Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Vi er en av de som henter sent i barnehagen siden vi slutter begge fire på jobb. Og da blir naturlig nok middagen sen (middagen blir kvelds). Noen ganger dropper vi rett og slett middag, spesielt på de dagene hvor jeg ikke klarer å gjøre annet enn å ligge å kose på og tulle med jenta vår (har ikke hjerte til å bruke den lille tiden vi har sammen på å stå på kjøkkenet). Så, har dere middag hver dag?
Mikkemafian Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Vi har middag hver dag.. Planlegger hele uken på lørdager, og har alle ingrediensene klare. Tar opp fra frysen kvelden før, noen ganger lages hele middagen dagen før og varmes bare opp. Dette må vi gjøre for å klare å ha en noenlunde fornuftig kosthold.. Jeg lager stort sett maten hjemme,siden jeg kommer først hjem, og koser meg med ungene på kjøkkenet, så jeg føler ikke at jeg kaster bort tid. Kan danse og tulle mens maten står i ovnen også
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Ja, vi har middag hver dag. Har fire barn og ihvertfall de to eldste som er gutter på 8 og 11 år trenger et godt måltid varm mat om ettermiddagen. Er aktive idrettsgutter dette, og de fungerer ikke på to skiver med leverpostei, her må det kjøttmat, fisk, grønnsaker, poteter, ris, fullkornspasta osv i store mengder til for å mette slukhalsene
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Ja vi har middag hver dag. Men ikke potetmiddag hver dag. Med middag mener jeg et varmt hovedmåltid. Vi prøver å ha det som barna ønsker også, så det hender jo at middag er arme riddere f.eks, men det er sjelden. Jeg er veldig glad i middag, det er sånn sett barna også, bare de får noe de liker
Kosemosepose Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Etter jeg gikk ned i stilling for 4 år siden, har jeg hatt tid til å lage middag hver dag . En kjempeviktig tid for min familie. I årene før det var vi knapt hjemme til kl 17, og da ble det mye slurv og seine måltider. Fikk knapt tid til å snakke med barna før de måtte legges. Angrer ikke et sekund for at jeg gikk ned i stilling (gikk inn i ny jobb som var bedre betalt, derfor hadde jeg råd til å redusere stillingen)
PeppaPig Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Har som regel middag hver dag - men ikke alltid at det er "vanlig" middagsmat. Ofte hender det at jeg bare hiver sammen en omelett med salat og brød til, koldtbord, eller noe annet lettvint. Mannen min jobber ofte lange dager og er ikke hjemme før i 21-22 tiden så da er det bare meg og 2.5åringen hjemme. Det er begrenset hva og hvor mye hun spiser så å lage istand et stort måltid er bortkastet når det bare er oss to her.
bobbelfru Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Nei ikk middag hver dag , men vi har et varmt måltid. I dag spiste vi pai og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 En dag er ikke fullverdig uten middag, synes jeg. Det kan godt være noe så enkelt som suppe med baguetter, men et varmt hovedmåltid må til.
Lemonia Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Ja, vi har middag hver dag. Jeg liker å ha et varmt måltid om dagen. En sjelden gang har vi hatt bare brødskiver og pålegg, kanskje med stekt eller kokt egg til, men har vi liten tid eller liten lyst til å lage mat foretrekker jeg å i allefall lage en omelett eller noe som blir litt skikkelig mat.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 Ja, så godt som. Spiser middag i betydningen varmt hovedmåltid i alle fall 355 av årets 365 dager.
☆☆☆ Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 For det meste. Ikke når jeg har seinvakt på jobb, og det hender det blir så sent at vi dropper det og heller spiser brødskiver og egg...
kaklemor Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Ja, vi spiser middag hver dag :-) Det har jeg og kjære gjort siden vi ble sammen
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 Ja, vi har middag hver dag. Jeg slutter på jobb 16.00 og etter å ha hentet ungene er jeg hjemme ca 16.30. Vi spiser ca 18.00. Da er det ikke bestandig mannen har kommet hjem enda, men da spiser han eventuelt når han kommer. Jeg synes det er viktig at jentene skal føle at middag er en selvfølge. Desuten synes jeg det er vansklig å sette sammen kosten slik at vi spiser nok grønnsaker (min 375g pr dag) hvis vi ikke spiser middag.
bobbelfru Skrevet 11. april 2012 #14 Skrevet 11. april 2012 Hva regner dere som middag da? for meg er middag noe med poteter..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #15 Skrevet 11. april 2012 Hva regner dere som middag da? for meg er middag noe med poteter.. Middag trenger slettes ikke å inneholde poteter for meg i hvert fall!! Vi har suppe minst en gang i uken, spiser ris, pasta, omelett, osv... Det er faktisk ganske sjelden at vi har poteter, men jeg sier likevel at vi har middag hver dag:)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 Hva regner dere som middag da? for meg er middag noe med poteter.. Alt som ikke er brødskive med hvitost Nei altså, poteter er absolutt ikke et must her. Middag hos oss er ofte mat man kan ha potet til, selv om jeg svært ofte dropper poteten og heller bruker grønnsaker og evt ris istedenfor.
petite fleur Skrevet 11. april 2012 #17 Skrevet 11. april 2012 Vi spiser også middag hver dag, det er faktisk noe vi ser fram til Synes det er viktig både for å samle familien og for å spise noe varmt, sunt (som regel) og godt. Må okke ha potet nei! Vi spiser mange potetløse middager: Wok, pannekaker, kjøttdeig og spaghetti, suppe. Men noen dager er selvsagt travle eller uforutsigbare. Som i dag, da både mor og far er syke, da ble det Fjordland til middag til barna, cola zero og 4 flak potetgull til de voksne
bobbelfru Skrevet 11. april 2012 #18 Skrevet 11. april 2012 Ja da har jeg også middag hver dag Middagsmat er liksom potet og kjøttkaker, fiskekaker, fiskegrateng fisk osv. vi bruker mye wok, ommelet, suppe og brød, risotto. Jeg har minst to dager i uken hvor grønnsaker er hovedmaten, eks blomkål og brokkli (stor biter) med hvitsaus og litt bacon eller skine på. supper, taco for da spiser barnet mest grønnsaker. gulerot suppe, blomkålsuppe, osv.
*LilleTroll + spira Skrevet 11. april 2012 #19 Skrevet 11. april 2012 Middag hver dag her og, synes det er viktig med et måltid hvor hele familien samles. Er ikke nødvendigvis noe veldig avansert. Har vi poteter koker jeg gjerne opp så mye at det er nok til to dager. Enten varmes de som de er, stekes eller lages mos av på dag to. Veldig mye gjør seg selv i ovnen, da er det masser av tid til kos og lek. Ellers er det veldig hyggelig å la de små delta i matlagingen :-)
Cat.68 Skrevet 11. april 2012 #20 Skrevet 11. april 2012 Ja vi har middag hver dag, for meg er det nesten dagens viktigste måltid.
bobbelfru Skrevet 11. april 2012 #21 Skrevet 11. april 2012 Det er det også for familien vår og. Men både mannen min og jeg er oppvokst hvor middag er mat med kokt potet Jeg sier jo at vi spiser middag hver dag, for vi har et varmt måltid sammen alle tre. men ikke alltid med kokt potet .
Mars78 Skrevet 11. april 2012 #22 Skrevet 11. april 2012 heldigvis er jeg ikke oppokst hvor middag er mat med kokt potet.Er av utenlansk opprinnelse og lager middag med minst 3 varme retter hver dag selv om jeg jobber eller ikke. Kan lære dere å lage god mat
Gjest peacock Skrevet 11. april 2012 #23 Skrevet 11. april 2012 Vi spiser middag hver dag, men det blir også sent. Når mini begynner i barnehage får han heldigvis et varmt måltid der hver dag, så det forenkler jo kravene hjemme litt... For det tar jo tid å lage alt fra bunn! Kanskje du kan dobbeltporsjoner og ekstra mat i helgene så det ikke blir så mye mas å lage mat på kjøkkenet? Kjøttkaker, pastasaus, lasagne og en masse annet går jo kjempefint å fryse :-) Det går også fint å lage en del klar kvelden før, f.eks kan du vaske salaten og skrelle poteter og gulrot for så å la de ligge i vann i kjøleskapet - da er det bare å skru på blusset når du kommer hjem og hive salaten opp i en bolle :-)
Gjest peacock Skrevet 11. april 2012 #24 Skrevet 11. april 2012 heldigvis er jeg ikke oppokst hvor middag er mat med kokt potet.Er av utenlansk opprinnelse og lager middag med minst 3 varme retter hver dag selv om jeg jobber eller ikke. Kan lære dere å lage god mat Problemet er vel ikke å lære å lage god mat, men at man ikke har lyst å bruke de få timer man har med barnet sitt på kjøkkenet... Så kanskje god, sunn og RASK mat hadde vært saken :-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #25 Skrevet 11. april 2012 Middag er for meg et relativt stort måltid med en god fordeling av proteiner, karbohydrater og grønsaker. Som regel er det varm mat, men det er ikke et krav. En kyllingsalat med brød til kan være en god middag, det samme kan pasta med kjøttsaus, wook, blomkålgrateng osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå