Gå til innhold

skjenner spark 2 plasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært på tidlig ul (uten å se etter tvillinger) og oppdaget 2 på ordinær?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare sånn at du kjenner bena på ett sted og armene på et annet da?

Men det har skjedd at de har oversett en tvilling på tidlig ultralyd fordi den gjemmer seg rett bak den andre, men vil tro at det blir mer og mer sjeldent jo bedre ul-utstyret blir?

Skrevet

De fant to i uke 7, men det var fordi jeg ba om en ekstra titt.

Jeg kjente forskjell på de, men det er jo opp til hvordan de ligger.

Skrevet

jeg kjenner på venstre og høyre siden av magen, er bare 18 uker på vei..vet ikke om hendene er så sterke da?

uansett, takk for svar :)

Skrevet

Jeg kjente ikke spark før uke 21-22 da morkakene lå som støtdempere., og jeg var 2 gangs gravid.

Ta en ul. Lykke til.

Skrevet

skal på ul om 1 uke:)

takk:D

Skrevet

Skjenner?! OMG...

unskyld for at jeg har skrivevansker da..

hva gjør du egentlig når barna dine staver et ord feil? mobber du de å?

Skrevet

Nå er mine barn 2 og 5, så hvis du vil sammenligne dine skriveferdigheter med småbarn så sier det en del...

Dessuten så blir "skrivevansker" en dårlig unnskyldning. Du uttaler sikkert ordet feil, og da blir veien kort til å skrive det feil også. Kanskje hvis du begynner å snakke korrekt vil det bli enklere å skrive korrekt.

Skrevet

Nå er mine barn 2 og 5, så hvis du vil sammenligne dine skriveferdigheter med småbarn så sier det en del...

Dessuten så blir "skrivevansker" en dårlig unnskyldning. Du uttaler sikkert ordet feil, og da blir veien kort til å skrive det feil også. Kanskje hvis du begynner å snakke korrekt vil det bli enklere å skrive korrekt.

de begynner forhåpentligvis å skrive en gang de å.

nei, jeg er faktisk vært inn å tatt tester og fått påvist add som innebærer skrivevansker tenk.

og jeg er forresten bare 12 år gamlere en største barnet ditt.

Skrevet

Tror det er på tide å lese litt om diagnosen du har fått. Jeg har selv fått diagnosen ADHD OG jeg jobber som psykolog så jeg vet med sikkerhet at skrivevansker IKKE er en del av adhd diagnosen. En diagnose er heller ingen unnskyldning til å lære seg rettskrivning, men det kan bety at man må jobbe litt hardere enn mange andre...

Og at du er tolv år ELDRE enn min eldste sønn betyr likevel at du er 17 år, og disse enkle skrivereglene burde du har lært for lengst. Beklager hvis du syns at jeg er veldig streng med deg, men jeg takler ikke dårlige unnskyldninger.

Skrevet

"Til å IKKE lære seg rettskrivning", skal det selvfølgelig stå...

Hilsen bitchy anonym;)

Skrevet

Just so u know...hun sa ADD og jeg lover deg at det er ikke det samme som adhd... Søstra mi har det og hun har skrivevansker, så skjerpe deg!

Gjest meg mamma?
Skrevet

Herregud så lei jeg er av alle de grinete rettskrivningsekspertene som er her. Svar på spørsmål og drit i å kommentere skrivefeil

Skrevet

ADD er jo ADHD uten hyperaktiviteten da, konsentrasjonsvanskene er der for begge.

Men ADD og skrivevansker er vel to forskjellige diagnoser, man ha begge deler eller bare en av delene? Selv om HI i denne tråden har add og skrivevansker er det ikke sikkert alle med add har skrivevansker...

Skrevet

Å herregud, tydelig at noen trenger en liten innføring i diagnoser Mamman til Stella... Add/adhd er diagnoser som blir brukt i det amerikanske diagnosesytemet (altsÅ diagnoser som ikke egentlig er i bruk i norge). ADD stÅr for attention deficit disorder og ADHD stÅr for attention deficit hyperactivity disorder. AltsÅ den eneste forskjellen mellom de to diagnosene er at den ene har en hyperaktiv del mens den andre har det ikke. For Å være helt tydelig her sÅ ville jeg ogsÅ fÅtt en ADD diagnose hvis vi brukte det amerikanske diagnosesystemet i Norge for jeg har ikke den hyperaktive delen.

Hvis du leser diagnosekriteriene pÅ ADD/ADHD (eller hyperkinetisk syndrom som det heter her til lands) sÅ stÅr det INGEN steder at skrivevansker er et symptom pÅ disse diagnosene...

Skrevet

Anonym 23:17: HI sa at hun hadde skrivevansker FORDI hun har fått påvist add, ikke at hun har add OG skrivevansker. Derfor blir det en unnskyldning på feilaktig grunnlag.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Å herregud, tydelig at noen trenger en liten innføring i diagnoser Mamman til Stella... Add/adhd er diagnoser som blir brukt i det amerikanske diagnosesytemet (altsÅ diagnoser som ikke egentlig er i bruk i norge). ADD stÅr for attention deficit disorder og ADHD stÅr for attention deficit hyperactivity disorder. AltsÅ den eneste forskjellen mellom de to diagnosene er at den ene har en hyperaktiv del mens den andre har det ikke. For Å være helt tydelig her sÅ ville jeg ogsÅ fÅtt en ADD diagnose hvis vi brukte det amerikanske diagnosesystemet i Norge for jeg har ikke den hyperaktive delen.

Hvis du leser diagnosekriteriene pÅ ADD/ADHD (eller hyperkinetisk syndrom som det heter her til lands) sÅ stÅr det INGEN steder at skrivevansker er et symptom pÅ disse diagnosene...

Men skrivevanskene angÅr da ikke hennes spørsmÅl

Skrevet

Ta så ring en lege da så får dere høre. Lese og skrivefeil henger ofte sammen med ADD !

Skrevet

Hvordan kan en tråd om tvillinger utvikle seg til å bli om skrivevansker?

Skjerp dere!

Skrevet

Nei, det var hun som tok det opp senere. Hun kunne bare tatt kommentaren til etteretning og forsøke å lære noe av hennes feil, i stedet for å komme med dårlige unnskyldninger og vise ingen tegn til å ønske å lære å skrive bedre.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

HI:

Jeg viste jeg hadde tvillinger fra uke 8 i mitt første svangerskap.

Startet i uke 14/15 å kjenne bevegelser som ble til tydlige spark litt etter litt. I uke 17 startet jeg å kjenne spark på begge sider av magen samtidig eller rett etter hverandre.

I mitt andre svangerskap viste vi at det kun var en der inne, da vi var på UL i uke 6 for å sjekke akurat dette. Men i uke 17 ringte jeg føden og forlangte ny UL, da jeg i 4 dager hadde kjent bevegelser på begge sidene av magen igjen, på UL beviste de igjen at det kun var et foster. Men gutten vår lå på "perfekt" vis av og til, som gjorde at han kunne dytte til med både armer og ben samtidig, så det var det jeg merket :)

Skrevet

herregud så irriterende når folk pirker på skriveleif!! er da ikke det hun spør etter hjelp om!!

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Nei, det var hun som tok det opp senere. Hun kunne bare tatt kommentaren til etteretning og forsøke å lære noe av hennes feil, i stedet for å komme med dårlige unnskyldninger og vise ingen tegn til å ønske å lære å skrive bedre.

Tenker aldri over måten DU påpeker skrivefeil på, det minner om ren håning av henne.

Sliter selv med dyseleksi, og vet hvor sårt det er når noen alltid skal påpeke små feil. Joda, jeg tar det til meg og retter på feilen min, men det sårer fortsatt at noen skal påpeke skrivefeil/talefeil på slike vis som du gjør. Om man ertes/mobbes pga slike feil, så er man ekstra hårsår fordet.

Skrevet

HI:

Jeg viste jeg hadde tvillinger fra uke 8 i mitt første svangerskap.

Startet i uke 14/15 å kjenne bevegelser som ble til tydlige spark litt etter litt. I uke 17 startet jeg å kjenne spark på begge sider av magen samtidig eller rett etter hverandre.

I mitt andre svangerskap viste vi at det kun var en der inne, da vi var på UL i uke 6 for å sjekke akurat dette. Men i uke 17 ringte jeg føden og forlangte ny UL, da jeg i 4 dager hadde kjent bevegelser på begge sidene av magen igjen, på UL beviste de igjen at det kun var et foster. Men gutten vår lå på "perfekt" vis av og til, som gjorde at han kunne dytte til med både armer og ben samtidig, så det var det jeg merket :)

takk for svar :-) får vel bare vente til ultralyd å se :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...