Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #26 Skrevet 23. april 2012 Det er bevist at det er letter og slutte og røyke om det kommer samtidig med en livstilsendring med sunnere mat og (mer) trening. Den nedsatte forbrenning er bare midlertidig og kan uansett ikke forsvare mer enn 2,5-3 kilo opp. Husker og ha lest det en gang, var røyker selv nemmelig. Personlig fikk jeg forstoppelse da jeg sluttet og røyke, et lite h..også ble jeg gravid knapp måned etter røykekutt,,,Noe som hverken hjelper på fordøyelse eller kroppsvekt... Tror du vil klare dette fint...Og ikke minst vil du merke en helt annen effekt av treninga (særlig cardiotreninga) etter røykekutt! Og om det skulle bli noen kilo opp, det er verdt det..Anbefaler og legge noen lapper (50 eller 100 lapp..Kanskje 200lapp også) i en krukke hver gang du har vært på butikken og handlet, og de vet at du normalt ville ha kjøpr en 10 eller 20 pk røyk! Også unner du deg noe du VIRKELIG vil h aetter et halvår eller noe
Loglady Skrevet 23. april 2012 #27 Skrevet 23. april 2012 Jeg sluttet å røyke for litt over 3 år siden da jeg ble gravid for første gang. Jeg gikk opp 23 kg i svangerskapet, men gikk ned alt innen 6 mnd uten å gjøre noe for det. Så jeg la ikke på meg noe som helst Dere som spiser så lite; dere vet at en voksen kropp trenger rundt 2000 kcal om dagen? Pluss ca 200 kcal om dere trener 30 min om dagen. Etter at man har gått ned det man skal må man spise seg opp til dette nivået igjen for å unngå at kroppen innretter seg på sparebluss (og sparebluss ER reelt det). Jeg vil også tipse om Grete Roede. Veldig fornuftig kosthold og trening som passer for de aller aller fleste som er glad i all slags mat! 2000 kal per dag er grovberegninger. Alt avhenger av høyde, vekt, kjønn, alder og aktivitetsnivå. Er du 160 høy og veier 50 kilo, f.eks, trenger du mindre enn en person på 170 og 60 kg. Folk er ofte ikke klar over hvor individuelt dette er, spiser etter anbefalte 2000 kal, og skjønner ikke hvorfor de er overvektige. Det er jeg fullstendig klar over På Grete Roede regner man ut dette. Men det er vel ikke for ingenting at 95 % av kursdeltakerne havnet på rundt 2000 kcal og dermed fikk 1600-kcal-menyen for å gå ned. Folk som melder seg på slike kurs, er overvektige. Jo høyere vekt, jo høyere forbrenning. Når man er nede i ønsket vekt, må kaloriinntaket tilpasses. Du trenger mindre kalorier når du veier 60 kg enn når du veier 80, osv. 2000 kalorier daglig er basert på et gjennomsnitt. Ja nettopp, det er jo det jeg sier Men på nær sagt alle matvarer står 2000 kcal oppført som normalen for et voksent menneske. Og jeg lå på i underkant av 2200 kcal inkludert trening på 30 min daglig. Men du må såklart finregne på det for å få det nøyaktig. De aller færreste, om noen, skal ha så lite som 1000-1600 kcal som mange her inne har oppført som deres daglige inntak. Tja, gjennomsnittlig behov for en kvinne på 160, 50 kg og 40 år som ikke trener er rundt 1390 kal om dagen for å holde vekten. Trener hun en time daglig, øker behovet med 200-300.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå