lange sykkelturer i sete bakpå sykkelen. De går på kafeer, mater svaner, leker på lekeplassen, spiller fotball og tuller og tøyser :)

Alder er da ingen hindring!

Dessuten er det ikke alderen som avgjør om han er en god far eller ikke!

Skrevet

Aldersforskjellen får folk selv bestemme.

Men som en avsporing: I vår bhg er det en far på over 60 år. Han sitter bestandig i gangen lenge. Hvis barnet ikke vil kle seg eller høre etter så sitter han og lener hodet i veggen mens han venter på at barnet skal komme selv. Tydelig sliten etter fire ki første kull og 4 i andre kull.o

Vittige greier det med eldre foreldre!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Altså, jeg er ikke enig med Hi, at det er ekkelt å få barn når man er 29. Og de andre barna kommer ikke til å mobbe disse barna for alderen på far, sånt er det tydeligvis desverre foreldre som står for.

MEN, jeg har en kompis, og pappen hans var 59 da han ble født. Dagen før 20 års dagen til denne gutten, døde faren hans... rett og slett av alderdom. Og det er ikke riktig syns jeg...det er altfor tidlig å miste en forelder av alderdom når man selv ikke er 20 en gang.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

I alle dager, for noen holdninger som presenteres i hovedinnlegget! Foreldre kommer i alle aldre, fasonger og egenskaper. Kan vi ikke respektere det? Jeg er iallfall ydmyk nok til å se at jeg selv ikke er perfekt, og da er jeg ytterst forsiktig med å dømme andre. Og å dømme bare pga alder/alderforskjell synes jeg er ganske snevert.

Skrevet

Vel, jeg er 24 år og jeg sitter også med hodet lent til veggen når 3 åringen min ikke vil kle på seg i barnehagen.....så det har ikke noe med alder å gjøre.....

Skrevet

Bedre enn at det er to homser eller lesber.DET er ekkelt..

Skrevet

Min venn døde 29 år gammel i bilulykke.Etterlot seg 2 små barn.Man har aldri noen garantier for når man dør uansett alder..

Skrevet

Altså, alder kan i sjeldne tilfeller være et tema. F.eks. hvis det er lite sannsynlig at man vil overleve oppveksten (barn når mannen er 70 år f.eks.? eller kvinner som får barn som 50 åringer). Men denne mannen her var jo virkelig ikke så gammel altså. Sikkert ingen som hadde reagert om moren var 38 og mannen var 45? Er ikke mange årene forskjell det i fra mannens alder i dette tilfellet hvis han var 52 (og da ble far når han var 50 år kanskje?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...