Gjest peacock Skrevet 17. april 2012 #26 Skrevet 17. april 2012 Kan på sin vis forstå at han mener det han gir uttrykk for ut ifra de begrunnelsene han har kommet med (kanskje bortsett fra at Europa ikke har hatt demokrati siden Hitler)... Uansett skal han ha lov til å mene og si hva han vil uansett om jeg eller andre er enig eller ei. Det kalles ytrings- og tankefrihet. MEN: jeg kan ikke lenger følge han når han bruker argumentasjonen sin som unnskyldning for å slå ihjel så mange mennesker! Dette kan ikke på noen måte rettferdiggjøres! Kan til en hvis grad forstå at han ønsker å angripe den offentlige makten (= bomben) selv om jeg personlig mener at dette er forkastelig og forferdelig. Men når det gjelder Utøya tenker jeg at det må være noe alvorlig galt i hodet hans.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #27 Skrevet 17. april 2012 Vel, jeg er delvis enig i noe. Jeg mener at Norge er altfor snille med å slippe inn innvandrere og synes at de sender ut feil personer. Føler at det er barnefamiliene og de som VIL integrere seg og leve etter Norske regler som blir sendt ut av landet, mens de som står og roper på stortingsplassen om sine ekstreme tanker og planer om å ta over Norge, får bli. Ala Mullah Krekar.... Jeg synes regjeringen i Norge er altfor altfor snille med hvem som får komme inn. MEN, jeg er totalt uenig i ABB og hans handlinger. Han er en ufyselig tufs som burde bli satt i forvaring resten av livet. Jeg er for en strengere innvandringspolitikk, men ønsker de som vil integrere seg her i Norge hjertelig velkommen, og vi kan godt få inn flere kulturer, så lenge de ikke vil TA OVER noe.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #28 Skrevet 17. april 2012 Jeg er ikke rasist, men jeg er sterkt imot den enorme pågangen vi har av ulovlige invandrere. Jeg er imot at de får så mye mer støtte enn alle andre. Jeg er imot at vi i dette landet ikke kan si at vi misliker dette uten å bli kalt rasister. Jeg mener ABB har gått ALT for langt, men jeg er faktisk enig med han på veldig mange punkter. Jeg har sett, og opplevd selv, at vi som faktisk tilhører dette landet blir dyttet ut av vårt eget samfunn, og flere og flere steder blir "overbefolket" av invandrere. De drar med seg så ufattelig mye dritt, vold... Tvinger på oss dems egen tro (krever moskeer,klesdraktene sine osv, vi skal bare godta alt de gjør som omskjæring,konemishandling osv.). og lar vi dem ikke gjøre som de vil, roper de rasist med en gang, og kommer med trusler! ABB gikk alt for langt i sine handlinger, men meningene hans er jeg enig i! kan du fortelle meg hvordan ulovlige innvandrere får så mye mer en alle andre? når invandrere som er her uten oppholdstilatelse kommer og søker på sosialhjelp. så får de ingen ting. vi ringer udi og politiet. Jeg formulerte meg nok litt teit der ja, ser den. Det er ikke de ulovlige invandrerne som får for mye støtte, det er de lovlige jeg mener får det. Burde nok skrevet litt mer utfyllende. hva får de lovlige da? som du ikke får? Vel, jeg har ingen fakta å bassere meg på, kun mine egne observasjoner, og hva andre har sagt. Men når de får "alt de peker" på, har store hus og flere biler UTEN å ha en jobb, så må jeg få lov å reagere. De vil på ferie til landet de rømte fra, og det får de dekket. Det syns jeg er fryktelig rart. Hvis dette er sant, så syns jeg det er helt feil, og mener da at de får mer støtte enn alle andre. Flere norske som sliter økonomisk får ikke en gang nødhjelp til mat, selvom de ikke eier nåla i veggen, og kan legge frem tonnevis med papirer på det. Nei, da får man beskjed om å si opp diverse abonenter (som man ikke en gang har), selge bilen, selge leiligheten osv. Og beskjed om at "du burde ha prioritert.,..". Jeg reagerer også sterkt på at staten sender ut så himla mye penger av landet, når vi har flere her som sliter, både mennesker og etater(sykehus,sykehjem,barnehager,skoler), veier og mye forskjellig. Jeg mener at skal man hjelpe andre, så må man først sørge for at man selv har det best mulig først (dette er barna våre, og de eldre/syke jeg snakker om nå), og Så kan man hjelpe andre når alt her hjemme er ordnet, slik at den hjelpen man gir andre ikke går utover en selv på den måten det faktisk gjør.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #29 Skrevet 17. april 2012 Jeg er ikke rasist, men jeg er sterkt imot den enorme pågangen vi har av ulovlige invandrere. Jeg er imot at de får så mye mer støtte enn alle andre. Jeg er imot at vi i dette landet ikke kan si at vi misliker dette uten å bli kalt rasister. Jeg mener ABB har gått ALT for langt, men jeg er faktisk enig med han på veldig mange punkter. Jeg har sett, og opplevd selv, at vi som faktisk tilhører dette landet blir dyttet ut av vårt eget samfunn, og flere og flere steder blir "overbefolket" av invandrere. De drar med seg så ufattelig mye dritt, vold... Tvinger på oss dems egen tro (krever moskeer,klesdraktene sine osv, vi skal bare godta alt de gjør som omskjæring,konemishandling osv.). og lar vi dem ikke gjøre som de vil, roper de rasist med en gang, og kommer med trusler! ABB gikk alt for langt i sine handlinger, men meningene hans er jeg enig i! kan du fortelle meg hvordan ulovlige innvandrere får så mye mer en alle andre? når invandrere som er her uten oppholdstilatelse kommer og søker på sosialhjelp. så får de ingen ting. vi ringer udi og politiet. Jeg formulerte meg nok litt teit der ja, ser den. Det er ikke de ulovlige invandrerne som får for mye støtte, det er de lovlige jeg mener får det. Burde nok skrevet litt mer utfyllende. hva får de lovlige da? som du ikke får? Vel, jeg har ingen fakta å bassere meg på, kun mine egne observasjoner, og hva andre har sagt. Men når de får "alt de peker" på, har store hus og flere biler UTEN å ha en jobb, så må jeg få lov å reagere. De vil på ferie til landet de rømte fra, og det får de dekket. Det syns jeg er fryktelig rart. Hvis dette er sant, så syns jeg det er helt feil, og mener da at de får mer støtte enn alle andre. Flere norske som sliter økonomisk får ikke en gang nødhjelp til mat, selvom de ikke eier nåla i veggen, og kan legge frem tonnevis med papirer på det. Nei, da får man beskjed om å si opp diverse abonenter (som man ikke en gang har), selge bilen, selge leiligheten osv. Og beskjed om at "du burde ha prioritert.,..". Jeg reagerer også sterkt på at staten sender ut så himla mye penger av landet, når vi har flere her som sliter, både mennesker og etater(sykehus,sykehjem,barnehager,skoler), veier og mye forskjellig. Jeg mener at skal man hjelpe andre, så må man først sørge for at man selv har det best mulig først (dette er barna våre, og de eldre/syke jeg snakker om nå), og Så kan man hjelpe andre når alt her hjemme er ordnet, slik at den hjelpen man gir andre ikke går utover en selv på den måten det faktisk gjør. det er heldigvis(?) ikke et eget regelverk som gir invandrere ekstra penger. man får ikke bonus fra sosialkontoret om man har en annen etningsk opprinnelse. bystyret i oslo vedtok til og med at har du flere barn en 3, så skal du ikke få sosialhjelp for flere en tre barn. noe som jo gjør det veldig vanskelig for mange. naboene her snakket også sånn. at invandrene i det store hvite huset ikke jobbet, man så aldri noe til de og de hadde fine biler. det viste seg at 4 av sønnene jobbet på mc-donalds og faren kjørte taxi. når alle bor under samme tak, så får man råd til stort hus, selv med dårlig betalte jobber. men jeg er enig i at noen ganger virker det mistenkelig. det kommer vi borti også. og da er det ofte noe svart arbeid eller snusk som gjør at man kan ha store hus og ingen jobb. men jeg tror det er langt sjeldnere en man får inntrykk av blandt folk.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #30 Skrevet 17. april 2012 Jeg er ikke rasist, men jeg er sterkt imot den enorme pågangen vi har av ulovlige invandrere. Jeg er imot at de får så mye mer støtte enn alle andre. Jeg er imot at vi i dette landet ikke kan si at vi misliker dette uten å bli kalt rasister. Jeg mener ABB har gått ALT for langt, men jeg er faktisk enig med han på veldig mange punkter. Jeg har sett, og opplevd selv, at vi som faktisk tilhører dette landet blir dyttet ut av vårt eget samfunn, og flere og flere steder blir "overbefolket" av invandrere. De drar med seg så ufattelig mye dritt, vold... Tvinger på oss dems egen tro (krever moskeer,klesdraktene sine osv, vi skal bare godta alt de gjør som omskjæring,konemishandling osv.). og lar vi dem ikke gjøre som de vil, roper de rasist med en gang, og kommer med trusler! ABB gikk alt for langt i sine handlinger, men meningene hans er jeg enig i! kan du fortelle meg hvordan ulovlige innvandrere får så mye mer en alle andre? når invandrere som er her uten oppholdstilatelse kommer og søker på sosialhjelp. så får de ingen ting. vi ringer udi og politiet. Jeg formulerte meg nok litt teit der ja, ser den. Det er ikke de ulovlige invandrerne som får for mye støtte, det er de lovlige jeg mener får det. Burde nok skrevet litt mer utfyllende. hva får de lovlige da? som du ikke får? Vel, jeg har ingen fakta å bassere meg på, kun mine egne observasjoner, og hva andre har sagt. Men når de får "alt de peker" på, har store hus og flere biler UTEN å ha en jobb, så må jeg få lov å reagere. De vil på ferie til landet de rømte fra, og det får de dekket. Det syns jeg er fryktelig rart. Hvis dette er sant, så syns jeg det er helt feil, og mener da at de får mer støtte enn alle andre. Flere norske som sliter økonomisk får ikke en gang nødhjelp til mat, selvom de ikke eier nåla i veggen, og kan legge frem tonnevis med papirer på det. Nei, da får man beskjed om å si opp diverse abonenter (som man ikke en gang har), selge bilen, selge leiligheten osv. Og beskjed om at "du burde ha prioritert.,..". Jeg reagerer også sterkt på at staten sender ut så himla mye penger av landet, når vi har flere her som sliter, både mennesker og etater(sykehus,sykehjem,barnehager,skoler), veier og mye forskjellig. Jeg mener at skal man hjelpe andre, så må man først sørge for at man selv har det best mulig først (dette er barna våre, og de eldre/syke jeg snakker om nå), og Så kan man hjelpe andre når alt her hjemme er ordnet, slik at den hjelpen man gir andre ikke går utover en selv på den måten det faktisk gjør. det er heldigvis(?) ikke et eget regelverk som gir invandrere ekstra penger. man får ikke bonus fra sosialkontoret om man har en annen etningsk opprinnelse. bystyret i oslo vedtok til og med at har du flere barn en 3, så skal du ikke få sosialhjelp for flere en tre barn. noe som jo gjør det veldig vanskelig for mange. naboene her snakket også sånn. at invandrene i det store hvite huset ikke jobbet, man så aldri noe til de og de hadde fine biler. det viste seg at 4 av sønnene jobbet på mc-donalds og faren kjørte taxi. når alle bor under samme tak, så får man råd til stort hus, selv med dårlig betalte jobber. men jeg er enig i at noen ganger virker det mistenkelig. det kommer vi borti også. og da er det ofte noe svart arbeid eller snusk som gjør at man kan ha store hus og ingen jobb. men jeg tror det er langt sjeldnere en man får inntrykk av blandt folk.
Loglady Skrevet 17. april 2012 #31 Skrevet 17. april 2012 Jeg synes det er helt utrolig at folk diskuterer innvandringspolitikk på en dyssosial, narssissistisk og høyst sannsynlig psykopatisk persons premisser. Det er helt greit å diskutere innvandringspolitikk, men på ABBs premisser? Virkelig? Forklaringen hans avslører forøvrig stor kunnskapsløshet ifølge folk som virkelig kan disse fagene: http://www.dagbladet.no/2012/04/17/nyheter/innenriks/terrorangrepene/breivik/anders_behring_breivik/21153549/
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. april 2012 #32 Skrevet 17. april 2012 Dere som er enige i meningene hans, er dere da enige i: - at vi er i krig, - Norge må forsvares med militære midler - Våre politikere og medier er endel av en verdensomspennende konspirasjon som styres av muslimer med det mål for øyet å gjøre Europa til en muslimsk koloni (altså at Jens Stoltenberg er med på dette) - at vi må opprette reservater for folk med annen hudfarge - at vi må avle frem renrasede hvite barn på babyfabrikker vha surrogatmødre fra den 3.verden - at alle som støtter AP og AUF er landssvikere Jeg bare spør. For dette er også meningene hans. Og når dere sier dere støtter meningene hans, sier dere også i bunn og grunn dette.
mamma'n til 2 :) Skrevet 17. april 2012 #33 Skrevet 17. april 2012 Jeg opplever ikke det samme som deg, at folk her diskuterer på hans premisser. Jeg opplever at de sier de er enige eller uenige, og sier hvorfor de sier som de gjør.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #34 Skrevet 17. april 2012 Jeg har ikke noe problem med at mennesker er mot innvandring, det multikulturelle samfunn etc etc, men om man skal diskutere dette på et intellektuelt nivå må man komme med FAKTA i argumentasjonen sin og ikke synsing slik anonym nr 28 gjør... Nei, det er ikke egne regler for innvandrere, og nei de får ikke alt de peker på av dyre hus og reiser.. Det er slik argumentasjon som gjør at jeg lukker ørene for innvandrermotstandere for de evner ikke komme med gode faktabaserte argumenter, men kommer med synsing som har null forankring i virkeligheten..... Kom med FAKTA så skal jeg høre etter...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #35 Skrevet 17. april 2012 Dere som er enige i meningene hans, er dere da enige i: - at vi er i krig, - Norge må forsvares med militære midler - Våre politikere og medier er endel av en verdensomspennende konspirasjon som styres av muslimer med det mål for øyet å gjøre Europa til en muslimsk koloni (altså at Jens Stoltenberg er med på dette) - at vi må opprette reservater for folk med annen hudfarge - at vi må avle frem renrasede hvite barn på babyfabrikker vha surrogatmødre fra den 3.verden - at alle som støtter AP og AUF er landssvikere Jeg bare spør. For dette er også meningene hans. Og når dere sier dere støtter meningene hans, sier dere også i bunn og grunn dette. Det eneste jeg støtter av hans meninger er at det er alt for mange av "dem" her. Og at muslimene faktisk ønsker å overta, det sier de jo selv!
Loglady Skrevet 17. april 2012 #36 Skrevet 17. april 2012 Dere som er enige i meningene hans, er dere da enige i: - at vi er i krig, - Norge må forsvares med militære midler - Våre politikere og medier er endel av en verdensomspennende konspirasjon som styres av muslimer med det mål for øyet å gjøre Europa til en muslimsk koloni (altså at Jens Stoltenberg er med på dette) - at vi må opprette reservater for folk med annen hudfarge - at vi må avle frem renrasede hvite barn på babyfabrikker vha surrogatmødre fra den 3.verden - at alle som støtter AP og AUF er landssvikere Jeg bare spør. For dette er også meningene hans. Og når dere sier dere støtter meningene hans, sier dere også i bunn og grunn dette. Det eneste jeg støtter av hans meninger er at det er alt for mange av "dem" her. Og at muslimene faktisk ønsker å overta, det sier de jo selv! Hvem er "de"? Krekar, osv? Er du klar over hvor mange ulike meninger det finnes blant muslimer?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. april 2012 #37 Skrevet 17. april 2012 Problemet er at veldig mange her iser at de støtter "meningene hans", men ikke midlene. Da kan det være greit å vite hvilke meninger man sier man støtter, og ikke snakke om noe man egentlig ikke aner noe om.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #38 Skrevet 17. april 2012 Problemet er at veldig mange her iser at de støtter "meningene hans", men ikke midlene. Da kan det være greit å vite hvilke meninger man sier man støtter, og ikke snakke om noe man egentlig ikke aner noe om. Enig med deg der, derfor svarte jeg på det du spurte om
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. april 2012 #39 Skrevet 17. april 2012 Interessant (eller skremmende?) at så mange kvinner er enig med Breivik når Breivik selv hater kvinner like mye som han hater innvandrere og kommunister.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #40 Skrevet 17. april 2012 Godt poeng Lykke Fryd, En av tingene han trekker frem som bra med de sør-koreanske og japanske systemene, er jo at kvinner er sekundære i arbeidsmarkedet.. Vi skal produsere 'rene' barn, det er vår viktigste oppgave (det verste som finnes er jo sånne som meg med høy utdannelse, en god karriere og barn som 'bare' er halvt norske..)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #41 Skrevet 17. april 2012 Jeg har ikke noe problem med at mennesker er mot innvandring, det multikulturelle samfunn etc etc, men om man skal diskutere dette på et intellektuelt nivå må man komme med FAKTA i argumentasjonen sin og ikke synsing slik anonym nr 28 gjør... Nei, det er ikke egne regler for innvandrere, og nei de får ikke alt de peker på av dyre hus og reiser.. Det er slik argumentasjon som gjør at jeg lukker ørene for innvandrermotstandere for de evner ikke komme med gode faktabaserte argumenter, men kommer med synsing som har null forankring i virkeligheten..... Kom med FAKTA så skal jeg høre etter... Ok, fakta: Statistikker viser at det kommer til å bli flertall av invandrere bl.a i Oslo, flere muslimer sier selv at ekstreme muslimer ødelegger for de muslimene som ønsker å forholde seg til Norges lovverk og leve som "oss" nordmenn. Statistikker viser at vold, voldtekter og kriminalitet generelt øker med den økte invandringen. Fakta er at så fort man åpner munnen om sine meninger så får man slengt etter seg at man er rasist. Det ER fakta at den ekstreme delen av den muslimske "rasen" (om jeg kan kalle dem det) ønsker å overta verden. Det står i Koranen, og flere av de sier det selv. Det er fakta at staten sender ut barn som faktisk trenger vår hjelp, men de som har gjort noe galt får bli, og får automatisk oppholdstillatelse etter så og så mange år i norske fengsler. (klart det er bedre å sitte på "hotell" noen år, for så å slippe fri, enn å bo i et krigsherjet land). Husker du saken om de to brødrene, hvor han ene ble sendt hjem, mens han andre fikk bli "fordi han skulle i fengsel" ? Jeg orker ikke lete opp alle linkene til disse faktaene, du kan gjøre det selv om du trenger det Det er all fakta jeg kom på akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #42 Skrevet 17. april 2012 Jeg har ikke noe problem med at mennesker er mot innvandring, det multikulturelle samfunn etc etc, men om man skal diskutere dette på et intellektuelt nivå må man komme med FAKTA i argumentasjonen sin og ikke synsing slik anonym nr 28 gjør... Nei, det er ikke egne regler for innvandrere, og nei de får ikke alt de peker på av dyre hus og reiser.. Det er slik argumentasjon som gjør at jeg lukker ørene for innvandrermotstandere for de evner ikke komme med gode faktabaserte argumenter, men kommer med synsing som har null forankring i virkeligheten..... Kom med FAKTA så skal jeg høre etter... Ok, fakta: Statistikker viser at det kommer til å bli flertall av invandrere bl.a i Oslo, flere muslimer sier selv at ekstreme muslimer ødelegger for de muslimene som ønsker å forholde seg til Norges lovverk og leve som "oss" nordmenn. Statistikker viser at vold, voldtekter og kriminalitet generelt øker med den økte invandringen. Fakta er at så fort man åpner munnen om sine meninger så får man slengt etter seg at man er rasist. Det ER fakta at den ekstreme delen av den muslimske "rasen" (om jeg kan kalle dem det) ønsker å overta verden. Det står i Koranen, og flere av de sier det selv. Det er fakta at staten sender ut barn som faktisk trenger vår hjelp, men de som har gjort noe galt får bli, og får automatisk oppholdstillatelse etter så og så mange år i norske fengsler. (klart det er bedre å sitte på "hotell" noen år, for så å slippe fri, enn å bo i et krigsherjet land). Husker du saken om de to brødrene, hvor han ene ble sendt hjem, mens han andre fikk bli "fordi han skulle i fengsel" ? Jeg orker ikke lete opp alle linkene til disse faktaene, du kan gjøre det selv om du trenger det Det er all fakta jeg kom på akkurat nå. Som ABB så tror man da ikke på fakta. ABB sier at SSB er propaganda. Så da vet vi det.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #43 Skrevet 17. april 2012 Delvis enig i NOEN av han synspunkter, men langt fra alle. Han er ekstreminist og ekstreminisert er skremmende uansett hva slags meninger de måtte ha.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #44 Skrevet 17. april 2012 Jeg er ikke rasist, men jeg er sterkt imot den enorme pågangen vi har av ulovlige invandrere. Jeg er imot at de får så mye mer støtte enn alle andre. Jeg er imot at vi i dette landet ikke kan si at vi misliker dette uten å bli kalt rasister. Jeg mener ABB har gått ALT for langt, men jeg er faktisk enig med han på veldig mange punkter. Jeg har sett, og opplevd selv, at vi som faktisk tilhører dette landet blir dyttet ut av vårt eget samfunn, og flere og flere steder blir "overbefolket" av invandrere. De drar med seg så ufattelig mye dritt, vold... Tvinger på oss dems egen tro (krever moskeer,klesdraktene sine osv, vi skal bare godta alt de gjør som omskjæring,konemishandling osv.). og lar vi dem ikke gjøre som de vil, roper de rasist med en gang, og kommer med trusler! ABB gikk alt for langt i sine handlinger, men meningene hans er jeg enig i! kan du fortelle meg hvordan ulovlige innvandrere får så mye mer en alle andre? når invandrere som er her uten oppholdstilatelse kommer og søker på sosialhjelp. så får de ingen ting. vi ringer udi og politiet. Jeg formulerte meg nok litt teit der ja, ser den. Det er ikke de ulovlige invandrerne som får for mye støtte, det er de lovlige jeg mener får det. Burde nok skrevet litt mer utfyllende. hva får de lovlige da? som du ikke får? Vel, jeg har ingen fakta å bassere meg på, kun mine egne observasjoner, og hva andre har sagt. Men når de får "alt de peker" på, har store hus og flere biler UTEN å ha en jobb, så må jeg få lov å reagere. De vil på ferie til landet de rømte fra, og det får de dekket. Det syns jeg er fryktelig rart. Hvis dette er sant, så syns jeg det er helt feil, og mener da at de får mer støtte enn alle andre. Flere norske som sliter økonomisk får ikke en gang nødhjelp til mat, selvom de ikke eier nåla i veggen, og kan legge frem tonnevis med papirer på det. Nei, da får man beskjed om å si opp diverse abonenter (som man ikke en gang har), selge bilen, selge leiligheten osv. Og beskjed om at "du burde ha prioritert.,..". Jeg reagerer også sterkt på at staten sender ut så himla mye penger av landet, når vi har flere her som sliter, både mennesker og etater(sykehus,sykehjem,barnehager,skoler), veier og mye forskjellig. Jeg mener at skal man hjelpe andre, så må man først sørge for at man selv har det best mulig først (dette er barna våre, og de eldre/syke jeg snakker om nå), og Så kan man hjelpe andre når alt her hjemme er ordnet, slik at den hjelpen man gir andre ikke går utover en selv på den måten det faktisk gjør. Og her har du et premieeksempel på hva jeg mener er feilen i denne diskusjonen. Det er alt for mye "synsing" og "observasjoner" og alt for lite Fakta. Jeg vil gjerne ha beviser før jeg tror på at sosialkontorene rundt omkring kaster store hus og dyre biler etter noen. Det gjelder både de som er hvite,gule og blå! I min hjemby bor de fleste nye innvandrere i litt "dårlige" strøk, med mange kommunale boliger. Ungdommene kjører kanskje fine biler, men å få et forbrukslån på nett er ikke akkurat kjempevanskelig? Bare se på luksusfellen... Når det gjelder annengenerasjons så må vi nesten finne oss i at de oppnår en viss suksess,også her til lands...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå