Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #26 Skrevet 25. april 2012 Takk tigerpote for at du skjønte meg.
Gjest sug lut Skrevet 25. april 2012 #27 Skrevet 25. april 2012 (endret) Jeg drikker ikke når jeg er gravid eller ikke, hvor faen kom det fra???? Har aldri sakt at jeg skal bli drita i selve bryllupet??? HI Hvorfor sier du da at det er et problem at du ikke kan være i selve bryllupet? for at det ikke blir noen "fyllefest" på deg på vennefesten ser ut til å være det eneste konkrete klagemålet ditt? er det slik at det eneste som faller deg inn er at vennefest er fyllefest? Endret 25. april 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #28 Skrevet 25. april 2012 Takk tigerpote for at du skjønte meg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #29 Skrevet 25. april 2012 Jeg drikker ikke når jeg er gravid eller ikke, hvor faen kom det fra???? Har aldri sakt at jeg skal bli drita i selve bryllupet??? HI Hvorfor sier du da at det er et problem at du ikke kan være i selve bryllupet? for at det ikke blir noen "fyllefest" på deg på vennefesten ser ut til å være det eneste konkrete klagemålet ditt? er det slik at det eneste som faller deg inn er at vennefest er fyllefest? Nå har hun jo skrevet flere ganger at hun er skuffet over at de ikke blir invitert i bryllupet og at det er det som er greia, ikke at hun vil drikke. Har alle som kommenterer på denne tråden mistet evnen til å lese?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #30 Skrevet 25. april 2012 Forde jeg ikke vil dra en nyfødt unge på en slik fest som jeg skrev tidligere. Man kan kose seg masse på en slik fest uten og drikke og det klarer jeg fint, men synes det er dumt at vi ikke kan slappe av som vi ville gjort hvis vi ikke hadde en nyfødt en ( og da tenker jeg ikke på alkohol,jeg drikker alkohol uansett). Og forde at det er koseligere og mer stemning liksom i selve bryllupet. Hi
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #31 Skrevet 25. april 2012 Drikker IKKE alkohol uansett skal det stå, Er bestandig sjåfør og fornøyd med det HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #32 Skrevet 25. april 2012 Jeg forstår deg jeg hi! Når jeg skulle gifte meg ble ei venninne kjempe misunnelig. Det gikk noen mnd, så annonserte hun at hun skulle gifte seg også, noen uker etter oss. Hun skulle gifte seg i utlandet og det hadde vært SÅ hyggelig om vi kunne bli med. Jeg satte himmel og jord i bevegelse for å endre vår bryllupsreiseplan, krangla med mannen som ikke hadde lyst og fikk det endelig til. Nei, da flyttet hun det til uka før vi skulle gifte oss og vi fikk følgelig ikke vært med og bryllupsreisen vår ble delvis ødelagt også, da vi ikke kom noen steder vi egentlig ønsket. Hun som var forloveren min har også vært en selvfølgelig gjest i alle mine barns dåp. Hun er ikke gift og når ungene hennes skulle døpes ble vi ikke invitert for ett sted måtte de sette grensa. Skulle de invitere oss var det mange fler de burde invitere også. Javel, ikke liv eller død, men det gir noen signaler og vi har i dag nesten ikke kontakt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #33 Skrevet 25. april 2012 Jeg skjønner godt at du er skuffet over å ikke være invitert i selve bryllupsfesten, spesielt siden hun hadde en stor rolle i ditt bryllup. Men det er vel igrunn ikke så mye du får gjort med dette.. Men kan du få med deg vielsen da? Før barnet blir født. Det ville jeg gjort - og så droppet den andre festen, da har du fokus et annet sted uansett. Irritasjonen din over dette kommer til å forsvinne sporenstreks når ungen blir født!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. april 2012 #34 Skrevet 25. april 2012 Men hvorfor mener du at hun skal invitere deg når hun ikke inviterer noen andre venner? Alvorlig talt, skal du diktere hvem hun skal ha og ikke ha i bryllupet sitt, eller skal hun måtte være nødt til å spesialbehandle deg og fornærme alle andre venner som ikke er invitert? Jeg skal selv ha et bryllup med KUN foreldre, søsken m ektefeller og unger, samt forlovere. Altså INGEN venner _utenom_ forlovere. Da sier det seg selv at jeg ikke plutselig kan invitere med den eller den i tilfelle de kanskje blir såra og vonbroten.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #35 Skrevet 25. april 2012 Det tar 2,5 time og kjøre en vei, så 5 timer kjøring. Men kommer nok til og dra i kirken uansett , men det er langt for bare og se vielsen, men verd det når jeg får se de:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #36 Skrevet 25. april 2012 En venninne skal gifte seg i sommer, og vi er invitert i vennefesten etter sommeren. Hu var forlover for meg ( regna ikke med og være det for henne, de er en annen venninne som er selvfølge og det er har jeg ikke noe problem med) Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da. Og de kan ikke si at de har dårlig råd for de har bedre betalte jobber enn det vi hadde da vi giftet oss. Synes bare det er litt skuffende, Så da må vi nok si nei, forde det er to timer og kjøre ditt og vi kan jo ikke ha med en nyfødt til en slik fest det er jo ikke moro for oss eller de:( Altså, du kan ikke gå på "fyllefest" etter sommeren, men du hadde kunnet bli drita og danse på bordet om du hadde vært invitert i "selve" bryllupet i sommer? Du har i så fall imponerende korte svangerskap eller lav terskel for å drikke i graviditeten. Herregud, noen er virkelig korttenkte. Kanskje det er enklere å dra på bryllupsfest(uten å drikke selv selvfølgelig) i sommer, enn å dra på vennefest med en 3 uker gammel baby? Tipper babyen helst vil være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #37 Skrevet 25. april 2012 Forstår godt du er skuffet, hadde jeg også blitt. Og hvor står det at det er bare familie og forlovere som er invitert? ser ikke at HI har skrevet det noen plasser?
1 Skrevet 25. april 2012 #38 Skrevet 25. april 2012 HAr HI sagt at det kun er bare er forlovere og nærmeste familie som skal være med på selve bryllupet? Uansett, jeg forstår skuffelsen din HI, og jeg forstår veldig godt at du ikke vil reise 5 timer med en nyfødt for å være med på en bryllupsfest. Hadde aldri i verden jeg orket. Og det er en helt naturlig mennekselig reaksjon at du blir lei over at du ikke får bli med på bryllupet - særlig siden bruden var så viktig for deg på din bryllupsdag. Og joda, som flere påpeker, selvsagt er det brudens valg hvem hun vil ha med i bryllupet sitt. Men det er lov å være skuffet over brudens valg. Dersom du er veldig nær bruden ville jeg tatt det opp med henne. Men vær da klar over at dette nok er et følsomt emne som kan også kan såre bruden. Og tross alt er det hennes dag. Men hvis ikke du er veldig nær ville jeg latt det ligge, ristet av meg skuffelsen og gått videre.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #39 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde blitt glad. Da hadde jeg kommet meg unna både bryllupet (som er kjedelig) og festen jeg ikke har spesielt lyst å dra i .
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #40 Skrevet 25. april 2012 Men skal hun invitere andre venner på selve vielsen untatt forlovere da? For hvis hun skal det så skjønner jeg hvorfor det kan ligge en skuffelse der. Men det virker ikke naturlig utfra det hi skriver. For hvorfor skulle dem da skille vielsen fra vennefest?
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. april 2012 #41 Skrevet 25. april 2012 Her var det mange som skyter fra hofta, gitt Jeg forsto hva du mente, hi.. Når du ser på dere som så gode venninner at du har henne som forlover så kan jeg faktisk forstå at det stikker litt at hun ikke ser på dere som nære nok til å engang be deg som "vanlig" gjest i sitt eget bryllup. Og jeg må si jeg blir litt overrasket når jeg leser at så mange mener du bare skal ta med en nyfødt baby på festen. Her inne som man nesten blir meldt til barnevernet om man tar seg en øl på julaften. Men å ha med en liten baby på fyllefest ser man ingen problemer med? (Etterpåfestene med kun venner her jeg bor går ihvertfall hardt for seg )
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #42 Skrevet 25. april 2012 Skjønner du er skuffet. Du ga henne tillitten til å være forlover og så blir du ikke invitert til selve brylluppet. Det kan føles litt ut som en "vekker" om hvor gode venner man egentlig er. Men så tenker jeg at du må se det i sammenlikning litt her... hvem er invitert til selve brylluppet? Er det kun aller nærmeste familie, eller er det venner også? Er det kun de nærmeste og forlovere så er det mange som er kuttet ut og da er det også forståelig at du er kuttet ut. Selv om hun var din forlover så kan du ikke forvente samme tillitt tilbake, for det er hennes valg, og det skriver du også at du godtar. Har de ikke andre venner enn forlovedene med på selve brylluppet synes jeg ikke du skal være fornærmet altså, selv om du er skuffet. økonomi spiller ingen rolle her, selv om du nevner det, for selv om noen har bedre økonomi så betyr ikke det nødvendigvis at de vil bruke mer penger på brylluppet sitt, det er enkeltpersonenes valg. De har sikkert satt av det budsjettet de ønsker på dette, og ikke alle ønsker å bruke en hel del penger på bryllupp. Når det gjelder å ha med seg liten baby i fest vs å delta høygravid så ser jeg stor forskjell og er veldig uenig av det mange sier. Jeg kunne fint ha vært med i bryllupp som høygravid uten problem ettersom jeg var i fin form helt til dagen jeg føda, men jeg kunne aldri hatt med meg min 3 uker gamle datter på fest. Du vet jo enda ikke hvordan det blir med barnet, men her hadde det vært plent umulig fordi vi var nødt til å bære og bysse konstant, og jeg ammet hele tiden, og måtte være veldig nøye hva jeg puttet i munnen for å unngå mageknip. Hadde ikke vært noen god kombinasjon, og absolutt ikke noe som passet på en slik fest. Barnevakt hadde heller aldri vært aktuelt så tidlig for min del, og forstår godt at andre heller ikke ønsker dette. Man vet jo heller ikke på forhånd om amming osv er kommet i gang eller om ungen tar flaske (evt om flaske ødelegger amming). Kommer ungen to uker over termin så er jo ungen bare ei uke gammel også, sier seg selv at det ikke blir så enkelt. De som inviterer til bryllupp eller fest bør jo ikke ha forhåndsbestemt hva som er "best" å invitere deg på... det aner jo ikke dem, det er det du som vet. Så de må bare planlegge ut ifra seg selv også invitere deg der det passer så må du heller melde avbud når det ikke passer, slik du antakeligvis skal nå. Regner med det er slik de også har tenkt. Selv om mange som har svart her har tenkt litt mye for deg
I scream for icecream! Skrevet 25. april 2012 #43 Skrevet 25. april 2012 Hehe, må flire av svarene du har fått her! At det går an å legge motvilja til noe så vanvittig! Selvfølgelig kan du bli skuffet! Det hadde nok jeg også blitt. Jeg vil tro dere er ganske nære venninner ettersom hun var din forlover, og skjønner derfor at det er litt sårt at hun nå ikke tar hensyn til at du har en nyfødt baby når festen er. Selv om det trolig ikke er så enkelt å bare be deg og ikke andre venner i bryllupet, forstår jeg likevel at du blir skuffet. Det er en følelse man ikke kan gjøre så mye med. Jeg ville nok også heller gått i bryllup som gravid enn med en 3 uker gammel baby. Synes forøvrig det må være lov å ha følelser, selv om de ikke alltid er logiske, og selv om man noen ganger kanskje til og med forstår godt hvorfor folk gjør som de gjør. Det betyr ikke at man hverken vil diktere eller bestemme over andre.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 26. april 2012 #44 Skrevet 26. april 2012 Herregud folkens...mener dere at hun skal ta med seg en baby PÅ fest? Det hadde hvertfall ikke jeg gjort. Barn har ingenting i nærheten av alkohol og gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #45 Skrevet 26. april 2012 Om brudeparet ikke har invitert andre venner enn forloveren til selve bryllupsfesten, kan jeg ikke se at du trenger å bli særlig skuffet. Da har brudeparet tydeligvis bestemt seg for å sette grensen ved familie og forlover denne dagen, og det blir litt merkelig å eventuelt plukke en eller flere spesielt utvalgte venner som også skal være med - gravid eller ikke. Om de derimot faktisk HAR invitert andre venner utover forlover til selve bryllupet ville jeg nok ha blitt litt skuffet selv, og tenkt med meg selv at jeg tydeligvis setter vennskapet vårt litt høyere enn det veninnen gjør.
Cruella De Vil Skrevet 26. april 2012 #46 Skrevet 26. april 2012 Hei, jeg skjønner godt at du ble skuffet, jeg, når du anser henne som en så god venninne at du valgte henne som forlover. Men life's tough. De har sikkert mange gode grunner til å ha valgt som de gjorde, og jeg ville ikke tatt det opp med dem eller noen andre eller gjort noe nummer ut av det. Det er deres dag, og de må selv få bestemme hvem de skal invitere i bryllupet sitt (til en viss grad, i hvert fall). Jeg skjønner også godt at du ikke vil dra på fest med en 3 uker gammel baby, jeg. Disse supermammaene over har vel enten ikke hatt, eller glemt hormoner, blødninger, søvnmangel, engstelse og alt annet som kommer de første 6 ukene etter fødsel. Jeg holdt meg langt unna slike mere offisielle samlinger de første ukene etter fødsel. Man har nok å henge fingrene i da, og etter min mening holder det lenge å invitere folk hjem på en liten kaffe i den perioden. Du får heller, som noen foreslo over, møte opp i kirken og se på vielsen og gi henne en god klem og en gave. Du kan jo også invitere henne hjem for å hilse på den lille etter fødselsn, så får dere snakket sammen og kost dere litt sammen.
AnonymeAnine Skrevet 26. april 2012 #47 Skrevet 26. april 2012 Jeg forstår godt at du er skuffet, det ville jeg også vært! Det høres rart ut å ikke invitere den man var forlover til, til selve bryllupet. Håper du har andre og bedre venninner enn dette.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #48 Skrevet 26. april 2012 En venninne skal gifte seg i sommer, og vi er invitert i vennefesten etter sommeren. Hu var forlover for meg ( regna ikke med og være det for henne, de er en annen venninne som er selvfølge og det er har jeg ikke noe problem med) Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da. Og de kan ikke si at de har dårlig råd for de har bedre betalte jobber enn det vi hadde da vi giftet oss. Synes bare det er litt skuffende, Så da må vi nok si nei, forde det er to timer og kjøre ditt og vi kan jo ikke ha med en nyfødt til en slik fest det er jo ikke moro for oss eller de:( "Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da." Hvis det er så viktig for dere foreldre med fyllefest og du blir skuffet av å ikke kunne gå på grisefylla 3 uker etter fødsel, kunne kanskje dere tenke litt mer gjennom før dere skaffer flere barn? Trodde ikke man var skuffet over å ikke kunne drikke seg dritings etter man fylte 20 år jeg...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #49 Skrevet 26. april 2012 Hei, jeg skjønner godt at du ble skuffet, jeg, når du anser henne som en så god venninne at du valgte henne som forlover. Men life's tough. De har sikkert mange gode grunner til å ha valgt som de gjorde, og jeg ville ikke tatt det opp med dem eller noen andre eller gjort noe nummer ut av det. Det er deres dag, og de må selv få bestemme hvem de skal invitere i bryllupet sitt (til en viss grad, i hvert fall). Jeg skjønner også godt at du ikke vil dra på fest med en 3 uker gammel baby, jeg. Disse supermammaene over har vel enten ikke hatt, eller glemt hormoner, blødninger, søvnmangel, engstelse og alt annet som kommer de første 6 ukene etter fødsel. Jeg holdt meg langt unna slike mere offisielle samlinger de første ukene etter fødsel. Man har nok å henge fingrene i da, og etter min mening holder det lenge å invitere folk hjem på en liten kaffe i den perioden. Du får heller, som noen foreslo over, møte opp i kirken og se på vielsen og gi henne en god klem og en gave. Du kan jo også invitere henne hjem for å hilse på den lille etter fødselsn, så får dere snakket sammen og kost dere litt sammen. Hun skriver ikke at hun IKKE kan dra på fest, men at det ikke blir noe fyllefest for henne og mannen. Voks opp, alt dreier seg ikke om alkohol her i verden. Du overlever fint en fest uten.
Cruella De Vil Skrevet 26. april 2012 #50 Skrevet 26. april 2012 Hei, jeg skjønner godt at du ble skuffet, jeg, når du anser henne som en så god venninne at du valgte henne som forlover. Men life's tough. De har sikkert mange gode grunner til å ha valgt som de gjorde, og jeg ville ikke tatt det opp med dem eller noen andre eller gjort noe nummer ut av det. Det er deres dag, og de må selv få bestemme hvem de skal invitere i bryllupet sitt (til en viss grad, i hvert fall). Jeg skjønner også godt at du ikke vil dra på fest med en 3 uker gammel baby, jeg. Disse supermammaene over har vel enten ikke hatt, eller glemt hormoner, blødninger, søvnmangel, engstelse og alt annet som kommer de første 6 ukene etter fødsel. Jeg holdt meg langt unna slike mere offisielle samlinger de første ukene etter fødsel. Man har nok å henge fingrene i da, og etter min mening holder det lenge å invitere folk hjem på en liten kaffe i den perioden. Du får heller, som noen foreslo over, møte opp i kirken og se på vielsen og gi henne en god klem og en gave. Du kan jo også invitere henne hjem for å hilse på den lille etter fødselsn, så får dere snakket sammen og kost dere litt sammen. Hun skriver ikke at hun IKKE kan dra på fest, men at det ikke blir noe fyllefest for henne og mannen. Voks opp, alt dreier seg ikke om alkohol her i verden. Du overlever fint en fest uten. Men hallo, les innleggene i tråden, da! Hun skriver jo at hun er avholdsmenneske, så det er ikke alkoholen det dreier seg om i det hele tatt... Men å ta med en 3 uker gammel baby på fyllefest er for så vidt ikke så lurt heller, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå