Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Startet plutselig. Jeg lå på sykehuset pga kløe, ingen grodde jeg skulle føde på flere dager så kom reine, så kom slimpeoppeb så gikk vannet så kom baby fetteren vel i alt 4 timers tid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Fetteren ja, hehe skulle være dette til vel...

Skrevet

3 dager på overtid var jeg veeeeldig utålmodig!

Jeg mer eller mindre løp (vagget i raskt tempo :-P) 10 km i håp om at litt fysisk aktivitet skulle gjøre susen. Formen var super, og jeg merket ingen tegn til fødsel etter endt treningsøkt.

På kvelden ble det litt sengekos, og PANG! Ett sekund etter endt akt satte riene igang, og ni timer senere var snuppa vår ute! :-)

Ingen slimpropp, ingen kynnere, ingen diare, inget vann, ingen verdens ting før den første rien!

Skrevet

Samboeren min sa ha det en morgen 15dager før termin. Akkurat da han låser døra for å gå på jobb, kl 7.00, kjente jeg at det rant litt i trusa. Sto opp og skiftet. Spiste litt, hadde 3 rier på 1 time. men ga seg helt. Men kl 12 rant det litt mer, så da ringte jeg føden og måtte komme på sjekk. Kjørte selv og alene opp til AHUS. Fikk bekreftet vannavgang, men de fikk ikke scannet noen rier. og ble sendt hjem igjen. Kjørte hjem i rushtrafikken, med rier. Så kom det besøk, en kamerat(elektriker) med datter. Vi skulle jo pusse opp kjøkkenet før vesla kom. 19.30 dro samboeren på trening, med mobilen tett til brystet. (har en hannhund, nabo tispa hadde løpetid, så min var helt vill) 21.10 sendte jeg meld, til typen om at han måtte komme hjem, for det gjorde så vondt, 2-6min mellom riene og bikkja trengte deng. (ikke morsomt å være høygravid med rier med en kåt stor hannhund i huset)

Kom inn på føden 22-22.30. ble lagt til scanning. Fikk ikke scannet mange riene, men sjekket åpningen og der var det nesten full åpning. Så 14 dager før termin og etter ca 4,5time ink. scanning og 1 time pressing kom vesla til verden 03.39.

Husker at jeg sa til typen at neste gang måtte vi nok dra litt før til sykehuset.

Men jeg hadde blitt fortalt at det skulle gjøre så inni helvetes vondt og at når du ikke klarer å snakke under en ri, da kan du ringe og komme inn på føden.

Bare tull. Stol på din egen kropp og følelser.

Lykke til...

Skrevet

Hadde ingen antydning til fødsel og regnet med å gå over termin. Fikk litt menssmerter en uke før termin, og tenkte at det var litt kynnere... men jammen var det fødselen som var igang. Jeg innså det noen timer senere... og fra vi kom til sykehuset tok det bare 3,5 timer før han var ute. Men 3,5 tøffe timer da.... Men de små nurkene er jo verdt det. Lykke til :)

Skrevet

Våknet kl 05.00 om morgenen av det jeg kjapt skjønner en rie..

De kom ganske regelmessig hvert 15. Minutt helt fra starten av, men det varte og rakk før det ble skikkelig trøkk..

Ved ett-tiden nesten et døgn senere dro vi på sykehuset. Da var det fortsatt bare 3 cm åpning, men 1 time senere var det 7, og enda et par timer senere var snuppa ute (etter litt dramatikk..)

Skrevet

Slimpropp og løs mage på kvelden 11 dager på overtid, så gikk vannet samme natt og 13 dager på overtid kom engelen tilslutt tatt med hastekeisersnitt.

Skrevet

Skulle settes igang på grunn av lite liv i magen!

Kom til sykehuset litt før fire, før legen rakk og sette meg igang begynte fødselen av seg selv. Ironien i dette var àt legen var forsinket med og sette meg i gang. Når jeg forklarte jormødrene hvor ondt jeg hadde det, flirte hun av meg og ba meg gå en tur.

En time senere klarte jeg ikke og røre meg en gang, samboeren min måtte snakke for meg. Når de enedelig undersøkte meg, hadde jeg 9 cm åpning og vannet gikk.. 13 min senere var lillemann ute. Så brukte 1 time og 40 min på min første fødsel

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Begge gangene våknet jeg brått på natta med 3-4 minutter mellom riene, ingen tegn på fødsel før det :)

Skrevet

Gikk og tørket MASSE slim hele lørdagen.. Søndag morgen (06.20) gikk vannet mitt, ble sjekket på føden, ble sendt hjem igjen pga manglende rier (disse kom og gikk i ett sett de neste 3 dagene). Vannet gikk igjen ca 13 på søndagen, og igjen ca kl 2 natt til mandag. Onsdag kl 5 på 5 var ungen ute, etter 70 timer i fødsel, med hastesnitt pga infeksjon (pga langvarig vannavgang).

Endte med at ungen lå på nyfødtintensiven i 5 dager, da grein jeg meg til å få henne med hjem, for jeg orket ikke være mer på sykehuset.

70 timer i fødsel ja! Naut!!

Det er sånne som deg som gjør at sånne som meg får angst for å føde. Og så er det jordmødrene som avkrefter at noen kan være så lenge i fødsel som får meg til å roe meg litt ned igjen.

Det er ikke uvanlig med fødsel som går over flere dager. Smertene er jo ikke så ille de første åpnings cm. Da jeg fikk min datter så gikk vannet 05 tiden om natta/ mandagsmorgen mens jeg sov. Jeg ble hentet av sykebil da hodet til babyen ikke hadde festet seg på kontrollen noen dager tidligere. Jeg kom til sykehuset mandagsmorgen og hadde 2 cm åpning.Fikk aldri ordentlige rier. Onsdagsettermiddag ble det keisersnitt da var det fremdeles 2 cm åpning. Så fødsel over flere dager forekommer, men jeg hadde ikke smerter, bare mensmurringer.

Hallo, du er da ikke i aktiv fødsel før det er snakk om 4 cm da!

Skrevet

Gikk og tørket MASSE slim hele lørdagen.. Søndag morgen (06.20) gikk vannet mitt, ble sjekket på føden, ble sendt hjem igjen pga manglende rier (disse kom og gikk i ett sett de neste 3 dagene). Vannet gikk igjen ca 13 på søndagen, og igjen ca kl 2 natt til mandag. Onsdag kl 5 på 5 var ungen ute, etter 70 timer i fødsel, med hastesnitt pga infeksjon (pga langvarig vannavgang).

Endte med at ungen lå på nyfødtintensiven i 5 dager, da grein jeg meg til å få henne med hjem, for jeg orket ikke være mer på sykehuset.

Det er sånne som deg som gjør at sånne som meg får angst for å føde. Og så er det jordmødrene som avkrefter at noen kan være så lenge i fødsel som får meg til å roe meg litt ned igjen.

Det er ikke uvanlig med fødsel som går over flere dager. Smertene er jo ikke så ille de første åpnings cm. Da jeg fikk min datter så gikk vannet 05 tiden om natta/ mandagsmorgen mens jeg sov. Jeg ble hentet av sykebil da hodet til babyen ikke hadde festet seg på kontrollen noen dager tidligere. Jeg kom til sykehuset mandagsmorgen og hadde 2 cm åpning.Fikk aldri ordentlige rier. Onsdagsettermiddag ble det keisersnitt da var det fremdeles 2 cm åpning. Så fødsel over flere dager forekommer, men jeg hadde ikke smerter, bare mensmurringer.

Her ble jeg regnet i aktiv fødsel fra jeg var 4 cm åpning og under 5 minutter mellom riene, fikk beskjed på føden en av de 5 gangene jeg var der at det var kun når man hadde efektive rier man var i fødsel. Altså, om du gikk med 2 cm over flere dager, så regnes du faktisk ikke som fødende. Det er først når riene er efektive og du er på 4 cm du regnes som du er i fødsel.

Hadde selv 3 cm åpning i 35 dager, men dette regnes IKKE som fødsel, til tross for rier hele tiden.

Så lenge hverken jeg eller ungen "tok skade" (stresset eller noe) av dette, så satte de meg ikke igang. Så enda jeg gikk i 37 dager fra første tegn til ungen var ute, så regnes jeg bare som "i fødsel" i 2 dager.

Skrevet

Her ble jeg regnet i aktiv fødsel fra jeg var 4 cm åpning og under 5 minutter mellom riene, fikk beskjed på føden en av de 5 gangene jeg var der at det var kun når man hadde efektive rier man var i fødsel. Altså, om du gikk med 2 cm over flere dager, så regnes du faktisk ikke som fødende. Det er først når riene er efektive og du er på 4 cm du regnes som du er i fødsel.

Hadde selv 3 cm åpning i 35 dager, men dette regnes IKKE som fødsel, til tross for rier hele tiden.

Så lenge hverken jeg eller ungen "tok skade" (stresset eller noe) av dette, så satte de meg ikke igang. Så enda jeg gikk i 37 dager fra første tegn til ungen var ute, så regnes jeg bare som "i fødsel" i 2 dager.

Oida, ikke 35 og 2 dager, men timer! Hehe...

Skrevet

starter med regelmessige SVAKE rier på formidagen. Hadde kjent det i flere dager. Ante ikke at det var begynnende rier. Dro på sykehuset for å sjekke noe med babyen samme kveld, og ble strippet. da jeg dro hjem ble riene sterkere og sterkere og jeg skjønte til slutt at nå var det i gang. inn til sykehuset, fikk morfin som ikke hjalp, så fikk jeg epidural og havnet i himmelen. Riene startet i 6 tiden på kvelden, ble VONDE fra kl 8. Ungen var ute neste mårra 08.30

Skrevet

Første gangen hadde jeg små mensmurringer hele tirsdagen, som ble gradvis sterkere mot midnatt. Etter midnatt var jeg så spent og det var såpass vondt at jeg ikke klarte å sove. Dro inn på sykehuset rundt 9 onsdags morgen. Hun ble født 20 timer etter det...

Andre gangen begynte slimproppen å løsne fredag. Slim hele dagen. Våknet lørdag morgen, gikk på do og da kom resten av slimproppen. En halv time senere begynte riene. Det ble mye fortere vondt denne gangen, men ventet til i 15 tiden med å dra på sykehuset. Fødselen var over 7 timer etter det.

Skrevet

Første gangen hadde jeg små mensmurringer hele tirsdagen, som ble gradvis sterkere mot midnatt. Etter midnatt var jeg så spent og det var såpass vondt at jeg ikke klarte å sove. Dro inn på sykehuset rundt 9 onsdags morgen. Hun ble født 20 timer etter det...

Andre gangen begynte slimproppen å løsne fredag. Slim hele dagen. Våknet lørdag morgen, gikk på do og da kom resten av slimproppen. En halv time senere begynte riene. Det ble mye fortere vondt denne gangen, men ventet til i 15 tiden med å dra på sykehuset. Fødselen var over 7 timer etter det.

Din første fødsel ligner min, men jeg var hjemme nesten hele tida. Hvor mange cm hadde du da du kom inn andre gang? Var det bedre opplevelse andre gang?

Skrevet

Vannet gikk i 5-6-tida på natta.

Ringte JM, fikk bekrefta vannavgang, dusja , spiste og reiste på føden. Ingen rier, men måtte reise fordi vi har veldig lang reiseveg.

Fikk diare ca kl 19, og rier samtidig. DIGG!

Sjakka åpning kl 21, nesten 4 cm. Ble sendt tilbake på rommet, lenge til fødsel mente JM fra steinalderen.

Var på rommet igjen kl 22, 22:30 vr det så vondt at jeg ikke klarte å gå. Gubbenm delvis bar meg til føden(langt!), vi var der kl 23.

Ungen var ute 23:55

Ingen tegn på at noe var på gang før vannet gikk.

Skrevet

Fødsel1: 4 dag over termin. Startet kl 0700 med at jeg bråvåknet av et høyt knepp i drømme, oget kjempespark ned i magen. Virket det som, men det var vannet som gikk. Selvom jeg var usikker på dette fordi det kom bare bittelitt vann. Det gikk over i rier hvert 15 min.

4,5t etter var han ute.

Fødsel 2: 11 dager over termin. Maserier hele dagen, men ikke spesielt vondt, mas.

Varinne for en sjekk på sykehuset kl 2100, ble strippet kvart på 10, det kom da en mosnterrie.

Etter det gikk det slag i slag. Han kom 1t og 45 min etter første ri.

Skrevet

Min startet kl 01.00 med pang rier og sykebilen kom å suste av gårde de 5.5 milene til sykehuset. Var inne på føden i ca 12 minutter så var gullet ute.... helt perfekt

Skrevet

Første fødsel startet med rier halv ni Lørdags morning. Dro på sykehuset i tolv tiden. Var der til rundt 20 på kvelden, men kom ikke noe lengre så fikk beskjed om å gå å spise noe mat og heller komme tilbake i ti-eleve tiden. Vel tilbake fikk vi beskjed om at det enda ikke hadde noe virkning så ble sendt hjem med beskjed om å prøve å få litt søvn ( Jævlig lett liksom med konstant vondt). Kl 02 natt til søndag var vi tilbake, og da var det endelig bekynt å skje noe. Gutten vår ble født 12.35. 28 timer etter første rie..9 dager på overtid. Han ble tatt med tang til slutt og fødselen var for meg et rent HELVETE.. Når jeg ble gravid igjen gikk jeg med angst gjennom hele graviditeten. Men det hadde jeg ikke trengt :)

Fødsel nr 2 startet med vannavgang kl 09.30 på termin dato, riene kom i 13 tiden, men var ikke vonde i starten. Kl 15.00 var vi på sykehuset. Da syntes jeg det begynte å gjøre litt vondt. Kl 16.46 kom gutten vår til verden. En fantastisk fødsel.

Fødsel nr 3 startet med rier 06.30, 3 dager over termin. De kom med 2 min mellom helt fra første ri. Kl 07.45 var vi på sykehuset og kl 08.49 var jenten vår født :) En enda mer fantastisk fødsel.

Heldigvis skal ikke vi ha fler barn no, ellers måtte jeg vel campet på sykehuset neste gang, for å i det hele tatt rekke det, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...