Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 er fryktelig syk, har farrangen og er 20 uker gravid, det oser en slags negglelakk lukt av meg, hva kan dette være?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Aceton lukt. Diabetes er det første som slo meg også.. ring legen!!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Du har fått i deg for lite næring og kroppen har begynt bruke av lagret fett, da blir det luktende neglelakkfjerner av deg. Du er i ketose...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Aceton lukt kommer gjerne med diabetes... Ville snakka med legen..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Diabetes er det første som slår meg også. Uansett må du komme deg til lege!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Da synes jeg du burde ringe legevakten. Hvis du synes det lukter neggelakk av deg, kan det tyde på veldig forhøyet blodsukker (altså diabetes) Lukten kalles for aceton og er et tydelig tegn på dette.
HvittHus Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Ja dette er en "bivirkning" av å ha fått ideg for lite karbohydrater over en tid. Ketoseånde kalles det gjerne. Du bør få i deg drikke med sukker og salter i, gjerne blanding av farris og eplemost, eller en spesialblanding du får kjøpt på apoteket.
Reddiken Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 Jeg også tenker diabetes. Kjæresten min lukter aceton når han har høyt blodsukkernivå.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 Det kan være en bivirkning som følger at du er i ketose som noen av de andre sier, men det er også et tegn på diabetes, så jeg ville ha ringt lege slik at du får tatt et blodsukker av deg for å utelukke det. Blodsukkeret stiger gjerne når en er syk, og iogmed at du er gravid kan du ha utviklet svangerskapsdiabetes.. Oppdater oss da..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 Den tiden jeg ammet luktet det aceton av meg ofte. Gikk rundt å kjente den lukta. Drakk mye brus og spiste godis i den tida. Men har aldri fått påvist diabetes. Sjekket meg for svangerskapsdiabetes og det hadde jeg ikke. Jeg gikk aldri til legen så vet ikke hvorfor det luktet aceton av meg.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #12 Skrevet 16. april 2012 ooi, hjelp! jeg skal til legen i morgen ! takk for svar ! -hi
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #13 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville ikke ha ventet til i morgen altså. Om det er snakk om for høyt blodsukker kan det bli veldig farlig om det ikke kommer under kontroll. Ikke for å skremme deg men for at du skal se alvoret. Ring legevakta å høre hva de sier. Om de mener det kan vente til i morgen så er det greit, men jeg ville ha tatt en telefon.
min<3 Skrevet 16. april 2012 #14 Skrevet 16. april 2012 Da det begynte å lukte aceton av meg hadde jeg gått ed høyt blodsukker og hatt diabetes type1 ganske lenge...
HvittHus Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 ooi, hjelp! jeg skal til legen i morgen ! takk for svar ! -hi Nå må du ikke bli for bekymret da, det er ikke bra for babyen i magen. Er du blitt/kan du ha blitt smittet med oppkastsjau av noen? Søsken, andre bar eller voksne? Eller kom denne sykdommen ut av løse lufta. Kjenner du noen i nærheten som kan ha et blodsukkermåleapparat? Isåfall er det fort gjort å ta en prøve.
min<3 Skrevet 16. april 2012 #16 Skrevet 16. april 2012 Uten og vite det selvfølgelig... Hadde mange andre symtomer før det kom...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #17 Skrevet 16. april 2012 kan det virkelig være så ille ble litt skremt nå
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. april 2012 #18 Skrevet 16. april 2012 (endret) om det er høyt blodsukker kan du faktisk dø av det ja, så det er ganske alvorlig. Kom deg på legevakta asap! http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/diabetes-type-1/hoyt-blodsukker-hyperglykemi-ved-type-1-diabetes-1156.html Endret 16. april 2012 av den perfekte mor
Gjest Trulte med to små Skrevet 16. april 2012 #19 Skrevet 16. april 2012 Ring legevakten!!! Bedre å ha snakket med dem en å risikere noe! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #20 Skrevet 16. april 2012 ooi, hjelp! jeg skal til legen i morgen ! takk for svar ! -hi Nå må du ikke bli for bekymret da, det er ikke bra for babyen i magen. Er du blitt/kan du ha blitt smittet med oppkastsjau av noen? Søsken, andre bar eller voksne? Eller kom denne sykdommen ut av løse lufta. Kjenner du noen i nærheten som kan ha et blodsukkermåleapparat? Isåfall er det fort gjort å ta en prøve. dattra mi hadde omgangssyken denne uken :/skjenner dessverre ingen som har det
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #21 Skrevet 16. april 2012 Det kan være så ille ja, men det må ikke være det. Derfor er det lurt å få skjekket blodsukkeret ditt. Ring legevakta å hør hva de sier. Evt gjør som noen over her sier, å låne et blodsukkerapparat til noen om du kjenner noen som har det.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #22 Skrevet 16. april 2012 Er du smittet av omgangssyke eller er du blitt akutt syk uten grunn i dag? Om man med diabetes blir akutt syk med oppkast, magesmerter og acetonlukt er de virkelig syke altså, da er det snakk om sykehusinnleggelse! http://www.kappahl.n...nt_kjole_316455 Synes du skal ringe legevakten og høre hva de sier jeg, må jo tenke på babyen i magen også...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. april 2012 #23 Skrevet 16. april 2012 Da må du ringe legevakten, for dette kan være svært skadelig for deg og ungen.
min<3 Skrevet 16. april 2012 #24 Skrevet 16. april 2012 Mamma ringte legevakta da hun hadde kjent at det luktet aceton av meg (jeg var da 15) ble lagt rett inn på sykehus og ble der en uke. Enig med alle som sier du bør ringe legevakta i dag!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå