Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Jeg har ikke noe i mot de enkeltmenneskene som er homofile.Men jeg er så lei av at det skal være sååå hyggelig og normaliseres så veldig.De aller fleste mennesker er heterofile og det er fortsatt normalen i samfunnet vårt. Jeg lærer barnet mitt hva som er normalt,og at noen mennesker velger noe annet.Vil ikke påvirke han til et negativt tankesett på noe måte.Men han er 3 år og kommer hjem fra barnhagen og forteller at det er helt vanlig at gutter er kjærester.Synes ikke det er noe å lære bort til de små.Får være opp til hver foreldre. Flere som er enige?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Jeg lærer henne at samtykkende kjærlighet er bra. Hvordan kjønn kjærligheten har spiller ingen rolle
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Ikke i det hele tatt! Jeg synes man skal sette sine egne dårlige holdninger til side å lære ungene at alle er normale uavhengig av kjærlighetsforhold, så lenge disse kjærighetsforholdene er sunne. (Les:ikke incest og andre skumle "kjærlighetsforhold")
3 nøtter til Askepott Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 I min verden er det like normalt som du kaller det å være homse som å være hetero. hva du mener er normalt får du selv stå for.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 La barn være barn, og for de er det faktisk like vanlig at gutter er kjærester med gutter. De får tidsnok fordommer desverre, pga. påvirkning fra foreldre og andre. At det i det hele tatt fortsatt er ett tema i 2012 er trist.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Herlighet, om en 3 åring vil være "kjæreste" med kameraten sin og de ansatte i barnehagen sier det er helt greit er da ikke noe jeg vil reagere på i det hele tatt. Enten barnet er født hetrofil eller homofil finner det garantert ut av dette etterhvert helt på egenhånd. At de ansatte i barnehagen har sagt at det er helt greit at to gutter er kjærester synes jeg er fint jeg, det er nemlig helt greit. Så lenge noen foreldre (som deg) lærer barna sine at de som er homofile er annerledes og skiller seg ut vil det alltid være fordommer mot dem. De er i mindretall, men de er ikke unormale, de er homofile!
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Normalen er at mennesker tar ulike valg og det skal man respektere, det lærer mine barn.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Normalen er at mennesker tar ulike valg og det skal man respektere, det lærer mine barn. Valg? Har du da valgt å være heterofil?
LilleVilje Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 Sønnen til en venninne er fire år, og han kunne stolt erklære at han hadde flere kjærester: Meg, oldemor, ei venninne i barnehagen og en nabogutt. Så små barn har ikke helt klart for seg hva det innebærer å være kjærester, de kjenner at de er glad i noen, og finner ut at da er de kjærester. Så akkurat hva barn i barnehagen definerer som kjærester, ville jeg tatt med en veldig stor klype salt. Og ja, jeg vil lære mine barn at homofili er like normalt som heterofili. Jeg vil de skal vite at de er trygge samme hvilken legning de skulle vise seg å ha. Jeg kommer selvfølgelig til å fortelle dem at det er flere som er heterofile enn som er homofile, men at begge deler er like normalt, og at ingen av delene er skummelt eller skadelig, så lenge det er det vi regner som sunne kjærlighetsforhold.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #10 Skrevet 17. april 2012 Så du skal lære ungen hva som er normalt bare? Altså så mener du at homofili ikke er normalt? Det er det dummeste jeg har hørt, det er like normalt som at kvinner føder. Her lærer ungene at sunn kjærlighet er god kjærlighet, på kryss av kjønn.
Gjest Heartbroken Skrevet 17. april 2012 #11 Skrevet 17. april 2012 Du har ikke noe imot enkeltmenneskene som er homofile, men som gruppe er det annerledes? Og du syns det er ok å lære barnet ditt at det ikke er normalt å føle kjærlighet for en av samme kjønn? Du er lei av at det er hyggelig at noen finner kjærligheten, så lenge det ikke faller under din oppfatning av hva som er normalt? Jeg må si jeg blir litt lei meg over at dette fremdeles er tema blant forholdsvis unge mennesker (siden du har et barn på tre år, regner jeg med at du ikke er pensjonist).
☆☆☆ Skrevet 17. april 2012 #12 Skrevet 17. april 2012 Jeg kommer til å lære jenta mi at det i de fleste tilfeller er irrelevant hva som er "normalt", som du velger å skrive. Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Men forøvrig kan man gjøre som man vil...
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. april 2012 #13 Skrevet 17. april 2012 Normalen er at mennesker tar ulike valg og det skal man respektere, det lærer mine barn. Valg? Har du da valgt å være heterofil? Det jeg mente er at folk er forskjellige, tar ulike valg og lever ulike liv, men alle er likeverdige. Fornøyd?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #14 Skrevet 17. april 2012 Jeg har aldri vært imot homofili. Alltid ment at man elsker den man elskernuansett kjønn og alder. For mange år siden døde en god kompis av meg. Flere år etterpå fikk jeg vite at han var homofil men ikke hadde turt å si noe til meg fordi han var redd for å miste vennskapet mitt. DET var utrolig sårende, han var bestisen min. Derfor sørger jeg for at mine sønner vet at det er helt greit å være homofil. Dem skal lære seg være akseptere og respektere andre uansett legning. Dem skal også være trygge på at dem kam komme til meg med alt, også om dem selv er homofile.
eaglebeagle Skrevet 17. april 2012 #15 Skrevet 17. april 2012 Det jeg blir glad for, er at så mange svarer at de opplever det som flott at barnehagen har et avslappet forhold likekjønnede forhold. Det gir meg håp og tro på en fremtid der alle kjærlighetsforhold er like mye verdt. Som heterofil skal jeg ikke en gang forsøke å mene noe om valg/født sånn/blitt sånn, det spiller ingen rolle. Folk får leve på en måte som gjør de lykkelige.
Gjest sug lut Skrevet 17. april 2012 #16 Skrevet 17. april 2012 Jeg lærer henne at samtykkende kjærlighet er bra. Hvordan kjønn kjærligheten har spiller ingen rolle Hvis jeg kunne dobbeltlikt innlegget ditt hadde jeg gjort det.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #17 Skrevet 17. april 2012 Normalen er at mennesker tar ulike valg og det skal man respektere, det lærer mine barn. Valg? Har du da valgt å være heterofil? Det jeg mente er at folk er forskjellige, tar ulike valg og lever ulike liv, men alle er likeverdige. Fornøyd? Jeg bare lurer, siden du snakker om valg, på om du mener at man velger å bli enten heterofil eller homofil. Jeg vet at jeg ikke har valgt å bli heterofil. Jeg er bare født slik. Du har valgt det? Eller mener du at det bare er homofile som velger og at vi andre er født med vår legning?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 17. april 2012 #18 Skrevet 17. april 2012 Jeg lærer henne at samtykkende kjærlighet er bra. Hvordan kjønn kjærligheten har spiller ingen rolle Hvis jeg kunne dobbeltlikt innlegget ditt hadde jeg gjort det. Helt enig. Så utrolig bra sagt.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 17. april 2012 #19 Skrevet 17. april 2012 (endret) Normalen er at mennesker tar ulike valg og det skal man respektere, det lærer mine barn. Valg? Har du da valgt å være heterofil? Det jeg mente er at folk er forskjellige, tar ulike valg og lever ulike liv, men alle er likeverdige. Fornøyd? Jeg bare lurer, siden du snakker om valg, på om du mener at man velger å bli enten heterofil eller homofil. Jeg vet at jeg ikke har valgt å bli heterofil. Jeg er bare født slik. Du har valgt det? Eller mener du at det bare er homofile som velger og at vi andre er født med vår legning? Her mener hun generelt sett. Ikke bare homofili. Men i samfunnet generelt, at det skal være aksept for at folk er forskjellige. Noen er homofile, noen er bifile, noen velger å leve på en annen måte enn "alle andre" Hun kanskje ordla seg litt feil. Ikke så vanskelig å skjønne det da. makan. Endret 17. april 2012 av Kattla
anonym91 Skrevet 17. april 2012 #20 Skrevet 17. april 2012 i 2012 bør vi vere litt mer åpen for mangen ulike ting. ulike kulturer og religioner og om noen er homofile eller ikke har ingen betydnig. kommer til og lære mi jente at det er normalt.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #21 Skrevet 17. april 2012 Det er definitivt "MOT NORMALT" å være homofil, men det er fullt ut akseptabelt, og skal respekteres.
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. april 2012 #22 Skrevet 17. april 2012 Normalen er at mennesker tar ulike valg og det skal man respektere, det lærer mine barn. Valg? Har du da valgt å være heterofil? Det jeg mente er at folk er forskjellige, tar ulike valg og lever ulike liv, men alle er likeverdige. Fornøyd? Jeg bare lurer, siden du snakker om valg, på om du mener at man velger å bli enten heterofil eller homofil. Jeg vet at jeg ikke har valgt å bli heterofil. Jeg er bare født slik. Du har valgt det? Eller mener du at det bare er homofile som velger og at vi andre er født med vår legning? Jeg skjønner at du har lyst å kverulere, i mine øyne, om detaljer. Jeg har aldri sagt at man velger seksuelle preferanser, og kan ikke se hvordan du leste det utifra hva jeg skrev? Jeg snakket om livet generelt. Men for å ha det klart; Nei, jeg mener ikke at man velger å være heterofil eller homofil, man blir født sånn.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 17. april 2012 #23 Skrevet 17. april 2012 (endret) Norge er ikke lenger et land med bare pottitbønder (aka "pottitnorge"), og vi er nødt til å legge igjen fordommer der de hører hjemme - i fortiden. Er ikke kjærligheten like sterk om den er mellom to mennesker av samme kjønn som mellom mann og kvinne? I min sjel er det ikke tvil. Jeg føler jeg er i en posisjon hvor jeg kunne ha endt opp med enten en mann eller en kvinne, men jeg møtte mannen i mitt liv før jeg møtte kvinnen. Det vil ikke si jeg ikke har forelsket meg i jenter, og jeg vil i alle fall ikke si at de betydde noe mindre for meg enn guttene jeg har falt for. Jeg gir min fulle støtte til de som følger sine egne veier her i livet og som viser hvem de er. Vi er alle vakre og unike, og vi fortjener alle å få være oss selv, uten at det gir folk rett til å dømme oss for den vi er. Og for å svare på spørsmålet ditt; ja, jeg kommer til å lære sønnen min at det er helt normalt å forelske seg i både kvinner og menn Og så legger jeg merkelappene på hylla med mindre han spør hva de betyr. Endret 17. april 2012 av Mentha & Junior
mamma_bergen Skrevet 17. april 2012 #24 Skrevet 17. april 2012 Vær snill å definer "normal" for meg..
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 17. april 2012 #25 Skrevet 17. april 2012 Du har et sørgelig syn på livet HI Homofili burde virkerlig bli sett på som normalt nå, vi er da for pokker i 2012! Blir helt matt av slike holdninger; "homofili er ikke normalt".. Her skal ungene lære å respektere folk som de er, og at sunn kjærlighet er en god kjærlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå