Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Jeg er yngst av tre søsken. Storesøster har ett barn og storebror har ingen (skal ikke ha noen sier han). Jeg og min samboer skal starte prøvingen nå og min søster vet dette. Nå sier hun at de også snart skal starte å prøve, men nå hadde jeg gledet meg til at det var vår tur. De har jo barn liksom...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Tuller du? Mener du virkelig at de må utsette å få flere barn fordi du mener at det er deres tur? Jeg velger å tro at dette er tull.
geitemarken Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 For real? Hvis du er seriøs må du vel bare vente da til de er ferdige.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Nei, det er ikke tull. De har jo ett barn og skjønner at de vil ha søsken til henne, men jeg ville jo at oppmerksomheten skulle gå til meg og min baby og ikke dele den
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Nei, det ville jeg ikke blitt skuffet over. Kjempekon om det blir jevngamle søskenbarn. De kan få masse glede av hverandre.
Gjest Heartbroken Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Ehhh.....nei? Det er nok ikke sånn verden fungerer, skjønner du Tenk så koselig å få søskenbarn i samme alder da
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Da må du rett og slett jobbe med deg selv altså. Du kan ikke forvente at andre skal sette livet sitt på vent kun fordi du ønsker oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Så at du ønsker deg barn bunner rett og slett i at du er oppmerksomhetssyk? Nei, gi deg, da! Det er ikke noens tur til å få barn, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Nei, det er ikke tull. De har jo ett barn og skjønner at de vil ha søsken til henne, men jeg ville jo at oppmerksomheten skulle gå til meg og min baby og ikke dele den Da må du vente til de er helt ferdige. Mener du at de skulle skjønt det av seg selv, at du ikke vil de skal prøve siden dere skal prøve. Det kan jo ta lang tid før dere lykkes, regner du virkelig med at verden stopper opp mens dere prøver
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #11 Skrevet 14. april 2012 ha ha, dette var dagens. Har helt glemt og si ifra til mine brødre at de ikke må finne på og lage barn nå, fordi nå er det min tur. Da hadde de nok ledd seg skakke, og trodd at det hadde tilta for meg.
geitemarken Skrevet 14. april 2012 #12 Skrevet 14. april 2012 Prøv å tenke litt anderledes om det da. Tenk at barnet får jevnaldret kamerat i familieselskap. Ingen andre enn andre gravide klarer å leve seg så godt inn i en annen gravids tankeverden, altså du har noen å prate med som ALDRI blir lei dine sure oppstøt og sommerfuglvingene du kjenner i magen. Å tenk for en kompetanse din søster sitter med som har vært gjennom det før. Om dere bør nært er det koselig å ha perm samtidig med noen som har tid. Mulig dere ikke er nære venner nå, men det har dere store muligheter til nå. Tenk muligheter ikke hinder:)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #13 Skrevet 14. april 2012 Jeg er sikker på at min søster gjør dette bare fordi vi prøver. Hun sier jo at det er på tide, men det kom så plutselig.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #14 Skrevet 14. april 2012 Høres ut som her har vært mye søsken sjalusi i oppveksten når du kan tenke slik. om ho vil prøve for de dere vil prøve så er det bare supert. dere kan få klaff med en gang, kanskje søsteren din trenger 12 mnd + å prøve før de klaffer med dem. Men at barn har noen å leke sammen med mens de vokser opp utenom barnehage tid er bare fantastisk, og du har en xtra barnevakt i hverandre hele veien.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #15 Skrevet 14. april 2012 Skjønner litt hva du mener, men for all del hold det for deg selv. Min lillesøster ble gravid 3 mnd etter meg (uplanlagt), og kjente at jeg hadde gledet meg til å få all oppmerksomheten og ble litt skuffet. Men selvfølgelig så jeg alle fordelene også, og viste bare min søster at jeg var glad på hennes vegne. Nå endte denne graviditeten i abort som hun valgte selv, men kjenner at jeg er litt flau over hva jeg tenkte. Hadde vært så stas om hun også hadde hatt barn nå.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #16 Skrevet 14. april 2012 i familien jeg er blitt med i, fødes det barn over en lav sko... mitt barn i magen blir nr. 4 i løpet av 1,5 år. Syns det er topp, knallmoro med mange andre babyer i familien!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #17 Skrevet 14. april 2012 Jeg var i litt samme situasjon selv, bare at jeg var din søster. Jeg hadde en gutt fra før og hun og samboeren skulle prøve å få barn. Vi hadde ikke sagt til noen at vi hadde holdt på å prøve litt, men det hadde ikke klaffet enda og da jeg sa at jeg også hadde lyst på baby sa hun at nå var det hennes tur. Da ble jeg veldig skuffet!
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 14. april 2012 #18 Skrevet 14. april 2012 Både jeg og BEGGE mine søstre gikk gravid samtidig, jeg hadde termin først og jeg kan si med hånda på hjerte at jeg ikke ble sur eller muggen for at jeg ikke fikk all oppmerksomheten knyttet til det og være gravid og få en baby, hvorfor skulle jeg det??? Syns at det var knall at vi alle 3 nesten fikk barn samtidig nå 5 år seinere har de søte små mye med hverandre og gjøre og er svært gode venner de går bla i samme bhg og kommer til og begynne i samme klasse når de begynner på skolen, kjempegøy syns vi. Det var forresten min yngste søster som stakk av med mesteparten av oppmerksomheten, hun fikk eneggede tvillinger
Gidder ikke! Skrevet 14. april 2012 #20 Skrevet 14. april 2012 Gud bedre, haha! Får du barn for oppmerksomhetens skyld? Noen trenger en realitycheck her.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #21 Skrevet 14. april 2012 Nei, gjør jo ikke det, men jeg ville liksom ikke dele på oppmerksomheten når det nå endelig blir min tur. Hun har jo en fra før av...
Kanutten83 Skrevet 14. april 2012 #22 Skrevet 14. april 2012 Nå kan det jo tenkes at hun og mannen ikke ønsker så stor aldersforskjell på barna, og for alt du vet så kan de ha begynt å prøve før dere til og med, det er ikke alltid det klaffer med en gang. At hun fortalte deg det nå kan jo skyldes at hun nå vet at dere skal prøve også og tenker at dette er noe dere kan dele da dere er i samme situasjon:) At du synes det er urettferdig at du ikke får all oppmerksomheten for deg selv er ikke noe du kan noe for, men du burde holde det for deg selv, for ja, det er veldig egoistisk å ikke ønske at din søster og mann skal få et barn til når det passer dem mest bare fordi du er oppmersomhetsyk. Da jeg skulle ha førstemann så ble svigerinnen min gravid 4 mnd senere med deres nr 2, jeg kan ikke si vi fikk lite oppmersomhet av den grunn, nettopp fordi vi ventet første og det i seg selv er ganske spesielt:)
Mrs. Bouquet Skrevet 14. april 2012 #23 Skrevet 14. april 2012 Tror du virkelig det gir deg mindre oppmerksomhet? Ikke noe å bli skuffet over. På tide å ta seg sammen i grunnen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #24 Skrevet 14. april 2012 Hadde du vært søstern min og sagt dette til meg..... Åhhhh jeg kjenner jeg koker. Jeg har 3 barn jeg og søstra mi har ingen. Jeg gleder meg nÅ til det er hennes tur, men hadde jeg pluselig funnet ut at vi ville ha en til Å fÅtt ser vert dette. Fy f... Du er ikke riktig i hode.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #25 Skrevet 14. april 2012 Dette kan virkelig ikke søstern din ta hensyn til. Det passer for henne nå, så sånn er det. Du får vente da!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå