Nurkekatt Skrevet 16. august 2012 #26 Skrevet 16. august 2012 Og der skrev jeg jammen "og redigere" i stedet for "å redigere"... så det er ikke så lett he he:-) Det er da ikke feil å skrive "og redigere"...
eaglebeagle Skrevet 16. august 2012 #27 Skrevet 16. august 2012 Og der skrev jeg jammen "og redigere" i stedet for "å redigere"... så det er ikke så lett he he:-) Det er da ikke feil å skrive "og redigere"... Nei, det var visst riktig da det er infinitivsverb nr. 2 i setningen "å gå inn og redigere" :-)
RoseLilja Skrevet 16. august 2012 #28 Skrevet 16. august 2012 ...folk skriver nok fort..men når en skriver barneværnet....så begynne jeg å lure! jeg HVAR på tur i dag, jeg har HVæRT på tur. Gaaaaahd!!
Kjærepære Skrevet 16. august 2012 #29 Skrevet 16. august 2012 Om man irriterer seg eller ikke, er nå en sak... og alle kan gjøre litt slurvefeil nå og da. Men det er faktisk ganske trist at temmelig mange voksne, som ikke har dysleksi eller lignende, er på nivå med en svak ti-tolvåring.
lilli81 Skrevet 17. august 2012 #30 Skrevet 17. august 2012 Helt ærlig så slurver jeg bare når jeg skriver på nettforum. Ikke tar jeg det så høytidelig om jeg ser andres skivefeil heller. Jeg ser ikke dette som ett sted hor det skal være veldigformelt og jeg er ganske sikker på at de fleste er mye mer nøye på rettskrivingen sin når det er behov for det. At noen blir sjokkert over å se skivefeil her inne tar jeg som ett positivt tegn. Da må livet ellers være bra siden det skal så lite til før man lar seg sjokkere ;-)
*venter en liten gutt feb* Skrevet 19. august 2012 #31 Skrevet 19. august 2012 jeg har dysleksi og ser ikke feilene jeg av og til skriver, kan være flere som har det.
gale damen Skrevet 19. august 2012 #32 Skrevet 19. august 2012 Dysleksi er distinkt, og ikke noe som helst problem å forstå. Irritasjonen går på de som skriver eksempelvis " barneværnet, hvet, nyskjerrig". Setningsbygning er også åpenbart for pingler;)
Kjærepære Skrevet 19. august 2012 #33 Skrevet 19. august 2012 Det verste er lange tekster som består av en eneste lang setning! Lett å forville seg litt da.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 25. august 2012 #34 Skrevet 25. august 2012 Om man irriterer seg eller ikke, er nå en sak... og alle kan gjøre litt slurvefeil nå og da. Men det er faktisk ganske trist at temmelig mange voksne, som ikke har dysleksi eller lignende, er på nivå med en svak ti-tolvåring. Signerer under den. Kunne ikkje sagt det bedre sjøl
Gurine og gulla Skrevet 25. august 2012 #35 Skrevet 25. august 2012 Offa da. Ka folk gidd å iritere sj over. Skaff dåkke et liv
SiljeEjlis Skrevet 2. september 2012 #36 Skrevet 2. september 2012 Jeg legger sjeldent merke til skrivefeil med mindre det er av dem som ser ut som det er snakk om en heftig dysleksi, Der man bytter om bokstaver osv. Jeg tror ikke jeg er av de man legger mest merke til når det gjelder feil men samtidig vet jeg at gramatikken min kan være helt på jordet... he-he
Amberline Skrevet 6. september 2012 #37 Skrevet 6. september 2012 Det værste jeg ser er de som fks skriver " hvem bukse synes du er finest" osv. Grusomt....
Fridamor Skrevet 8. september 2012 #38 Skrevet 8. september 2012 Det værste jeg ser er de som fks skriver " hvem bukse synes du er finest" osv. Grusomt.... Du skriver jo "værste" da, så skjønner ikke hvorfor du klager?
marsgutt 2013 Skrevet 8. september 2012 #39 Skrevet 8. september 2012 æ skriv mest på dialekt. my på grunn av dysleksi at det bli sånn. er enig i at det er synd me tanke på det Norske språk at mang itj skriv rett. vi skal jo også være med og lære barna våre og skrive og lese så,(hær i huset tar far seg av den biten) er ikke bare på skolen man skal lære. og no når æ har skrevet herre ser æ også at æ skriv me dialekt og blanding av bokmål:P jaja satse på at dokk skjønt ka d sto læll
Kjærepære Skrevet 8. september 2012 #40 Skrevet 8. september 2012 Poenget er vel ikke å klage på en og annen skrivefeil her og der! Alle kan jo ikke alt, og av og til skriver man bare feil uten å se det. Problemet oppstår når det blir innmari irriterende å lese innlegg pga all slurvinga, feks null tegnsetting eller overflod av sammen satte ord som plutselig ikke er sammen satte lenger
Kjærepære Skrevet 8. september 2012 #41 Skrevet 8. september 2012 æ skriv mest på dialekt. my på grunn av dysleksi at det bli sånn. er enig i at det er synd me tanke på det Norske språk at mang itj skriv rett. vi skal jo også være med og lære barna våre og skrive og lese så,(hær i huset tar far seg av den biten) er ikke bare på skolen man skal lære. og no når æ har skrevet herre ser æ også at æ skriv me dialekt og blanding av bokmål:P jaja satse på at dokk skjønt ka d sto læll Er jo null problem å forstå deg!! Virker som du har full kontroll på skrivinga Dialekt er kult Tror ikke jeg bør begynne å gjøre det, da hadde jeg nok fått noen spørsmål
Poteta Skrevet 8. september 2012 #42 Skrevet 8. september 2012 Må si jeg irriterer meg over egne skrivefeil hvertfall. Skriver av og til fra ipaden, og da blir det masse feil pga ordlista som ikke er helt venn med meg....
FSL Skrevet 12. september 2012 #43 Skrevet 12. september 2012 Jeg er helt enig i at skrivefeil er veldig irriterende, men tror mange er slurvete eller skriver med ordlister, Da blir det ofte bare tull! Jeg hater skrivefeil, men har fullt av dem selv, er noe med at man kun ser andres feil, og "gjør seg blind" på en selv. Mista faktisk ei veldig god venninne en gang, fordi jeg kommenterte alle skrivefeilene hennes... - Er faktisk farlig dette med skrivefeil!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. september 2012 #44 Skrevet 13. september 2012 De mest hårreisene feilene jeg har lest her på forumet er "ahvertil" (what???), "dursje", "bærsje" og "prevanksjon". Lurer på hvor folk har vært i norsktimen egentlig...
Lythia Skrevet 13. september 2012 #45 Skrevet 13. september 2012 Jeg irriterer meg når folk skriver "i ny og neD"...! Det har jo ikke noe med ordet "ned" å gjøre, men med månens faser som er ny og ne. Men ordet "bærsje" syns jeg jeg har sett også i aviser og slikt, er det kanskje lov å stave det sånn også? Selv om for meg ser det heeelt fjernt ut.
gale damen Skrevet 13. september 2012 #46 Skrevet 13. september 2012 æ skriv mest på dialekt. my på grunn av dysleksi at det bli sånn. er enig i at det er synd me tanke på det Norske språk at mang itj skriv rett. vi skal jo også være med og lære barna våre og skrive og lese så,(hær i huset tar far seg av den biten) er ikke bare på skolen man skal lære. og no når æ har skrevet herre ser æ også at æ skriv me dialekt og blanding av bokmål:P jaja satse på at dokk skjønt ka d sto læll Er jo null problem å forstå deg!! Virker som du har full kontroll på skrivinga Dialekt er kult Tror ikke jeg bør begynne å gjøre det, da hadde jeg nok fått noen spørsmål Dialekt er IKKE kult som skriftspråk! Jeg kan til en viss grad forstå at dersom du har dysleksi virker det enkelt og greit å la være å bruke standarisert skriftspråk, men når du da sier at det er viktig for deg at ungene dine lærer det korrekt begynner det å skurre. Dysleksi betyr ikke at man ikke kan skrive og gjøre seg forstått. Dyslektikere er ganske uniform i sin måte å skrive på, og det er veldig sjelden det egentlig er et problem å forstå hva som menes. å gi totalt opp med henvisning til at "jeg har dysleksi, så derfor klarer jeg nok ikke dette" er absurd.
marsgutt 2013 Skrevet 13. september 2012 #47 Skrevet 13. september 2012 æ skriv mest på dialekt. my på grunn av dysleksi at det bli sånn. er enig i at det er synd me tanke på det Norske språk at mang itj skriv rett. vi skal jo også være med og lære barna våre og skrive og lese så,(hær i huset tar far seg av den biten) er ikke bare på skolen man skal lære. og no når æ har skrevet herre ser æ også at æ skriv me dialekt og blanding av bokmål:P jaja satse på at dokk skjønt ka d sto læll Er jo null problem å forstå deg!! Virker som du har full kontroll på skrivinga Dialekt er kult Tror ikke jeg bør begynne å gjøre det, da hadde jeg nok fått noen spørsmål Dialekt er IKKE kult som skriftspråk! Jeg kan til en viss grad forstå at dersom du har dysleksi virker det enkelt og greit å la være å bruke standarisert skriftspråk, men når du da sier at det er viktig for deg at ungene dine lærer det korrekt begynner det å skurre. Dysleksi betyr ikke at man ikke kan skrive og gjøre seg forstått. Dyslektikere er ganske uniform i sin måte å skrive på, og det er veldig sjelden det egentlig er et problem å forstå hva som menes. å gi totalt opp med henvisning til at "jeg har dysleksi, så derfor klarer jeg nok ikke dette" er absurd. vet ikke hva jeg skal svare på dette en gang. men hvis du syns det skurrer og er absurd det jeg skrev så får du bare ha den meningen.
Kjærepære Skrevet 13. september 2012 #48 Skrevet 13. september 2012 Nå var det ikke noe vanskelig å forstå denne personen med dysleksi heller da... er slurving som er irriterende, uansett!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. september 2012 #49 Skrevet 13. september 2012 "Hvem" bil og "hvordan" farger er ikke dysleksi. Dysleksi er lærevansker som gir utslag i bytting av bokstaver, merkelig setningsoppbygging og lignende. Ikke at man ikke kan forskjell på "hvem" og "hvilken".
gale damen Skrevet 14. september 2012 #50 Skrevet 14. september 2012 æ skriv mest på dialekt. my på grunn av dysleksi at det bli sånn. er enig i at det er synd me tanke på det Norske språk at mang itj skriv rett. vi skal jo også være med og lære barna våre og skrive og lese så,(hær i huset tar far seg av den biten) er ikke bare på skolen man skal lære. og no når æ har skrevet herre ser æ også at æ skriv me dialekt og blanding av bokmål:P jaja satse på at dokk skjønt ka d sto læll Er jo null problem å forstå deg!! Virker som du har full kontroll på skrivinga Dialekt er kult Tror ikke jeg bør begynne å gjøre det, da hadde jeg nok fått noen spørsmål Dialekt er IKKE kult som skriftspråk! Jeg kan til en viss grad forstå at dersom du har dysleksi virker det enkelt og greit å la være å bruke standarisert skriftspråk, men når du da sier at det er viktig for deg at ungene dine lærer det korrekt begynner det å skurre. Dysleksi betyr ikke at man ikke kan skrive og gjøre seg forstått. Dyslektikere er ganske uniform i sin måte å skrive på, og det er veldig sjelden det egentlig er et problem å forstå hva som menes. å gi totalt opp med henvisning til at "jeg har dysleksi, så derfor klarer jeg nok ikke dette" er absurd. vet ikke hva jeg skal svare på dette en gang. men hvis du syns det skurrer og er absurd det jeg skrev så får du bare ha den meningen. ..og der understeket du poenget mitt. Når du plutselig ikke skriver på dialekt, er det ikke det aller minste problem å forstå hva du skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå