Gå til innhold

hvilken foundation bruker dere??


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir aldri fornøyd med de jeg bruker.

syns det blir skille uansett. og syns det er vanskelig å påføre riktig mengde, og riktig farge (lys, mørk osv.)

akuratt nå har jeg en flytende, hva sags svamp, pensel burde jeg bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har nylig kjøpt maxfaktor en svart tube med noe grønt på. den kan eg anbefale på det sterkeste :)

fant en super farge og det ser naturlig ut, uten skille :)

har pleid og bruke svamp,men må bruker eg bare fingrene for og gni den bedre inn i huden :)

Skrevet

har nylig kjøpt maxfaktor en svart tube med noe grønt på. den kan eg anbefale på det sterkeste :)

fant en super farge og det ser naturlig ut, uten skille :)

har pleid og bruke svamp,men må bruker eg bare fingrene for og gni den bedre inn i huden :)

den her : http://www.google.no...29,r:1,s:0,i:67 ?

Skrevet

har nylig kjøpt maxfaktor en svart tube med noe grønt på. den kan eg anbefale på det sterkeste :)

fant en super farge og det ser naturlig ut, uten skille :)

har pleid og bruke svamp,men må bruker eg bare fingrene for og gni den bedre inn i huden :)

den her : http://www.google.no...29,r:1,s:0,i:67 ?

 

#3 var hi

Skrevet

Liker kjempegodt den nye serien til Maybelline sin foundation, heter fit me! Vita har 3 for 2 på hele Maybelline kun denne uka! tips :)

Skrevet

Hvis du ikke har behov for mye dekkeffekt så er Garnier sin BB-cream genial! For meg så jevner den ut hudtonen min, men smelter på en måte inn, så ingen skjolder eller skiller. På "dårlige" dager bruker jeg YSL's tryllepenn under øynene hvis det trengs og på "litt for blank i trynet"-dager sveiper jeg raskt over med ID mineralpudder for å matte ned. Etter jeg begynte med BB har jeg fått masse komplementer for hvor frisk og naturlig huden min/sminken min ser ut (men det kan jo være gravid-gløden da =P)

 

Lykke til med jakten! Ingenting er verre enn dårlige foundations ;-)

Skrevet

Hvis du ikke har behov for mye dekkeffekt så er Garnier sin BB-cream genial! For meg så jevner den ut hudtonen min, men smelter på en måte inn, så ingen skjolder eller skiller. På "dårlige" dager bruker jeg YSL's tryllepenn under øynene hvis det trengs og på "litt for blank i trynet"-dager sveiper jeg raskt over med ID mineralpudder for å matte ned. Etter jeg begynte med BB har jeg fått masse komplementer for hvor frisk og naturlig huden min/sminken min ser ut (men det kan jo være gravid-gløden da =P)

 

Lykke til med jakten! Ingenting er verre enn dårlige foundations ;-)

hvor får man kjøpt BB cream??

Skrevet

BB Cream får du bl.a. kjøpt på Meny ;)

Jeg er også kjempefornøyd med denne! Synes den gir en viss matt effekt også - veldig lettvint og bra :)

Skrevet

Sverger til dior nude, nydelig nøytral.

Skrevet

Jeg bruker BareMinerals foundation. Dekker perfekt, smelter i huden og legger seg utenat man føler at det er noe der. Er pudder, så man må ha en god kos. :)

Skrevet

Bruker mineralpudder. The best.

Skrevet

*Man må ha en god kosT, men en kos funker og sikkert.. :P

Skrevet

Dior nude her også, veldig fornøyd.

Skrevet

Dior nude her også. Ingen over ingen ved siden:-)

Skrevet

bruker dere det på halsen og liksom? :P

føler at det ofte blir skille mellom ansiktet og halsen..

hi

Skrevet

Det kommer helt an på årstiden. Jeg bruker tyngre konsistenser om vinteren enn om våren og sommeren. Skal bestille Bare Minerals nå for ser horribelt ut med de tykke heldekkende jeg har fra MAC, dessuten inneholder de spf som man blir grå av, særlig på flash foto. Anbefaler å ha minst to farger å velge i som du kan blande etter hvor brun/blek du er. Jeg skifter foundationfarge flere ganger i uka enkelte ganger.

 

Svamper er jeg fan av sålenge man kun bruker dem til å duse langs hårfestet. En svamp trekker til seg halvparten av produktet og er veldig uøkonomisk å bruke. I tillegg yngler det bakterier i svampen hvis den blir brukt flere ganger. En svamp fungerer som et viskelær, og vil i praksis påføre og fjerne makeupen i samme drag. Vil du ha lett dekkevne anbefaler jeg en fluffy syntetisk foundationkost. For mer dekk liker jeg å bruke en flat syntet pensel.

 

Hvis du føler det blir too much, kan du forsøke å ha på foundation akkurat bare der du trenger det, og ikke i hele ansiktet. Har du riktig farge så blir det null problem å duse ut. Som regel er man meest rød og flekkete i midten av ansiktet og litt utover kinn.

 

En hud med litt glans ser yngre og mer spenstig ut enn en matt. Selv blir jeg 10 år eldre med matt finish, så jeg sprayer makeupen med masse mineralspray etterpå for å få alt til å smelte mer sammen. Blir du veldig oljete kan du bruke et blot pudder akkurat bare der du har økt oljeproduksjon.

 

Lykke til, fra makeup artisten :)

Skrevet

Jeg har brukt den samme i 12 år nå!! Og den er tydeligvis populær for den er den eneste av max faktor sine som de ikke tar av markedet eller bytter ut etter en stund!

 

Den heter Long lasting foundation, og jeg bruker natural bronze året rundt:)))

 

Den er dekkende og mat, passer fint til min hud:)

 

Og den blir tatt av markedet noen gang så sliter jeg for å si det slik hehe...Men den har nå vært på markedet i alle de 12 årene jeg har brukt den så vet den er populær!!

Skrevet

Vitalumiere fra channel utrooooolig bra. Har blitt spurt av ukjente mennesker om hvilken jeg bruker, siste gang var på mandag , da måtte jeg skrive det på en lapp til kassa dama på meny:-)

Skrevet

Har alltid slitt med å finne en som passer huden min, enten er de for fete/oljete/tørre/ekle og jeg har vel testet så og si ALLE forskjellige typer.

 

For ikke så lenge siden kom jeg over FIT ME, og må si jeg elsker både foundationet, pudderet, rougen og dekkstiften. Måten det føles på huden, ser ut, og hvordan det er å påføre er virkelig bra.

 

http://www.maybelline.no/mobile/products.html - selger de egentlig over alt :-)

Skrevet

har nylig kjøpt maxfaktor en svart tube med noe grønt på. den kan eg anbefale på det sterkeste smile.png

fant en super farge og det ser naturlig ut, uten skille smile.png

har pleid og bruke svamp,men må bruker eg bare fingrene for og gni den bedre inn i huden smile.png

den her : http://www.google.no...29,r:1,s:0,i:67 ?

 

#3 var hi

 

 

jepp :)

Skrevet

Bruker minenralpudder. Mye lettere og skal mye til for at det blir ujevnt. Er bare å ta på tynne lag ettersom hvor mye dekkevne du vil ha, kveld osv.

Har 2 nyanser og bruker den lyseste mest om vinteren og under øynene. Har 2 gode koster.

Skrevet

Har Dior nude og er godt fornøyd. Men neste gang blir det billigere vare, jeg har hatt den et halvt år og brukt den fire ganger. Ikke ofte jeg gidder å sparkle og male trynet. Det hender jeg bruker mascara (en gang i uka ca)..

Skrevet

Jeg bruker en fra Guerlain. Lingerie de peau heter den! Verdens beste synes jeg:) Jeg bruker også mineralfoundation i pudderform fra Bare minerals på hektiske dager, som når jeg bare skal levere i barnehagen liksom. Men under denne påfører jeg en highlighter i tilegg, visst ikke synes jeg den blir altfor matt.

 

Verktøy jeg bruker er pensel til foundation, og en pudderbørste til mineralfoundationen. Jeg "drar" foundationen litt nedover halsen og ja, så ikke overgangene skal bli synlige.

 

Mitt beste tips til deg ang fargenyanse er å gå til et parfymeri å få hjelp! Test på kjevebenet og ikke på hånden, gå så ut i dagslys med speil for å sjekke nyansen i dagslys før du kjøper:)

 

Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...