Gå til innhold

Sjokkert over alle skrivefeil her inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
æ skriv mest på dialekt. my på grunn av dysleksi at det bli sånn. er enig i at det er synd me tanke på det Norske språk at mang itj skriv rett. vi skal jo også være med og lære barna våre og skrive og lese så,(hær i huset tar far seg av den biten) er ikke bare på skolen man skal lære. og no når æ har skrevet herre ser æ også at æ skriv me dialekt og blanding av bokmål:P jaja satse på at dokk skjønt ka d sto læll :P
Er jo null problem å forstå deg!! Virker som du har full kontroll på skrivinga :) Dialekt er kult ;) Tror ikke jeg bør begynne å gjøre det, da hadde jeg nok fått noen spørsmål :P
Dialekt er IKKE kult som skriftspråk! Jeg kan til en viss grad forstå at dersom du har dysleksi virker det enkelt og greit å la være å bruke standarisert skriftspråk, men når du da sier at det er viktig for deg at ungene dine lærer det korrekt begynner det å skurre. Dysleksi betyr ikke at man ikke kan skrive og gjøre seg forstått. Dyslektikere er ganske uniform i sin måte å skrive på, og det er veldig sjelden det egentlig er et problem å forstå hva som menes. å gi totalt opp med henvisning til at "jeg har dysleksi, så derfor klarer jeg nok ikke dette" er absurd.
vet ikke hva jeg skal svare på dette en gang. men hvis du syns det skurrer og er absurd det jeg skrev så får du bare ha den meningen.
..og der understeket du poenget mitt. Når du plutselig ikke skriver på dialekt, er det ikke det aller minste problem å forstå hva du skriver.

og jeg brukte lang tid på og skrive kun di 2 linjene.

Endret av sofie8888
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dette blir litt for teit.. jeg kjenner igjen dyslektiske feil, og de irriterer meg ikke. Det som irriterer meg er sløvhet, slurv og udugelighet mht språket vårt.

• 4 uker senere...
Skrevet

Tror vi er dårlige i norsk da :)

Jeg er ikke norsk en gang, så..

• 1 måned senere...
Skrevet

1 av 10 er som meg dyslektikere.

Skrevet

1 av 10 er som meg dyslektikere.

Når du forstår innlegget men der er noen skrivefeil. Korfor grafse etter skrivefeila ?

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt så stort over det før nå.

Det er vel dialekt, forkortelse, smarttelefon osv.

Vi er da ikke dårlig i vårt eget morsmål. Vis vi er dårlig i norsk, da er vel utlenderene ennå dårligere i norsk. Norsk er en av de vanskeligeste språkene å lære etter kinesisk.

Skrevet

Jeg er så innamari lei av mobbing av folk med dysleksi! Det betyr ikke at man er dum! Mannen min har dysleksi, han er ekstremt god i språk muntlig, har mastergrad etc., og jeg vil si han er godt over snittet når det gjelder intelligens, men det å skrive er vanskelig... Mulig våre unger kommer til å arve dette, og jeg får vondt i magen når jeg tenker på all den hetsen de har i vente på ulike areaner hvis de i det hele tatt tør å uttrykke seg i forum som dette... Skerp dere, sier jeg bare :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Noe har er nok med iPhone hvis du skriver med det er mange voksnm slitet med forskjellige rettskriving, og ,å osv og jeg er en av dem. Har aldri vært noe god på rettskriving og hvor komma osv skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...