Gå til innhold

Ang sertifikatet. Betalte du ditt selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller betalte foreldre/annen slekt den? Hva med dine egne barn, skal du betale sertifikatet til dine barn, eller må de betale selv? Prisene på lappen kommer nok til å endre seg med åra, men dog!

Her er vi 4 søsken, og 3 som har tatt lappen, og alle måtte betale alt selv. Vet ikke om jeg skal betale lappen for min datter når hun blir voksen :-) Kommer nok iallefall til å oppfordre henne å betale noe selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det av mine foreldre hvis jeg ikke begynte å røyke (kremt). Tenker å gjøre lignende med mine barn.

Vi var to søsken, og jeg har to barn. Blir vel anderledes med mange unger...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Alle vi barnebarna fikk lappen av mormor og morfar. De begynte å spare til oss da vi ble født og så betalte de sertifikat for oss alle :)

(og så fikk broren min og jeg penger av farmor og farfar til å studere, så de var snille de også ;)

Skrevet

Våre foreldre betalte alt for oss tre søsken. Vi kommer også til å betale for våre barn, man har jo ikke akkurat så mye penger når man er 16-18 år gammel, i såfall er det lurt å spare dem til senere uansett.

Skrevet

Vi er 3 søsken der vi alle betalte lappen og bil helt selv med sparepenger mor og far sparte for oss fra vi var barn!

Jeg synes personlig at det er helt feil at barna bare FÅR billappen da det er noe svært kostbart.

Kan vær vi betaler halve , har 3 barn

Skrevet

Jeg betalte selv. Hvis barnet mitt har mulighet til å betale selv så skal det det.

Skrevet

Vi er 3 søsken der vi alle betalte lappen og bil helt selv med sparepenger mor og far sparte for oss fra vi var barn!

Jeg synes personlig at det er helt feil at barna bare FÅR billappen da det er noe svært kostbart.

"Vi er 3 søsken der vi alle betalte lappen og bil helt selv med sparepenger mor og far sparte for oss fra vi var barn!"

Hehe! Og hvor kom sparepengene fra? Mor og far, kanskje? :D

Skrevet

Betalte det med penger fra voldsoffererstatning

Skrevet

Eehhh, dere fikk den jo dere og med sparepenger fra mor og far. dere jobbet jo ikke for den

Skrevet

Både jeg og søsteren min har betalt lappen selv.

Jeg hjelper gjerne barna når den tid kommer. Men da må de ofre noe selv også. Vil ikke betale lappen til dem mens de er på ferie, drikker eller bruker pengene sine på tull.

Gjest Verpehøna
Skrevet

Jeg fikk og min søster får lappen. Det er jeg veldig glad for, ettersom jeg ikke hadde hatt råd til å ta den for egne penger. Jeg synes det er greit at foreldre betaler for lappen når de har mulighet til det. Mange av mine venninner har ikke lappen pga økonomi eller har brukt veldig lang tid pga lite penger. Jeg håper at mannen og jeg har mulighet til å betale for våre barn, eller i det minste bidra med noen kroner.

Skrevet

Brukte konfirmasjonspengene mine på kjøretimer, glattkjøring, mørkekjøring og trafikalt grunnkurs. Mamma og pappa betalte selve oppkjøringa, leie av bil og selve sertifikatet. (ca 2000,- ?)

Skrevet

Betalte selv. Jeg har vaert veldig selvstendig siden jeg flytta hjemmefra. Og har fått lite hjelp fra mamma siden hun har mindre penger enn meg. Er jo bare bra å oppfordre å spare litt. Dei får jo sinnsykt mye til konfirmasjon for eksempel. ;)

Skrevet

Ja, den betalt jeg selv. Men fikk bil av pappa da.

(mine brødre fikk penger til å kjøpe moped noen år tidligere, men jeg kjøpte bil i stedet)

Skrevet

Pappa betalte for oss 3 søsken :) Jeg hadde jobb ved siden av skolen og sa at jeg ville betale litt selv, men det var uaktuelt. Her skulle det ikke være forskjell! ;)

Vi fikk høre av vår mor at vi skulle få lappen om vi ikke begynte å røyke før vi var 18. Jeg er den eneste som ikke røyker;)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Både jeg og min søster fikk lappen av foreldrene våre, og vi betalte/kommer til å betale for våre barn.

Jeg ser ærlig talt ikke hva som kan være galt med det egentlig - er vel gøy å spandere litt på barna ;)

Skrevet

Vi er fire søsken, tre av oss har tatt lappen og betalt selv (jeg med penger fra sommerjobb, en bror tok opp studielån på videregående og en lånte av mamma).

Tror på å lære verdien av å spare til det man ønsker seg, men vil kanskje spleise 50/50 med lisja når den tiden kommer...

Skrevet

Vi er 4 søsken. Jeg fikk det betalt av mine foreldre, kjøpte bilen selv. De kommer nok til å spandere lappen på resten også, bare de blir gamle nok ;) Kommer til å betale lappen for mine barn også...

Skrevet

Vi fikk det alle tre serifikatet i attenårsgave, selv om de kostet forskjellig. Min bror hadde to kjøretimer i Tillegg til de obligatoriske timene mens jeg hadde 16...ergo kostet dessverre min lapp atskillig mer enn broderens...

Skrevet

Jeg betalte mitt selv. Tok lån og betalte ned litt og litt. Syns det er trist å se 18 åringer skusle bort lappen når alt er betalt, så jeg kommer nok ikke til å servere dette på gullfat. De må nok betale mye selv og reflektere over ansvaret som følger med.

Skrevet

Jobbet og tjent penger for å betale for lappen og bil.

Vi ( jeg og mannen ) skal betale billappen for våre når de blir gamle nok, men bil må de kjøpe selv :)

Skrevet

I klassen min fikk alle lappen hvis de ikke begynte røyke. Unntatt jeg. Så litt surt at alle røyka og jeg var eneste som ikke begynte røyke. Allikevel var det jeg som måtte jobbe 3-4 dager etter skolen for å betale lappen sjøl. Men må si jeg fikk en stolthetsfølelse over å ha gjort det for egenhånd. Flyttet hjemmefra rett før jeg ble 16. Er dessverre redd jeg kommer tilå gjøre som foreldra til klassevennene mine. Betale lappen om de ikke begynner røyke, snuse osv... Å bli løyet rett i tryne av de :-//::

Skrevet

Jeg betalte selv, men kommer til å betale mine for mine barn.

Kommer også til å hjelpe de med bolig/studier med det vi kan.

Men det blir ikke penger til fri disposisjon.

Skrevet

har enda ikke lappen. begynte for et år siden. enda ikke fått tatt alt pga penger.

min bror fikk mye av lappen av familien. jeg fikk ikke noe av noen.

Skrevet

Jeg betalte hver krone selv, ingen av oss har fått sponset dette hjemme. Hva vi gjør når vi har så store unger vet vi ikke. Det blir ikke servert på sølvfat, men ikke umulig at vi sponser litt. Generelt vil jeg lære barna mine å spare og jobbr for det man kjøper, men det betyr ikke at de ikke skal få noe gratis. V får velge ut hva de skal dekke selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...