Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #26 Skrevet 17. april 2012 Guttungen kom hjem fra bhg og lurte på om det var sant at det gikk an at gutter var kjærester med gutter og jenter med jenter. Da jeg svarte bekreftende reagerte han ikke med noe annet enn å lure på hvordan det gikk an å få barn da og lurte på om en jente kunne hjelpe gutta og en gutt kunne hjelpe jentene. Svarte bekreftende på det også og dett var dett. Tror i grunn han syntes det var greit og spurte ikke noe mer om det. Ting er veldig ofte naturlig for barn bare vi voksne lar det være det.
Ikkesåallerværst Skrevet 17. april 2012 #27 Skrevet 17. april 2012 Jeg har ikke noe i mot de enkeltmenneskene som er homofile.Men jeg er så lei av at det skal være sååå hyggelig og normaliseres så veldig.De aller fleste mennesker er heterofile og det er fortsatt normalen i samfunnet vårt. Jeg lærer barnet mitt hva som er normalt,og at noen mennesker velger noe annet.Vil ikke påvirke han til et negativt tankesett på noe måte.Men han er 3 år og kommer hjem fra barnhagen og forteller at det er helt vanlig at gutter er kjærester.Synes ikke det er noe å lære bort til de små.Får være opp til hver foreldre. Det er jo like normalt, men ikke like vanlig. Jeg syns ikke det er vanskelig å formidle til små barn. Flere som er enige?
Netti*** Skrevet 17. april 2012 #28 Skrevet 17. april 2012 Godt å se så mange flotte svar. Vi har både homofile vennepar og lesbiske med barn. Så er helt normalt. Vi måtte begynne å forklare en del da vi var i Thailand og selv 5 åringen skjønte at flere av damene egentlig var menn. Men det var greit det også. Snakket med en innfødt og de var så vant til det at de ikke tenkte over det. Syns det var flott å høre. Håper det om ikke mange årene er det samme her i Norge ang. Homofili. Selv om mesteparten av skeptisken ligger vel hos generasjon over oss??? Barna håper jeg tar det helt naturlig...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #29 Skrevet 17. april 2012 Vi har en gutt i gata som er født jente. Han kaller seg ved et guttenavn, går med gutteklær og leker med "gutteting". Da sønnen vår møtte ham trodde han at han var en gutt (naturligvis, siden han ser sånn ut). En dag hadde noen andre fortalt gutten vår at den andre gutten egentlig er en jente. Han kom hjem og fortalte det til oss, og vi svarte "Javel? Da er det vel fordi han føler seg som en gutt da." Han har ikke sagt noe mer om dette senere. Det er tre år siden han fikk vite det. Ser ikke ut som at gutten er venneløs heller, selv om jeg synes litt synd på ham med tanke på at han ser ut til en jente nedentil, men lever som en ti år gammel gutt. Det kan sikkert by på noen problemer for så unge en esker, men tøft gjort av familien at han får leve sånn som han føler seg
Puppen og lillemor Skrevet 17. april 2012 #30 Skrevet 17. april 2012 Vi har mange homofile og lesbiske par med barn rundt oss, så dette lærer barna våre helt automatisk..
Nickey Mouse Skrevet 17. april 2012 #31 Skrevet 17. april 2012 Eldstemann på 7 og jeg hadde en samtale om akkurat dette her om dagen. Vi kom frem til at det viktigste i hele verden var å ja mennesker rundt seg som man er ordentlig glad i. En i klassen hans har to mammaer og han lirte litt på hvordan to mammaer kunne få barn? Fortalte litt rundt det, og da var det ganske så logisk det også :-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #32 Skrevet 17. april 2012 Det er da ikke normalt,men skal absolutt respekteres.Ingen hemmelighet at vi er ``skapt``som mann og kvinne,og at disse to kjønnene utfyller hverandre slik at vi kan forplante oss videre. Ser ingen grunn til å ``lyve for barnet mitt og si at dette er helt normalt. Må da være greit å lære barn at mann-og kvinne er vanligst, men at noen velger å gjøre annerledes. Selv om enkelte menn velger å gå i kvinneklær eller skifte kjønn gjør det ikke saken mere normalt. Fordi noen i samfunnet velger å gjøre ting annerledes vil ikke jeg lære barnet mitt at det de gjør er det normale. Det finnes sikkert hundrevis av pedofile i landet vårt,men der er alle enige om at DET ikke er normalt?
Mamma i vinden Skrevet 17. april 2012 #33 Skrevet 17. april 2012 6-åringen vår spurte faktisk, som i "bare jenter og gutter kan være kjærester, sant?" Da måtte jeg nesten si: nei, gutter kan ha guttekjærester og jenter kan ha jentekjærester. Det eneste viktige ercat de er glade i hverandre. Javel, sa 6-åringen, og så var vi ferdige med det. :-)
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 17. april 2012 #34 Skrevet 17. april 2012 Det er da ikke normalt,men skal absolutt respekteres.Ingen hemmelighet at vi er ``skapt``som mann og kvinne,og at disse to kjønnene utfyller hverandre slik at vi kan forplante oss videre. Ser ingen grunn til å ``lyve for barnet mitt og si at dette er helt normalt. Må da være greit å lære barn at mann-og kvinne er vanligst, men at noen velger å gjøre annerledes. Selv om enkelte menn velger å gå i kvinneklær eller skifte kjønn gjør det ikke saken mere normalt. Fordi noen i samfunnet velger å gjøre ting annerledes vil ikke jeg lære barnet mitt at det de gjør er det normale. Det finnes sikkert hundrevis av pedofile i landet vårt,men der er alle enige om at DET ikke er normalt? Homofili er ikke ett VALG. Man er født sånn. Og jeg er drittlei av folk som nevner homofili og pedofili i samme gate. Homofili er likestilt kjærlighet mellom 2 voksne. Pedofili er en sykdom. Stakkars barna dine hvis de er homofile, og føler at de ikke kan være ærlige om det hjemme, og har hørt at det er ett "valg".
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #35 Skrevet 17. april 2012 Jeg vet at homofile selv er smertelig klar over at det å være homofil IKKE er normalt. Alle som er annerledes vet godt hvor deres avvik ligger. Ser ikke at det skal være så fryktelig om å gjøre å si at alt er normalt, alt er vanlig, for det er det vitterlig ikke. Det som er mye mer viktig er at det er aksept for å være annerledes. At man skal ha respekt for alle mennesker, også de som er annerledes enn seg selv. Om man absolut skal insistere på at homofile er innenfor normalen (noe vi ikke er) så vil det fredeles være noen som ikke av flertallet er definert som del av det normale fellesskap. Det er mye bedre å akseptere et mangfold og lære barna våre at det må man respektere. Det er en eller annen misforstått snillisme å si at homofili er normalt, for det er det ikke. Men for all del, respekt, annerkjennelse, og aksept er fine ting å ta med seg.
Gjest yrild Skrevet 17. april 2012 #37 Skrevet 17. april 2012 Ja jeg lærer sønnen min at det å være homofil er normalt. Det er klart at flertallet av menneskeheten er heterofile, men selv om de homofile er i mindretall er det normalt (for meg).
Gjest yrild Skrevet 17. april 2012 #38 Skrevet 17. april 2012 Ja jeg lærer sønnen min at det å være homofil er normalt. Det er klart at flertallet av menneskeheten er heterofile, men selv om de homofile er i mindretall er det normalt (for meg).
Magia Skrevet 17. april 2012 #39 Skrevet 17. april 2012 Men hvorfor er det så viktig å presisere for et barn at homofile er i mindretall i forhold til heterofile?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. april 2012 #40 Skrevet 17. april 2012 Det spiller da ingen rolle hva som er normalt eller ikke i denne sammenhengen. Så lenge det er frivillig, så burde det virkelig ikke bety noe hvem folk deler livet sitt med.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #41 Skrevet 17. april 2012 hos oss er det vanlig eller veldig normalisert.et av våre aller nærmeste vennepar lever i et lesbisk forhold og våre barn har aldri stillt spørsmålstegn ved det. for dem er det like normalt som at jeg og sambo er kjærester:)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #42 Skrevet 17. april 2012 jeg syns sønnen min på 5 sa det bra: "vis man vil være kjærester med en gutt så kan man det og vis man vil være kjærester med en jente så kan man det. men man må ville det selv"... haha.. det stemmer ikke så bra med praksisen han bedriver, for han er kjæreste med en jente i barnehagen etter som hun vil og ikke vil. av typen "hun ville være kjæresten min, så da var vi det. også ville hun ikke mer, så da var vi ikke det. og nå, vil hun igjen, så nå er vi kjærester. det spiller ingen rolle for meg, hun kan bestemme"... haha
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #43 Skrevet 17. april 2012 Jeg lærer mine barn at jente og jente kan bli kjærester, og gutt og gutt kan også bli det. Det er helt vanlig sier jeg, å glad er jeg for det. For vi var på bytur på lørdags formiddag, å da kommer det to menn som leier hverandre og kysser. Barna mine reagerte ikke på det, de sa bare at de var kjærester, også fniste de. Glad jeg ikke ble svar skyldig til mine barn! Vi lever i 2012, hvis noen lærer sine barn at homofili ikke er normalt, så er det disse barna som ikke godtar det som blir sett på som ikke normale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå