Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Inviterte ei venninne over på middag i går, tenkte jeg skulle være koselig fordi jeg veit at hun har mye å gjøre for tida, så det kunne jo være et fint avbrekk fra stress... Men jeg ble egentlig bare veldig skuffa over hvordan hun oppførte seg. Kom hit for det første femten minutter for seint, greit nok, det var ikke så veldig farlig... Det første hun sier er at det lukter godt og alt det der, før hun så kommenterer at jeg ikke hadde behøv å være så gnien på kjøttet da, for så lite blir hun ikke mett av... Hadde da mer enn nok mat, og etter at vi hadde spist var det masse igjen. Aner ikke hvorfor hun kom med den kommentaren. Setter oss ved bordet for å spise og jeg har lagd en kjempedeilig lemonade som passa godt til maten. Venninna mi rynker på nesa og spør hva det der er for noe? Jeg sier at det er en kjempegod lemonade som jeg har lagd, og hun sier da; "haha, æsj, du har ikke noe det går an å drikke da? Har du ikke kjøpt brus?" Jeg sier jo da at nei, det har jeg ikke... Hun svarer da at jeg kunne ha sagt ifra om det da... Javel, må man virkelig servere brus? Så etter maten spurte hun; "ja, hva blir det til dessert?" og jeg sier som sant er at jeg ikke har lagd noe til dessert... Da svarer hun bare med; "det er jo fredag, må jo ha noe godt å kose oss med" og så går hun inn i kjøleskapet mitt og leter... Ikke sa hun takk for maten heller. Ble skikkelig skuffa. Her brukte jeg masse penger på å lage et deilig måltid for å være snill mot venninna mi... og så oppfører hun seg sånn...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 I min verden er det helt normalt å ha flere alternativer å drikke til maten, selvfølgelig brus også som veldig mange drikker. Det er også en selvfølge med dessert eller noe godt til kaffen etter middag på en fredagskveld og jeg hadde nok også blitt litt skuffet om det ikke var noe søtt å oppdrive etter middagen. MEN, venninnen din var utrolig utakknemlig og frekk. Hun mangler totalt folkeskikk. Selv om du gjør ting på en annen måte enn hun ville gjort, ved å droppe brus og ikke spise dessert skulle hun ha takket pent for maten og vært glad for innbydelsen. Snop og brus kunne hun hatt i seg når hun kom hjem.
Mamma til tre gutter Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 tuller du?? er det folk som oppfører seg slik når man blir invitert på middag??.. må sei eg blei sjokka her,.. off håper for deg og vennina di sin skyld at dette er tull.. viss ikkje burde du gi beskjed at dette er ingen normal måte å oppføre seg på.. rett og slett frekt...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Venninna mi kjenner meg såpass at hun vet at det aldri er brus å finne hos meg, og jeg hadde både juice, saft og vann hun ellers kunne ha tatt seg... Men ja, kanskje jeg burde ha kjøpt inn brus for henne da. Jeg orka ikke å lage dessert etter å ha stått fire timer på kjøkkenet for å ferdig middagen. Skulle kanskje ha kjøpt inn et eller annet hun kunne ha kosa seg med, men jeg spiser jo ikke sjøl og da hadde jeg uansett følt at det hadde vært rart om jeg hadde kjøpt inn en ispinne til venninna mi... uansett kunne hun vel kanskje ha tatt med noe selv? var en siste liten invitasjon egentlig. men ja, skal huske at jeg kanskje bør ha med det til neste gang også. Man blir ganske satt ut der og da,Miryks, så det er vanskelig å få seg til å si noe. Dessuten var jeg nesten litt usikker på om hun tulla eller mente alvor, så jeg fikk meg ikke til å si eller gjøre noe... HI
OssTre<3 Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde nå vertfall ikke sittet der og tatt imot all den driten. Fy for en frekk venninne.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde nå vertfall ikke sittet der og tatt imot all den driten. Fy for en frekk venninne. Jeg er nok litt for forsiktig av meg... tenker at jeg ikke orker å lage en stor sak ut av det der og da og bare overser eller snakker rundt det... men kjenner meg jo irritert i dag kan man si, så det er jo ikke så positivt. HI
OssTre<3 Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde nå vertfall ikke sittet der og tatt imot all den driten. Fy for en frekk venninne. Jeg er nok litt for forsiktig av meg... tenker at jeg ikke orker å lage en stor sak ut av det der og da og bare overser eller snakker rundt det... men kjenner meg jo irritert i dag kan man si, så det er jo ikke så positivt. HI Ja, så hadde du sagt noe så hadde du nok hatt det litt bedre med deg selv i dag? Du får komme med en mild kommentar da, som: Unnskyld for at jeg prøver å lage det litt hyggelig når du har så mye å gjøre for tiden da, skal vertfall huske på og aldri gjøre det igjenn!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Skjønner at du ikke sa noe der og da, tror jeg hadde blitt rimelig satt ut selv! Men hvis du ikke orker å lage noen sak ut av det, så kan du heller bestemme deg for at du aldri gidder å invitere henne på middag igjen senere. Jeg ville ihvertfall ikke brukt tid og penger på å gjøre noe hyggelig for en som ikke setter pris på det. Og forresten, hørtes veldig koselig ut å bli invitert på middag når man er stresset og har mye å gjøre. Så god tanke av deg HI
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Jupp... Neste gang blir det til at jeg sier ifra, hvis det kommer flere slike kommentarer. Når det er sagt så blir det nok ingen ny middagsinvitasjon på venninna mi med det første. Da har jeg flere andre som gjerne vil komme på middag og som jeg prioriterer lenge før en som er utakknemlig :-) takk for svar... hi
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 takk for det Kira, prøvde som sagt bare å være hyggelig mot venninna mi, men følte nesten som om jeg hadde vært slem fordi jeg ikke gjorde akkurat som hun ønska. Det verste er at hun aldri serverer noe selv når man er på besøk... så jeg skjønner ikke helt hva hun forventa. hi
Cimorene Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde ihvertfall ikke kommet til å invitere den venninna på middag igjen. Synes hun hørtes både frekk og sur ut, skikkelig kjip. Hvis man absolutt Må ha brus til maten (og ikke lemonade/vann/saft/juice), så får man kjøpe det med seg selv. Og i min omgangskrets er det ikke vanlig med dessert på uformelle venninnemiddager. Makan til divanykker! Føler med deg som forsøkte å gjøre noe hyggelig, for så å bli sablet ned på den måten. :/
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 Hun virker ikke akkurat som noen god venninne. OG mange er jo sånn, at de serverer ingenting selv, men når DE er på besøk forventer de oppvartning. Frekt besøk!
cheni Skrevet 21. april 2012 #14 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde blitt så skuffa at hun ikke hadde fått noe invitasjon fra meg igjen. Og klage over drikke som du har tatt deg bryet med å lage, fremfor å "bare" servere brus? Hadde jeg blitt invitert til middag så hadde jeg med glede drukket vann fra springen!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. april 2012 #15 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde glatt latt være å invitere denne venninne på noe som helst heretter.
Gjest Filifjonka Skrevet 21. april 2012 #16 Skrevet 21. april 2012 Det var en utakknemlig og uhøflig venninne. Hvor gammel er hun? Fem år? Er hun eldre enn fem er det helt uakseptabel oppførsel. (Ikke at jeg mener det er greit at femåringer oppfører seg slik heller, men sånn for å sette det i perspektiv.) Serverer du flere alternativer drikke, som du sier, limonade, saft, vann og juice, er det mer enn nok. Selv drikker jeg nesten alltid vann. Brus til middag er da ikke godt, og i min verden er det ikke vanlig å servere det bortsett fra i barneselskaper. å klage på maten er heller ikke vanlig i min verden, verken, før, under eller etter måltidet. Hun der hadde ikke fått noen invitasjon fra meg igjen, kjenner jeg.
Gullunger Skrevet 21. april 2012 #17 Skrevet 21. april 2012 Venninner som ikke synes det blir bra nok hjemme hos meg, er ikke venninner!!! Jeg drikker kun vann, evt. litt vin til maten, og jeg ville selv aldri heller servert brus. Når jeg blir invitert, forventer jeg ingen verdens ting. Det er tanken som teller mest, og det viktigste er å ha det hyggelig sammen.
Eeniemeenie Skrevet 21. april 2012 #18 Skrevet 21. april 2012 Inviterte ei venninne over på middag i går, tenkte jeg skulle være koselig fordi jeg veit at hun har mye å gjøre for tida, så det kunne jo være et fint avbrekk fra stress... Men jeg ble egentlig bare veldig skuffa over hvordan hun oppførte seg. Kom hit for det første femten minutter for seint, greit nok, det var ikke så veldig farlig... Det første hun sier er at det lukter godt og alt det der, før hun så kommenterer at jeg ikke hadde behøv å være så gnien på kjøttet da, for så lite blir hun ikke mett av... Hadde da mer enn nok mat, og etter at vi hadde spist var det masse igjen. Aner ikke hvorfor hun kom med den kommentaren. Setter oss ved bordet for å spise og jeg har lagd en kjempedeilig lemonade som passa godt til maten. Venninna mi rynker på nesa og spør hva det der er for noe? Jeg sier at det er en kjempegod lemonade som jeg har lagd, og hun sier da; "haha, æsj, du har ikke noe det går an å drikke da? Har du ikke kjøpt brus?" Jeg sier jo da at nei, det har jeg ikke... Hun svarer da at jeg kunne ha sagt ifra om det da... Javel, må man virkelig servere brus? Så etter maten spurte hun; "ja, hva blir det til dessert?" og jeg sier som sant er at jeg ikke har lagd noe til dessert... Da svarer hun bare med; "det er jo fredag, må jo ha noe godt å kose oss med" og så går hun inn i kjøleskapet mitt og leter... Ikke sa hun takk for maten heller. Ble skikkelig skuffa. Her brukte jeg masse penger på å lage et deilig måltid for å være snill mot venninna mi... og så oppfører hun seg sånn... Hadde iallefall ikke holdt kjeft om det der! Fyyy asså, er hun sånn hele tiden? Frekk og storforlangende altså?
Mamma´n til lillemor Skrevet 21. april 2012 #19 Skrevet 21. april 2012 Hun eier jo ikke folkeskikk denne venninna di..... Nei, jeg synes ikke du skal føle deg forplikta til å servere brus og dessert i fremtiden heller i slike sammenhenger. Man kan da ikke forvente to retter når man i siste liten blir invitert på middag. Vi har hatt gjester med lignende manerer som har kommentert at maten er spesiell og man ikke kan regne med at gjestene spiser sånt (riskrem er vel ganske vanlig i jula... men men). Vi har fått andre kommentarer også da vi var på hyttetur sammen, og heldigvis har mannen klart å svare tilbake. Jeg blir litt satt og og vet ike hva jeg skal si. Men jeg kan nevne at parer det gjelder ikke har vært på middag hos oss de siste åra fordi vi ikke inviterer de som ikke kan oppføre seg ved bordet. Jeg er kresen selv, men det ville aldri falle meg inn å si noe negativt om servering jeg får borte.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 har du hatt henne som middagsgjest tidligere også? Og har hun oppført seg likedan da? Kanskje det er situasjonen hun er midt oppi som gjør at hun blir litt taktløs? Ikke at det unnskylder noe, men det kan kanskje være en forklaring hvis hun normalt ikke er slik. Når det er sagt, jeg har en venninne som selv spiser som ei mus og av den grunn lager veldig lite mat når hun inviterer til middag. Men det kunne da aldri i livet falle meg inn å klage til henne. Men fordi dette er noe jeg vet stiller jeg aldri opp der skrubbsulten.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #21 Skrevet 21. april 2012 Hele historien høres nesten for kjip ut til å være sann... Finnes det faktisk slike mennesker?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #22 Skrevet 21. april 2012 Jeg hadde KUTTET kontakt HELT med en slik vennine!! Høres ut som en dårlig scene i en film du beskriver. Hun er rett og slett dritt sleip og frekk hun "vennina" de!!!
Chass Skrevet 21. april 2012 #23 Skrevet 21. april 2012 Hele historien høres nesten for kjip ut til å være sann... Finnes det faktisk slike mennesker? Tenkte det samme. Har bare møtt ett menneske med sånn oppførsel og der er det en diagnose inne i bilde. Høres ikke ut som ei helt normal dame det der...
Mummy79 Skrevet 21. april 2012 #24 Skrevet 21. april 2012 Er maten invitert på middag setter man pris på vertens innsats og gjestfrihet, det hender vel alle at man i blant ikke er fornøyd med serveringen, hver sin smak, men det har man vel vett nok til å ikke si! Er man så godte og brus lysten kjøper man på veien hjem :-)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #25 Skrevet 21. april 2012 Inviterte ei venninne over på middag i går, tenkte jeg skulle være koselig fordi jeg veit at hun har mye å gjøre for tida, så det kunne jo være et fint avbrekk fra stress... Men jeg ble egentlig bare veldig skuffa over hvordan hun oppførte seg. Kom hit for det første femten minutter for seint, greit nok, det var ikke så veldig farlig... Det første hun sier er at det lukter godt og alt det der, før hun så kommenterer at jeg ikke hadde behøv å være så gnien på kjøttet da, for så lite blir hun ikke mett av... Hadde da mer enn nok mat, og etter at vi hadde spist var det masse igjen. Aner ikke hvorfor hun kom med den kommentaren. Setter oss ved bordet for å spise og jeg har lagd en kjempedeilig lemonade som passa godt til maten. Venninna mi rynker på nesa og spør hva det der er for noe? Jeg sier at det er en kjempegod lemonade som jeg har lagd, og hun sier da; "haha, æsj, du har ikke noe det går an å drikke da? Har du ikke kjøpt brus?" Jeg sier jo da at nei, det har jeg ikke... Hun svarer da at jeg kunne ha sagt ifra om det da... Javel, må man virkelig servere brus? Så etter maten spurte hun; "ja, hva blir det til dessert?" og jeg sier som sant er at jeg ikke har lagd noe til dessert... Da svarer hun bare med; "det er jo fredag, må jo ha noe godt å kose oss med" og så går hun inn i kjøleskapet mitt og leter... Ikke sa hun takk for maten heller. Ble skikkelig skuffa. Her brukte jeg masse penger på å lage et deilig måltid for å være snill mot venninna mi... og så oppfører hun seg sånn... Jeg tenker litt som så at visst hun er en venninne av deg så vet du vel litt om hvordan hun er? Jeg kunne sikkert sagt noe lignende selv.... Jeg er blir litt bitchy når jeg er stressa, men det vet vennene mine om. Og jeg liker ikke tanken på at det ikke er nok mat så å si noe sånt i en ironisk vri kunne jeg gjort. Brus er jeg helt avhengig av så hadde jeg vært hos en venninne som ikke hadde brus så hadde jeg satt pris på at hun hadde gitt meg beskjed så jeg kunne tatt med selv. Og alle mine venninner vet dette godt. Hadde jeg vært hos en bekjent hadde jeg ikke sagt noe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå