Gå til innhold

Ville du blitt skuffet over dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ???

Da jeg var gravid med nr 1 ringte jeg og fortalt det til min eldste søster. Da svart hun bare: ditto! Hun ventet da barn nr 4. Jeg synes det var kjempekjekt siden søskenbarna da blir like gamle og får mye glede av hverandre.

Jeg har da virkelig ikke så stort behov for oppmerksomhet hverken rundt meg eller mine barn at vi må være alene i sentrum. Hvis jeg var deg ville jeg gått litt i meg selv og sett litt på hvilke verdier du har livet ditt og hvilke verdier du vil ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke mulig å tenke slik??? Kjære vene. Jeg tenker nok at du endrer tankegang når du har fått ditt første barn. Da håper jeg virkelig ikke at dere sjekker med alle rundt deg om det passer for dem at dere begynner å prøve på nr 2.

hehehehe.. Jeg ler faktisk av dette innlegget. Det Må jo være tull?? Det er vel ikke mulig å være så egoistisk og sjalu i voksen alder? Selv har jeg aldri vært sjalu på hverken søsken eller venner.. Skjønner ikke at det kan være mulig.

Men tilbake til spørsmålet ditt.. NEI, jeg hadde aldri blitt skuffet over dette! Hadde syntes det var kjempestas:)

Skrevet

Da hadde jeg blitt utrolig glad! Hadde vært så gøy å gått gravid med og hatt baby samtidig som min søster <3

Jeg synes virkelig du er helt fjern som reagerer på dette, og dersom dette er ett problem for deg så bør DU vente med å få barn. Dette er faktisk noe av det teiteste jeg har lest, hehe

Skrevet

Uffda HI... skulle nesten tro du allerede var gravid og "en smule" hormonell :)

Hvilken oppmerksomhet er det du er redd for å gå glipp av? Vet ikke hvordan det er i din familie, men hos oss er det oppmerksomhet nok til alle når vi får barn enten det er tett eller ikke.

Prøv heller å se det positive i det! Da vi fikk vår første ble svigerinnnen min gravid rett etter meg. Helt supert, barnet vårt har en kusine som er noen få uker yngre som han har det kjempegøy med, og ikke minst - jeg hadde en i nær familie å trille turer og gå på babykino med! :)

Skrevet

Skjønner dere ikke at dama bare troller?

Skrevet

Om dette ikke er tull så har du mye å jobbe med.

Skrevet

det er 6 mnd mellom min datter og min bror sin sønn og det har vært veldig fimt å ha noen å dele erfaringer og bekymringer med som er i samme situasjon og ungene koser seg masse sammen. By the way, dette var min første og deres andre og vi fikk minst like masse oppmerksomhet! Folk blir jo ikke mindre glad på deres vegne selv om andre skal ha baby også :) det går nok bra skal di se, og det er ingen garanti for hvor lang tid det vil ta å lage en baby for noen av dere. Masse lykke til med prøvingen ;)

Skrevet

Hvis du er så oppmerksomhetssyk og sjalu, tror jeg ikke du bør få barn, tenkt, det er kun babyen som kommer til å få oppmerksomhet etter det er født, uff, tenk noe så grusomt.. Men seriøst, fikk meg en god latter her. Hvis du mener dette, har du mye å jobbe med, gå inn i deg selv, tror du får deg et sjokk når babyen kommer og ikke verden svermer rundt deg, særlig når søstera stjeler halvparten av oppmerksomheten... Dette er da vel bare koselig, har ingen søster selv, men hørtes jo veldig ideellt ut spør du med, søskenbarna får masse glede av hverandre også! :)

Skrevet

Selv om du faktisk har lov til å føle ett stikk inni deg over dette, er det noe du må jobbe med å komme over og ikke fokusere på. tenk heller på hvor fint det blir å ha gjevngammle unger og at du skal bli tante igjen.

jeg og min samboer bestemte oss for å få vårt første barn, og mindt i prøvinga, annonsere min søster som har 1 fra før at ho og hennes samboer skulle prøve på en til nå. Så ikke det som noe neagtivt.

Men når jeg mista i MA i uke 13 og ho 4 måneder etter forteller at ho er gravid var det veldig sårt at ho skulle bli mamma igjen før meg bare fordi min baby døde. Men tok ett par dager så begynte jeg å glede meg og fokuset gikk over til at jeg skulle bli tante på nytt, ikke hvem som fikk baby først. det er 3 måneder melloem guttene vår som begge nærmer seg 2år, og de har så mye moro sammen. Og det var skikkelig stas å bli tante på nytt mer jeg vagga rundt med stor mage.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Hva er det så spesielt med å gå gravid, siden du skal ha oppmerksomhet?

Himmel.....

Smil og vær glad, også på andres vegne :)

Skrevet

Jeg skjønner deg faktisk. Imotsettning til disse ensidige kråkene her inne :)

Gjest Miryks
Skrevet

Åh, TAKK OG LOV at jeg er eneste av fire søsken som har fast følge og barn! Herregud, kunne aldri tenkt meg Å delt all oppmerksomheten med noen av dem, og unnet dem gleden over Å fÅ barn.

HÅper ingen av dem fÅr barn i fremtiden heller, for jeg vil at kun mine unger skal bli skjemt bort av besta og besten.

Noe annet gÅr bare ikke.

Skrevet

Haha.... Du er jo ikke god.... Stakkars søsteren din...

Skrevet

Gode gud, så lettlurte dere er. Dette lyser jo trolleinnlegg lang vei.

Skrevet

Her visste vi ikke at den andre prøvde akkurat, men nå fikk jeg og min bror barn (hver for oss såklart.. så litt ekkel ut den setningen der..) med en ukes mellomrom. Så her har vi en fetter og kusine som kommer mest sannsynlig til å gå i samme barnehage, skole og være mye sammen opp igjennom :) Så her tenker jeg at det blir jo bare koselig.

Det var jo selvfølgelig litt sårt i begynnelsen, men etterhvert så var det bare å glede seg over begge barna =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...