Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #26 Skrevet 11. april 2012 Forventer du at han skal fortsette å si dette flere ganger i mnd livet ut eller? Eh, jeg forventer i alle fall at man sier det til hverandre ukentlig livet ut, selv om det går i rykk og napp. Men det er sikkert jeg som er rar Vel, siden det kan gå månder mellom vi sier det til tider, så må du jo da mene vi har noe feil i forholdet vårt da eller? Nei, men mener det for det første må være helt ok å ha en generell forventning om at det å si "jeg elsker deg" er noe man sier hyppigere enn det livet ut (slik som meg), og en skapt forventning om at det sies ofte (slik som HI). Men siden vi er sånn mener du sikkert at det er noe galt med oss da, eller? Nei, mener bare at ting kan endre seg i løpet, og om man ikke prater med partneren om hva man ønsker i forholdet, så sitter man igjen som HI, om man ikke kan prate sammen. Grunnen til at jeg ikke tar det opp er fordi jeg vil han skal si det av seg selv fordi han vil og mener det og ikke fordi jeg ber han om det... hi
Anon-Cru Skrevet 11. april 2012 #27 Skrevet 11. april 2012 Forventer du at han skal fortsette å si dette flere ganger i mnd livet ut eller? Eh, jeg forventer i alle fall at man sier det til hverandre ukentlig livet ut, selv om det går i rykk og napp. Men det er sikkert jeg som er rar Vel, siden det kan gå månder mellom vi sier det til tider, så må du jo da mene vi har noe feil i forholdet vårt da eller? Nei, men mener det for det første må være helt ok å ha en generell forventning om at det å si "jeg elsker deg" er noe man sier hyppigere enn det livet ut (slik som meg), og en skapt forventning om at det sies ofte (slik som HI). Men siden vi er sånn mener du sikkert at det er noe galt med oss da, eller? Nei, mener bare at ting kan endre seg i løpet, og om man ikke prater med partneren om hva man ønsker i forholdet, så sitter man igjen som HI, om man ikke kan prate sammen. Grunnen til at jeg ikke tar det opp er fordi jeg vil han skal si det av seg selv fordi han vil og mener det og ikke fordi jeg ber han om det... hi Mja, selv om jeg skjønner at du tenker sånn er det kanskje litt mye å forvente....? Alle er som sagt forskjellige, og han er kanskje skapt sånn at han etter et par år ikke føler behovet for å si det så ofte? Og det må jo være lov. Jeg synes du kan vente et par uker eller så til, og så ta det opp. Og husk at selv om du ikke kan forvente at han er tankeleser og har akkurat samme behov for å si at han elsker deg som du har bør du absolutt forvente forståelse for ditt behov, og at han ikke reagerer ved å fremstille deg som "needy", og avfeier deg. Da hadde jeg blitt provosert og sint.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. april 2012 #28 Skrevet 11. april 2012 Vi må ha et aldeles dysfunksjonelt forhold vi da, som sier det til hverandre hver kveld før vi sovner. Og tenk, det kan til og med hende vi sier det oftere enn det også. Grøss og gru, stakkars mannen min. Forferdelige greier. - Hi- du er jo nødt til å snakke med mannen din. Har dere hatt en generelt dårlig stemning i det siste, har dere kranglet, eller kan du ha sagt eller gjort noe som får ham til å ikke ønske å si det? Eller er det bare det at han har "glemt" det? Det nytter ikke å forvente at han skal skjønne dette av seg selv så lenge du ikke sier noe.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. april 2012 #29 Skrevet 11. april 2012 Vi må ha et aldeles dysfunksjonelt forhold vi da, som sier det til hverandre hver kveld før vi sovner. Og tenk, det kan til og med hende vi sier det oftere enn det også. Grøss og gru, stakkars mannen min. Forferdelige greier. - Hi- du er jo nødt til å snakke med mannen din. Har dere hatt en generelt dårlig stemning i det siste, har dere kranglet, eller kan du ha sagt eller gjort noe som får ham til å ikke ønske å si det? Eller er det bare det at han har "glemt" det? Det nytter ikke å forvente at han skal skjønne dette av seg selv så lenge du ikke sier noe. Rettelse; Stakkars SAMBOEREN min. For- Gud forby- at jeg var så frekk å kalle ham mannen min når det enda er noen mnd igjen til vi er gift!
Anon-Cru Skrevet 11. april 2012 #30 Skrevet 11. april 2012 Vi må ha et aldeles dysfunksjonelt forhold vi da, som sier det til hverandre hver kveld før vi sovner. Og tenk, det kan til og med hende vi sier det oftere enn det også. Grøss og gru, stakkars mannen min. Forferdelige greier. Du er klar over at du har et problem, ikke sant? Er jo helt klart at du er veldig needy. *host* Kanskje vi skal starte en støttegruppe??
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. april 2012 #31 Skrevet 11. april 2012 Vi må ha et aldeles dysfunksjonelt forhold vi da, som sier det til hverandre hver kveld før vi sovner. Og tenk, det kan til og med hende vi sier det oftere enn det også. Grøss og gru, stakkars mannen min. Forferdelige greier. Du er klar over at du har et problem, ikke sant? Er jo helt klart at du er veldig needy. *host* Kanskje vi skal starte en støttegruppe?? Ja, jeg tror nesten vi må det. Tror du forresten det finnes piller for slikt?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 11. april 2012 #32 Skrevet 11. april 2012 Jeg ville spurt mannen min/ samboeren om det. Tatt det opp på en grei måte, helt enkelt spørre ham om hvorfor det ikke blir sagt lenger. Kommunikasjon er det beste verktøyet i et forhold, jo lenger du venter og ser, jo mer sårt vil det bli om han ikke sier det. Så kommer du til å lage alle slags teorier og til slutt eksplodere. Det er ikke godt for noen.. Og forresten, vi sier elsker deg til hverandre MANGE ganger om dagen. Ikke noe jeg forventer å høre, men det er godt allikevel. Jeg forteller også sønnen min at vi elsker han HVER dag... plutselig er det ingen morgendag sier jeg bare..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #33 Skrevet 11. april 2012 Forventer du at han skal fortsette å si dette flere ganger i mnd livet ut eller? Eh, jeg forventer i alle fall at man sier det til hverandre ukentlig livet ut, selv om det går i rykk og napp. Men det er sikkert jeg som er rar Vel, siden det kan gå månder mellom vi sier det til tider, så må du jo da mene vi har noe feil i forholdet vårt da eller? Nei, men mener det for det første må være helt ok å ha en generell forventning om at det å si "jeg elsker deg" er noe man sier hyppigere enn det livet ut (slik som meg), og en skapt forventning om at det sies ofte (slik som HI). Men siden vi er sånn mener du sikkert at det er noe galt med oss da, eller? Nei, mener bare at ting kan endre seg i løpet, og om man ikke prater med partneren om hva man ønsker i forholdet, så sitter man igjen som HI, om man ikke kan prate sammen. Det er jeg veldig enig i. Om hun føler at hun trenger å høre det oftere bør hun si ifra om det dabber av permanent, og det ikke viser seg å være en kortvarig periode Om han da sier "herregud, forventet du at jeg kom til å si det flere ganger i uka livet ut" - noe som fremstilles som nesten absurd av enkelte her, mener jeg hun trygt kan si at "ja, jeg både ønsker og forventer det". Og dette er som jeg sa tidligere enn forventning han selv har bidratt til å skape. Da er vi enige hvertfall Hadde samboeren min kommet og sagt han ville høre det oftere, så hadde jeg så klart passet på at han fikk høre det oftere, for min egen del trenger jeg ikke "bekreftelsen" så ofte, for jeg vet han elsker meg like høyt, til og med de gangene det drøyer 2 mnd før noen av oss sier det igjen. Tror vi er like der, uten å tatt opp det temaet Men om HI vil høre det jevnt nok for sin egen del, så bør hun kanskje si dette til han, se hvor lang tid det går uten at han sierdet, og om hun synes det drøyer for lenge, så får hun da ta samtalen om det
jente___ Skrevet 11. april 2012 #34 Skrevet 11. april 2012 Hadde begynt og lure,jeg og min samboer har vært sammen i 10 år,og sier det fortsatt hver dag..
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 11. april 2012 #35 Skrevet 11. april 2012 Her sier vi det gjerne flere ganger daglig, men sier det som en "rutine" hver kveld, tror nok vi begge liker at det blir fortalt til hverandre minst en gang pr dag, det gir jo en liten ekstra bekreftelse. Vi vet den andre elsker oss, så det er ikke sånn at vi føler oss uelsket om det ikke sies, men sånn er det her HI: La det gå litt tid, å se om han sier det uten at du sier det først eller må spøre/be om det. Men da kan du ikke sette deg det i hodet, at han ikke sier det fordi han ikke gjør det. Om du føler du blir veldig usikker i det her, så er det bedre å ta en prat med han om det, ikke bare for å be han si han elsker deg eller noe, men fortelle hvorfor det er viktig for deg at han sier det, og at du skulle ønske hansa det jevnt fordi han ville, ike fordi du har det behovet. Elsker man noen, så viser man det jo enten via ord eller handling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå