Gå til innhold

skjenner spark 2 plasser


Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

HI:

 

Jeg viste jeg hadde tvillinger fra uke 8 i mitt første svangerskap.

Startet i uke 14/15 å kjenne bevegelser som ble til tydlige spark litt etter litt. I uke 17 startet jeg å kjenne spark på begge sider av magen samtidig eller rett etter hverandre.

 

I mitt andre svangerskap viste vi at det kun var en der inne, da vi var på UL i uke 6 for å sjekke akurat dette. Men i uke 17 ringte jeg føden og forlangte ny UL, da jeg i 4 dager hadde kjent bevegelser på begge sidene av magen igjen, på UL beviste de igjen at det kun var et foster. Men gutten vår lå på "perfekt" vis av og til, som gjorde at han kunne dytte til med både armer og ben samtidig, så det var det jeg merket :)

takk for svar :-) får vel bare vente til ultralyd å se :-)

 

Må nok det ;) Men blir jo spenende da, finne ut om du har en eller to å skulle hanske med :) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var hun som tok det opp senere. Hun kunne bare tatt kommentaren til etteretning og forsøke å lære noe av hennes feil, i stedet for å komme med dårlige unnskyldninger og vise ingen tegn til å ønske å lære å skrive bedre.

 

Tenker aldri over måten DU påpeker skrivefeil på, det minner om ren håning av henne.

Sliter selv med dyseleksi, og vet hvor sårt det er når noen alltid skal påpeke små feil. Joda, jeg tar det til meg og retter på feilen min, men det sårer fortsatt at noen skal påpeke skrivefeil/talefeil på slike vis som du gjør. Om man ertes/mobbes pga slike feil, så er man ekstra hårsår fordet.

 

Du har rett, jeg kunne definitivt påpekt dette på en bedre måte. Men du skjønner at jeg har adhd og det innebærer mye impulsive handlinger så jeg kan rett og slett ikke klandres for mine frekke utbrudd...

Skrevet

Nei, det var hun som tok det opp senere. Hun kunne bare tatt kommentaren til etteretning og forsøke å lære noe av hennes feil, i stedet for å komme med dårlige unnskyldninger og vise ingen tegn til å ønske å lære å skrive bedre.

 

Tenker aldri over måten DU påpeker skrivefeil på, det minner om ren håning av henne.

Sliter selv med dyseleksi, og vet hvor sårt det er når noen alltid skal påpeke små feil. Joda, jeg tar det til meg og retter på feilen min, men det sårer fortsatt at noen skal påpeke skrivefeil/talefeil på slike vis som du gjør. Om man ertes/mobbes pga slike feil, så er man ekstra hårsår fordet.

 

Du har rett, jeg kunne definitivt påpekt dette på en bedre måte. Men du skjønner at jeg har adhd og det innebærer mye impulsive handlinger så jeg kan rett og slett ikke klandres for mine frekke utbrudd...

 

Voks opp! Barnslig er du!

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Nei, det var hun som tok det opp senere. Hun kunne bare tatt kommentaren til etteretning og forsøke å lære noe av hennes feil, i stedet for å komme med dårlige unnskyldninger og vise ingen tegn til å ønske å lære å skrive bedre.

 

Tenker aldri over måten DU påpeker skrivefeil på, det minner om ren håning av henne.

Sliter selv med dyseleksi, og vet hvor sårt det er når noen alltid skal påpeke små feil. Joda, jeg tar det til meg og retter på feilen min, men det sårer fortsatt at noen skal påpeke skrivefeil/talefeil på slike vis som du gjør. Om man ertes/mobbes pga slike feil, så er man ekstra hårsår fordet.

 

Du har rett, jeg kunne definitivt påpekt dette på en bedre måte. Men du skjønner at jeg har adhd og det innebærer mye impulsive handlinger så jeg kan rett og slett ikke klandres for mine frekke utbrudd...

 

Det med å skrive ord feil er ikke fordi man er lat, det er pga at hjernen stritter imot det man skal skrive, hjernen klarer bare ikke å oppfatte hvordan et ord skrives. Så det er jo ikke slik at vi kan klandres for skrivefeil heller ;)

Skrevet

Nei, det var hun som tok det opp senere. Hun kunne bare tatt kommentaren til etteretning og forsøke å lære noe av hennes feil, i stedet for å komme med dårlige unnskyldninger og vise ingen tegn til å ønske å lære å skrive bedre.

 

Tenker aldri over måten DU påpeker skrivefeil på, det minner om ren håning av henne.

Sliter selv med dyseleksi, og vet hvor sårt det er når noen alltid skal påpeke små feil. Joda, jeg tar det til meg og retter på feilen min, men det sårer fortsatt at noen skal påpeke skrivefeil/talefeil på slike vis som du gjør. Om man ertes/mobbes pga slike feil, så er man ekstra hårsår fordet.

 

Du har rett, jeg kunne definitivt påpekt dette på en bedre måte. Men du skjønner at jeg har adhd og det innebærer mye impulsive handlinger så jeg kan rett og slett ikke klandres for mine frekke utbrudd...

 

Nei nei nei, frekke utbrudd hører til tourettes, må ikke du blande! ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Å herregud så smålig. Du må ha et usedvanlig kjedelig liv til tross for både psykologutdanning og adhd. Tenk hele tiden å måtte irettesette andres feil eller mangler...vil tro du egner deg særdeles dårlig som psykolog.

Skrevet

Tror det er på tide å lese litt om diagnosen du har fått. Jeg har selv fått diagnosen ADHD OG jeg jobber som psykolog så jeg vet med sikkerhet at skrivevansker IKKE er en del av adhd diagnosen. En diagnose er heller ingen unnskyldning til å lære seg rettskrivning, men det kan bety at man må jobbe litt hardere enn mange andre...

 

Og at du er tolv år ELDRE enn min eldste sønn betyr likevel at du er 17 år, og disse enkle skrivereglene burde du har lært for lengst. Beklager hvis du syns at jeg er veldig streng med deg, men jeg takler ikke dårlige unnskyldninger.

 

jobber som psykolog og bruker tia si på å rakke ned på folk som har en enkel skrivefeil?? at du lar deg irritere av sånne små filleting får meg til tenke at du ikke er egnet til å skal være psykolog. hadde i allefall aldri ville gått til en sån sur kjærring som deg! bli fornermet om du vil, men det er hva jeg tenker når jeg leser det du skriver. (nå kan du forresten ta deg tid å irritere deg over mine skrivefeil også ;)

Skrevet

lykke til på UL da HI :)

Skrevet

lykke til på UL da HI :)

 

Takk :) er så spennt^^

Skrevet

Er det tvillinger ville du lagt merke til det på magen. Man vokser mye fortere enn normalt. Det var iallefall slik jeg fikk min mistanke i uke 11.

Men kan jo aldrig si aldrig! Får håpe det for din del da:)

Lykke til

Skrevet

Er det tvillinger ville du lagt merke til det på magen. Man vokser mye fortere enn normalt. Det var iallefall slik jeg fikk min mistanke i uke 11.

Men kan jo aldrig si aldrig! Får håpe det for din del da:)

Lykke til

jeg har heldigvis en liten babykul bare..men tror at barnet ligger langt bak, sliter med ryggproblem og bekkenløsning, har gjort det fra uke 13 ;/

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Er det tvillinger ville du lagt merke til det på magen. Man vokser mye fortere enn normalt. Det var iallefall slik jeg fikk min mistanke i uke 11.

Men kan jo aldrig si aldrig! Får håpe det for din del da:)

Lykke til

 

Ligger ingen garranti for det, inntil uke 24 kan livmora vokse helt normalt (akurat som ved 1 foster)

Jeg hadde større mage i uke 17 med guttungen min, enn i uke 17 med tvillingene. Hadde det ikke vært for at jeg viste jeg bar tvillinger, så hadde det blitt et enormt sjokk på ultralyden ;)

Skrevet

Tror det er på tide å lese litt om diagnosen du har fått. Jeg har selv fått diagnosen ADHD OG jeg jobber som psykolog så jeg vet med sikkerhet at skrivevansker IKKE er en del av adhd diagnosen. En diagnose er heller ingen unnskyldning til å lære seg rettskrivning, men det kan bety at man må jobbe litt hardere enn mange andre...

 

Og at du er tolv år ELDRE enn min eldste sønn betyr likevel at du er 17 år, og disse enkle skrivereglene burde du har lært for lengst. Beklager hvis du syns at jeg er veldig streng med deg, men jeg takler ikke dårlige unnskyldninger.

 

Du jobber som psykolog?? Må man ikke i det minste ha bittelitt empati for å kunne jobbe med noe sånt?

Skrevet

For å hoppe over alt dramaet her og svare på spørsmålet til HI:

 

Jeg også kjente spark/bevegelser på flere steder samtidig. I 3.trimester var det av og til bevegelser tre/fire steder samtidig. Liten turner jeg har fått meg. :P Har altså bare en baby. Lykke til på UL. :)

Skrevet

For å hoppe over alt dramaet her og svare på spørsmålet til HI:

 

Jeg også kjente spark/bevegelser på flere steder samtidig. I 3.trimester var det av og til bevegelser tre/fire steder samtidig. Liten turner jeg har fått meg. :P Har altså bare en baby. Lykke til på UL. :)

Okei, godt å høre :-D

 

Tusen takk^^

Skrevet

Du er jo veldig kort på vei ennå, helt normalt å kjenne spark "over alt" når barnet fortsatt har god plass til å turne rundt :) Jeg føler det fortsatt slik, og er i uke 32.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...