Gå til innhold

"Jeg tåler ikke p-piller."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan arter det seg når man ikke tåler dem?

Betyr "at man ikke tåler dem" at man faktisk får en allergisk reaksjon eller mener du bivirkninger som ikke er til å leve med, f.eks humørendringer og sånne ting?

Undrer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir deprimert av dem. Og da mener jeg skikkelig deprimert. Da jeg endelig innså sammenhengen og slutta på p-pillen var det som et mørkt slør løfta seg fra øynene mine.

Skrevet

Jeg tåler definitivt ikke p-piller. Jeg prøvde i en kort periode og ble en skikkelig bitch - jeg kjente ikke igjen tankene og væremåten min - det var helt jævlig. Så jeg tenkte - hvis det er sånn damer jevnt over har det så skjønner jeg at det blir krig i verden.

Skrevet

Får soppinfeksjoner nesten konstant, og andre fysiske bivirkninger. Det er bare ikke verdt det. Litt bedre på minipille, men det beste er å slippe slik prevensjon.

Skrevet

Kvalme og oppkast. Prøvde mange forskjellige typer og endte opp med astma (bivirkning) :/

Skrevet

Jeg "tåler" dem heller ikke har jeg funnet ut. Jeg får ingen allergisk reaksjon, men blir som flere over her har skrevet: En skikkelig drittkjærring. Samboeren min merker det også på meg. Jeg blir fortere sint, å jeg får tanker og følelser jeg ikke har når jeg ikke går på p piller. Jeg "mister" følelsene mine for han når jeg går på p piller. Jeg har vært på nippet til å gjøre det slutt faktisk, men sluttet på p pillene, å da kom følelsene tilbake.

Utrolig rart.. Så jeg orker ikke gå på dem mer. Så her går det i kondom.

Skrevet

`Fikk menssmerter hele døgnet, hele måneden og hovnede bryster.

Skrevet

Får helt enorm hodepine av p-piller. P-ring er mye bedre.

Skrevet

Jeg fikk vann i kroppen, kviser, sopp og var "tung" i humøret. Alt forsvant da jeg byttet til spiral. Da fikk jeg mellomblødninger og menskramper isteden. Artig.

Skrevet

Det var da voldsomt! Og dette skal kvinner utsette seg for omtrent hele sitt menstruerende liv?!

Bekymret!

Skrevet

Jeg fikk hyppige angstanfall av Diane piller (skyldes det høye nivået av østrogen, fortalte legen meg), samt depressivt humør.

Forsvant helt da jeg sluttet.

Skrevet

Hvilke p-piller er det dere bruker/har brukt??

Skrevet

Alle prevensjonsmidler med hormoner i gjør meg nedtrykkt, oppgitt og aseksuell. Vil ikke si jeg ble ond og slem, men var som i konstant pms-irritasjon da jeg brukte p-piller.

Skrevet

Hvordan arter det seg når man ikke tåler dem?

Betyr "at man ikke tåler dem" at man faktisk får en allergisk reaksjon eller mener du bivirkninger som ikke er til å leve med, f.eks humørendringer og sånne ting?

Undrer..

Jeg tåler ikke hormonpreparater, jeg får enorme magesmerter klarer ikke spise på grunn av smertene som blir verre hver gang jeg spiser eller drikker noe.

Ja det er bivirkninger som ikke er til å leve med.

Men ikke vanlig for ppiller, så gikk på ppiller i 6 mnd og på den tiden ble det bare verre og verre uten at vi (jeg eller legen) forsto at det var ppillene. Gikk ned 50 kg på den tiden. (startet som overvektig endte som undervektig.) Brukte medisiner før og etter hver måltid for å få i meg noe som helst. Ble slutt med kjæresten så jeg slutta på pilla. over 8-9 mnd ble jeg gradvis bedre igjen til smertene var borte

Først når jeg begynte på pilla igjen 2 år senere og fikk symptomene tilbake ble to og to lagt sammen. Prøvd andre merker, og psprøyte med mer samme resultat jeg blir syk.

Men er min reaksjon ikke akkurat vanlig,

Skrevet

Jeg mister helt lysten på sex, så prevensjonen virker FOR bra ;-)

I tillegg blir jeg deprimert...

Skrevet

blei gal av ppiller. kan ikkje sammenlignies med gravid hormoner enn gang. var sur og kjefta for alt. tålte ingen ting. men ingen alergisk reaksjon men måtte slutte på di eller så hadde vell gubben pakka baggen til slutt. langt i fra meg selv. men p-sprøyta fekk er mangen bivirkninger og etter lege sjekk og blodprøver fekk eg bekrefta at eg ikkje tålte den. tok 1 år før mensen blei normal etter eg slutta og fekk mangen gravid symtomer. hadde melk i puppene en periode (minimalt da ) av p-sprøyta.

har heldigvis ønska oss barn så fant ut eg skulle slutte på alt av prevansjon. men tok over 1 år før eg blei gravid men mista tiligt og etter 1 år og noen mnd så blei eg gravid og det ser bra ut :) men aner ikkje hvilken prevansjon eg skal bruke etter på ? kan kje gå på piller eg blir konstant sur av hvertfall

Skrevet

Jeg blir tørrere enn Sahara nedentil

Skrevet

Får blodpropp av p-piller og lignende preparater. Det ligger i familien (å få lett blodpropp altså). Vi mangler et protein, som visstnok gjør at vi får blodpropp ved hormontilførsel (men ikke hormonspiral av en eller annen grunn). Dette gjelder p-sprøyte, p-ring og p-stav og p-piller

Skrevet

Jeg brukte p-piller i flere år uten problemer, men da jeg begynte igjen etter et opphold ble det verdens beste prevensjonsmiddel - all sexlyst forsvant, og ikke bare sex-lysten, men jeg fikk skikkelig grøsninger når kjæresten min kom nærmere enn 2 meter. Det var rett og slett grusomt. Det var så ille at folk rundt meg lurte på hvorfor vi to var sammen når jeg så tydelig ikke likte ham.

Det tok noen dager etter at jeg sluttet med pillene før ting ble normalt igjen.

Skrevet

Diane, til å begynne med veldig flat i humøret, etter hvert mer og mer deprimert og ustabil i humøret, mye verre enn pms, veldig hormonell psykisk.

Oppblåst, sopp. Ingen effekt på kvisene....

Og ikke minst - "bekkenløsningssmerter"! Noe jeg i ettertid har lært av en professor i anatomi er en velkjent bivirkning av p-piller. Dette står ikke i vedleggene, fordi det er så vanlig med "smerter fra muskel-skjelettsystemet" at de slipper å skrive det som bivirkning, for "det kan jo ha en annen grunn". Dette visste jeg ikke noe om da jeg brukte dem, men ble helt bra av bekkensmertene mine etter at jeg sluttet på pillene, og senere snakket jeg med professoren og forstod sammenhengen.

Med alt jeg vet nå ville jeg aldri brukt pillen om jeg visste hva det kunne gjøre med kroppen min. Nå er det også oppdaget arvelig østrogenbetinget kreft i familien, så nå ville det være å be om å få kreft for meg å bruke pillen. Men de færreste får jo vite dette før de har brukt pillen i mange år. Jeg brukte dem heldigvis ikke mer enn 3-4 år.

Egentlig forstår jeg ikke at kvinner aksepterer å putte i seg tabletter som har sååååå mye dokumenterte bivirkninger, inkl. alle som får problemer med å få barn etter p-pillebruk. Foruten de bivirkningene som "bare" er plagsomme, som dårlig humør og pms-symptomer, så er det også de alvorlige og/eller farlige bivirkningene som blodpropp med evt død eller skade/funksjonshemming, kreft, infertilitet, forstyrrelser av hormoner generelt. Hvorfor i all verden kan man ikke lære jenter til å si klart fra ift kondombruk, lære dem om sine egne sykluser osv. Det har jo vært forsøk på å lage p-piller for menn, men menn vil ikke ta dem fordi de er redde for potensen og evt andre bivirkninger, så p-piller for menn er ikke salgbart. Men vi kvinner, vi godtar det..... egentlig ganske utrolig.....

Skrevet

Jeg er plaget med migrene. P pillene gjorde at jeg fikk hyppigere og harde migreneanfall, samme hvilke type p piller jeg brukte. Alle p produkter faktisk pga østrogen og hormoner.

Skrevet

Søsteren min fikk blobpropp grunnet p-piller (yasmin). Hun sitter per i dag i rullestol og har gjort det siden hun var 16..

Skrevet

Jeg fikk en voldsom hodepine, ble kvalm og holdt på å svine av flere ganger for dagen.. Prøvde flere merker, samme reaksjon hver gang..

Skrevet

Jeg har brukt piller i bare 1.5 år (Yasminelle). Totalt bortkastet for jeg blir ikke gravid uansett, men jeg spydde konstant. Tuller ikke når jeg sier at jeg var kvalm og spydde nesten hver dag. Det var helt jævlig!

Jeg misstet totalt lysten på sex, og da er det vel litt ironisk?

Men det skumleste er faren for blodpropp, når jeg har intrakranielt aneurisme på hovedpulsåra fra før..

Svineri!

Skrevet

Jeg har brukt flere typer, og det endte opp med kramper i magen, diare, svettetokter og besvimelse .

Så nei, jeg tåler ikke p-piller.

Prøvde meg på p-piller etter å ha født førstemann men da kom det utrolige vonde smerter i magen som var starten på det som skjedde før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...