Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #26 Skrevet 16. april 2012 Hadde invitert flere venner med barn for å feire sønnen min som fyller 3 år i morgen. Jeg har pyntet og bakt og han gledet seg til å feire, men nå tikket det siste avslaget inn og ingen kommer Vi bor langt fra familie og akkurat nå er jeg så forbanna trist !! Vi skal feire, ham og jeg, men det blir liksom ikke det samme...... Nei gi dere folkens.. "Gråter på den stakkars guttens vegne"? Det er en BURSDAG! Gutten kommer til å møte på langt større skuffelser enn dette. Såklart er det stygt gjort av familie og venner med barn å avlyse sånn rett før feiring (Håper de hadde en svært god grunn isåfall!!) Hi : Jeg har selv en 3 åring, ho ble det for noen mnd siden. Vi har faktisk ALDRI feira med familie, og det har gått fint. Denne bursdagen gikk vi på kafe og kjøpte en gigantisk is, og hadde laget kake i hjerteform hjemme. Bhg feira også bursdagen hennes på dagtid. Enten har jeg vært alene med henne, eller hatt to venninner på besøk ( gudmødrene hennes) Og det har gått fint det og! Håper du har noe slags annen form for nettverk? Kanskje til og med venner uten barn som kan komme? Det er litt viktig synes jeg da :-) Kan jeg spørre hvorfor dere ikke f.eks feira bursdagen i helgen som var? Folk hadde kanskje hatt bedre tid på en søndag enn på en tirsdag? Går du litt surr i dagene? Hun inviterte til selskap i går - da var det søndag. Og i dag er det mandag... Hvor får du tirsdag fra? Woops, my bad.. Trodde innlegget var skrevet idag og at selskapet skulle være i morgen. Håper hun uansett fikk en fin dag med gutten sin. En bursdag er ikke verdens undergang om man ikke har gjester uansett.. Men at en 3åring kan ha høye forventninger er helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #27 Skrevet 16. april 2012 Stakkars liten:( Fikk så vondt i meg nå!! Kan du ikke oppdatere da?? Lurer VELDIG på grunnen til at ALLE avlyste??? Dårlig gjort!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. april 2012 #28 Skrevet 16. april 2012 Hadde invitert flere venner med barn for å feire sønnen min som fyller 3 år i morgen. Jeg har pyntet og bakt og han gledet seg til å feire, men nå tikket det siste avslaget inn og ingen kommer Vi bor langt fra familie og akkurat nå er jeg så forbanna trist !! Vi skal feire, ham og jeg, men det blir liksom ikke det samme...... Nei gi dere folkens.. "Gråter på den stakkars guttens vegne"? Det er en BURSDAG! Gutten kommer til å møte på langt større skuffelser enn dette. Såklart er det stygt gjort av familie og venner med barn å avlyse sånn rett før feiring (Håper de hadde en svært god grunn isåfall!!) Hi : Jeg har selv en 3 åring, ho ble det for noen mnd siden. Vi har faktisk ALDRI feira med familie, og det har gått fint. Denne bursdagen gikk vi på kafe og kjøpte en gigantisk is, og hadde laget kake i hjerteform hjemme. Bhg feira også bursdagen hennes på dagtid. Enten har jeg vært alene med henne, eller hatt to venninner på besøk ( gudmødrene hennes) Og det har gått fint det og! Håper du har noe slags annen form for nettverk? Kanskje til og med venner uten barn som kan komme? Det er litt viktig synes jeg da :-) Kan jeg spørre hvorfor dere ikke f.eks feira bursdagen i helgen som var? Folk hadde kanskje hatt bedre tid på en søndag enn på en tirsdag? Går du litt surr i dagene? Hun inviterte til selskap i går - da var det søndag. Og i dag er det mandag... Hvor får du tirsdag fra? Woops, my bad.. Trodde innlegget var skrevet idag og at selskapet skulle være i morgen. Håper hun uansett fikk en fin dag med gutten sin. En bursdag er ikke verdens undergang om man ikke har gjester uansett.. Men at en 3åring kan ha høye forventninger er helt sikkert. Men ditt barn har aldri feiret bursdagene sine med selskap, og kan derfor ikke sammenlignes med HIs barn som tydelig visste hva som skulleskje...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #29 Skrevet 16. april 2012 Heisann alle sammen og tusen takk for alle kommentarer. Det varmer et mammahjerte Jeg orker ikke gå inn på hvorfor vi ikke gjorde slik eller slik, det blir nesten for dumt, men jeg kan si at de fleste avlyste pga. "vi blir litt lengre på hytta" ol. Det var trist i går da jeg skrev innlegget og etter jeg logget av tok jeg en lang prat med gutten, fikk ham i bedre humør og så pakket vi ned kakene, bollene, tok med noen pølser, varme tepper og en grill. Så dro vi i fjæra og koste oss skikkelig. Så det ble en fin dag I dag på bursdagen hentet jeg ham tidlig i barnehagen (fikk gå tidlig av snille sjefen min) og så dro vi på Peppe`s og spiste pizza. Hadde med gaver, lys som vi satte på pizzaen og vi hadde det veldig fint ute. Etterpå inviterte vi noen av naboene på kaffe og kaker her hjemme. Ble dog uten barn, men god stemning og masse oppmerksomhet. Nå sover han godt og det ble mye fin feiring. Jeg var veldig veldig trist i går for det er aldri noe morsomt når barn blir så skuffet, men det ordnet seg til det beste HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #31 Skrevet 17. april 2012 Du HI, høres ut som gutten din hadde to veldig fine dager:-) selv om den ene dagen begynte litt trist så løste dere det bra med grilling og kake ute, var sikkert veldig koselig for han! Dag to fikk han jo selskap selv om det ikke var noen barn der, min gutt hadde kun familieselskap uten barn frem til han var fem år og var veldig fornøyd med det:-) Feiret de noe i barnehagen for gutten din? Om de gjorde det så fikk han jo litt oppmerksomhet fra andre barn da:)
Gjest Mentha & Junior Skrevet 17. april 2012 #32 Skrevet 17. april 2012 Fikk helt vondt på starten her når jeg begynte å lese, men veldig bra å se at det ordnet seg til slutt Supermamma ordner opp og lager to kjempefine dager for gutten sin! Kjempebra
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #33 Skrevet 17. april 2012 HI her: Det ordnet seg bra til slutt og det var en glad gutt som fikk feiret til slutt Han hadde ikke noe feiring i barnehagen pga. ABB-saken, bor et sted med mange berørte, men det visste vi om på forhånd og vi hadde snakket om det. Ikke mye og ikke detaljert siden han er så liten, men han visste at det ikke ble feiring i barnehagen, men at mamma heller skulle komme tidlig for å hente. Så det gikk bra. HI
It's all about me Skrevet 17. april 2012 #34 Skrevet 17. april 2012 HI her: Det ordnet seg bra til slutt og det var en glad gutt som fikk feiret til slutt Han hadde ikke noe feiring i barnehagen pga. ABB-saken, bor et sted med mange berørte, men det visste vi om på forhånd og vi hadde snakket om det. Ikke mye og ikke detaljert siden han er så liten, men han visste at det ikke ble feiring i barnehagen, men at mamma heller skulle komme tidlig for å hente. Så det gikk bra. HI Hva? Kunne de ikke feire en bursdag i barnehagen pga ABB? Det finnes da grenser for hva denne saken skal påvirke. Samme hvor mange berørte det er i området. Det er en barnehage med krone, bursdagssang og noen kakebiter, ikke en diger firmafest med høylydt rølp og fyll. Hadde litt ufalks gutten din, men antagelig vil han som voksen huske denne bursdagen ekstra godt fordi han koste seg ekstra med mamman og feiret to dager på rad )
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #35 Skrevet 17. april 2012 HI her: Det ordnet seg bra til slutt og det var en glad gutt som fikk feiret til slutt Han hadde ikke noe feiring i barnehagen pga. ABB-saken, bor et sted med mange berørte, men det visste vi om på forhånd og vi hadde snakket om det. Ikke mye og ikke detaljert siden han er så liten, men han visste at det ikke ble feiring i barnehagen, men at mamma heller skulle komme tidlig for å hente. Så det gikk bra. HI Hva? Kunne de ikke feire en bursdag i barnehagen pga ABB? Det finnes da grenser for hva denne saken skal påvirke. Samme hvor mange berørte det er i området. Det er en barnehage med krone, bursdagssang og noen kakebiter, ikke en diger firmafest med høylydt rølp og fyll. Hadde litt ufalks gutten din, men antagelig vil han som voksen huske denne bursdagen ekstra godt fordi han koste seg ekstra med mamman og feiret to dager på rad ) På et lite sted med berørte søsken, ansatte osv. så skjønner jeg at flagg og feiring kanskje ikke var helt på sin plass i går og jeg var med på møtet der det ble bestemt i fellesskap. Jeg vil ikke tråkke noen på tærne der, så det var greit. Ble mye uflaks ja, så vi satser på bedre lykke til neste år selv om det ble fint til slutt. Rart det der med hvor utrolig lei seg man blir på barna sine vegne og hvor maktesløs man av og til føler seg. Jeg har ikke opplevd slike sterke følelser i mitt korte liv som mamma, men det kommer sikkert mange flere slike runder og nå vet jeg litt mer og kan takle det litt bedre. Tror jeg? HI
It's all about me Skrevet 17. april 2012 #36 Skrevet 17. april 2012 HI her: Det ordnet seg bra til slutt og det var en glad gutt som fikk feiret til slutt Han hadde ikke noe feiring i barnehagen pga. ABB-saken, bor et sted med mange berørte, men det visste vi om på forhånd og vi hadde snakket om det. Ikke mye og ikke detaljert siden han er så liten, men han visste at det ikke ble feiring i barnehagen, men at mamma heller skulle komme tidlig for å hente. Så det gikk bra. HI Hva? Kunne de ikke feire en bursdag i barnehagen pga ABB? Det finnes da grenser for hva denne saken skal påvirke. Samme hvor mange berørte det er i området. Det er en barnehage med krone, bursdagssang og noen kakebiter, ikke en diger firmafest med høylydt rølp og fyll. Hadde litt ufalks gutten din, men antagelig vil han som voksen huske denne bursdagen ekstra godt fordi han koste seg ekstra med mamman og feiret to dager på rad ) På et lite sted med berørte søsken, ansatte osv. så skjønner jeg at flagg og feiring kanskje ikke var helt på sin plass i går og jeg var med på møtet der det ble bestemt i fellesskap. Jeg vil ikke tråkke noen på tærne der, så det var greit. Ble mye uflaks ja, så vi satser på bedre lykke til neste år selv om det ble fint til slutt. Rart det der med hvor utrolig lei seg man blir på barna sine vegne og hvor maktesløs man av og til føler seg. Jeg har ikke opplevd slike sterke følelser i mitt korte liv som mamma, men det kommer sikkert mange flere slike runder og nå vet jeg litt mer og kan takle det litt bedre. Tror jeg? HI Greit å droppe flagget utenfor, og men innen for barnehagens vegger er noe annet. Markeringene av bursdagene i barnehagen er stort for de små, selv om kun dreier seg om noen minutter. Men å bli lei seg på de små sine vegne blir man aldri vant til, det er like vondt hver gang dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå