Cimorene Skrevet 14. april 2012 #26 Skrevet 14. april 2012 Jeg er helt ute av form, klarer ikke å jogge sakte mer enn et par minutter og da er jeg helt ferdig etterpå Så kudos til dere som er ute og jogger altså! Men har lagt om ruta vi går på de daglige turene våre. Går nå opp en laaaaang (nesten 1 km), bratt bakke. Skal si det er god trening å dytte den hersens vogna oppover der når det er slaps og snø på fortauet. Ser sikkert smart ut der vi kommer brøytende frem gjennom 5 cm slaps, mens jeg går og småbanner for meg selv, rød i ansiktet og rimelig svett mens jeg sint stamper meg fram. '^.^ Har herved døpt barnevogna vår "RMS Gigantic".
Inga Bling Skrevet 14. april 2012 #27 Skrevet 14. april 2012 (endret) Minner alle om at slanking er 80% matvaner og 20% trening, altså kommer man ingen vei med å bare trene, men på den andre siden, trening gjør at man fortere går ned i vekt. Skal snart ut å gå en omveg til butikken. All symp til dere som sliter med snø. Her er det bart og vakkert. Sol og saker. Doppler med feil konto pålogget. Endret 14. april 2012 av Inga Bling
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. april 2012 Forfatter #28 Skrevet 14. april 2012 På omvegen til butikken i dag kom jeg over en sportsbutikk med opphørssalg. Da ble det 2 stk 4 kgs manualer gitt. Mannen digga meg ikke da han måtte bære dem hjem.. Jeg er blitt veik. Jeg brukte 7,5 kilos manualer før jeg ble dårlig, nå blir jeg sliten av å løfte 4 kg 12 ganger. Men men.
Cimorene Skrevet 15. april 2012 #29 Skrevet 15. april 2012 Jeg driver og lurer meg selv til å trene litt ekstra. Tar nå 20 knebøy ved hvert bleieskift, så får lillerumpa luftet seg litt ekstra og storrumpa trent litt. Driver å trener litt med baby nå da, ligger på gulvet og løfter henne opp. IKKE anbefalt rett etter at babyen har spist
Gjest overlord Skrevet 15. april 2012 #30 Skrevet 15. april 2012 Jeg skal også slanke meg. Trodde jeg skulle ned 6 kg, men da jeg gikk på vekten viste det seg at jeg har klart mesterverket å legge på meg ytterligere 4 kg- ETTER jul! Er det mulig? Så da skal jeg altså ned 10 kg. Har bare slanket meg èn gang tidligere (mellom barna), og da gikk jeg ned 10 kg på 7 uker på ketolyse. Men mistet også håret og følte meg merkelig. Så nå skal det telles kalorier. Det er jeg forøvrig svært dårlig på, så mulig jeg kommer til å mase på hjelp. Planen min er å spise 1600 kalorier hver dag med unntakt av lørdag da (nesten) alt er lov. I tillegg går eller svømmer jeg èn time seks dager i uka. Siden jeg ikke er spesielt begeistret for sunne middager (da foretrekker jeg knekkebrød) så kommer jeg bare til å spise middag på lørdager. "Slankedagene" vil se omtrent slik ut: Frokost: 0% yoghurt med 3 mandler Lunsj: Blandet salat med litt dressing + en frukt Mellommåltid: 0% yoghurt med 3 mandler Middag: 2 knekkebrød med masse skinke og agurk+ en frukt Kvelds: 2 knekkebrød med hvitost og paprika Knekkebrødene er sånne store deilige med frø og inneholder 100 kalorier per stk. Hvordan ser denne menyen ut?
Gjest Siklerotte Skrevet 15. april 2012 #31 Skrevet 15. april 2012 Sjukt, og jeg spiser jevnt over altfor lite selv. Jeg lurer på hvor mye skinke og ost du skal stable oppå knekkebrødene dine, og om du skal rulle mandlene i sukker og honning for å klare å nå 1600 kcal daglig?
Inga Bling Skrevet 15. april 2012 #32 Skrevet 15. april 2012 Planen min er å spise 1600 kalorier hver dag med unntakt av lørdag da (nesten) alt er lov. I tillegg går eller svømmer jeg èn time seks dager i uka. Siden jeg ikke er spesielt begeistret for sunne middager (da foretrekker jeg knekkebrød) så kommer jeg bare til å spise middag på lørdager. "Slankedagene" vil se omtrent slik ut: Frokost: 0% yoghurt med 3 mandler Lunsj: Blandet salat med litt dressing + en frukt Mellommåltid: 0% yoghurt med 3 mandler Middag: 2 knekkebrød med masse skinke og agurk+ en frukt Kvelds: 2 knekkebrød med hvitost og paprika Knekkebrødene er sånne store deilige med frø og inneholder 100 kalorier per stk. Hvordan ser denne menyen ut? Farlig mager. Det er For lite av alt her. Og skinke inneholder ikke kcal nok til å kompensere. 3 stk frukt om dagen. Salat er ok, men få tunfisk, kylling eller noe annet i den så du får nok mat. Du må også spise noe fet fisk, feks røkt laks, makrell etc. Og hva mener du med sunn middag? Du kan telle kcal inne på Grete Roede sine sider og se selv. Selv spiser jeg alt, men prøver å finne bedre varianter av måltidene. Lykke til!
Love my kidz Skrevet 15. april 2012 #33 Skrevet 15. april 2012 For en liten periode er da ikke dette den verste menyen. Er da mange som spiser lite og likevel ha det bra. Ta multivitamin og tran i tillegg så prøver du dette. Lykke til
Gjest Siklerotte Skrevet 15. april 2012 #34 Skrevet 15. april 2012 Man har det sjelden superbra hvis man grovt regnet ikke stapper i seg mer enn 1000 kcal. daglig.
Rosepus™ Skrevet 15. april 2012 #35 Skrevet 15. april 2012 Man har det sjelden superbra hvis man grovt regnet ikke stapper i seg mer enn 1000 kcal. daglig. Ja, lærte under utdanningen at bare basalfunksjonene i kroppen trenger minst 1200 Kcal. Så under det er jo ikke forsvarlig. Kommer til å ødelegge forbrenningen i tillegg.
Gjest overlord Skrevet 15. april 2012 #36 Skrevet 15. april 2012 Sjukt, og jeg spiser jevnt over altfor lite selv. Jeg lurer på hvor mye skinke og ost du skal stable oppå knekkebrødene dine, og om du skal rulle mandlene i sukker og honning for å klare å nå 1600 kcal daglig? Hvert knekkebrød inneholder 100 kalorier, og hvitosten er kaloririk. Men har regnet på det nå og ser at det inneholder bare 1470 kalorier. Så nå har jeg kost meg med litt druer og oppskårne gulerøtter i tillegg:) Mannen spiser bridgeblanding....(
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. april 2012 Forfatter #37 Skrevet 15. april 2012 Han er lompen. Han bør støtte deg i stedet for å sabotere deg. Problemet med den maten du legger opp til nå er at den er ensidig, og inneholder for mange kcal i fra fett.. Og du kommer til å bli så lei knekkebrød at du ikke orker å se det igjen på to år, og da er du like langt. Jeg spiser også vanlig hvitost, fordi den er mest anvendbar, og smaker best, men da kan jeg bare spise halvparten så mye som jeg kunne av den magrere varianten. Hva spiser mann og barn til middag i ukene da, som du ikke kan spise?
Gjest Siklerotte Skrevet 15. april 2012 #38 Skrevet 15. april 2012 Sjukt, og jeg spiser jevnt over altfor lite selv. Jeg lurer på hvor mye skinke og ost du skal stable oppå knekkebrødene dine, og om du skal rulle mandlene i sukker og honning for å klare å nå 1600 kcal daglig? Hvert knekkebrød inneholder 100 kalorier, og hvitosten er kaloririk. Men har regnet på det nå og ser at det inneholder bare 1470 kalorier. Så nå har jeg kost meg med litt druer og oppskårne gulerøtter i tillegg:) Mannen spiser bridgeblanding.... ( Jeg regnet på det nå, og jeg får ikke engang så mye. Og da har jeg til og med sjekket vekt per. osteskive og skinkeskive, ikke minst mandler. 1 0% yoghurt = 52,5 kalorier – 3 mandler = 21 kcal. = 73,5 kcal Salat: kanskje 300 kcal (og du skal spise masse salat for at det skal ha spesielt stor betydning for vekttap, med mindre du er fryktelig raus med dressingen). Frukt: 100 kcal = 400 kcal. 1 0% + 3 mandler = 73,5 kcal. 2 knekkebrød = 200 kcal + 4 skiver ost = 100 kcal. Paprika regner jeg ikke med, er jo ingenting. + 100 kcal (frukt) = 400 kcal. 2 knekkebrød = 200 kcal + 10 skiver skinke (siden du skulle ha så mye) 100 kcal. = 300 kcal. = 1247 kcal. Spis MER. Kanskje ikke Bridgeblandingen da, haha
Frenzia Skrevet 15. april 2012 #39 Skrevet 15. april 2012 Det står sikkert mye fint på denne siden, men det eneste jeg husker nå er: 3 mandler 3?
Gjest Siklerotte Skrevet 15. april 2012 #40 Skrevet 15. april 2012 Ja, er tross alt hele 7 kalorier per mandel.
ellen-propellen Skrevet 16. april 2012 #41 Skrevet 16. april 2012 Siden hele påska har vært en kjempesprekk på 5 kg, så vil jeg være med å slankes. Målet er en ny kjole i str 46 jeg kjøpte meg til 17 mai,så for jeg sette ett nytt mål etter det. Har slanket meg fra og til siden jeg var 9, så jeg er en eksppert på området.Jeg er bare så himla lat og liker å kose meg Så her blir det babysteps-babysteps-babysteps
Rosepus™ Skrevet 16. april 2012 #42 Skrevet 16. april 2012 Siden hele påska har vært en kjempesprekk på 5 kg, så vil jeg være med å slankes. Målet er en ny kjole i str 46 jeg kjøpte meg til 17 mai,så for jeg sette ett nytt mål etter det. Har slanket meg fra og til siden jeg var 9, så jeg er en eksppert på området.Jeg er bare så himla lat og liker å kose meg Så her blir det babysteps-babysteps-babysteps Signerer den! Babysteps her også. Men si meg, hva gjør dere andre med det som er igjen av påskegodtet hjemme hos dere? Her er det kvikklunch i all mass enda, får meg jo ikke til å kaste de heller... Og ikke kan jeg ha det liggende, da jeg ved neste søthunger kommer til å sluke de :/ What to doo?
Gjest sug lut Skrevet 16. april 2012 #43 Skrevet 16. april 2012 (endret) Siden hele påska har vært en kjempesprekk på 5 kg, så vil jeg være med å slankes. Målet er en ny kjole i str 46 jeg kjøpte meg til 17 mai,så for jeg sette ett nytt mål etter det. Men si meg, hva gjør dere andre med det som er igjen av påskegodtet hjemme hos dere? Det serverer/gir du bort du til noen du ikke liker og som du unner å bli feite, dvaske og få kviser. Er du riktig heldig er de av typen som får soppinfeksjoner av sjokolade også, så mens du blir smal og smekker har de feit klø-sex med flaskekosten. Og Ellen-propellen, kjolegreia: Den er jeg med på, 17.mai er alltid den første store møkkatesten på at man ikke i år heller rakk å bli slank nok til det man egentlig ville ha på seg... Endret 16. april 2012 av sug lut
ellen-propellen Skrevet 16. april 2012 #44 Skrevet 16. april 2012 Siden hele påska har vært en kjempesprekk på 5 kg, så vil jeg være med å slankes. Målet er en ny kjole i str 46 jeg kjøpte meg til 17 mai,så for jeg sette ett nytt mål etter det. Har slanket meg fra og til siden jeg var 9, så jeg er en eksppert på området.Jeg er bare så himla lat og liker å kose meg Så her blir det babysteps-babysteps-babysteps Signerer den! Babysteps her også. Men si meg, hva gjør dere andre med det som er igjen av påskegodtet hjemme hos dere? Her er det kvikklunch i all mass enda, får meg jo ikke til å kaste de heller... Og ikke kan jeg ha det liggende, da jeg ved neste søthunger kommer til å sluke de :/ What to doo? Jeg fant ut at jeg er mest sjesken (altså søthunger) når jeg er litt sulten. Spis en skive brød.Tygg godt og sakte samt drikk masse vann. Akkurat som de anbefalte på 50 tallet. Etter skiven så venter du 15 min. Har du fortsatt lyst på sjokolade så ta litt. Igjen, små biter- ikke stripe for stripe! Jeg vedder en 10'er på at du kommer til å spise mindre sjokolade og føle at du ikke slanker deg. Men du går antagelig ned i vekt siden du reduserer sjokolademengden
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. april 2012 Forfatter #45 Skrevet 16. april 2012 Men si meg, hva gjør dere andre med det som er igjen av påskegodtet hjemme hos dere? Her er det kvikklunch i all mass enda, får meg jo ikke til å kaste de heller... Og ikke kan jeg ha det liggende, da jeg ved neste søthunger kommer til å sluke de :/ What to doo? Legg det på steder som er så utilgjengelige at du må gjøre en seriøs innsats for få tak i det. Selv har jeg godteriet i boden i kjelleren, og den er det lås på. Jeg kan koden, men da er det faktsisk så mye jobb å få fatt i det at jeg rekker å tenke meg om mange ganger før jeg har fått sjansen til å stappe det innpå. Ligger det åpent på benken eller rett inn i skapet har jeg spist før jeg har tenkt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. april 2012 Forfatter #46 Skrevet 16. april 2012 Siden hele påska har vært en kjempesprekk på 5 kg, så vil jeg være med å slankes. Målet er en ny kjole i str 46 jeg kjøpte meg til 17 mai,så for jeg sette ett nytt mål etter det. Har slanket meg fra og til siden jeg var 9, så jeg er en eksppert på området.Jeg er bare så himla lat og liker å kose meg Så her blir det babysteps-babysteps-babysteps Knall. Jeg skal buke de neste 30 ukene til å gå ned 15 kilo, så skal jeg bruke 52 etterpå der til vedlikehold. Så de neste 71 ukene skal jeg ikke gi blaffen, men forhåpentligvis ha brukt så lang tid at jeg har fått noen nye vaner og kan holde vekta i stedet for å være jojo som vanlig. Siden jeg var 24 har jeg slanka på meg 20 kilo, jeg har sikkert gått ned 100, men aldri varig. Jeg har heller ikke tro på full forsakelse, det ender bare med overspising. Spise litt av alt. Bare ikke så mye som før. Og så har jeg nå to store utfordringer. Det ene er cola zero, telefonslankeappen min sier at det Må jeg slutte med og overøser meg med artikler om hvor ille det er for meg, det andre er å spise mer frukt. Jeg har nok spist mer frukt den siste uka enn forrige år totalt tror jeg... :/
Gjest Siklerotte Skrevet 16. april 2012 #47 Skrevet 16. april 2012 Jeg kan bare ikke spise sukker i det hele tatt, så jeg har fjernet det totalt fra livet mitt. Det gjelder selv sukker på grøten, altså. For da har jeg faktisk aldri lyst på den sjokoladen, og hvis jeg får det så går det greit å stappe den i meg en sjelden gang (får litt plass til det i livet), for hjernen min skriker ikke etter en ny like raskt. Og så har jeg selvsagt ikke slik liggende, og hver gang jeg har hatt det har jeg endt opp med å kaste mengder med brukbare greier. Skulle ha gitt bort, men det blir bare pinlig å vise hvor mye jeg egentlig har hatt i perioder. Jeg har tro på å kutte ut totalt, i hvert fall for min del. Har for dårlig selvkontroll ellers. Og så er det jo såpass mye sukker i frukt at jeg ikke ville ha hørt for mye på appen og stappet i meg mengder...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. april 2012 Forfatter #48 Skrevet 16. april 2012 Jeg kan bare ikke spise sukker i det hele tatt, så jeg har fjernet det totalt fra livet mitt. Det gjelder selv sukker på grøten, altså. For da har jeg faktisk aldri lyst på den sjokoladen, og hvis jeg får det så går det greit å stappe den i meg en sjelden gang (får litt plass til det i livet), for hjernen min skriker ikke etter en ny like raskt. Og så har jeg selvsagt ikke slik liggende, og hver gang jeg har hatt det har jeg endt opp med å kaste mengder med brukbare greier. Skulle ha gitt bort, men det blir bare pinlig å vise hvor mye jeg egentlig har hatt i perioder. Jeg har tro på å kutte ut totalt, i hvert fall for min del. Har for dårlig selvkontroll ellers. Og så er det jo såpass mye sukker i frukt at jeg ikke ville ha hørt for mye på appen og stappet i meg mengder... Vi snakker to frukt om dag, så det er neppe noen krise. Og det hjelper meg faktisk å unngå å bli oversulten til middagen, om jeg spiser et eple mellom lunch og middag.
Gjest overlord Skrevet 16. april 2012 #49 Skrevet 16. april 2012 Han er lompen. Han bør støtte deg i stedet for å sabotere deg. Problemet med den maten du legger opp til nå er at den er ensidig, og inneholder for mange kcal i fra fett.. Og du kommer til å bli så lei knekkebrød at du ikke orker å se det igjen på to år, og da er du like langt. Jeg spiser også vanlig hvitost, fordi den er mest anvendbar, og smaker best, men da kan jeg bare spise halvparten så mye som jeg kunne av den magrere varianten. Hva spiser mann og barn til middag i ukene da, som du ikke kan spise? Jeg syns det er helt greit at han stapper i trynet. Håper han opparbeider seg pondus til Beach 2012- mens jeg er super hot. Spiser jeg mye fett? Hvor kommer det fra da? Trodde dette var fettfattige greier. Knekkebrød blir jeg aldri lei. Har spist de samme i årevis- hver eneste dag. Så de prioriterer jeg å beholde. Mann og barn spiser en del sikringskost, men jeg tenker å spise sammen med dem de dagene vi f.eks har fisk eller som i dag- scampi med woka grønnsaker.
Gjest overlord Skrevet 16. april 2012 #50 Skrevet 16. april 2012 Sjukt, og jeg spiser jevnt over altfor lite selv. Jeg lurer på hvor mye skinke og ost du skal stable oppå knekkebrødene dine, og om du skal rulle mandlene i sukker og honning for å klare å nå 1600 kcal daglig? Hvert knekkebrød inneholder 100 kalorier, og hvitosten er kaloririk. Men har regnet på det nå og ser at det inneholder bare 1470 kalorier. Så nå har jeg kost meg med litt druer og oppskårne gulerøtter i tillegg:) Mannen spiser bridgeblanding.... ( Jeg regnet på det nå, og jeg får ikke engang så mye. Og da har jeg til og med sjekket vekt per. osteskive og skinkeskive, ikke minst mandler. 1 0% yoghurt = 52,5 kalorier – 3 mandler = 21 kcal. = 73,5 kcal Salat: kanskje 300 kcal (og du skal spise masse salat for at det skal ha spesielt stor betydning for vekttap, med mindre du er fryktelig raus med dressingen). Frukt: 100 kcal = 400 kcal. 1 0% + 3 mandler = 73,5 kcal. 2 knekkebrød = 200 kcal + 4 skiver ost = 100 kcal. Paprika regner jeg ikke med, er jo ingenting. + 100 kcal (frukt) = 400 kcal. 2 knekkebrød = 200 kcal + 10 skiver skinke (siden du skulle ha så mye) 100 kcal. = 300 kcal. = 1247 kcal. Spis MER. Kanskje ikke Bridgeblandingen da, haha Ok. Har tatt til meg alle gode råd og har idag spist: Frokost: 0 % yoghurt med hele seks mandler Lunsj: salat med kylling og litt dressing + en pære Mellommåltid: 3 mini-gulerøtter og 5 mandler Middag: 300 gram scampi og 200 gram grønnsaker, litt sweet chili. Kvelds: et rugsprø med makrell i tomat og litt fitness (den med mest fiber) med litt lettmel. Et eple. Hva synes dere nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå