Gå til innhold

Kjenner jeg er skuffa i grunn :(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skjønner godt at du ble skuffet, jeg, når du anser henne som en så god venninne at du valgte henne som forlover. Men life's tough. ;) De har sikkert mange gode grunner til å ha valgt som de gjorde, og jeg ville ikke tatt det opp med dem eller noen andre eller gjort noe nummer ut av det. Det er deres dag, og de må selv få bestemme hvem de skal invitere i bryllupet sitt (til en viss grad, i hvert fall).

Jeg skjønner også godt at du ikke vil dra på fest med en 3 uker gammel baby, jeg. Disse supermammaene over har vel enten ikke hatt, eller glemt hormoner, blødninger, søvnmangel, engstelse og alt annet som kommer de første 6 ukene etter fødsel. Jeg holdt meg langt unna slike mere offisielle samlinger de første ukene etter fødsel. Man har nok å henge fingrene i da, og etter min mening holder det lenge å invitere folk hjem på en liten kaffe i den perioden.

Du får heller, som noen foreslo over, møte opp i kirken og se på vielsen og gi henne en god klem og en gave. Du kan jo også invitere henne hjem for å hilse på den lille etter fødselsn, så får dere snakket sammen og kost dere litt sammen. :)

Hun skriver ikke at hun IKKE kan dra på fest, men at det ikke blir noe fyllefest for henne og mannen. Voks opp, alt dreier seg ikke om alkohol her i verden. Du overlever fint en fest uten.

Men hallo, les innleggene i tråden, da! Hun skriver jo at hun er avholdsmenneske, så det er ikke alkoholen det dreier seg om i det hele tatt... Men å ta med en 3 uker gammel baby på fyllefest er for så vidt ikke så lurt heller, spør du meg.

Hvorfor er hun skuffet over å slippe å være på fyllefest når hun selv er avholds? Er ikke det ganske så kjedelig å delta på en fest der alle er dritings og du er den eneste edru?

Sånn er det noen ganger i livet, HI. Bryllupet og festdatoen (der man må bestille lokalet på forhånd osv) var sikkert bestemt for lenge siden, og enkelte ganger går man glipp av ting i livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er hun skuffet over å slippe å være på fyllefest når hun selv er avholds? Er ikke det ganske så kjedelig å delta på en fest der alle er dritings og du er den eneste edru?

Sånn er det noen ganger i livet, HI. Bryllupet og festdatoen (der man må bestille lokalet på forhånd osv) var sikkert bestemt for lenge siden, og enkelte ganger går man glipp av ting i livet.

Skrev du ikke nettopp at "alt ikke dreier seg om alkohol her i verden", da? Du skal jo liksom være vanskelig også, da, frøken anonym. Personlig synes jeg ikke det er så morsomt å dra på fester der andre drikker uten å drikke, men kudos til hi for at hun tydeligvis gjør det.

Og ja, sånn er livet, men hun har a lov til å være skuffet likevel? Jeg synes det er ganske naturlig å invitere en man har vært forlover til i sitt eget bryllup, og når det ikke skjer, er skuffelse en naturlig reaksjon, mener jeg.

Skrevet

Skrev du ikke nettopp at "alt ikke dreier seg om alkohol her i verden", da? Du skal jo liksom være vanskelig også, da, frøken anonym. Personlig synes jeg ikke det er så morsomt å dra på fester der andre drikker uten å drikke, men kudos til hi for at hun tydeligvis gjør det.

Og ja, sånn er livet, men hun har a lov til å være skuffet likevel? Jeg synes det er ganske naturlig å invitere en man har vært forlover til i sitt eget bryllup, og når det ikke skjer, er skuffelse en naturlig reaksjon, mener jeg.

Hvis man inviterer kun familie og har lite selskap, så er det vel ingenting å bli skuffet over? Jeg synes folk syter om så mye rart. Hun har blitt valgt som forlover, altså for å overvære sin venninnes store dag, arrangere hennes utdrikningslag og stå ved alteret sammen med henne når hun sier "ja" til mannen i sitt liv. Det er stort ære, hadde vært det for meg. Men nei, man fokuserer heller på det negative, at man ikke er invitert i middag, og ikke kan komme til fyllefest i edru tilstand... Javel.

Skrevet

Det er jo ingen som har sagt at det bare er familie som er invitert, det er ganske vanlig å ha et stort bryllup (med familie og venner) og en vennefest i tillegg. Og hun har jo ikke blitt valgt som forlover; hadde hun det hadde det jo vært veldig spesielt å ikke være invitert i bryllupet... :P Og problemet hennes er at hun ikke kan komme på festen i det hele tatt fordi det er rett etter termin, det er helt alkoholuavhengig...

Hvorfor svarer dere bare sånn i hytt og gevær uten engang å lese og forstå hva hi har skrevet?

Skrevet

Takk for at noen forstår hva jeg mente :)

Jeg kommer ikke til og dra på den festen på høsten,

Vet jo ikke hvordan hu lille vil være rett etter fødtselen så vi holder oss hjemme. Jeg kommer heler ikke til og furte eller være sur på venninna mi, jeg respekterer hennes valg.

Men skuffa det blei jeg,

jeg har aldri noe problem med å være på fest uten og drikke, jeg koser meg og har det kjempe gøy, er bare ikke glad i og drikke alkohol, men at andre rundt meg gjør det er ikke noe problem :)

( og jeg synes ikke barn har noe og gjøre på en slik fest selv om hu er lita og ikke skjønner noe av det som skjer rundt så vil jeg ikke ta med barn på en slik fest , det passer seg ikke bare, men det er min mening)

HI

Skrevet

Takk for at noen forstår hva jeg mente :)

Jeg kommer ikke til og dra på den festen på høsten,

Vet jo ikke hvordan hu lille vil være rett etter fødtselen så vi holder oss hjemme. Jeg kommer heler ikke til og furte eller være sur på venninna mi, jeg respekterer hennes valg.

Men skuffa det blei jeg,

jeg har aldri noe problem med å være på fest uten og drikke, jeg koser meg og har det kjempe gøy, er bare ikke glad i og drikke alkohol, men at andre rundt meg gjør det er ikke noe problem :)

( og jeg synes ikke barn har noe og gjøre på en slik fest selv om hu er lita og ikke skjønner noe av det som skjer rundt så vil jeg ikke ta med barn på en slik fest , det passer seg ikke bare, men det er min mening)

HI

Ser ikke helt problemstillingen din jeg, jeg tok med babyen vår i bryllup da hun bare var 2-3uker gammel! Er da virkelig ikke noe problem!?

Hva slags omgangskrets du har, vet jeg ikke- men for oss å ta med en baby i bryllup i våres kretser, er helt uproblematisk selv om det blir inntatt alkohol der av andre folk. Det kan ikke likestilles med å gå på nattklubb selv om folk drikker!

Ta med deg babyen hvis dere begge er friske, ta med deg vogna og kos deg på festen, så drar dere bare hjem før de sene natterstimer og folk virkelig begynner å slå hæla i taket..

Verken babyer eller små barn blir miljøskadet av å være i et bryllup selv om det er alkohol i bildet, snakk om å skape hysteria for noe som ikke er et problem! Regner og med at "festen" ikke er godt igang før noen timer utpå kvelden, så da har du allikevel fått med deg den første delen av festen uten å ha "pådratt" barnet ditt sosiale traumer..

Skrevet

Tåpelige kommentarer fra sug lut som tror hun er så glup. Snakk om å "misforstå" bare for å være vemmelig!

Skrevet

Hi du har ennå ikke svart på om det er andre venner som er invitert eller om det bare er familie og forlovere. Hadde vært greit med litt mer informasjon.

Skrevet

Det kommer noen få venner, men de fleste selvfølgelig til fest nr 2.

Men gjorde er gjort, trengte nok bare en liten utblåsning i går,

Synes det bare var litt dumt.

Hi

Skrevet

Det kommer noen få venner, men de fleste selvfølgelig til fest nr 2.

Men gjorde er gjort, trengte nok bare en liten utblåsning i går,

Synes det bare var litt dumt.

Hi

Men du Ninja/HI, det dumme her var jo innlegget ditt.
Gjest Antarctica
Skrevet

En hylende morsom tråd! Wooooow!

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men her er det altså et par som feirer sitt ekteskap med to markeringer. HI er gravid og bedt i en av disse. Den ene finner sted 3 uker FØR hun skal føde, den andre 3 uker ETTER.

Er det bare jeg som finner det bisarrt å diskutere hvilken feiring det er mest stas å være i, og når man evt er mest sliten?

Kjære HI, hva vet du om når barnet kommer? For alt du vet ligger du og føder akkurat på bryllupsdagen deres, eller akkurat på vennefesten. Og hva vet du om formen din 3-4 måneder fra nå? Noen har det jævlig med bekkenløsning og halsbrann som høygravid, andre har det flott. Noen er spreke som ekorn etter fødsel og kan ta med en sovende baby i vogn overalt uten å måtte gjøre annet enn å stikke på bakrommet og mate litt hver 4. time, andre har vondt i stingene og puppene og vil bare ligge hjemme. Uansett hvilket tidspunkt brudeparet ber deg til kan det bli helt galt, og det er IKKE deres skyld, og ikke din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...