Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 I så fall...hvor skal han bo? Han vil vel aldri kunne gå i fred? Eller vil folk "glemme"? Hadde en diskusjon på jobb idag....
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Det er en ikke-diskusjon, han kommer aldri til å gå ute blant folk igjen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Ja, det tror jeg. Dette er tross alt Norge. Han blir sikkert sendt til en bygd i Nord Norge eller på vestlandet, så reiser han utenlands etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Jeg tror aldri han blir en fri mann igjen.
AO3 Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Nei. Det tror jeg ikke. Jeg tror heller ikke det er mulig for ham å leve som en fri mann i Norge i uoverskuelig framtid, for noen vil kjenne ham igjen, uansett hvor han flytter. Mulig han slipper ut om femti år, med rullator. Kanskje. Nå ser det ikke akkurat slik nå, men HVIS han blir dømt til tvungent psykisk helsevern, kan jo situasjonen bli ganske interessant, for de pasientene er visst ganske ofte på tur "ute i den virkelige verden" - hva skal de gjøre med ABB?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Slipper aldri fri. Enten blir han dømt til psykiatrisk behandling, og blir værende der for alltid.. Eller så får halvveis strengeste straff 21 år + forvaring. Forvaring betyr at de holdes i fengsel så lenge det kan være fare for gjentakelse.. Og det vil alltid være fare for gjentakelse, han har jo til g med sagt at han hadde gjort det igjen..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Han kommer nok ikke til å slippe fri - han viser ingen tegn til anger, og han gjør nok noe lignende så fort han får sjansen - så han kan ikke slippes ut, pga almennprevantive hensyn.
Anonymor Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Jeg tror dessverre at han blir er fri mann igjen - men dette er LENGE til.
2 hjertegull :) Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Han kommer til å slippe fri. Han er en meget smart, slu og intelligent mann, og kommer til å trille fagfolket rundt lillefingern! Saken stiller seg jo forskjellig ut ifra om han blir erkjent tilregnelig eller ikke. Tvungen psykisk helsevern kommer til å slippe han ut tidligere. Om han kan overleve ute er et annet spørsmål. Det tror ikke jeg. En eller annen kommer til å gi han et nakkeskudd, dersom han ikke kommer seg utenlands vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Han er syk, men alikevel syk på en smart måte, ikke vet jeg, men føler det er helt forferdelig at han blir behandlet så "pent" i retten. Fikk sjokk når han fikk hilse på de andre den første dagen osv.. Det er så typisk norge å være "snille"...hadde dette vært i usa...han hadde vært død rimelig kjapt etter rettsaken!!!!!!!!! Og jeg håper han råtner i fengsel.
Cat.68 Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Nei jeg trur ikke han noensinne blir en fri mann igjenn. Uansett hva man legger i det å være "FRI"
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Naive nordmenn glemmer fort. Han blir fri innen 30 år, ikke noe å diskutere en gang!
87mom Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 Naive nordmenn glemmer fort. Han blir fri innen 30 år, ikke noe å diskutere en gang! Tror du VIRKELIG folk glemmer dette?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Naive nordmenn glemmer fort. Han blir fri innen 30 år, ikke noe å diskutere en gang! Tror du VIRKELIG folk glemmer dette? Ja faktisk. Hvor ofte prater vi om Baneheia feks....?
Cat.68 Skrevet 20. april 2012 #17 Skrevet 20. april 2012 Naive nordmenn glemmer fort. Han blir fri innen 30 år, ikke noe å diskutere en gang! Tror du VIRKELIG folk glemmer dette? Ja faktisk. Hvor ofte prater vi om Baneheia feks....? Synes det er nevnt både titt og ofte jeg. Uansett. At man ikke snakker om det 24/7 etterhvert betyr jo ikke at man noensinne glemmer hvem han er eller hva han gjorde.
87mom Skrevet 20. april 2012 #18 Skrevet 20. april 2012 Det var utrolig fælt! Men vi husker det jo, det er ikke glemt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #19 Skrevet 20. april 2012 Naive nordmenn glemmer fort. Han blir fri innen 30 år, ikke noe å diskutere en gang! Tror du VIRKELIG folk glemmer dette? Ja faktisk. Hvor ofte prater vi om Baneheia feks....? Og hva med de som sitter inne for den saken? Perm sier du? Nettopp.... Nei, jeg hører bare om det når Viggo selv er misfornøyd med noe Synes det er nevnt både titt og ofte jeg. Uansett. At man ikke snakker om det 24/7 etterhvert betyr jo ikke at man noensinne glemmer hvem han er eller hva han gjorde.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #20 Skrevet 20. april 2012 ja jeg tror han vil slippes løs om kansje 20-30 år. strengest straffen i norge er ikke nok for hva ABB har gjort. dessverre nok så sier han at han vil gjøre det igjen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #21 Skrevet 20. april 2012 Det var utrolig fælt! Men vi husker det jo, det er ikke glemt. Ja, vi huske det når det nevnes, men tenker ikke på, det hver dag. Hører om det når Viggo er misfornøyd med noe. Og sist men ikke minst har de permisjoner i hytt og gevær
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #23 Skrevet 20. april 2012 Jeg tror ikke det. Og man kan ikke tenke så særlig på hva som har skjedd tidligere i Norge, hvilke straffer det har vært, hvordan det har gått emd andre drapsmenn, for denne saken er ikke lik noen annen sak.
magica fra tryll Skrevet 20. april 2012 #24 Skrevet 20. april 2012 Nei, jeg tror han får 21 år + forvaring(som betyr at han kan holdes inne 5 år av gangen resten av livet)
Høytoppåfjellet Skrevet 20. april 2012 #25 Skrevet 20. april 2012 Nei aldri. Men jeg tror ikke det er helt usannsynlig at noen vil prøve å drepe han i fengselet eller at han tar sitt eget liv når oppmerksomheten blåser over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå