**venter** Skrevet 22. april 2012 #26 Skrevet 22. april 2012 Dessuten har de ikke lov til å stryke deg på siste dagen. Du skal underveis i praksis fått beskjed om at du ligger an til å stryke, hva som skal til for å forbedre deg og hva du gjør galt. Innen mitt fag (pedagogikk) er det ting som lite evne til å kommunisere med elever, andre lærere osv, elevene er redde for deg, lite arbeidsevne/ønske om å sette seg inn i skolens arbeid, faglig kompetanse eksempelvis som kan føre til stryk i praksis. Alle som er i praksis skal også ha fått kompetansekrav/praksiskrav før man skal ut i praksis, dette gjelder uansett hvordan praksis man skal i (lærer, sykepleier osv.) Jeg ser ikke at du legge frem noe av tilbakemeldinger du har fått, for noen Må du ha fått. Ellers kan du jo bruke studiepoengene du har fra de andre fagene/emnene dine, men du kan bare ikke bruke dem som du hadde tenkt, ettersom det krever godkjent praksis.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #27 Skrevet 22. april 2012 Uff, jeg er så så lei meg nå. Hadde siste semester ved yrkesfaglærer i helse fag og har nå stryket i praksis 2 ganger. Må avslutte utdanningen og får ikke flere sjanser. Er det noen her inne som har vært i samme situasjon som meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg får ikke engang å søke på samme studiet i hele landet ikke bare ved den aktuelle høyskolen jeg gikk ved. Det er jo utettferdig at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får aldri sjans igjen. Beklager for så sutrete innlegg, men måtte bare få det ut siden jeg ikke har fortalt til noen i familien. Tenk så flaut og pinlig det blir:( Leit for deg, men blir meget betenkt over at du er født og oppvokst i Norge og skriver så dårlig norsk. Se på ordlyden, du skriver som en innvandrer. Tydelig at integreringen ikke har fungert for deg.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. april 2012 #28 Skrevet 22. april 2012 I så fall er det mange hvite dibbere som skriver som innvandrere...dette er slett ikke ille, og handler mer om kommafeil og andre grammatiske blundere som alle og enhver kan gjøre. Hun har ingen skrivefeil/setningsoppbygging som er typisk for innvandrere, men du leser innlegget med hennes bakgrunn i bakhodet, og finner opp feil for å rakke ned på henne.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. april 2012 #29 Skrevet 22. april 2012 Hvis du i tillegg ikke e vner å forstå at hun er veldig opprørt når hun skriver dette, er det lite man kan gjøre...
Magia Skrevet 22. april 2012 #30 Skrevet 22. april 2012 Er det virkelig skrivefeil (som forøvrig HI har lite av) alt skal koke ned til her inne? Hva med å se på innholdet i det hun skriver, i stedet for å fokusere på ubetydelige småfeil? HI: Du har fått mange gode råd her. Ikke meningen å kuppe tråden din med dette...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #31 Skrevet 22. april 2012 har du to ganger stryk i praksis er det kanskej tid for å innse at man er uegnet til yrket?På mitt studiet strøk jo ikke den verste i praksis engang..forstå det den som vil!
Neffi78 Skrevet 22. april 2012 #32 Skrevet 22. april 2012 Synes det er rart at du ikke kan ta utdannelsen på nytt på en annen skole. Kjenner en som strøk 3 ganger på eksamen på sykepleien. Og han måtte bytte høyskole og begyne på nytt. Denne personen måtte bytte skole 3 ganger før han besto. ( han strøk pga språk vansker. Men veldig flink sykepleier i praksis)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå