Gå til innhold

Hva syns dere om ABB sin forklaring så langt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere?

Ikkenoe retter hva han har gjort, men grunnen til at han gjorde dette.... noen som er enige med han? Siden han mener han har ca 30%

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har rett i at de som har høyreekstreme meninger ikke får ytre seg. Det er veldig farlig at ikke disse skal få ytre seg. Det betyr jo faktisk at de som ikke får si sin mening på en normal måte som andre er nødt til og gjøre ekstreme handlinger.

Jeg støtter ikke ABB, men det er viktig at alle får ytre seg.

Skrevet

En er akkurat som forventet. Han er så motbydelig forutsigbar.

Skrevet

Han har rett i at de som har høyreekstreme meninger ikke får ytre seg. Det er veldig farlig at ikke disse skal få ytre seg. Det betyr jo faktisk at de som ikke får si sin mening på en normal måte som andre er nødt til og gjøre ekstreme handlinger.

Sterkt uenig.

Skrevet

Hva skal man egentlig synes da?

Skrevet

Enig, det må være rom for slike ytringer i samfunnet.. Åpen og saklig debatt er det beste virkemiddelet..

Ved å forby/sensurere slike holdninger sørger man bare for at de føler seg utestengt og at det er nødvendig å gå drastisk til verk for å bli hørt..

Skrevet

Jeg er til en viss grad enig med noe av det han mener, men jeg er overhodet ikke enig i det han har gjort. Han burde ytret sitt budskap på en ikke-skadelig måte.

Når det er sagt syns jeg forklaringen hans så langt er helt sykt, ingen av disse tingene han sier er noe han har funnet på selv. Han er bare enig med flere andre, og gjengir det andre sier/mener. Spør du meg, er det ABB som er hjernevasket. Ikke disse stakkars ungdommene på Utøya.

Skrevet

de får jo ytre seg. de får til og med politibeskyttelse når de gjør det. at folk ikke liker det de sier, er en konsekvens av ekstreme meninger. sånn er det for alle som mener ting som avviker mye fra normen. men det betyr ikke at de ikke får lov.

hva skal til for at de mener at de får ytre seg. at folk står å klapper?

Skrevet

Sterkt uenig i det han har gjort, VOLD er aldri løsningen.

Men, pga. den veldig urestrektive innvandringspolitikken til Norge, så er jeg redd for at dette er noe vi kommer til å se mer av i fremtiden. Og, til slutt så blir det vel nesten franske tilstander her også, hvor det blir "krig" mellom innvandrerne og "oss andre".

Er nok veldig veldig mange som er enige i at innvandringspolitikken til Norge er helt på trynet, men det er synd at syke mennesker som ABB skal gjøre det sånn at nå blir det enda mer tabu å ha meninger om dette. Han har jo gjort mer skade på meningene sine enn noe annet, men han er jo gal, så kan vel ikke forvente annet.

Skrevet

Sterkt uenig i det han har gjort, VOLD er aldri løsningen.

Men, pga. den veldig urestrektive innvandringspolitikken til Norge, så er jeg redd for at dette er noe vi kommer til å se mer av i fremtiden. Og, til slutt så blir det vel nesten franske tilstander her også, hvor det blir "krig" mellom innvandrerne og "oss andre".

Er nok veldig veldig mange som er enige i at innvandringspolitikken til Norge er helt på trynet, men det er synd at syke mennesker som ABB skal gjøre det sånn at nå blir det enda mer tabu å ha meninger om dette. Han har jo gjort mer skade på meningene sine enn noe annet, men han er jo gal, så kan vel ikke forvente annet.

det er jo helt greit å være for en strengere invandringspolitikk. selv om jeg er uenig i det.

det jeg tror er at vi snart får en stor debatt om åpenne landegrenser i eu. for mens fattigdommen og arbeidsledigheten stiger i resten av eu, så har vi en syk lønnsvekst på 4 % og lav arbeidsledighet. for mange er det bedre å leve av søpla vår en i sitt eget hjemmland.

det er super trist for alle de menneskenne som ikke kan gi barna sine mat. men samtidig kan ikke hele eu flytte hit.

Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke eu-innvandrere ABB er opptatt av.. Men muslimske innvandrere, som stort sett kommer fra Afrika og Asia..

Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke eu-innvandrere ABB er opptatt av.. Men muslimske innvandrere, som stort sett kommer fra Afrika og Asia..

nå svarte jeg på en annens innlegg om at henne mente det var tabu og diskuterer innvandringspolitikk og at det nok er blitt enda vanskeligere etter 22/7. der jeg mente at en ny debatt kom til å presse seg frem.

ikke AABs personlige holdninger.

Skrevet

Alle de store politikerne i Hellas, Frankrike og de andre landene som nå opplever finanskriser, sier at den vannvittige innvandringen er en stor del av skylden. Og det tror jeg på. Jeg tror Norge i fremtiden kommer til å angre noe veldig på at vi var så "snille" og slapp inn altfor mange. Det er rett og slett ikke bærekraftig.

Men, syns at ABB bruker dette som argumenter, fordi det han gjorde er bare ondskap, det har ingenting med politikk eller innvandring å gjøre, selvom han tror det selv.

Skrevet

Lett for politikere i diverse europeiske land å skylde på innvandrere, i stedet for å selv ta ansvar for de resultater den politikken de selv har ført har fått..

I Hellas har man over lang lang tid levd over evne.. De har brukt penger de ikke har, og det er å be om problemer på sikt..

Skrevet

Alle de store politikerne i Hellas, Frankrike og de andre landene som nå opplever finanskriser, sier at den vannvittige innvandringen er en stor del av skylden. Og det tror jeg på. Jeg tror Norge i fremtiden kommer til å angre noe veldig på at vi var så "snille" og slapp inn altfor mange. Det er rett og slett ikke bærekraftig.

Men, syns at ABB bruker dette som argumenter, fordi det han gjorde er bare ondskap, det har ingenting med politikk eller innvandring å gjøre, selvom han tror det selv.

hellas og frankrike, har bæsja seg selv på leggen. de har brukt mer penger en de har når landet gikk bra, i stedet for å spare til nedgangstider. vi har hatt penger på bok, som vi kan bruke når ting går dårlig - derfor går det bedre med oss. politkerne selv sier selvsakt ikke dette å finner noe annet å skylde på, slik at alle de som aldri har hatt noe form for samfunnsøkonomi skal tro på dem.

men jeg er enig i at ABB handlinger ikke har noe med politikk eller relgion å gjøre. personlig tror jeg bare han er en mann, som har lest for mange historiebøker. han ønsker rett og slett å bli husket. dette er en enkel måte å bli husket for alltid på.

Skrevet

Jeg er enig i det han sier, har fulgt med på 3 medier ang forklaringene hans. Altså, for å presisere, han har gått alt alt for langt!! Han bør få den strengeste straffen! Men, det han sier om pressen mener JEG han har rett i. Det finnes ikke noe som heter nøytralitet. Norge har et problem når det kommer til innvandring, det er helt sikkert. Lik behandling til alle religioner er jeg for, men når islam får mer støtte enn andre (pengestøtte m.m) så er dette ikke rett. Jeg er og imot det multikulturelle senteret som blir bygget på stiklestad. Hvorfor på stiklestad av alle steder? Skjønner ikke det..

Skrevet

Jeg synes innvandringen er skremmende. Jeg er redd for at nordmenn blir i mindretall. Jeg er redd for at muslimene skal ta over makten. Jeg mener Norge er naive når det kommer til dette. Ytrer jeg disse meningene, blir jeg kalt rasist. Forteller jeg på jobben at jeg stemmer FRP, blir jeg latterliggjort og sett ned på. Så ja, jeg kan skjønne noe av det ABB sier...

MEN, målet helliger IKKE middelet i denne saken. Og jeg tar selvfølgelig avstand fra handlingene hans.

Skrevet

Jeg tror ikke politikerne skylder på innvandrerne, de skylder i bunn og grunn på seg selv, fordi det er DERES innvandringspolitkk som har skylden. Jeg er for strengere innvandringspolitikk, men jeg skylder jo ikke på innvandrerne som er i Norge, de er jo her fordi de får lov.

Men, når det har kommet 600 000 innvandrere på 30 år, så synes jeg det er litt skummel utvikling, fordi jeg tror vi kommer til å se de samme økonomiske problemene her etterhvert, som i resten av Europa.

Men, jeg tror at om 20-30 år så ser vi mye av hvordan utviklingen kommer til å bli.

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men jeg er sterkt imot den enorme pågangen vi har av ulovlige invandrere. Jeg er imot at de får så mye mer støtte enn alle andre. Jeg er imot at vi i dette landet ikke kan si at vi misliker dette uten å bli kalt rasister. Jeg mener ABB har gått ALT for langt, men jeg er faktisk enig med han på veldig mange punkter. Jeg har sett, og opplevd selv, at vi som faktisk tilhører dette landet blir dyttet ut av vårt eget samfunn, og flere og flere steder blir "overbefolket" av invandrere. De drar med seg så ufattelig mye dritt, vold... Tvinger på oss dems egen tro (krever moskeer,klesdraktene sine osv, vi skal bare godta alt de gjør som omskjæring,konemishandling osv.). og lar vi dem ikke gjøre som de vil, roper de rasist med en gang, og kommer med trusler!

ABB gikk alt for langt i sine handlinger, men meningene hans er jeg enig i!

Skrevet

Jeg synes innvandringen er skremmende. Jeg er redd for at nordmenn blir i mindretall. Jeg er redd for at muslimene skal ta over makten. Jeg mener Norge er naive når det kommer til dette. Ytrer jeg disse meningene, blir jeg kalt rasist. Forteller jeg på jobben at jeg stemmer FRP, blir jeg latterliggjort og sett ned på. Så ja, jeg kan skjønne noe av det ABB sier...

MEN, målet helliger IKKE middelet i denne saken. Og jeg tar selvfølgelig avstand fra handlingene hans.

jeg antar. sånn helt av meg selv uten noen god grunn til det. at du ønsker at alle landets innbyggere skal ha det bra? at sykehusene, skolene og nav, skal gi landets innbyggere lik hjelp uavhening av relgion eller opprinnelig etnisitet? at klassevennene til barna dine er verd det samme og skal møtes med respekt, uansett om han heter mohammed eller ola?

for om du mener det, men er for en streng invandringspolitikk. så er du ikke rasist. du er bare for en streng invandringspolitikk.

jeg er ikke redd for at muslimene skal ta over makten, eller at vi skal bli i mindretall. jeg er genrelt lite redd, for på samme måte som arbeiderne og middelklassen ble til ett. så stor jeg også at alle norges innbyggere kan bli til ett.

men jeg er også for en streng invandringspolitikk. og jeg syns at vi skal ta i mot flere av FNs kvonteflyktninger og mindre av resten.

Skrevet

støtter ikke handlingene, men skjønner tankegangen.

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men jeg er sterkt imot den enorme pågangen vi har av ulovlige invandrere. Jeg er imot at de får så mye mer støtte enn alle andre. Jeg er imot at vi i dette landet ikke kan si at vi misliker dette uten å bli kalt rasister. Jeg mener ABB har gått ALT for langt, men jeg er faktisk enig med han på veldig mange punkter. Jeg har sett, og opplevd selv, at vi som faktisk tilhører dette landet blir dyttet ut av vårt eget samfunn, og flere og flere steder blir "overbefolket" av invandrere. De drar med seg så ufattelig mye dritt, vold... Tvinger på oss dems egen tro (krever moskeer,klesdraktene sine osv, vi skal bare godta alt de gjør som omskjæring,konemishandling osv.). og lar vi dem ikke gjøre som de vil, roper de rasist med en gang, og kommer med trusler!

kan du fortelle meg hvordan ulovlige innvandrere får så mye mer en alle andre?

når invandrere som er her uten oppholdstilatelse kommer og søker på sosialhjelp. så får de ingen ting. vi ringer udi og politiet.

Skrevet

når invandrere som er her uten oppholdstilatelse kommer og søker på sosialhjelp. så får de ingen ting. vi ringer udi og politiet.

Jeg formulerte meg nok litt teit der ja, ser den. Det er ikke de ulovlige invandrerne som får for mye støtte, det er de lovlige jeg mener får det. Burde nok skrevet litt mer utfyllende.

Skrevet

Jeg formulerte meg nok litt teit der ja, ser den. Det er ikke de ulovlige invandrerne som får for mye støtte, det er de lovlige jeg mener får det. Burde nok skrevet litt mer utfyllende.

hva får de lovlige da? som du ikke får?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...