Gå til innhold

Ang sertifikatet. Betalte du ditt selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine betalte for meg og min søster mot at vi ikke begynte å røyke, en ordning jeg tenker at jeg vil gjøre med mine barn også når den tid kommer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Jeg betaler alt selv. Men når oppkjøringa er bestått, får jeg tilbake halvaparten av beløpet av mamma og pappa. Litt motivasjon, kaller de det ;)

Skrevet

Betalte alt selv. Alt jeg hadde av konfirmasjonspenger og mye av studielånet gikk med. Det gikk i spaghetti med ketchup til middag veldig ofte.

Nå har jeg bare ett barn, så det er godt mulig jeg hjelper henne økonomisk med lappen når den tid kommer, men hun skal nok få det som lokkepremie om hun ikke begynner å røyke.

Skrevet

Ja, jeg betalte selv og hadde ingen å øvelseskjøre med heller. Jeg jobbet deltid ved siden av skolen og brukte mesteparten av lønna på kjøretimer. Min første bil kjøpte jeg også helt selv for oppsparte midler =)

Håper jeg har bedre råd og kan betale for ungene da, men vi får se.

Skrevet

Vi er 3 søsken der vi alle betalte lappen og bil helt selv med sparepenger mor og far sparte for oss fra vi var barn!

Jeg synes personlig at det er helt feil at barna bare FÅR billappen da det er noe svært kostbart.

Kan vær vi betaler halve , har 3 barn

Ha ha, sorry, men er ikke det Å FÅ lappen sÅ vet ikke jeg.

Jeg betalte hver krone selv, bÅde pÅ lappen og min første bil.

Og det med penger jeg fikk fra Å jobbe.

Ungene kommer nok til Å gjøre det samme.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er å skjemme ungene bort om man skal betale hele sertifikatet deres.. Blir fort dyrt om man har tette barn f.eks, og ikke skal gjøre forskjell på ungene! Lappen idag koster fort mellom 20-30 000 kr, guudene vet hva det koster om noen år.. Bil er ikke et must eller en livsnødvedighet når man bor i en by når man har andre transportmuligheter. En ungdom kan fint ha en fulltidsjobb eller studere med en deltidsjobb. Har vært selvstendig fra jeg var 16 år og flyttet hjemmefra og har hatt både sommerjobber og jobber siden den tid. Kommer til å oppfordre min datter å gjøre det samme. Betalte hele lappen med stipend/lån etter jeg fikk barn faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...